Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (8)

plakát

Raya a drak (2021) 

Já vám nevím, po čtení hodnocení jsem čekal, že se budu celkem bavit, ale po shlédnutí filmu jsem měl spíš pojem, že tenhle film vzniknul hlavně protože strýček Mickey chce být za dobře se soudruhy v Číně, kvůli těm sladkým rudým prachům a potřebovali si to trochu urovnat po tom fiasku s Mulan a Uighurama a tak podobně. No a tak prostě vymysleli fantasy v asijským prostředí, inspirovaný Avatarem a tak nějak bez originality. Celý to působí hrozně nuceně a uměle. Nemá to žádný kouzlo pohádek, je to spíš jako generický špatný fantasy. Ať už se jedná o nejvíc obyčejnou hrozbu v podobě jakýhosi, no, fialovo-temnýho-velkýho-špatnýho cosi až po draky a jejich magii, která je jeden velkej plot device. Celej film se přitom ani pořádně nic neděje, všechno důležitý, co nějak nastavuje a posouvá postavy je na začátku a na konci. Na začátku se nastaví povaha světa a představí se slabina hlavní hrdinky a to jest nedůvera k ostatním. Což je taky mimochodem její jediná slabina a jinak je to v podstatě obrovská Mary Sue. No a potom jenom hrdinka běhá od místu k místu a nabírá společníky a kameny, který tady fungujou jenom jako plot device. Děj ani postavy se tady ale nikam skoro neposouvaj. Všechno se nakonec vyřeší až na konci a prostředek je jenom takovej filler. Dračice taky mimochodem měla v originále fakt otravnej hlas. No ale vesměs je to naprosto generický fantasy bez inspirace, který si půjčuje nápady odjinud a používá ty nejvíc ohraný triky k tomu, aby hnalo zápletku dopředu. Měl jsem z toho hrozně sterilní pocit něčeho umělýho a nucenýho, co prostě korporát vyrobil protože v průzkumu trhu vyšlo, že by pro to mohlo být publikum. Nemá to žádnou duši. Nikdo to nedělal od srdce nebo z vášně nebo protože prostě dostal dobrej nápad. Prostě jak kdyby to vypadlo z nějaký čínský továrny.

plakát

Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019) 

No, co na to říct. Je to guláš a je to škoda. Celej film si s sebou nese břemeno, které na něj hodil Rian Johnson se svojí katastrofickou osmou epizodou, která děj trilogie nikam neposunula a naopak vedla spíše někamsi do slepé uličky. J.J. Abrams si dle mého názoru nezaslouží tolik nenávisti, přišlo mi, že on Star Wars aspoň chápe, ale v tomhle díle měl zkrátka svázané ruce, musel napravovat, kde mohl, musel vymýšlet nové zápletky za pochodu, když mu Johnson odřízl všechny cesty v minulém díle a bohužel to nefunguje až tak dobře. Odnikud se tu objeví nová hrozba a lehce to působí opět jakoby Abrams použil stejnou dějovou kostru jako u sedmičky jen s obměnami a ještě víc uvařenou na koleni. Spousta postav je tu nevyužitých, Rey je pořád hrozně silná, ale v tomhle filmu už aspoň má trochu charakter a její síla je trochu odůvodněná. Film se občas bojí udělat nějaký odvážný rozhodnutí, např. jestli zabít nějakou hlavní postavu, i když už nemá moc účel a dějově by to mělo větší dopad, hraje se to tady dost safe. Taky samotná zápletka není bůhvíjak světoborná, působí trochu jednoduše a kostrbatě, ale to je bohužel daň za škody předchozí epizody. Abrams se tu snaží v podstatě narvat dva filmy do jednoho, cítíte to už od začátku, hrne se na vás spousta informací, spousta střihů a pořád se něco děje, je toho až tolik, že to na vás pořádně ani nestíhá působit a nestíhá se přirozeně vyprávět, jak by to mělo být. Je tady až moc momentů, kdy postavy musí vysvětlovat za pochodu nějaká nová dějová pravidla protože z děje to už nemá jak přirozeně vyplynout. Ale není to všechno jenom bída a ve výsledku jsem si to vlastně i celkem užil. Čekal jsem víc, ale rozhodně to není tak hrozné, myslím, že Abrams to už lépe zachránit asi nemohl. Je tady i spousta nových prostředí a nápadu a motivů a ty jsou opravdu hezké a nápadité, některé i dost temné, jaké jsme ve star wars pořádně neměli a hrozně bych si přál, abychom měli možnost je více prozkoumat. Tyhle detaily působí celkem hezky a ctí svět star wars. Taky je tady spousta nostalgických momentů, na které Abrams rád hrál už v sedmé epizodě, mě osobně vůbec nevadily a celkem jsem si je užíval, nepřišly mi nějak moc recyklační. Také humor je tady docela povedený a funguje, nedělá z celého filmu frašku. Akční scény působili moc hezky, jen mi to pořád přišlo jakoby film pořád k něčemu gradoval a to nejlepší pořád mělo přijít, ale nakonec ani moc nepřišlo a finále bylo celkem uspěchané. Žádné extra epické momenty tu nejsou, není na nic vlastně ani pořádně čas. A to je bohužel největší problém tohoto filmu, musí napravit problémy filmu předchozího, hozně mě mrzí, že nevidíme jaké by to mohlo být, kdyby se nestal Rian Johnson.

