Recenze (209)
Rozbřesk 6. června 1944 (2014) (TV film)
Velmi dobře ucelený dokument. Nejlepší výpověd na dané téma, záběry s komentářem, které mapují psychické stavy vojáků, řadí tento počin mezi nejkvalitnější.
Boxer a smrť (1962)
Sugestivní film, který klade hodně na vykreslení psychologického profilu v extrémní situaci. Kladení důrazu na komornost a vnitřní motivaci činů, dělá z filmu opravdu ukázku vysoce profesionální práce.
Děrsu Uzala (1975)
Dobrý film, který má krásné fascinující záběry krajiny a velké city hlavně bez kýčovité sentimentality. Příběh o přátelství je pozoruhodnou podívanou.
Single Lady (2017) (seriál)
Viděno pět dílů a spokojenost. Více jsem od toho nečekal, ale je tam zjevné napodobování dalšího internetového projektu (Stream). Plodková mě tam hodně rajcuje.
Pražská 5 (1988)
Na tu dobu skvělý film, který přiblížil originální tvorbu tehdy českých avantgarních divadelních souborů Sklep, Křeč a Mimoza, jež si vypracovaly svébytnou poetiku. Také někteří protagonisté později výrazně obohatili tvůrčí potenciál české kinematografie.
Sluha (1988)
Na tu dobu skvělý film, který vystihuje problematiku společenské hierarchie a mocenských poměrů v bývalém sovětském svazu.
Volyň (2016)
Realisticky vykreslený film o masakru ve Volyni. Genocida na civilistech, jak ze strany ukrajinské povstalecké armády, tak nacistů je nasnímaná syrově, jak to ve skutečnosti bylo. Film těží hodně z brutálních scén.
Hrací skříňka (1989)
Skvělý film vypovídá o jedné hluboké rodinné tragédii, aniž by podléhal přehnanému sentimentu. Film disponuje velmi dobrými hereckými výkony.
Pěstírna (2017) (seriál)
Zatím jsem viděl na Streamu tři díly. Neotřelé téma v rámci žánru dobré.
Homo Faber (1991)
Snímek je jako odysea poutníka, neodvratně směřující k odplatě a zatracení, je však zároven cestou sebepoznání a hledání vlastní identity.