KennyKoctar

KennyKoctar

okres Hodonín
OUROBOROS

9 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 18.11.2018  22:24
    Prokletí (1988)
    ****

    Depresivní, až bezvýchodný pohled na osamělou a nicotnou existenci jednoho muže. Skvělá hudba od Mihály Víga a úžasně temné industriální prostředí chátrajícího města, kde pořád prší a všude je bláto, vytvářely melancholickou atmosféru, jakou u filmů Bély Tarra miluji. Pod tíhou tak výborného černobílého vizuálu, který na mě působil až hypnoticky, se mi jen těžko soustředilo na děj filmu, který přitom nebyl nijak složitý. Tři scény, které mě naprosto dostaly: úvodní scéna, kdy hlavní postava sleduje lanovku v kamenolomu, nekonečná scéna opileckého tance v kruhu, závěrečná scéna se psem. 4,5* - ale asi zvýším na 5*.

    • 18.11.2018  22:02
    Dog Star Man (1964)
    *****

    „For myself, my work has been largely preoccupied with BIRTH, SEX, DEATH AND THE SEARCH FOR GOD“ - Stan Brakhage. Na tuto filmovou sérii to ze všech filmů, co jsem od něj kdy viděl sedí nejvíce - snad jen PŘÍRODU bych možná přidal... Neslyšný výkřik směrem k bohu o uvědomění si vlastní existence a nicotnosti fyzického těla autora, jehož vědomí a duše přesahují tento svět a jsou věčné. Za věřícího člověka se nejspíš nepovažuji, ale pokud by mě něco mělo přesvědčit, byly by to právě filmy Stana Brakhage a ne kázání v kostele a podobně. Transcendentální zážitek a geniální dílo. Za mě jeden z nejlepších avantgardních snímků vůbec, tleskám.

    • 3.9.2018  00:15

    Ufff, dost tragické a depresivní psycho. Do filmu jsem nešel s moc vysokým očekáváním, ale během sledování jsem pod jeho nátlakem na city a psychiku nemohl odtrhnout oči od obrazovky. Skvělé prostředí, atmosféra a herecké výkony. S tak krátkou stopáží také film ani nestihl nudit a ničeho tam nebyla přemíra. Hodně se mi líbily zrychlené scény, doplněné zajímavou hudbou a jedna scéna stroboskopická - kdyby jich bylo ještě víc, vůbec bych se nezlobil. Jako lehce bizarní, zato velice smutné vyobrazení tragédií v rodině způsobené duševní nemocí jednoho jejího člena to funguje skvěle. Za mě není co řešit - 5*. PS: Veselejší film jsem si pro poslední den letních prázdnin, který je zároveň nedělí zvolit nemohl...

    • 2.9.2018  23:52
    The Flicker (1965)
    *****

    Tony Conrad, který je spíše známý díky jeho experimentální hudební tvorbě (spolupracoval například s Lou Reedem) vytvořil v roce 1965 jeho první avantgardní snímek, který se stal nejdůležitějším filmem pro subžánr strukturální film. Sestává se pouze z pěti rámečků (jeden z toho varovný, další dva s titulky a hlavní dva, neustále se střídající světlý a tmavý rámeček), jejichž časováním pomocí grafů a výpočtů strávil několik měsíců. S realizací mu pomohl známý experimentální filmař Jonas Mekas, jenž mu sehnal kameru a daroval svitek filmu. Na prvním veřejném promítání dokončené verze (1966) byl přítomen lékař, což vzhledem k šílenému tempu filmu a rychlé stroboskopii rozhodně nebylo od věci. Snímek totiž pracuje s tzv. flicker efektem, který je založený na rychlé změně jasu, díky (v tomto případě) rychlému střídání tmavého a světlého rámečku. Můžeme se s ním již například setkat v o pět let mladším avantgardním filmu "Arnulf Rainer" od Petera Kubelky, který je na něm též založen. Zajímavé na tomto efektu je, že ve tmavé místnosti ho člověk i přes zavřená oční víčka vnímá poměrně intenzivně. "The Flicker" je těžko hodnotitelný a stravitelný počin, ze kterého si každý odnese vlastní subjektivní zážitek - mě ale hned na první shlédnutí dostal. Je to halucinogenní, šílená a zběsilá vizuální jízda, na kterou musí být člověk správně naladěn a taky ideálně být v jiném stavu vědomí.

