Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Mysteriózní

Recenze (21)

plakát

Spider-Man: Homecoming (2017) 

"Spider-man není párty trik!" Vyděsila mě hned úvodní scéna a animace s Vulturem, kdy to působilo až moc "počítačově", triky nejsou párkrát úplně nejlepší, no nic, dál se to ubíralo docela slušným začátkem, Michael Keaton správně nesympatickej, nicméně... Začala škola! Chápu, že se kromě soubojů musí odehrávat ještě i něco jinýho, ale tohle ztvárnění je zase příliš kýčovitě americký = outsider, kterej je samozřejmě nejchytřejší z celé třídy, i když... Viděl ho někdo z Vás, že by se učil?! Je přece Spider-man, ne? Nemá čas! Okey, pravděpodobně má i superschopnosti ve vědomostech. Otravná holka, jednoduchá definice. Otravnej kamarád, další jednoduchá definice. Spider-man? Takovej dietnější Deadpool, ale Tomu Hollandovi role sedí, občas se mu povede vážně dobrej fór, například: "Počkejte chvíli... Vy nejste skuteční Avengeři! Hulk vás prozradil." Co funguje? Nápady, překvapivý schopnosti a triky, narážky na ostatní filmy, scéna s výtahem, hudba. Vedlejší postavy jsou vesměs zábavný - udivená teta May, ta jeho zvláštní kamarádka! Vulture podle mě mluví tak, aby se to dobře hodilo do trailerů, ale to je v pohodě. Další nedostatky? Dlouhý. Moc. Slabá akce, moc mě nebavily rvačky s hlavním padouchem, Tony Stark působí lehce nepatřičně. Celkově si myslím, že další díl může být jenom lepší, tohle je takovej nutnej začátek, kterej měl rozjet sérii, takovej snímek pro "sledovače youtuberů". Snad.

plakát

Mlčení (2016) 

"Mám se modlit jen k mlčení?" Andrew Garfield se mi u Zrození hrdiny vůbec nelíbil, hlavně jeho neustále otevřená udivující ústa, ale tady je přesnej. Liam Neeson klasika, to se ani nemusíme bavit. Rozhodně se to nedá vidět vcelku! Já to sledoval během tří dnů a doporučuju tuhle variantu, svým způsobem je tenhle film jako kniha. Přestanete se dívat po určité kapitole a navazujete na další. Celý je to velmi nepříjemný, nekomfortní, jak by řekli moderní lidé. Hlavně ale nutící přemýšlet o tom, co je člověk schopen obětovat pro víru. Víru v cokoliv - tady je to ukázáno v podobě Boha. Nakonec všichni podlehnou. Něco jako parafráze na Orwella v 1984, že když si početnější skupina usmyslí, tak zlomí jakýhokoliv člověka, ať odolává sebelíp. Otázky směřují k Bohu, k jeho mlčení, když se dějí nespravedlnosti. Prostředí je krutě krásný, dlouhý záběry, minimum hudby, příroda. Plynule nenucený. Martin Scorsese podle mýho názoru natočil film, kterým si splnil svoje přání a nehleděl tolik na diváka. Což je rozhodně správný, na rozdíl třeba od Star Wars, který se točí na přání. Snímek ve mně zanechal stopu ještě několik dní po něm. Není samozřejmě pro každýho, ale na Oscarem neměl být přehlíženej. Celkově víc podobných "úvah" a míň mainstreamových komiksových filmů.

plakát

Černá díra (2011) (divadelní záznam) 

"Tak kávu! - S mlíkem? Bez? - Obojí." Blbost. Totální absurdní a nelogická, kdy se prakticky jen opakuje úvodní "rozehrání". Za mě výbornej nápad a přesně takovej, kterej se mi líbí. Práce s detaily, výborný výkony v čele s Trojanem. Bavil jsem se. Jedná se o divadelní záznam, ozývají se smíchy diváků, kulisy se vůbec nemění, má to strukturu, pevnej řád a určitě to není lepší jak naživo, ale je to skvělý. Odjakživa mě bavily úvahy s časem, úvahy, že se události opakují nebo se čas úplně zastaví. Nedá se moc rozepisovat o ději, ani pátrat po odpovědích, proč to proboha je a o čem to vlastně je. Tady je to úplně jedno. Všechno nemá přece vždy danej důvod, i když jsme si zvykli po něm pátrat a pokud není, tak si ho vymyslet a řídit se jím. Bezdůvodnost mám rád. Tahle hra je o smyčce, která nedává smysl. A je to vtipný.

plakát

Teorie tygra (2016) 