plakát

John Wick 3 (2019) 

Všichni tu Johna Wicka chválí, tak já přidám i nějakou tu kritiku. Film se mi tedy líbil, pořád si drží svoje kvality, ale rozhodně bych neřekl, že je tak bezchybný, jak ostatní tvrdí. Řekl bych, že největší problém je asi dávkování akce. Film začne naprosto perfektně a hází na diváka neokoukané, nové způsoby boje, ale když tato úvodní část skončí, film se dostane do "příběhové" prostřední části, kde se toho zase tak moc zajímavého neděje. Worldbuilding je fajn, svět je dost zajímavý, působí tak komiksově, ale tady se jedná o celkem jednoduchou zápletku, celkem zbytečně roztahanou na delší dobu, kde se nic moc neděje. Velká věc je představení Halle Berry, která je jako postava příjemné oživení, ale scéna s ní v Maroku mi přišla skoro zbytečná a akce tam také podle mě nebyla nejlepší. Bylo vidět, že Halle dostala bojový tréning, ale i tak mi přišlo, že tahle akční scéna kvůli ní trochu trpí, bylo zde víc střihů a až na pár momentů se tu toho nedělo zase tolik zajímavého, nejvíce to tahali její psi, kteří byli zajímavý prvek, jinak však šlo o celkem nezajímavé střílení arabášů bez tváře z krytu na malém prostranství, které trvalo až moc dlouho. Potom nastává další dlouhá příběhová sekvence, kde podle mě začíná děj narážet na to, že John Wick neměl nikdy mít bůhvíjak hluboký příběh a autoři tak nemají, na čem stavět a vaří trochu z vody. Vůdce High Table je celkem zklamání jako postava, ale hlavně Johnova motivace je velmi slabý dějový element, obvzlášť když kvůli ní provede dost zásadní rozhodnutí, které později bez problému zase změní. Každopádně po trochu sušším prostředku se dostáváme do finále, kde nám film chce všechno vynahradit a servíruje obrovskou porci nepřetržité akce. Ale bohužel až moc velkou, člověka to až začínalo i trochu pak nudit. Dostáváme zde nejprve masakr vojáků s brněním, kteří představují novou výzvu, ale přijde mi, že tu film trochu ztrácí na své realističnosti, vojáci se totiž chovají dost stupidně, nekontrolují si rohy a nechávají se snadno masakrovat. Druhá část přináší pro změnu souboje s ninjy, kteří jsou trochu zajímavější, nutí Johna používat originální strategie boje, ale trpí na to, že už akce trvá dlouho a na cliché ninjy už není nikdo bůhvíjak zvědavý. Jejich magické mizení taky trochu bourá realismus. Ono obecně tento film přišel s trochu agresivnějším humorem, který sice pobaví, ale místy působil lehce nemístně, rozhodně, ale nic jako humor v marvelovkách, film se prostě nebere zase tak vážně, je to prostě zábava, trochu ztratil původní vážný tón. Taky vůdce ninjů byl jako hlavní záporák celkem slabý a komediální prvek, který byl vpleten do jeho charakteru mi přišel spíše na škodu. Vůbec celá frakce ninjů a jejich scény s trestáním vůdců jiných frakcí bylo jedno velké, nezajímavé cliché. Zkrátka mi přijde, že tvůrcům postupně docházejí nápady, všechny trumfy využili na úvod a zbytek nějak splácli dohromady. Film Působí jakože se tam toho stalo vlastně velmi málo a byl jen jakýsi předkrm před finálním vyvrcholením, které každý čekal už v tomto díle. Akce je stále zábavná, oživená o mnoho nových prvků, jen samotné střílení se kvůli tomu stalo možná trochu ošizené, ale je pořád dobré, problém je, že je akce špatně podávaná. Akční film je to však stále prvotřídní, stále je to John Wick, jen tedy dle mého názoru, nejslabší ze série.