    • 28.5.2018  23:29
    Neutečeš (2014)
    ****

    Na tento horor jsem byl už delší dobu zvědav. Hlavním důvodem byla celá škála dost rozdílných názorů na něj - našla se spousta těch, kteří film považují za skvělý a velmi děsivý, dále ti, jež ho považují za průměrný a pak nemalé množství lidí, kteří snímek naprosto odsuzují a jsou s ním hodně nespokojeni. Rozhodl jsem si tedy udělat vlastní obrázek a musím říci, že se určitě řadím do první z oněch tří skupin - „It Follows“ je podle mě skvělý horor hned z několika důvodů. V první řadě bych zmínil soundtrack, který byl výborný – parádně dokresloval atmosféru a do filmu pasoval naprosto přesně. Kamera byla taky skvělá – například záběry při jízdě v autě jakoby z „pohledu auta“, či práce se světly při nočních scénách atd… – vytvářela přesně takový vizuál, jaký k filmu (podle mě) výborně seděl. Atmosféru měl snímek po celou dobu jeho trvání dost silnou a velmi jsem si ji užíval. I přesto, že se v něm neobjeví moc jump scare(ů) je divák neustále znepokojený a napnutý v očekávání toho, že „něco“ přijde – a taky často přišlo :D. (já osobně jsem si vzpomněl na své noční můry z dětství, kdy jsem před někým utíkal, ale i přes jeho pomalou chůzi mě pronásledovatel posléze dohnal….brrr…) Někomu by mohlo vadit, že ono neznámé zlo v podobě přízraků nebylo nijak vysvětleno, ale mně osobně to vůbec nevadí a naopak mi to vyhovuje, protože to zachovává jakousi tajemnou atmosféru filmu. Snímek mi utíkal docela rychle, ale v poslední (odhadem) půl hodině trošku ztratil své předchozí tempo. Co bych ještě vytkl je, že hlavní postavy mohly být trochu víc vykresleny – a tím nemyslím například matku, jejíž obličej se tam ani neobjevil :D, ale ústřední skupinu teenagerů, kteří ve filmu vystupují. Celkově jsem ale s filmem dost spokojený – silné 4*.

    • 25.5.2018  00:01
    Krakatau (1986)
    ****

    Avantgardní snímek, který je kombinací found footage a hraného filmu, nám zprostředkovává vize (potažmo sny) a pocity ženy, která přišla o dítě a zešílela. Všemožné válečné výjevy – sestřelení letadla, hořící vzducholoď… v kombinaci se záběry na hysterické záchvaty a bezútěšný stav ženy vytvářejí značně depresivní atmosféru, kterou ještě podporuje skladba „De Profundis“ od Dead can dance. Vizuálně bych toto dílo možná dokonce přirovnal i k expresionismu a obzvláště poslední, nejděsivější záběr na němý křik ženy toto přirovnání potvrzuje. Jako skličující sonda do mysli člověka, jenž zešílel tento film funguje skvěle.

    • 24.5.2018  23:37

    Tak druhý díl „The Strangers“ mi asi sedl lépe, než ten první – v prvním byla sice lepší atmosféra, ale byl víceméně postaven na laciných lekačkách, což moc rád nemám. Ze začátku jsem byl ke dvojce docela skeptický - hlavně tedy kvůli ne moc sympatickým postavám a nudným dialogům - ale s příchodem trojice vrahů film nabral docela rychlé tempo a dočkali jsme se i poměrně napínavých soubojů. Očekával jsem opět hlavně home-invasion subžánr hororu, ale nakonec jsem se spíše dočkal exploitation, možná dokonce slasheru, což určitě nebylo na škodu. Prostředí nočního vylidněného turistického rezortu, který byl zahalen v mlžném oparu a osvětlen až neonovými světly podle mě vypadlo skvěle. Sice se v průběhu snímku setkáme s několika klišé a párkrát se hlavní hrdinové chovají trochu absurdně, ale na celkovém dojmu mi to moc nezměnilo a s filmem jsem spokojen víc, než jsem čekal.

