Recenze (1 952)
VIP: Velmi inteligentní primát (2000)
1. SK hokejový tím by uvítal toho šimpanza v našej reprezentácii. 2. Najlepší herecký výkon v kariére detskej hviezdy 90. rokov Renée Smith, známej zo Zázračného zrkadla https://www.csfd.cz/film/150429-kouzelne-zrcadlo/komentare/ 3. Vzťah medzi hluchým dievčaťom, odstrkovaným spolužiakmi a šimpanzom = dobrý a dojemný nápad.
Mateřská posedlost (2012) (TV film)
V SK znení málo známa dabérka Michaela Hanudelová (ako Ema). Má krásny hlas.
Thor: Ragnarok (2017)
To, že taký masový brak, akým Thor nepochybne je, tu má vyše 22 tisíc kladných hodnotení, svedčí o fatálnej amerikanizácii diváckeho vkusu, vrátane toho môjho. Nedopozerám Feliniho ani Sorentina, ale toto ma posadilo pred TV na 2 hodiny. Je to akčné, farebné, zábavné a tupo vtipné. A keby mi tam prihodili napr. Emu Watson v šik overale alebo plavkách, dám 5. Teda nie žeby to CB s tým parožím neseklo :)
Clara cet été là (2002) (TV film)
Tento film natočili v roku 2002, ale vyzerá, ako z 80. rokov. Zbierka klišé a nesympatických postáv. Prakticky hociktorý film o lesbičkách je zaujímavejší a hlavne lepší než Klárino leto.
Klidný chaos (2008)
Je to zvláštne, ale z 10 videných talianskych (aj francúzskych) filmov sa mi páči možno 1. Je jedno či je to Felini alebo Fantozzi. O kvalitu tu nejde. To, čo mi vadilo aj na Tichom chaose, je latentne tiesnivá atmosféra, snaha byť umelecký a nudný dej.
Zuzana a kouzelný prstýnek (1974)
Bez pochyby najlepší DDR film, aký som doteraz videl. Je hravý, experimentuje s kamerou, má priam "západnú" výpravu. Dej je trošku slabší, ale to človek rodinnému filmu vždy odpustí.
Das Pferdemädchen (1979)
Ďalší koníčkársky film, akých Nemci točia celé mraky. Tento je z DDR, čo sa prejavuje predovšetkým civilnosťou hereckých výkonov. Emócie nemajú vyvolať priamo dialógy, ale hlavne lyrické zábery (západ slnka). Dej je klasický.
Lady Bird (2017)
Tak tento nihil z predmestia bude čoskoro nepochybne žhavou premiérou na Cinemaxe pod heslom "od filmových expertú pro milovníky filmu." Ja mám filmy rád, a skutočne by som ocenil, keby túto nudu nevysielali v prime time.
Novinová četa (1996)
Novinová čata je pre mňa síce najslabším ohnivkom reťaze režisérky Blair Treu, ale jej filmy mám už od pradávna rád. Sú veľmi milé. Obdivujem jej schopnosť točiť ako pre chalanov tak pre dievčatá a vôbec mi nevadí, že to boli infantilné gýče. Majú v sebe typickú atmosféru stredostavovského detstva prežitého v 90. rokoch a rodinné hodnoty. Je škoda, že dnes sú rodinné filmy už prevažne animáky alebo sci-fička.
Žízeň (2015)
Sto rokú v šachctě žil, sto rokú kopal jsem, až som vykopal tento bulharský diamant. Minimalistické dialógy, takmer žiadny dej, ale krásne obrázky. Len turecký dabing mi trochu vadil, že nič nerozumiem, ale po 3 rokoch hľadania, som ostal v nemom úžase, že Smäd predsa len vidím. Vďaka Bohu!!