plakát

Star Wars: Poslední z Jediů (2017) 

A je to tady přátelé, to čeho jsme se všichni báli. První opravdový průšvih nových star wars a je to škoda po tak slibném začátku. No kde začít ? Co třeba samotný příběh ? Ten je tady rozdělený na takové tři části a vlně mezi nimi přepíná a je to dost rušivé. V jedné části Ray trénuje u Luka, v další Leila s flotilou rebelů utíká First Orderu vesmírem a hraje o čas a v Další Finn zkouší najít v kasínu člověka, který by mohl behem toho času Leilu a rebely zachránit. Takhle napsané to ještě nezní tak hrozně až na to, že se celý film vlastně vůbec nic neděje. Pamatujete si jak každý u prequelů nadával, že většina filmu je jen koukání na nějaká setkání senátů a jediu a povídání o politice ? tak tady je to dost podobné. Část s Leilou je největší nuda, je to prostě jen utíkající loď která má budovat napětí. Potom část s Kasínem je sama o sobě naprosto zbytečná a nezajímavá a nejhorší je, že i samotný film ji jako takovou odsoudí, když ve filmu nastane událost, kvůli které všechno co se v této lince událo, bude nakonec naprosto zbytečné, navíc se zde představí nová postava, naprosto zbytečná kterou nikdo nechtěl. Je ošklivá, nesympatická, neumí bůhvíjak hrát a působí jen cringy momenty. Vsadím se jen, že je zde aby ve filmu bylo více rasové diverzity a silných nezávislých žen, co nejsou modelky. No a potom část s Rey a Lukem je rozhodně nejzajímavější, více se dozvídáme o minulosti Kylo Rena a Luka a jejich vnitřnímu boji, bohužel něco zásadního se zde začne opravdu dít až ke konci filmu a některé události jsou tu i dost předvídatelné, jinak po většinu času koukáme na Luka jak loví ryby a dojí mimozemské krávy. Co se postav týče, máme tu naší starou sestavu, která funguje stále dobře a v tomto filmu to tahá nejvíc rozhodně Mark Hamill jako Luke a Adam Driver jako Kylo Ren, jehož postava dosáhne asi největšího rozvoje. Pak nám tu přibyla menší postava Master codera, kterého hrál Benicio Del Toro což byla celkem charismatická postava, která byla jedním ze světlejších stránek linky s kasínem. No a pak Rose, která se přidá k Finovi a ta zde opravdu působila jako pěst na oko a doufal jsem, že někde umře. Celý film je navíc prošpikován nadmíru trapnými vtípky, které jsou naprosto mimo mísu. Film se snaží mít celkem vážný tón a náhle naprosto nevhodný vtip pro mladší diváky jako pěst na oko. A když to není vtip, je to alespoň nějaké roztomilé zvířátko, alespoň že ten Jar Jar tady zatím ještě není. Když na ten film koukáte, celou dobu si prostě říkáte kdy se konečně začne něco dít ? a když začne, film v podstatě úplně smaže všechno co doteď budoval i dost otázek, které v předchozím díle nastavil Abrams. A začne jakoby nanovo v poslední půlhodině, kde použije znovu stejný námět s tím, že rebelům hrozí smrtící hrozba, která jde zneškodnit jen sabotáži slabiny v týlu nepřítele. Tahle zápletka tam byla dvakrát za film jako klíčový moment. V poslední půlhodině se stanou všechny ty dobře vypadající scény, které jste mohli vidět v traileru, skoro bych i tvrdil, že ty první dvě hodiny můžete celkem v klidu přeskočit, skoro nic zajímavého se tam neděje a když děje, až na jednu vyjímku je to nějaká deus ex machina a nebo je to předvídatelné. Postavy, které mohli mít velký potenciál zbytečně umírají, jiné zbytečné, které nikdo nechtěl se objevují a jiné se zázračně dostávají z úzkých. Je tu jinak i pár hezkých momentů kdy film útočí na nostalgii a používá scény a postavy ze staré trilogie. I dost motivů je tu vypůjčených. Jinak co se hudby týče, je výraznější a funguje lépe než v sedmičce, pořád tu ale nejsou žádné zapamatovatelné pasáže. No jako celek ten film působí zkrátka jako něco, co hodně doplácí na dnešní módu trilogií. Abrams něco slibně načne v sedmé epizodě a to musí nějak efektivně i skončit ve třetím díle, ale co mezi tím ? V tomhle díle se nic zajímavého skoro neděje a beztak se to všechno zruší v posledních několika minutách a vše se jen připraví na velké finále. Tenhle film je jen jeden velký filler, kteý je zmatený a nudný a postupně se začíná plnit disneyovskými vtipy pro děti roztomilými zvířátky. No jen doufám, že to finále bude aspoň stát fakt za to.