    • 23.5.2018  22:39
    Little Farm (2006)
    *****

    Tento krátkometrážní film a taky zbytek tvorby Calvina Reedera jsem si velmi oblíbil hlavně díky dvěma věcem – unikátní atmosféře a skvělé práci s kamerou, která díky různým netypickým postupům a filtrům vytváří výborně zvláštní vizuál. Co se děje týče, nebudu moc prozrazovat – menší spoiler: přijde mi škoda, že se spousta diváku nepřenesla přes naturalistické vyobrazení incestu a snímek kvůli tomu ihned odsoudila… – konec spoileru. Prostředí podzimního, deštivého venkova při západu slunce plné všemožného starého haraburdí, nasnímaného tak originálně v kombinaci s bizarními výjevy, které se odehrají a skvěle zvolenou hudbou od Thee oh Sees (konkrétně skladby „Gilded Cunt“ a „I am slow“) vytvářejí naprosto ojedinělou atmosféru, kterou jsem si ihned velmi oblíbil. (přirovnal bych ji asi pouze k atmosféře mého milovaného „Inland Empire“ od Davida Lynche). V závěru se dočkáme docela fajn gore – i když teda ve dvou případech digitálního, čehož fanoušek určitě nejsem – ale to režisérovi odpouštím. Na Reederových filmech je originální to, že se všechny tak nějak prolínají v jednom zvláštním „universu“, které si onen režisér vytváří a spojují je velmi podobné bizarní a surrealistické prvky. Doporučuji.

    • 23.5.2018  20:40
    Decasia (2002)
    ****

    Hodně unikátní avantgardní found footage film, složený z poškozených filmových pásů starých němých snímků, které nikdy nebyly vydány. Vizuálně je tento film nádherná pastva pro oči a každý jednotlivý záběr je umělecké, dekadentní dílo – člověku se až nechce věřit, že filmové pásy takhle poškodil pouze čas a nedošlo k žádným vnějším, záměrným zásahům lidské ruky. Každému doporučuji sehnat si snímek v co nejlepší možné kvalitě, opravdu to stojí za to. Jeho delší stopáž by vzhledem k absenci tradiční narace mohla drtivou většinu lidí odradit, mně ale film utekl dost rychle a brzy si ho budu muset zopakovat, nejlépe v jiném stavu vědomí. Co se soundtracku týče, odvedl Michael Gordon dobrou práci a disharmonická kakofonie, hraná na rozladěné hudební nástroje ani za těch 70 minut neomrzí a pěkně sedí k dění na plátně. Jako meditace nad smrtí, rozkladem, zmarem a neúprosností času to nemá konkurenci.

    • 23.5.2018  20:05
    Bubák Bubby (1993)
    *****

    Od tohoto filmu jsem si nic nesliboval a nakonec jsem byl hodně příjemně překvapen! Snímek pojednává o Bubbym – muži, který celý svůj život strávil zavřený v zchátralém bytě pouze se svou matkou (málokdy ve filmu člověk vidí tak zlou, sobeckou, hnusnou a hloupou postavu… ), která ho zneužívala ke svému sexuálnímu uspokojení a jinak se o něj skoro vůbec nestarala… Jelikož Bubbyho pravděpodobně ani nijak nevychovávala, má Bubby velmi zkreslenou představu o smrti, bohu, světě venku – o kterém si myslí, že je jedovatý – atd. Další důležitá věc je, že neumí ani souvisle mluvit - vše co říká, jsou jen fráze, které už někdy slyšel a on je pouze opakuje. Později se díky jistým okolnostem dostane ven a my sledujeme jeho putování městem a všemožné bizarní situace, do kterých se dostává. Prvních cca 15 minut snímku je čistá deprese, která je ještě podpořená absencí jakéhokoliv soundtracku. Pak se film přehoupne v černou komedii, která měla poměrně hluboké myšlenky a několik dost silných scén. Co mě asi nejvíc překvapilo je, že pro herce hlavního hrdiny to byla úplně první filmová role. Své postavy se zhostil naprosto skvěle a měl neuvěřitelně velké charisma…tleskám.... Viděno v rámci Festivalu Otrlého Diváka 2018.