"On mi řek, že mi to neřekne, že má na to právo!" No! Typ komedie, proti které nemám velký výhrady, ale není to zrovna můj vysněnej film. Konečně se natočilo něco, čemu se dá věřit a co je s nadsázkou podaný. Jiří Bartoška mimochodem skvělej, po dlouhý době role, která mu očividně sedla. Kupodivu je podle mýho názoru tenhle snímek určenej víc pro ženy, i když se tu ukazují jako "omezezovačky" mužů, s čímž se dá pochopitelně souhlasit. Ženy se smějí samy sobě a k žádné větší změně asi nedojde, ale je dobrý, že něco takovýho vzniklo. Je znát, že autor má spoustu za sebou a že to není zase jenom odvyprávěnej příběh z nějaké nereálné planety. Zasmál jsem se přibližně čtyřikrát (nahlas), což je velmi dobrý skóre na moje poměry. Neznám moc lepších komedií v nejbližších letech a to myslím i na světě, protože jaksi se v dnešní době točí samý absurdní a nevtipný srandy, možná Kobry a užovky byly lepší, ale to je spíš drama. Jinak o moc kvalitnějších nevím, neumí se to v současnosti. Proto palec nahoru a dávám 4 hvězdy, takovej jsem já lidumil! Líbí se mi tam i Tatiana Vilhelmová nebo "mini" Iva Janžurová, Eliška Balzerová tak na pomezí, nikdo to vyloženě nekazí. A Jan P. Muchow! Prostě 4 hvězdy...

plakát

Rapl - Nástřel (2016) (epizoda) 

"I kdybys měl dvě promile, tak tě ráno najdu za tvým podělaným stolem!" Věřím, že je to opravdu rozjezd, jakejsi nástřel, jak zní i název prvního dílu. Určitě je unáhlený pronášet závěry a já věřím, že to bude jenom lepší. Přiznávám, že na tenhle seriál jsem se velmi těšil, už vlastně od chvíle, kdy o něm vyšla první zpráva. A taky ale přiznávám prvotní rozpaky. Co se týká kamery, prostředí, hereckých výkonů, tak vlastně nemám ani žádný velký výhrady. Když pomineme nepodstatný faktory jako je úvodní znělka, která zase kopíruje Temný případ a lehká nesrozumitelnost při mluvení, tak malej problém vznikl u samotnýho příběhu a u chování postav. Vidím tam příliš mnoho šablon. Chápu, že by to takhle teoreticky mohlo být, že Hynek Čermák je na sílu drsnej, až mu to lehce nevěříte, ale umí to naštěstí zahrát. Lukáš Příkazký je zatím problém, Jan Dolanský je zatím problém, ale co je největší problém, tak je Tomáš Jeřábek. To se zase vracíme do Kriminálky Anděl, kde musí být za každou cenu nějakej vtipálek? Postava Lukáše Příkazkýho mě dost leze na nervy a vidím tam tu schematičnost, kdy se pochopitelně s Hynkem Čermákem nakonec "budou mít rádi". Největší plus je, že se zbytečně nevysvětluje. Konečně! Konečně se myslí i na to, že lidi nejsou hloupí. Jenže ta první zápletka byla hloupá. Ve všem. Nepochopil jsem motiv, ani provedení, protože sjet na kole kopec a vědět, kdy přesně vězeň opustí budovu a že se zastaví u východu? Jak zjistil čas odchodu? To tam čekal? A co je jeho biatlonový družstvo? A samozřejmě v té bažině potom tu zbraň najdou, jak předvídatelný. Může to být náhoda, ale je problém, že tomu extra nevěřím. U Bukowskyho jsem tomu věřil rozhodně víc, až na ten závěr, kterej to celý shodil. Další díly musí být lepší, prostě musí! Hlavně se těším na tu dějovou linku, která povede přes kompletní seriál...

plakát

MasterChef Česko - Série 1 (2015) (série) 

"Do konce zbývá 10 minut!" Nepřijde mi to zlý, jen to má spoustu znepokojivých momentů, bez kterých to asi bohužel nejde. Reklama. Všudypřítomná. Ať to jsou 3 reklamy během hodinovýho pořadu nebo reklamy na obchodní řetězce a jednotlivý výrobky. Přeplácaný reklamou! Kulisy vypadají lehce lacině, chování moderátorů je občas křečovitý, některý části jsou zarážející, jako je pozvání Lucie Borhyové, která i ochutnává jídlo a hodnotí ho rádoby znalecky. Je viditelná snaha o nějaký osvěžení, ale pořád to nejlíp funguje, když se nemluví a vaří. I když promluvy soutěžících na kameru jsou sem tam přínosný, závěrečná ochutnávka dramatická a někdy i dojemná. Chápu, že se tam snaží procpat známý osobnosti, ale slyšet Petra Jandu, jak "odborně" komentuje s vážnou tváří, to je i na mě moc. Kdyby se to celý odstřihlo od nekonečnýho vysvětlování jak pro žáky pomocné školy, tak by pořad trval 30 minut maximálně a mělo to větší švih. Ale jasně, to nejde. Komerční a roztahaný jak blázen. Soutěžící jsou celkem fajn, někdo sympatickej, někdo míň, tak to má být. Sleduju sem tam nějakej díl, občas trpím, ale není to tak zlý. Vidět, když někdo něco umí, nebo naopak neumí, je poučný...

plakát

168 hodin (2006) (pořad) 

