Recenze (2 037)
Pojistka smrti (1944)
Další kvalitní Noir od mistra Wildera. Je neuvěřitelné jak si Wilder hraje s každým záběrem a dotahuje je k dokonalosti. Double Indemnity je parádní thriller, kterému vládne Fred MacMurray v roli pojišťováka.
Poklad na Sierra Madre (1948)
Parádní ukázka toho co svámi udělá chamtivost. Snímek je hlavně herecký koncert snad všech protagonistů. John Huston parádně vykreslil atmosféru každé postavy. Pak Huston dokázal svou kvalitu tím jak dokonale a pomalu zvyšoval tempo příběhu. To byla paráda. I tak něco málo chybělo abych dal 5*.
Maltézský sokol (1941)
Dobrý film se skvělou atmosférou a hlavně úchvatnýma dialogama. Herecky se mi nejvíce líbil Humphrey Bogart v roli detektiva. Nemůžu si pomoct, ale řekal jsem tročku více. Rozhodně jsem viděl spoustu lepších Noir snímků.
Moderní doba (1936)
Teprve druhá groteska u které jsem se málem počůral smíchy. Pohled na americkou krizi z pohledu obyčejného dělníka zvládl Chaplin dobře. Nejvíce jsem se zasmál u scény s automatem na jídlo. Škoda, že druhá polovina je trošku slabší jinak bych dal plný počet hvězdiček.
Vrah mezi námi (1931)
Fritz Lang natočil zajímavý Noir se skvělou atmosférou a popasoval se dobře z přechodu na zvukový film. Škoda, že nepoužil hudbu k ještě lepší atmosféře. Herci nehrají taky špatně, ale žádný zázrak to není. Asi to nebylo zrovna lehké si zvykat na zvukový film.
Světla velkoměsta (1931)
I po 80 letech je film neuvěřitelně vtipný a má své kouzlo. Líbila se mi jemná romantická linie se slepou prodavačkou květin a na některé scény nezapomenu snad nikdy.
Zpívání v dešti (1952)
Dvě hvězdičky dávám pouze za legendární píseň. Celý film byl sice strašně veselý a pozitivní, ale celkově je to jedná velká nuda. Navíc když muzikály nemám rád a nevyhledávám je. Naivně jsem myslel, že tenhle legendární film můj názor na tenhle žánr změní, ale nepovedlo se to.
Vše o Evě (1950)
Herecky dokonalé zahraný snímek, ale dějově strašně čitelné. Snímek mohl mít klidně sto minut, protože dvě a čtvrt hodiny je na takovou látku trošku moc.
Ponorka (1981)
Hodnocena režisérská verze 216 minut.
Sloní muž (1980)
Neuvěřitelně silný film. Lynch dokázal dokonale natočit těžkou látku a nečekal jsem že film může mít tak dobrou atmosféru a hlavně skvělou hudbu. Hlavně Adagio for Strings na konci filmů bylo něco neuvěřitelného. Myslel jsem že blahem snad natáhnu bačkory. Herecky taky nemám co vytknout. Anthony Hopkins akorát dokázal, že je to pan herec a Sloního muže dobře stvárnil John Hurt. Filmu prospělo, že byl natočený černobílé.