    • 22.5.2018  23:36
    Gerorisuto (1990)
    ****

    Moc jsem nevěděl, co od tohoto undergroundového filmu čekat a nakonec docela spokojenost. Skrze chaotickou kameru sledujeme putování dívky, která (jak anotace tvrdí) je nejspíše posedlá nějakou temnou entitou. Objeví se zde i několikaminutová, ne moc příjemná, zvracecí scéna – bez žádných speciálních efektů samozřejmě :) - která jen podporuje jakýsi pocit závratě, který divák během sledování toho snímku dostává. Hlavní protagonistka podává dost dobrý výkon a její hysterické výstupy a neustálá paranoia a strach vyvolávají dost zvláštní atmosféru. Kamera má v tomto snímku funkci jakéhosi pozorovatele, až pronásledovatele. (že by jsme skrze ní viděli to, co očima vidí ona entita, jež dívku nahání?)

    • 22.5.2018  19:51

    Nasnímat intimitu a estetiku tímto stylem a ještě k tomu s takovou atmosférou umí jen Frans Zwartjes. Plus jak už je u tohoto tvůrce zvykem zase naprosto skvělá kamera a také práce se světlem a barvami. 4,5*

    • 22.5.2018  19:30

    Tento avantgardní film je pěkným příkladem toho, jak důležitou roli ve filmu hraje hudba. Já jsem první viděl verzi z roku 1979, ovšem s fan-made bizarní a melancholickou skladbou, která mi k ději seděla dokonale. (https://www.youtube.com/watch?v=d6k5deXhggs) Až později jsem se dozvěděl o dvou předchozích verzích a musím říci, že ta s písní "It Came In The Night" od kapely A Raincoat se mi líbila podstatně méně – film působil až groteskně a ta skvělá, zvláštní, smutná, snová atmosféra, pro kterou se mi snímek tak moc zalíbil, naprosto vymizela. Původní, prodloužená verze z roku 1950 s táhlou, meditativní hudbou je mnohem lepší a melancholičtější, ale stále u mě vede ta verze s fan-made hudbou. Postavy jsou převzaty z italského divadla Commedia dell'arte - konkrétně jsou to Pierrot, Kolombína a Harlekýn. Ono i celé to prostředí, kulisy a pantomima spíše připomínaly divadlo, než film. Děj zobrazuje Pierrota, jenž obdivuje měsíc a jeho záři, zlomyslný Harlekýn skrze světlo lampy zhmotní Kolombínu, do které se Pierrot zamiluje, avšak události se bohužel uberou v tragický konec. Příběh je údajně inspirován japonskou pohádkou, ale někde jsem se dočetl, že by se za možnou předlohu dala považovat i báseň „Tristesses de la Lune“ od Charlese Baudelairea.

    • 22.5.2018  18:47
    Terrifier (2017)
    ***

    Předně bych chtěl říci, že přesto, že se nejedná o špatný horor, jsem celovečerním zpracováním filmu „Terrifier“ z roku 2011 docela zklamán. Snímek moc nepřekvapuje ničím novým, co by jsme už neviděli v jeho krátkometrážním předchůdci – snad jen herecké výkony jsou o něco lepší. Opět je stavěn na vcelku zdařilém gore, pěkném vizuálu a hlavně postavě šíleného sadistického klauna Arta se skvělou maskou, který masakruje na potkání a vše doprovází svými groteskními gesty. První polovina snímku mi ubíhala docela rychle a poměrně jsem se i bavil, ale v druhé se děj začal hodně táhnout, postavy se chovaly dost absurdně, klaun byl nesmrtelný a závěrečný plot twist jsem očekával už dlouhou dobu předtím, než se stal, takže jsem ani nebyl nijak šokován. V závěru tedy musím konstatovat, že krátkometrážní „Terrifier“ se mi líbil víc, než toto jeho pokračování.

    • 22.5.2018  18:23
    Terrifier (2011)
    ****

    Na krátkometrážní snímek „Terrifier“ jsem se rozhodl podívat v rámci přípravy na zhlédnutí jeho stejnojmenného celovečerní zpracování, které vyšlo vloni. Co bych určitě pochválil, je skvělý grindhouse vizuál, příjemně mrazivá atmosféra nočního města na podzim, dost vydařené gore a super maska klauna. Co ovšem film docela táhne dolů, jsou amatérské herecké výkony – kromě klauna, ten byl uvěřitelný až moc :D. Také film mohl pracovat více s napětím, kterého se nám výrazněji dostalo asi jen ve dvou scénách. I tak mi ale film utekl dost rychle a překvapil mě svým poměrně hodně brutálním koncem. Když jsem chvíli po jeho zhlédnutí musel jít v noci do sklepa přes zahradu, necítil jsem se moc příjemně, takže snímek na mě asi zafungoval tak, jak měl. :)