„Bory čumí po skalinách..." Mám tenhle pořad rád, reportáže jsou natáčeny zajímavě, líp jak u běžných zpráv, líbí se mi i rubrika Malostranské korekce, která je často velmi vtipná. Na závěr taky bývá takovej dojezd, kdy zůstaly mikrofony ještě zapnutý. V humoru vede Miroslav Kalousek, Jaroslav Kubera a ti nechtěně směšní a bizarní jako je Václav Klaus a Miloš Zeman. Teď v sezóně 2016 se mírně změnila grafika a připomenuty byly stěžejní události minulých let. Paroubkovo: "Kdo z vás to má?" Chilský pero Václava Klause. Topolánkovo: "Seš kretén, vole." Zemanova procentuální znalost slivovice. Haškova "fáma", že nic v Lánech neproběhlo a on vůbec nikde nebyl. A ta částka taky nesouhlasí, že? Hymna s Konvičkou. Rath vs. Kalousek. Jako takovej souhrn týdne a mírně trpký nedělní rozveselení je to skvělý. Nora je sympatická, a samozřejmě i Lenka Pastorčáková!

plakát

Já, truchlivý Bůh (1969) 

"Kino má jednu ohromnou nevýhodu, že se v něm nedá pít." Tady se sešel scénář i herecký výkony. Miloš Kopecký jako by to ani nemusel hrát, dlouho jsem neviděl uvěřitelněji vytvořenou roli. To je přesně on! Milan Kundera pak ukazuje a zdůrazňuje, že je před námi neustále napřed, jak jsme u něj ostatně zvyklí. Ve výsledku se to celý odehrává jako taková hříčka, hra. Autor sám říká, že je pro něj důležitější právě zmíněná hra než charaktery postav. Ukázat, jakým způsobem dokáže zpočátku nevinná situace zamávat se životy lidí. Některý scény jsou nezapomenutelný, jako například návštěva Pavla Landovského u Jiřiny Jiráskové, kdy jí přijde rozmlouval partii s Milošem Kopeckým. Všechno by mu odpustila, ale že má tolik dětí a nedává jim žádný peníze?! To už ne! Natočený je to trochu jinak, objevují se vysvětlující monology, nadsázka, humor a se závěrem se pochopitelně všichni stanou směšní. A hned na začátku povzdech: "Brr... no, co se dá dělat." To my Brňáci s naší sebeironií dokážeme ocenit...

plakát

Horákovi (2006) (seriál) odpad!

"Musíš svýmu životu přidat trochu záhadnosti. Protože ty jsi záhadnej asi jako tenhle půllitr." Ne! Ne! Ne! Možná jsem až moc přísnej, ale tohle je k nevydržení. Naprostá ukázka seriálu, kterej se prostě nedá vystát. Bývá zvykem, že si i u pro mě nesledovatelnýho pořadu najdu alespoň jednu postavu, co je mi sympatická. Tady ne! Ne! Ne! Založte někdo anketu pro nejhorší komediální seriál všech dob a můžete počítat s tím, komu dám hlas. Igor Bareš? Jako herce ho mám docela rád, ale co se z něj stalo tady? To snad ani nemá zapotřebí. Nepočítám neherce jako je ten zbytek v čele s věčně šokovanou Lucií Benešovou nebo nejotravnější dvojicí historie filmu: Prachař - Chromeček. Kdyby to pořád neopakovali! Už jenom ta znělka je příšerná! Ukažte mi něco z toho, co je tam vtipnýho? Proč tomu říkají komedie? Rodinný bych ještě chápal, ale humor? Humor se nedostavil... Takhle to nejde dělat, to i já bych od stolu napsal lepší zápletky. Mám prosbu, už to nedávejte. Nebo jo, ale na Déčku! Jinak ne! Ne! Ne!

plakát

Prostřeno! (2010) (pořad) 

"Šísake? Chesekhake? Šísechachi? Číský dor?" Tady je to celý tak špatně, až to dává určitej smysl. Absurdní divadlo v plné kráse. Tohle se nedá napsat, některý ty scény u stolu by asi nikdo nevymyslel. Pro mě je to určitá inspirace a tím i možnost poznat trochu víc lidi z cizích měst. Myslím, že jako drobná výpověď o naší republice to má vypovídající hodnotu. Rozhodně se mi to líbí víc než třeba Výměna manželek, kde je to všechno ještě extrémnější. Prostřeno má neuvěřitelně otravnej komentář od Václava Vydry a Jany Bouškové, nesmyslný úkoly jako je úkol týdne a opakuje se vlastně jenom málo vzorců chování pořád dokola. Soutěžícímu je někdo nesympatickej, myslí si, že taktizuje, později ten někdo třeba i něco pochválí, tak je chvíli dobrej a ve výsledku každej většinou přeje tu výhru pouze sám sobě. Někdy mě baví sledovat, jak moc jsou pro lidi důležitý peníze, zjišťuju, že hodně. Tušil jsem to, ale tady se mi názorně potvrzuje, kam až lze zajít. VIP speciály mě nebaví, to je nuda.