Oblíbené filmy (10)
Klub rváčů (1999)
David Fincher na vrcholu. Silná výpověď o společnosti devadesátých let a touze změnit svůj stereotypní život, zabalená do formálně nepřekonatelného balení s dost možná nejlepším zvratem všech dob, která v mích očích poráží i Obvyklé podezřelé nebo Sedm. Nezapomenutelný film.
Šílený Max: Zběsilá cesta (2015)
Působivý, stylisticky dokonalý a především naprosto atypický blockbuster. George Miller se na stáří parádně vyšvihl a stvořil dokonalé dílo, které posouvá filmařské možnosti a zároveň dokazuje že je v Hollywoodu stále hlad po autorských originálních vizích. Ve své duši doufám, že se Furiosa povede úplně stejným způsobem.
Apokalypsa (1979)
Válečná vřava, která pro mě osobně patří k nejlepším filmovým zážitkům. Dokonalá kamera, démonický Brando a neustálé výjevy válečných hrůz. Existenciální cesta vygradovaná až do absolutního pekla.
Blok 99 (2017)
Drive (2011)
Neony, eighties music a formalista Refn. Drive je rozhodně jeden z nejpozoruhodnějších filmů poslední dekády a to rozhodně nejenom proto, že se tu většinu času nemluví a Ryan Gosling "čumí jako idiot". Formálně perfektní, romantický, artový, vyvážený, oslnivý, přesto plný pokleslých prvků a brakového násilí, které vám připomene béčka Lucia Fulciho. Atmosféra Nočního města se vám zažere pod kůži jako u žádného jiného filmu a na takhle charismatickou hlavní postavu si u ostatních žánrovek můžete nechat zajít chuť. Za mě skvělá záležitost.
Spalující touha (1999)
Hlubiný rozbor toho, jak nás ovlivňují naše sexuální touhy a kam až se kvůli nim můžeme dostat. Geniální, rafinované a kubrickovsky precizní. Jen musíte mít doširoka otevřené oči.
Všichni moji cizinci (2023)
Absolvent (1967)
Dravé drama o mladém muži snažícího se oprostit od každodenních stereotypů, zabývající se chlapeckými touhami či hledáním štěstí v životě. Geniální.