    • 17.4.2018  22:33
    V1: The Hunters of Carnivorous Bitches (amatérský film) (2013)
    ***

    Skvělá pocta americkým béčkovým sci-fi/hororovým snímkům z osmdesátých let s drsnými hrdiny a ještě drsnějšími hláškami. Jedná se sice o amatérskou záležitost natočenou za jeden den a s takřka nulovým rozpočtem, ale tempo filmu je svižné, scénář vtipný (už jen jména postav - Vulvis, Squirt, Screw, Testicle… :D) a celkový nápad docela originální. V mnoha ohledech mi to dost připomínalo filmy produkované studiem Troma – věřím, že jejich fanouškům se tento krátkometrážní film bude určitě líbit. 3,5*

    • 17.4.2018  21:51
    Gotham (1990)
    ***

    „Gotham“ je jeden ze tří snímků, které Henry Hills vytvořil pro avantgardně-jazzovou kapelu „Naked city“ vedenou skvělým skladatelem a saxofonistou Johnem Zornem. Jeho obsah byl inspirován obalem prvního alba této kapely, na kterém je fotografie „Murder in Hell’s Kitchen“ od WeeGeeho, zachycující zavražděného muže. Ve filmu můžeme vidět záběry z několika čtvrtí v New Yorku (například Little Italy), které autor poškrábal tak, aby působily staře, namixované s archivními záběry různých gangsterek a fotkami mrtvol mafiánů Johna Dillingera a Baby-Face Nelsona přímo v márnici. Skladba, ke které byl film vytvořen nese název "Batman".

    • 17.4.2018  21:02
    Bestie z koupelny (amatérský film) (2011)
    *

    Nejhorší ze všech Bulavových filmů vůbec. Extrémně amatérské herecké výkony dvojice, kterou můžeme znát i z jiných jeho snímků, tady ani nepůsobí vtipně - jako například v „Šest prstů v zelené“, ale prostě trapně a nepřesvědčivě. Amatérismus obecně čiší úplně ze všech aspektů tohoto filmu. Nepochopte mě špatně, já mám amatérské filmy hodně rád (včetně několika filmů režírovaných také Lukášem Bulavou), ale musí být něčím zajímavé, originální, nebo vtipné – tady jsem se v žádné míře nedočkal ani jednoho. Jediný důvod, proč nedávám hodnocení odpad je ten, že ve snímku zazní skladba od jedné z mých nejoblíbenějších kapel – Mr. Bungle.

    • 16.4.2018  15:21
    Kalvárie (2004)
    ****

    Filmy z vlny New French Extremity mám hodně rád, takže když jsem se dozvěděl o tomto hixploitation, které ještě k tomu natočil můj oblíbený kameraman Benoît Debie a zahrál si v něm též můj oblíbenec Phillipe Nahon, musel jsem se na něj hned podívat. Děj pojednává o zpěvákovi, kterému se po cestě na vánoční vystoupení někde na jihu Francie rozbije auto a je odkázán na pomoc místních vidláků. Jmenovitě jistý Bartel mu nabídne přístřeší a opravu auta, jenže pak se věci zvrtnou a děj přejde v psychologické expolitation. Nemůžu říci, že by se jednalo o typický film tohoto hororového subžánru (přesto, že občas mi některé jeho prvky připomínaly klasiky, jako např. „Deliverance“). Moc se v něm totiž nenamluví, děj se docela táhne, nemá skoro žádný soundtrack a násilí i psychologický teror jsou spíše načrtnuté, než nějak přehnaně explicitně vyobrazené. Prostředí Francouzského zimního venkova plné mlhy, bláta a zchátralých budov mělo skvělou atmosféru a vidláci byli dost dobře zahraní. Je to první film, co jsem od Welze viděl, ale vypadá na schopného režiséra se zajímavými vizemi, které dokáže dobře promítnout do filmu. Věřím, že snímek nebude pasovat každému, ale za mě určitě spokojenost.