plakát

Liga spravedlnosti (2017) 

Na počátku všeho byla kostka, tedy tři kostky. Zní vám to povědomě ? Ano ? a že to ve vás nenechává nejlepší dojem ? No mě to také nepřišlo úplně nejlepší. Celý film je v podstatě o tom, že jsou tu jakési tři hrozně mocné kostičky a když je někdo spojí nastane "velký špatný". Nikdo nevysvětluje odkud pocházejí, co to je vlastně zač a vlastně pořádně nic, jsou tu jen k tomu aby byla záminka našich hrdinů před něčím zachraňovat svět. Ale hezky popořádku.Ti hrdinové, jací jsou ? No vlastně dost dobří, fungují spolu celkem hezky a každý do děje přidává něco svého a nikdo není upozaděný. Jason Momoa jako Aquamen není moc dějově výrazný, ale hodně to tahá svým typickým charizmatem, Ray Fisher jako Cyborg je nakonec možná nejzajímavější postava i když v traileru vypadal hodně postradatelně, Ezra Miller funguje jako klasický Flash, tedy chytrý kluk s nízkými sociálními dovednostmi a právě od něj často pocházejí vtípky, Gal Gadot jako Wonder Woman září, tady není moc co dodat a Ben Affleck jako Batman není tak výrazný, protože nemá schopnosti, ale funguje jako vůdce a dohání to hodně i po psychologické stránce. Co se týče vyprávění děje, Snyder se hodně poučil z dřívějších Watchmenů a Suicide Squadu a úvod, představení postav, jejich minulost, problémy a motivace jsou tu vcelku krátké, přesto výstižné a tentokrát funkční. Jinak samotný děj je jinak naše klasické zachraňování světa, kdy hlavní záporák chce zničit svět sbíráním mocných předmětů a poté vypuštěním zlé síly a naši hrdinové zprvu váhají, ale když pochopí co je v sázce, dají se dohromady i když vztahy mezi nimi nejsou ideální. Zní vám to povědomě ? Mě taky, bylo to tu už stokrát a je to tu zase, navíc se nikdo moc nenamáhá s velkým vysvětlováním. Hlavní záporák je jen velké bubu, které má vypadat hrozně zle a dělat zlé věci, nevíme kdo to je, proč dělá, to, co dělá, odkud přišel, jen možná zhruba, pro koho to dělá. Zkrátka celou dobu jsem se nemohl zbavit pocitu, že ten děj je zase lehce zahoditelný včetně onoho záporáka a že je to jenom záminka, aby do sebe hrdinové mohli řezat a že se to celé jen připravuje na události dalšího filmu. Ale jinak ta samotná akce je zvládnutá opravdu na jedničku, hezky se na ní kouká, všechny postavy jsou v ní skvěle využity a všechno to působí hezky velkolepě, akce je možná nejlepší část filmu. Nebyly zde navíc ani žádné nucené vtípky nebo vtipné scény, které by podkopávaly tón filmu jako v třetím Thorovi, všechen humor funguje a je celkem na místě. Po grafické stránce se film nese tradičně v celkem temných barvách a je konzistentní. Efekty vypadají pěkně a akce, jak jsem již říkal efektně. Jen poslední scéna byla možná až moc přehnaná na grafické efekty, bylo to možná i horší než v druhých Guradians of the galaxy, navíc jsme tu měli klasickou, nenápaditou mimozemskou strukturu dělanou v CGI, která vypadá stejně v každém filmu a hře o invazi. Jinak nějaký knírek Henry Cavilla byl asi to poslední co by mě štvalo, skoro jsem si toho ani nevšiml. No a co se týče hudby, musím říct, že tentokrát nic moc, DC filmy měli doteď celkem nadstandartní soundtrack, obzvlášť v kontrastu s Marvelem, který do svých filmů dává jen nějaké cosi, aby tam něco hrálo v důležitých scénách. Poznáte některé skladby, vzaté z jiných DC filmů, jako původní znělka z Batmana nebo skladba z Man of Steel od Zimmera, jinak se ale jedná o velmi nevýrazný soundtrack, Danny Elfman se moc nepředvedl. Jinak film se i celkem svým způsobem držel klasického pravidla o nadpřirozené moci postav, že se jejich silám musí dát pravidla, aby tu fungovalo napětí a zranitelnost a podobně, což třeba Marvel občas porušuje, takže chválím. Jinak vztahy mezi postavami jsou tu celkem hezké a v superhrdinském filmu nadstandartní, jen jsem občas měl dojem, že někde by šel Snyder více do hloubky, kdyby mu zůstala režie celou dobu ale jinak jsem změnu režiséru nijak zásadně nepocítil a žádný vyloženě konflikt stylů tam patrný moc není. Pokud bych to měl shrnout je to v zásadě váš klasický superhrdinský film, kde toho není zase tolik nového, ale kouká se na to moc hezky, akce je uspokojivá, děj neurazí a všechno působí velkolepě. Nemusíte být znalec, aby jste vše ve filmu pochopil, nemusíte ani znát předchozí filmy, jako v případě Marvelu a pokud znalec jste, své reference si tam najdete, vše funguje jak má, nejsou žádné "Martha" momenty a tempo je slušné, nenudíte se. DC si tímto filmem, společně s Wonder Woman, která je tedy pořád možná o něco lepší, dost napravuje reputaci a já se těším co dalšího nám přinese.

