Recenze (300)
Kasandřin sen (2007)
Trochu moc upovídané, a ve snaze překvapit dokonce i předvídatelné.
Království (2007)
Na to, jak si celé tři čtvrtiny hrají na ultrarealismus, tak poslední koncovka je jak z jiného filmu. Na řadu přicházejí "filmové" náhody, tklivé zpomalovačky (ač víceméně fungují a dojímají) a morální poučení o zbytečnosti toho všeho (ale na druhou stranu, proč ne). Zbytek je ovšem nářez.
Medvídek (2007)
Velmi nezáživná konverzačka, která by sama o sobě byla dost průměrnou divadelní hrou. Jako film nefunguje už vůbec. Ovšem jak už je u dua Hřebejk/Jarchovský zvykem, pár scén je prostě skvělých - například závěrečná zpověď Trojanova. Být tak dobrý celý film...
Mlha (2007)
Má to blbé triky a občas se postavy nechovají zrovna dvakrát logicky... ale kdo by se sakra v takové situaci logicky choval? Mix hororu, sociálního a psychologického dramatu a setsakra hustá atmosféra. Třetí povedená adaptace Stephena Kinga, náhodou znovu od Franka Darabonta.
Napříč vesmírem (2007)
Je tam hodně velice povedených pasáží (prolínání protestů/války/koncertu - celá halucingenní část s Bonem), ale jinak je to nehorázně nevyužité. Nápad fajn, vizuálně občas také, ale celé je to strašně epizodní, písničky od Beatles jsou využívány tak předpokládaně, až to občas pobaví (nechtěně) a i ten příběh se nijak nesnaží překvapit. Od začátku jde docela obstojně narýsovat a drží se toho jako klíště.
Odstřelovač (2007)
Hloupé, VELMI hloupé. Ale začátek ušel. Ten ještě vypadal... ehm, chytře?
Persepolis (2007)
Říkám si, že být to hraný film, je to bomba.
Piráti z Karibiku: Na konci světa (2007)
Rozhodně nejhorší díl trilogie. Překombinovaná a ukecaná epizoda, kde postavy neustále mění strany, porušují sliby a přebíhají sem a tam, že chvílemi ani netušíte, co že se to na plátně děje, kdo je s kým, kdo je proti komu a proč ten který dělá to co dělá. Mnohdy ani nevíte, proč proti sobě zrovna tihle dva bojují. Pirátí mytologie bobtná do netušených rozměrů a pokud si po tom roce nepamatujete dvojku, budete nejspíš totálně ztracení (asi jako já). Humor ve trojce ustupuje a místo něj se hóóóódně povídá a akce... té je málo a žádná není zapamatovatelná. Fuč jsou zajímavé choreografické kreace typu kolo ve dvojce. Závěrečná bitva je sice epická, všude stříká voda a padají kusy dřeva, ale nezapamatujete si z ní nic výjimečného. Velké zklamání.
Pusinky (2007)
Po tomhle filmu se vážně stydím, že jsem dal kdysi Snowboarďákům tak vysoké hodnocení. Je to dost ošemetný film. Dementní název vyzve diváky na srandovní teenagerskej film, a ve výsledku je to famózně natočená deprese ze života. Sice nedrží moc tempo, zpočátku se tam toho děje strašně moc a nestíhá se to zpracovávat, ale dopad má silný. Kamera, střih a režie ovšem na světové úrovni. V posledních několika letech jsem neviděl tak dobře nasnímaný český film. Fakt.
Robinsonovi (2007)
Disney sice moc neumí pracovat s těmi uměle protlačenými "emocemi", ale ta psychedelická tripová seznamovací pasáž s budoucností a rodinkou uprostřed filmu je naprosto famózní. 3,5*