    • 15.4.2018  21:27

    Nízkorozpočtové (budget pouze $10,000) hororovo-komediální béčko produkované legendární Tromou, které pojednává o trochu netradiční zombie nákaze. Jedna vidlácka rodina totiž získá záhadný barel patřící armádě USA, z jehož obsahu si udělají domácí pálenku. Tu pak prodávají dál a nákaza se začne vesele šířit. Film je samozřejmě jak se dalo čekat hodně amatérský a pro Pericla Lewnese, který si mimochodem zahrál vidláka Elly May, se jednalo o režisérský debut. Komediální stránka filmu asi nesedne každému, ale já se několikrát zasmál a to jak typickému Troma humoru, tak hereckým výkonům protagonistů (asi u mě vedl ten nemluvný alkáč :D). Časem se ve filmu objeví i poměrně obstojné gore, spojené s jak krví a vnitřnostmi, tak i všemožnými slizy a hnisy. V závěru jsem docela čuměl – aby zombie buran znásilnil holku, která následně otěhotní – tak to jsem teda ještě asi neviděl :D 3,5*

    • 15.4.2018  17:06
    Laid to Rest (2009)
    ***

    Moc jsem si od tohoto béčkové slasheru nesliboval, takže jsem vlastně ani nebyl nijak výrazně zklamán. Scénář byl dost špatný a amatérský, takže při retardovaných dialozích mezi postavami jsem nejednou obracel oči - například pseudo-humorné řeči Stevena mě dost otravovaly … Kvalitě děje taky určitě nepomohla nesmyslná rozhodnutí postav a neustálé přesuny z místa na místo. Co bych ovšem pochválil, je vrah, který mi v něčem trochu připomínal zabijáka z mého oblíbeného hororu „The Collector“ ze stejného roku. Další pozitivní věci bylo vcelku vydařené gore, i když to časté podřezávání krku taky časem docela omrzelo. Atmosféra nočního liduprázdného venkova, do kterého byl děj zasazen, měla určitě něco do sebe. I přes jeho nedostatky mi film uběhl rychle a v rámci slasheru se jedná o zhruba průměr. 2,5*

    • 8.4.2018  15:52

    Do tohoto hororu jsem šel v podstatě úplně naslepo (hehe :D) - nečetl jsem si anotace a ani na žádný trailer jsem se nepodíval - a nakonec mě velmi příjemně překvapil. Osobně mám velmi rád filmy, jejichž hlavní postava je „záporák“, nebo je nějakým způsobem psychicky narušená, takže sledovat Franciscu, která se po netradičním a traumatickém dětství vyrovnává se samotou svým vlastním a pořádně zvráceným způsobem, mě hodně bavilo. Málo dialogů, skvělý černobílý vizuál a znepokojující hudba jen utvářeli atmosféru a pomáhali se nám dostat do Francisciny pokřivené mysli a vcítit se do jejího osamělého života. Ve filmu se objevilo docela dost zvrácených a znepokojivých scén, ale za tu naprosto nejlepší považuji setkání Antonia s jeho pravou matkou ve stodole…Dokonale děsivé a dojemné zároveň. „Eyes of my mother“ určitě nesednou každému, ale za mě paráda. 4,5*.

    • 8.4.2018  15:31

    Do tohohoto filmu jsem nešel s moc vysokým očekáváním a nakonec mě mile překvapil. Děj pojednává o návratu tajemného maskovaného vraha, který ve městě řádil před 65 lety a dívce, která se snaží zjistit jeho identitu po té, co zavraždil jejího přítele a ji nechal žít. Slasher patří mezi mé oblíbené hororové subžánry a tenhle mě potěšil zajímavým, lehce rozostřeným, až snovým vizuálem, který mi určitě sedl a nápadem využít ve svém ději původní „The town that dreaded sundown“ (1976) a také záběry z něj. Vraždy byly vcelku povedené a vrah mi svou maskou docela připomínal Jasona z druhého dílu „Friday the 13th“. Rozuzlení sice nebylo až tak moc nápadité, ale určitě ani neurazilo. Tento slasher si ode mě tedy vysloužil stabilní 4*.