plakát

Dallas 63 (2016) (seriál) 

No vzhledem k tomu, jak tento seriál každý tak chválil, jsem čekal celkem hodně, ale nakonec jsem byl zklamán. Nebyl to nutně špatný seriál, to rozhodně ne, ale nezaslouží si podle mě takové hodnocení, jaké mu každý dává. Pokusím se tedy popsat můj pocit ze seriálu a chtěl bych dodat, že jsem nečetl knihu, takže za některé věci, které mi vadí, možná nemohou vyložené tvůrci seriálu. Začal bych asi samotným konceptem cestování časem. Myslím, že zde byl až žalostně málo využit. Dalo by se s tím experimentovat, ukazovat více výsledků měnění minulosti, nějaké paradoxy, ale nic zde až na první a poslední díl není a pak samozřejmě takové trochu na můj vkus hloupě vysvětlené a až moc magicky jednoduché "minulost vás bude tlačit zpět".Také vůbec samotný hon za vrahy Kennedyho, o kterém jsem si myslel, že seriál má hlavně být, je tady poněkud upozaděn. Opět, bylo možné pustit se do různých experimentů, nečekaných zvratů a rozvíjet nějaké nečekané konspirační teorie, ale dobře, seriál měl zůstat v tomhle ohledu asi při zemi, což by mi ani nevadilo, kdyby tenhle aspekt byl udělaný dobře. Nelíbilo se mi, že v podstatě celé vyšetřování nakonec nemělo vzhledem k posledním pár dílům žádnou váhu a vyznělo nějak naprázdno, tohle a pak ještě fakt, že samotné vyšetřování je možná tak čtvrtina, ne-li menší, část stopáže. Co zabírá většinu stopáže, když to není ani nic s cestováním časem, ani s řešením Kennedyho vraždy ? Přeci romance dámy a pánové, ano seriál je v podstatě jen netypická soap opera s kulisou šedesátých let. Což o to, mě by romance nevadila, kdyby jen "okořenila" běh hlavních událostí a byla věrná a mezi postavami by byla reálná chemie, jenže tady to je ta "pocukrovaná" a neuvěřitelná a místy až otravná romance, kterou můžeme vidět v hloupějších romantických filmech. A to i přesto, že Franco i Sarah Gadon jsou výborní herci. Svoje role oba zvládali skvěle a hodili se do nich, jen tu jejich romanci jsem jim prostě nemohl uvěřit. Také se někdy postavy rozhodovaly dost nelogicky až stupidně, ale celkový dojem to zase tak moc nerozbíjelo. Jediná role, která mi pak vadila, byla asi postava Billyho, McKay ho sice zahrál dobře, nicméně mi přišel dost otravný a pro děj v podstatě naprosto zbytečný. Poslední věc, která mi trochu pila krev, je už jenom detail. Jsou to drobnosti, kterých si člověk všímá v průběhu filmu, jako například, vystřílení 7 nábojů z pistole na 7 nábojů, s tím, že vidíme v jednom záběru, že se zasekl závěr a zbraň je prázdná a v dalším záběru už další postava z té samé pistole bez přebíjení vystřelí ještě jednou. Nebo líné vypravování, kdy postava startuje auto "dráty" i když jsme jí to nikdy předtím neviděli dělat a proto si musí pod vousy zamumlat vysvětlení, že jí to jiná postava předtím naučila. Nebo prostě klasické, z učitele lenocha bez motivace se po oholení knírů stává neuvěřitelně sexy profesionální agent, který nemá problém zabíjet lidi, a to přes noc. Takové věci nemám moc rád ani u filmů, a tam se pracuje s mnohem menší délkou a tak se dá pochopit podobné zjednodušení, a to se tomu i tak některé, dobré filmy dokážou ubránit, ale u seriálu, kde je délka mnohonásobně větší, je to podle mě škoda, zvlášť když jiných aspektů v ději bylo možná až příliš. Jinak atmosféru seriál zvládá skvěle, krásné období šedesátých let je působivě zpracováno a doplňuje ho velmi trefná, dobová hudba. Když se v seriálu taky konečně děje něco trochu napínavého, bývá to také skvěle natočeno a nemůžete se odtrhnout od židle, škoda jen, že takových scén je poskrovnu a většina jich jsou sladké pohledy a úsměvy ústřední dvojice. Mám-li to shrnout, řekl bych, že pokud si chcete dát nějaký pěkný slaďák z šedesátek, je toto ideální volba, pokud vás však více zajímá cestování časem nebo spiknutí okolo Kennedyho vraždy, můžete se podívat na první dva díly a na ten poslední, který je sice lehce předvídatelný, ale na city jako jediný funguje celkem pěkně, zbytek ignorujte, nebo se jím jen zběžně proklikejte. Seriál to není špatný, ale svoje hodnocení si podle mě rozhodně nezaslouží.

plakát

Wind River (2017) 

Film je, mám-li to tak říct, ne až tak dlouhé vyšetřování vlastně zcela obyčejného případu, dokonce podle skutečné události, nenechte se ale zmýlit, rozhodně se nejedná o klasickou detektivku, kterých vidíte v televizi mraky. Film se moc hezky drží jedné zásady, snaží se být jako moc surový a realistický, jak to jen jde a že se mu to daří, ať už jde o chování postav, míru násilí nebo přestřelky. Tuto atmosféru navíc podtrhuje netypický soundtrack, při kterém vám bude běhat mráz po zádech a dlouhé záběry v krásných, zimních lokacích. Co se týče hereckých výkonů, také si nelze stěžovat, Renner, nyní známý hlavně z filmů od Marvelu, si konečně zahrál trochu vážnější roli a sedla mu opravdu skvěle a Elizabeth Olsen ukázala, že nepatří jen do vedlejších rolí a horších filmů. Mám-li se zmínit o rozvoji postav, Cory je zde více výrazný a dostane celkem dost prostoru, kdežto Jane je prostě jen nezkušená agentka, cizinka, na škodu to ale není, i tak to funguje skvěle. Celý film má celkem krátkou stopáž a není se ani čemu divit, vlastní případ je opravdu celkem jednoduchý, ale film není jen o něm. Místo se našlo i pro výstižné scény, komentující stávající vztahy mezi indiánskou a bělošskou komunitou a nějaký humor a i přesto, že vše působí tak prostě, budete od začátku do uspokojivého finále přikováni k sedačce, protože v té surovosti tohoto filmu je vlastně i jeho kouzlo.

plakát

Assassin’s Creed (2016) 

Na film jsem nešel s moc velkou nadějí, protože jsem už viděl nějaké dost kritické recenze, a proto jsem pak byl celkem mile potěšen, neboť film byl nakonec lepší než jsem čekal. Hlavní věc co často vidím lidi vytýkat je, že sekvencí z minulosti je moc málo, nebo, že se film snaží být dvěma filmy najednou a přitom je přítomnost nudná a minulost o ničem. Nemyslím ale, že to tak je, děj v přítomnosti mi přišel celkem relevantní a zajímavý, rozhodně jsem se u něj nenudil a navíc bych řekl, že poměr minulost/současnost byl vyvážen tak akorát. Ani občasné krátké prostřihy z minulosti do současnosti mi nepřišly rušivé, naopak to dávalo dojem, že udržet synchronizaci není tak jednoduché. Důležité postavy jsou dobré a vyvíjejí se, tedy až na minulost, kde to, ale není zrovna alfa a omega (např. lovestory, o kterém nic nevíte a tak nefunguje, jenže ono to o něm ani být nemá). Scény z minulosti jsou zde hlavně kvůli akci a ta funguje naprosto perfektně. Soundtrack nebyl nic na samotný poslech, ale fungoval skvěle, jsou to hlavně bubny a ty umí akci dobře nabudit, nakonec žádný Kanye. A nakonec ty zápory. Nejsem žádný diehard fanoušek herní série, ale pár dílů jsem hrál a proto mohu srovnávat. Pokud bych to měl shrnout, tak film udělal nějakou chybu v podstatě všude, kde se nějak oddělil od toho, jak to bylo ve hře. V prvé řadě celá ta věc s artefaktem, Jablkem. Ve hrách v podstatě nevíte, proč to Abstergo dělá, a potom to na vás nakonci vybafne a je to celkem zajímavý menší plottwist, také to, že Abstergo jsou vlastně templáři a to, že ty dva řády fungují tajně do dnes se dozvídáte postupně a působí to mnohem zajímavěji, střízlivěji a trochu chytřeji. Kdežto film na vás hned vybalí všechny tyto věci hned od začátku a působí to jako nějaký hodně laciný a hloupý pokus o jakési trochu downbrownovské hledání magických artefaktů z minulosti, než jako odvážné, ale stále vážné sci-fi. Také samotná motivace templářů je zvláštní, ve hrách si nikdo na nic nehraje, templáři chtějí prostě ovládnout svět, aby byl mír (ale bez svobody názoru atd.), kdežto tady nám pořád někdo cpe, že jablkem chtějí vymýtit násilí. Ono se nakonec ukáže, že ten svět chtějí taky ovládnout a má to být asi předvídatelné překvapení. O to víc ale bije do očí, že vedoucí projektu, kterou hraje Marion Cotillard, tomu věří i přesto, že to má být inteligentní výzkumnice, která chce mít pořád vše pod kontrolou. Ve hrách navíc jablko umožňovalo držiteli ovládat mysl ostatních, takže to vskutku je spíš nástroj moci, ve filmu je to ale klíč k lidské neposlušnosti, nebo co. A celá tahle premisa o jablku, co má hnát film vypadá pak velmi líně napsaná a celkově jakoby myšlená pro méně chápavé publikum. Pak je tu už asi jen ta věc s tím ramenem, což má být animus, který je ve hrách pouze matrix styl křeslo. To rameno by takto fyzicky nemohlo fungovat, ale to už je detail. Další slabší místo filmu je bod, kdy se změní mentalita hlavního hrdiny. Promluví si totiž se svým otcem, který se nachází v místnosti, kde mají být lidi, které animus nějak indisponoval a je naprosto v pořádku a všechno mu vysvětlí. Jak příhodné. Jinak ve filmu je spousta detailů, která potěší herní fanoušky, ale nejsou rušivé. Celkové bych řekl, že i přes své chyby se jedná o zatím nejlepší herní film a to že není lepší bolí o to víc, že tady byl opravdu vidět potenciál. I ta samotná hra má příběh, který se na zfilmování hodí mnohem víc, než některé jiné již zfilmované hry. Jak psal už někdo pode mnou, na 4 hvězdičky je to už moc odfláknuté a tři jsou zase možná i málo, chtělo by to něco mezi.