Recenze (65)
Královská aféra (2012)
Neuvěřitelně šablonovitý film
Wall Street (1987)
Až moc předlohový hollywoodský film, takový typ, kterým jsem byla krmena celý dětství, už toho mám pokrk+ta strašná hudba 80. let. 2 hvězdičky za věrohodnou kopii finančního světa Wall street.
Velký Gatsby (2013)
Nevěděla jsem, že kamerou lze naprosto zkazit celý film, ale víš co Bazi? Jde to....
Doba ledová 4: Země v pohybu (2012)
Hvězdičku navíc, protože sál byl plný děcek a smích je pak velice nakažlivý:-)
Krásná země (1977)
Malinko nadčasové i se svojí absurdností, dala bych 3 hvězdičky, ale ta poslední scéna mě rozbrečela. Paolo Villaggio vysvětluje (i když trochu neohrabaně) lidem, aby se nebáli žít a měli právoplatný pocit, že jejich svoboda (i přes zkažený svět plný vrahů, násilníků a zlodějů) jim není odepřena.
Vetřelec (1979)
naprosto úžasný efekty, říkala jsem si, že na 90. léta je to hodně kvalitní...a hle! Ono je to z roku 79!
Chléb náš vezdejší (2005)
Filmy jsem na tohle téma viděla asi tři v průběhu nějakých dvou let, ale nevím, tentokrát to asi byla poslední kapka. Prostě budu jíst jen ryby a další druhy masa jen v nejnutnějších případech. Stejně mě nikdy maso moc nebralo....a co se týče ostatního jídla, až se mi podaří osamostatnit, dám se na bio, i když to bude pěkně drahý (nemám náladu počítat, kolik že tam těch chemikálií narvali)
Mary a Max (2009)
Brečela jsem...ne jednu minutu ale skoro celý film, Max mě přirostl k srdci. Hodně lidí tento film bere jako oslavu obyčejnosti, blbost. Max je výjimečný, divný, blázen, z jiného světa (dosaďte si, co chcete) a svět ho chce strašně moc změnit (blázinec), nebo aspoň izolovat od ostatních, protože být jiný je špatné. Ale to je taky blbost, být výjimečný je přeci dobré, nikdo nechce lidi jak přes kopírák. Tohle ale pochopí jen ten, kdo už aspoň jednou v životě o sobě pochyboval, měl pocit, že stojí proti celému světu a že mu nikdo nerozumí. Co se týče Mary, ta už trochu obyčejná je, ale narodila se do špatné rodiny a tím je její život nezaslouženě a nespravedlivě komplikovaný. Ani ona ani Max nemohli za to, jak skončili...
Valerie a týden divů (1970)
Neznám předlohu (něco od Nezvala), takže je těžké hodnotit, ale aspoň jsem se snažila to pochopit a hledat v tom nějakou symboliku, cokoli...ale to se prostě nedá, je to blbost, splácanina a snaží se to tvářit jako nějaké vyšší umění a tak tam hází jakousi pokřivenou sexualitu a další kraviny...2 hvězdičky za hezké prostředí, kostýmy a Jaroslavu Schallerovou
Všichni dobří rodáci (1968)
Ta úcta k životu (i když úmrtí tam bylo víc než dost) a soulad s přírodou je v tomto filmu nepředstavitelně úžasná. Venkov, kde fungují tradiční hodnoty života a i jeden člověk hodně znamená-to se jen tak v dnešní době nevidí...a do toho vstoupí něco naprosto cizího, strojeného, mechanického a nepřirozeného (komunismus) a bohužel nad všemi zvítězí...