    • 8.4.2018  15:13

    Polozapomenutý britský horor namixovaný s komedií, jenž se točí kolem jedné buranské rodiny, která se nečekaně rozroste o dalšího člena. Jejich koze se totiž po té, co si s ní opilý otec rodiny užil, narodí mutant –napůl kozel, napůl člověk. Otec ho chce sice hned po narození zabít, ale je zachráněn dcerou Ronnie, která mu dá jméno Billy, ve snaze chovat ho, jako domácího mazlíčka. („Fetch Billy, fetch!“). Jenže Billy uteče, začne rychle růst a masakrovat vše živé, co na malém ostrově potká. Toliko k ději. Co bych vyzdvihl, jsou herecké výkony celé rodiny vidláků a nechutné prostředí jejich domova, plné bláta, špíny a prázdných lahví. Obojí fungovalo dokonale. Maska Billyho také nebyla nejhorší – na podmínky podobných nízkorozpočtových filmů byla dokonce výborná. Co mě ovšem zklamalo, byla komediální stránka filmu. Upřímně jsem ho čekal ještě vtipnější. Což ovšem neznamená, že jsem se několikrát nezasmál – například scéna, kdy matka rodiny plete u krbu, mě naprosto dostala – „Naah, fuck it!!“ :D.

    • 5.4.2018  21:10

    Jedná se o první film režiséra Roberta Morgana, který točí obvykle loutkové a značně bizarní krátkometrážní snímky. Shodou okolností je to také první film, který jsem od něj viděl a můžu říci, že i rozhodně nejlepší! Děj pojednává o starém smutném muži, který vzpomíná na dávné časy a radost, kterou tehdy cítil a nyní v jeho životě schází. Skrz díru ve zdi šmíruje svou sousedku a jednoho dne je svědkem její sebevraždy. Její mrtvolu si donese do svého bytu, načež se stane něco naprosto nečekaného, co vyústí v značně podivný a nechutný, ale svým způsobem krásný a dojemný happy end. Co bych určitě vypíchl, je zpracování a velmi silná depresivní a zvrácená atmosféra. Všechno v tomto filmu je špinavé a nevzhledné (červ požírající syrové maso, znepokojivá zvuková stopa, oblečení muže, zdeformované loutky, které představují hlavní postavy, rozpadající se byt, v němž se odehrává děj, závěrečná proměna…) a právě to je přesně to, co dělá tento film tak krásným. Nemůžu jinak - 5*.

    • 5.4.2018  21:09
    Marvo Movie (1967)
    ****

    Zatím to nejlepší, co jsem od Keena viděl. Jeho klasicky chaotická kompozice filmu, která se skládá ze vzájemně se překrývajících záběrů a rychlých střihů je tentokrát obohacena o zvukovou stopu experimentální poezie od Boba Cobbinga. Co se obsahu týče, tak je to jako ve většině Keenových avantgardních filmech mix found footage, stop motion animace, koláží jeho obrazů a různých záběrů na vše možné (moře, les, lidé v maskách, noviny…).

    • 5.4.2018  21:08
    Matka a syn (1997)
    ****

    Krásný, ale smutný film plný lásky. Moc dialogů v něm sice nenajdete, ale upřímně jsem toho názoru, že by neuškodilo, kdyby tam nebyly vůbec. Ději filmu a pocitům dvou jediných hlavních postav divák porozumí hlavně díky své empatii – vžít se do role syna, jehož milovaná matka umírá - takže nějaké rozhovory vlastně nejsou moc potřeba. Dlouhé a často i statické záběry byly určitě správná volba, protože dávaly divákovy prostor k rozjímání. Vizuál filmu byl nádherný. Já konkrétně mám hodně rád záběry na lesy, hory a přírodu obecně, kterých jsem si tady užil dosyta. Navíc vypadaly díky inspiraci z obrazů od Caspara D Friedricha dost originálně, což je další plus. Kratší stopáž filmu (70 minut) byla vzhledem k dlouhým záběrům taky dobrý tah, protože při delší stopáži by film mohl začít nudit. Mně teda ovšem utekl hodně rychle a moje první setkání se Sokurovem si vysloužilo lepší 4*.

