Recenze (147)
Traffic - Nadvláda gangů (2000)
Za mňa brilantne natočený krimi thriller, a určite aj vrcholné dielo Stevena Soderbergha, samozrejme z výborným hereckým obsadením ( Michael Douglas - tradične skvelý, Dennis Quaid - príjemne prekvapil , krásna Catherine Zeta-Jones , výborný Don Cheadle , alebo Clifton Collins jr. ). Takéto filmy o drogách, o karteloch poprípade z mexického prostredia mám veľmi rád, a hlavne keď sa vždy niečo deje. A samozrejme Benicio Del Toro - fámozny vo svojej úlohe za ktorý zaslúžene získal Oscara. Film aj keď ma dlhšiu stopáž ( 147.min ) - tak veľmi rýchle ubehlo. Samozrejme v menších úlohách ma potešila Salma Hayek. Za mňa veľmi kvalitný film. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Chvění (1990)
Za mňa film ktorý neurazí , ale zas neprekvapí. Film, ktorý svojho času bol isto hitom, a tak som si ho po dlhšej dobe pustil. A musím povedať že je to fajnové dobrodružná sci-fi komédia, zo sympatickým Kevinom Baconom ktorý je tradične dobrý, a takisto mi tu sedel aj Fred Ward ( čo si myslím že práve Chvenie bolo jeho asi vrcholným filmom v kariére ). Ostatné časti tejto série som ešte nevidel ( ale určite si niako dám na to čas - a dám tomu šancu ). Ale film o červovi je za mňa kult, ktorý má aj dobre hlášky ( poď pomôcť - nebudem sa hrabať v tvojich hovnách… ) Za mňa kult vo svojom žánri , a z nostalgie mu dám tie ⭐️⭐️⭐️⭐️
Věc (1982)
Jeden z najlepších sci-fi hororov aké som asi videl, ak nie najlepší vo svojom žánri ktoré a čo John Carpenter natočil. Kurt Russell ako vždy výborný , ale koho viac než dosť chválim je Keith David ktorý sa mi tu pekne hodil. Samozrejme že v tomto kultovom horore nemôžem zabudnúť ani na skvelú hudbu od Ennia Morriconeho, ktorá mi tu krásne pasovala pri každej scéne. John Carpenter vytvoril jeden výborný sci-fi horor, ktorý si ešte veľmi veľakrát pozriem. Za mňa vrcholná scéna vo filme bude určite v tej miestnosti, ale inak krásne krvavé, a samozrejme kultový film hodnotím plným počtom ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Cliffhanger (1993)
Renny Harlin natočil snáď dve skvelé akčňaky jeden z nich bol ( Die Hard 2 ), a druhý skvelý až výborný Cliffhanger, ktorý tiež po rokoch a podľa mňa nikdy neomrzí.. Za mňa tradične skvelý Sylvester Stallone, tentokrát na post záporáka mu hodili Johna Lithgowa ktorý bol tiež skvelý , tak ako ( Donald Sutherland v Krimináli ). Akcie dosť , výbuchy potešili takisto aj Michael Rooker. Za mňa filmová klasika ktorú si veľmi rad a hocikedy pozriem, a za mňa film ktorý v každej filmotéke by malo mať svoje miesto. Jednoznačne ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Kriminál (1989)
Na rad prišiel ďalší z kultových filmov Sylvestra Stallona, a musím povedať že každý jeho film je legenda - kult vo svojom žánri ( či sú to série Rocky alebo Rambo, alebo filmy či už Tango a Cash alebo ostatné ). A som rád že práve na filmoch Stallona, Arnieho, JCVD alebo aj Dudikoffa som vyrastal. A tak som si po dlhšom čase pustil Kriminál , ktorý je aj po tých rokoch neskutočne výborná akčná dráma thriller, ja takéto filmy z väzenského prostredia mám veľmi rád, lebo viem že sa to tu hemží akciou alebo menšou brutalitou. Vo filme poteší aj Tom Sizemore, a tiež John Amos. Ale najväčšou lahôdkou celého filmu je výborný Sylvester Stallone, a výborný sadistický Donald Sutherland. No a režisér John Flynn po skvelej Nemilosrdnej spravodlivosti , nám dal skvelý Kriminál , a za mňa si film zaslúžene odnáša skvelých ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️. Samozrejme aj tento film patrí medzi tie, ktoré si ešte veľakrát pozriem a veľmi rád…
Tango a Cash (1989)
Ďalší kultový snímok Sylvestra Stallona, kde mu krásne sekunduje Kurt Russell a tým pádom sa krásne dopĺňajú , tak ako partia - tak aj skvelé hlášky ( čo si ty Rambo - a on Ramba nepoznám to je niaky buzík ), a samozrejme sa to tu dopĺňa aj z niakou tou akciou kde im sekundujú výborný záporáci v podaní Brion James alebo Jack Palance. A nesmiem zabudnúť ani na sexi Teri Hatcher ktorá je tu neskutočne príťažlivá. Filmu za tie roky nemám čo vytknúť , je to legenda vo svojom žánri, a určite film ktorý si ešte veľmi veľakrát pozriem - lebo si to zaslúži a tiež režisér Andrej Končalovskij vďaka ktorému dávam plné hodnotenie ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
S nasazením života (1993)
Za mňa výborný film od Clinta Eastwooda, a hlavne skvelý padouch v podaní Johna Malkovicha ( ktorý bol podľa mňa stvorený pre takéto role - viď aj Con Air ), za mňa vydarený akčný thriller od Wolfganga Petersena. Takže pár zameškaných veci budem musieť asi dohnať a to skuknúť ešte zopár filmov od Clinta.. Jednoznačne ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Kobra (1986)
Cobru považujem za ďalší kultový film vo svojom žánri, a vo filmografii Sylvestra Stalloneho. Len škoda aj tu pri krátkej stopáži ( 84.min ), pri ktorom film neskutočne rýchlo ubehne , za mňa film by kľudne mohol mať aj 100.min ( ale nevadí ). Sylvester Stallone správne drsný , hlášky fajn , sympatická Brigitte Nielsen a ďalší fajn záporák v podaní Briana Thompsona ( z ktorého išiel strach ). Moje hodnotenie filmu ⭐️⭐️⭐️⭐️
Shark: Rosso nell'oceano (1984)
Ja mám rád žraločie filmy, ale tento film bol z môjho pohľadu katastrofa - samozrejme film samostatný nieje na ,,odpad” , ale zas pokus z neho spraviť európsku variáciu na film Čeľuste nebol zlý nápad. Ale zas v roku 1984 kedy film vznikol, tak v tej dobe to mohol byť hit. Ale mňa tento film úplne nenadchol aj keď sa v ňom niake to napätie nájde, ale zas na druhú stranu je film o niečo lepší čo až potom američania natočili tým mám namysli ( Sharknado sériu ). Výber žien bolo v pohode, ale aj tak film odchádza odomňa zo slabými ⭐️⭐️
Zúčtování v Malém Tokiu (1991)
Za mňa jeden z najlepších filmov Dolpha Lundgrena, ktorý je vo svojom žánri tiež už kult. Brandon Lee slušný a na jeho bojové umenia ktoré tu rozdáva sa pekne pozerá. A krásna Tia Carrere je takou čerešničkou na torte. A v neposlednom rade skvelý záporák z ktorého išiel neskutočný rešpekt ( Cary-Hiroyuki Tagawa ). Len škoda že film pre svoju krátku stopáž ( 76.min ) veľmi rýchlo utečie. Keďže sa v ňom veľmi veľa deje, veľa akcie, a v neposlednom rade aj súboje sú pekne natočené. Mark L. Lester natočil dve kultové filmy jeden z nich je tento Zúčtovanie v Malom Tokiu a Komando, za ktoré som mu určite vďačný. A samozrejme film hodnotím na plný počet ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️.