    • 5.4.2018  21:07
    Sexandroide (1987)
    ***

    Ufff, dost zvláštní kousek :D Těžko tenhle poměrně raritní film nějak klasifikovat. Nevím, jestli autor mířil spíš na fandy hororu, nebo softporna - dost možná si jen plnil své (mokré) sny. Snímek je rozdělen na tři krátké příběhy. V každém z nich figuruje nějaká nahá holka a monstrum – vždy hrané tím stejným hercem (Daniel Dubois), které ženskou protagonistku obvykle všemožně týrá. V prvním a zároveň nejkratším příběhu muž na dálku pomocí voodoo panenky a fotky z neznámých příčin na záchodech v baru svleče a mučí ženu, což vyústí v její oběšení. Druhý, nejdelší a za mě i nejlepší příběh nám ukazuje ženu, která se někde v podzemí za neznámých okolností začne oddávat podivnému rituálu a sebemrskačství, které přivábí zvláštního, nesmrtelného a v obličeji zdeformovaného netvora. Ten ji začne všemožně mučit, ovšem musím podotknout, že to působí až nepříjemně reálně. Upřímně bych se vůbec nedivil, kdyby například to propichování jehlou, či řezání bylo skutečné. Mučení vyústí až v dívčinu smrt, ovšem vše dobře dopadne, když netvor její zmrzačenou mrtvolu oživí, dá ji růži a svorně spolu ruku v ruce odcházejí pryč ze sklepení – tomu říkám happy end :D Poslední příběh je asi nejbizarnější a dokazuje nám, že režisér film nejspíš nebral úplně vážně. Sledujeme nedobrovolné svlečení a proměnu mladé holky starým chlípným upírem na upírku. No a ta ho za to vzápětí odmění tanečkem za hudby Tiny Turner, načež si spolu vlezou do rakve užít… Musím říci, že se jedná o dost originální film, ve kterém jde vidět částečná režisérova inspirace francouzským „Grand Guignol“ – hororovým divadlem zobrazující naturalistické mučení a vraždy, o které po hrůzách druhé světové války lidé ztratili zájem, a zaniklo. Na jednu stranu snímek nabízí poměrně povedené gore, na stranu druhou, se mu možná i zasmějete, pokud ho ovšem budete brát s nadhledem. 3,5*

    • 5.4.2018  21:05

    Blood feast je prvním filmem z pomyslné série gore snímků H. G. Lewise a zároveň i tím nejznámějším z nich. Rozhodně má svou historickou hodnotu v tom, že se jedná o první splatter/gore snímek (= horor s explicitně vyobrazeným násilím a až přehnaným množstvím krve). Na rok jeho vzniku bylo tak naturalisticky ukázat násilí poměrně odvážné (taky se jako první film vůbec dostal na seznam „Video nasties“), ale vzhledem k tomu, na co je v současnosti hororový divák zvyklý už to prostě nemůže vyvést z míry. Krev moc přesvědčivě nevypadala, ale pravé orgány a maso zakoupené v řeznictví už potěšily víc. Věc, kterou bych určitě pochválil je obraz, který hraje důraz na modrou a červenou barvu a mému oku lahodil. Jinak byl ovšem film obecně dost amatérsky špatný. Takhle slabé herecké výkony se moc často nevidí. Lewis spíš než na herecký talent sázel na vzhled, takže například své herečky vybíral z řad tehdejších playmates (On sám tvrdil, že filmařství je byznys a ne umění). I když to by se možná dalo hercům trochu prominout, protože celý film byl natočen dost narychlo - pouze za dva dny. Stejně jako pár dalších uživatelů bych vyzdvihl pouze výkon vraha v podání Mala Arnolda. Na něm šlo opravdu vidět, že se snaží psychopata zahrát co nejpřesvědčivěji a valí oči, kulhá a napodobuje orientální přízvuk, ze všech sil. Momenty, kdy své nebohé oběti za zvuku tympánů masakroval, patřily rozhodně mezi ty nejlepší z filmu. Ostatní postavy ale byly prostě nesympatické, nezajímavé a jejich rozhovory nudné a často i absurdní, takže jsem osobně fandil vrahovi (spoiler – jak mě naštvalo, že byl na konci přistižen a mačetou nezabil hlavní hrdinku!! - čekal jsem, že si Lewis nechal nějaké obzvláště drsné gore na závěr, ale bohužel…-spoiler). Zvolená stopáž byla rozumná, protože už těch 67 minut ubíhalo dost pomalu. Lepší 2*

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace