Carthorias

Carthorias

Adam Pažourek

okres Brno

6 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 29.7.2017  13:55

    LFŠ 43 (Film 2): V porovnání s ostatními zástupci francouzské školy thrillero-horroro-exploatačních filmů (dramaturgy nazývané New French Extremity), jsou zamilovaní vrazi prakticky nevinná pohádka o Jeníčkovi a Mařence. Oba hlavní hrdinové, věkem ani IQ nepřekračujícím osmnáctku se rozhodnou zabít jednoho týpka s typicky francouzským jmenem Saíd, přičemž motivem není v tomto případě rasa (jak by se mohlo zdát) nýbrž... No, vlastně sám nechápu ten motiv. Nicméně Said je pro náš příběh asi stejně důležitý jako automat na kondomy ve Vatikánu. Hlavním hybatelem děje je totiž nechutný špinavý zlobr pobývající v chatě uprostřed lesa, ktery narozdíl od Shreka opravdu jí lidi a provádí jim další příjemné věci (Ne že byste to těm dvěma idiotům nepřáli). Hlavní myšlenka filmu mi jaksi unikla, snad, že když máte problémy s erekcí, namísto Viagry si to nechte udělat místním Vágusem. Úspěch bude zaručen. 2/5

    • 29.7.2017  13:18

    LFŠ 43, (Film 1): Bál jsem se, že dostanu kontemplativní poetický opus typu Még Kér a Nép, ale Markéta se nakonec z dnešního hlediska jeví jako celkem rozvláčný gritty fantasy příběh s vynikajícími hereckými vykony, obzvláště Josefa Kemra a Vladimíra Menšíka (tedy až na Magdu Vašáryovou, jejíž jediný herecký kukuč vystrašené dívky má omezený rozsah, ostatně sama herečka vzpomíná na natáčení jen velmi nerada a na debatě po skončení filmu přímo říkala, že to celé bylo naprosto strašné, a už nikdy víc pak točit nechtěla). Zimní počasí, mráz a všudypřítomný sníh, společně s nezbytnými kožešinami mi evokovaly poetiku Elder Scrolls V: Skyrim, popřípadě Severu v Game of Thrones. Z druhé strany pak barbarství dvou hlavních skupin lapků zase připomíná parchanty z Mad Maxe nebo The Road. Trochu komplikovaný je narativní postup, á la Cimrmanovo: Víš, to bylo tak, smíchané se snovými pasážemi ve stylu Tarkovského. Rozhodně to není nic pro lidi striktně se živící dietou Michaela Baye a Stevena Seagala, ale i běžný divak to zvládne když tomu věnuje trochu času a energie. Nicméně zkrácení stopáže by filmu rozhodně prospělo, minimálně dlouhé expoziční záběry typu Skopčák na Blatech hledá svoji milou, jen dráždí divákovu trpělivost. Kromě toho jsem zcela nepochopil motivaci jedné z postav: SPOILER - Když Alexandra zabije kamenem svéhoo milence, dělá to protože se jí zdá že se zbláznil a není pro něj návratu, nebo je na něj nastvana za smrt  a vyhnanství svérodiny? KONEC SPOILERU. Kromě těchto pár výtek je Markéta Lazarová filmem přesahujícím svojí kvalitou naše hranice a právem je zařazena mezi naše největší filmové klenoty.

    • 8.4.2017  18:21
    Sorry (2017)

    K dispozici na YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZgP8VFq-o3U

    • 5.10.2015  09:06
    Tanpopo (1985)
    ****

    Nad dobré Shoyu ramen prostě není. Od mé cesty do Japonska hledám nějaké jídlo, či spíš pokrm, který by se tomu aspoň přiblížil, ale kde nic, tu nic. Ostrosladká umami chuť vývaru, spolu se zásaditou chutí tažných ramen nudlí,  vedle kterých se potměšile schovává lahodně propečený plátek vepřového, a nahoře čerstvá jarní cibulka, dodávající svěžest každému soustu. Tak jednoduché a přitom tak složité na zvládnutí. Ale pokud máte k ruce truckerského kovboje se srdcem ze sóji, mistra bezdomoveckých planin a mecenáše žravého jak žralok, vše půjde snáz než uvaření rýžového čaje.

    • 4.10.2015  22:27
    Marťan (2015)
    *****

    Weirova óda na lidskou vynalézavost si přímo říkala o převod na filmové plátno. Scott se toho zhostil důstojně, i když při tom spousta atmosféry knížky vyletěla přetlakovým uzávěrem. Například výrobě bramborové farmy je věnováno poměrně málo prostoru v porovnání s knihou a většina technických a vědeckých vysvětlení je buď velmi zjednodušena nebo jednoduše odbyta. Nicméně chápu, že převádět do filmové řeči vnitřní monolog ohledně metráže úrodné půdy by asi nevedlo k velkým kasovním ziskům. A naštěstí ty hlavní špeky tam zůstaly. Co se naopak povedlo skvěle, je casting, od hlavního hrdiny (pro mě první role, kdy mi Matt Damon nevadil), přes celou posádku Ares 3 (Peňa je trefa do černého) až k NASA a JPL (Tam jsou trefou všichni, včetně Kristen Wiig, kterou jsem si v roli Annie představit nedovedl a tímto se omlouvám a těším na Ghostbusters 3). Technické provedení je takový ten hollywoodský standard, neočekávejte žádnou Gravitaci, tady je hlavním hráčem příběh. A to příběh, vyprávěný v nejlepší tradici NASA, kde 90 procent stopáže sledujeme jasnou strukturu Problém - Plán - Řešení. Vaše finální hodnocení se tak bude odvíjet hlavně od toho, jestli jste jako malí hltali Robinsona Crusoe nebo McGyvera, případně zda se vám líbil Zemeckisův Trosečník nebo Redfordovo Vše je ztraceno.

    • 27.7.2015  00:41
    Gabbe (1996)
    *

    Už mnohokrát jste určitě slyšeli tu otřepanou frázi, že šťastný je ten, kdo se dokáže radovat z maličkostí, například ze zpěvu ptáčka nebo ze zurčícího potůčku. Pro takové lidi je je Gabbe jako stvořený. Ti ostatní, co u filmu vyžadují takové zhůvěřilé zbytečnosti jako například děj, koherenci, postavy, barvy, emoce, hudbu, zvuk, dialog (aneb to něco navíc, co odlišuje film na který si rád zajdete do kina od filmu co pouští strýček Evžen z dovolené v Hurghadě), buď během sledování Gabbeho duševně odpadnou, aby potom nad kávičkou labužně vychvalovali kontrapunkci motivů, které si mezitím vymysleli, nebo se pokusí uchopit ten film jinak. Třeba jako čistě vizuální dílo, takový zfilmovaný obraz. Nebo z nějakého filozofického úhlu, á la Bergman. Bohužel ani v jednom případě Gabbe nefunguje. Je to škoda, protože Makhmalbaf určitě není špatný režisér. Co se mu ale vůbec nedaří, je práce s obrazem. Dobrou polovinu stopáže sledujeme bandu nomádů nezajímavě se potácející krajinou, zbavenou barvy, zbavenou života, bez jakékoli dynamiky střihu, bez napětí, a bez zajímavých vizuálních motivů. Celé je to takové mdlé, suché, vybledlé, bez kontrastu. Například rodinka srovnaná pod stromem mohla být úchvatná, místo toho to vypadá jak rodinné focení na druhé svatbě bratrance z třetího kolene. A když už se povede nějaký zajímavý obraz, jako v případě koně s jezdcem, stojícího na obří bílé sněhové duně, zopakuje režisér tu scénu víckrát než TV Nova Troškův Kameňák, čímž to naředí do podobné břečky lhostejnosti jakou je zbytek filmu. Výjimkou jsou snad akorát scény s učitelem, který metá klišovitá moudra typu láska je bolest, barva je život, což působí tak trapně, až se chcete sami odbarvit. Za povšimnutí ještě stojí starší pán, s hlasovou kadencí elektrické pračky, srdceryvně vyjící na měsíc. Tady cítím trestuhodně nevyužitý komediální potenciál.

    • 21.1.2015  11:37

    Ne, ne, ne. Vsechno spatne. Liam Neeson se sice snazi, ale film ma v sobe min napeti nez rozvodna sit Burkiny Faso. Kdyz mu naprosto zamenitelnej zaporak zapichne (prekvapive stale provozuschopnou) Famke Janssen, roztoci se tak maximalne vase panenky z nechutne nasnimanych honicek typu ruska kamera ve svycarske pracce. Cerecka je porad ta stejna nana z jednicky, akorat je zde tentokrat naprosto zbytecne. To stejne by se dalo rict o Forrestovi, kterej nejenomze neni schopnej ubehnout ani od kobliharny na stanici, ale hlavne sefuje bande neslutecne arogantnich a nesympatickych kretenu, kteri sem asi byli poslani po tom co jim dal na prdel Rambo. Dobra polovina filmu by se dala vyhodit a zbytek by potreboval minimalne prelestit. Liama je mi lito, Megaton by mel nasledovat ve stopach Megatrona a nechat se vystrelit do kosmu zaverecny shrnuti: Jedinej film u kteryho jsem v kine usnul, a to mam za sebou spoustu kontemplativnich artovych festackych skopicin

    • 17.7.2014  12:11

    Plnokrevní letní blockbuster se vším, co k tomu patří. Tématicky je to takové mentální cvičení na téma: "Co kdyby Mrakoplaš ve službách X-COM urazil bobra Phila?" Tom Cruise tady zase běží jako o život, a to tentokrát nejen svůj, ale i krásné a propocené Emily Blunt, jejíž jogínské protažení bylo ve filmu na můj vkus opakováno málo. Jo, a taky umí hrát, narozdíl od těch zadků v těsných kalhotách od Michaela Baye. Vsadím se, že voják Cage se na tenhle okamžik musel těšit jako prvňáček do školy. Hlavní gimmick filmu (opakování téhož dne) je tady využíván vkusně, střídmě a uměřeně, i když nepopírám, že moment kdy Cage přejede náklaďák byl jedním z vrcholných vtipů filmu. Vedlejší role jsou takový klasický standard (Rota J, alias zábavný kanónenfutr), výjimkou je akorát štábní seržant Bill Paxton, naprosto úžasně si vychutnávající svoji buzer-roli. Co se týče efektů, neuvidíme tady žádné orgie, ale akce je tady v dávce větší než malé, obzvlášť scény z bitvy na pláži jsou brizantní i brilantní zároveň. Cruise hraje výborně, už dlouho jsem od něho neviděl většího sympaťáka (snad naposled Jerry Maguire). Emily zvládá perfektně zahrát holku z plakátu Ritu chladně, ale ne odtažitě, takže netrpí oním Cold Bitch syndromem (i když jí tak ve filmu říkají). A jejich vzájemná chemie by se dala vyučovat na vysoké škole herecké. Příběh je průměr, Hamleta nečekejte, ale to není na škodu, spíš naopak. Výprava prvotřídní, a režie plyne v solidním tempu. Shrnutí: Svěží akční jízda na science fiction námět ve skvělém tempu s dvěma prvotřídními herci odvádějícimi skvělou práci. Co víc si přát?

    • 29.5.2014  09:14

    A tak to jo. Kombinace toho nejlepšího z originálních X-Men (Wolwerine) a z First Class (Silné trio Magneto, Mystique a McAvoy) doplněné Dinklagem, který dokazuje že základem slova Pimp je Imp, nám uklohnili lahodny time travelersky dezert ktery důstojně zakončuje originální sagu a napravuje tu pachuť kterou způsobil svým Babicovskym překvapením X3: The Last Stand. Nejlepším momentem je pak Quicksilver (boží Evan Peters) a jeho tanec mezi kapkami deště a kulek.

    • 12.5.2014  12:19
    Díra (1960)
    *****

    Lahůdka pro milovníky filmů tocicich se kolem jedné akce a jednoho plánu, typu Dannyho parťáci, Kam Orli nelétají, Tucet špinavců a samozřejmě Velký Útěk, se svíravou atmosférou a naprosto strhujícím závěrem. Doporučuji pokud máte chuť na vážné atmosférické akční drama s pořádnýma chlapama a solidním příběhem.

    • 12.5.2014  12:13

    Fascinující hlavolam připomínající svou komplexností dílo MC Eschera, potažmo svou retrospektivou cimrmanovské: "Víš, to bylo tak..." Celé je to v polštině, což je pro někoho zvyklého od Poláků maximálně na zkažené maso osvěžujícím až surrealním zážitkem. A k tomu všemu uvolněný sexuální podtext (lesbické incestní muslimské princezny hovoří za vše) a fenomenální humor, někdy až montypythonovský (opravdu jsem neočekával španělskou inkvizici), to vše dělá z Rukopisu stěžejní dílo Evropské kinematografie 60. let.

    • 5.5.2014  08:21

    Božínku, to bylo tak teplý až mi za oknem začala zářit duha. Skupinečka buzíčků s rozkošnými jmény typu D. Ildo, Kapitán B. Dick, Shaved Balls, Arm In Ass a Schwul (pan Schwul je němec, znamená to buzna), tmavších než černá díra, snažící se naopak dostat do díry hnědé, pluje vesmírem ve své falické lodi a rozsévají semeno poznání. Až narazí na hrozbu mezigalaktickeho míru - krvelacne stvury, známé jako pozemské ženy!!! Inu, nezbývá než zkonzultovat svatý konečník, a naplánovat konečně řešení ženské otázky, aby na zemí zavládl mír, sluníčko a vseobjimajici teplo. To je tak asi vše o příběhu, ale to je pouze polovina úspěchu, druhým elementem jsou naprosto šílené výjevy, které sem ale padnou jak prdel na penis. Když se začne černej frajer s horou svalů a pimp knirem trast jako osika a brečet před padesatikilovou holkou jako kdyby před ním stal sám ďábel, a to prosím v otresnym dabingu, kterej je tak 2 vteřiny mimo synchron, když začne Mr. Schwul krásnou němčinou posílat zenske pleme do pekel a pod tím titulky ukážou řadu haknkrojcu delších než fronta na sociální dávky v Ústí nad Labem, kdykoliv když začne mluvit palubní počítač a vy přemýšlíte jak do tohohle filmu dostali Stephena Hawkinga, když probíhá křest pozehnanym semenem, budete jen nevěřícně valit bulvy a zatinat sverace.

    • 3.5.2014  23:21
    Sláva (1989)
    **

    Zwick se střelil do nohy naprosto idiotským castingem hlavní role. Nechejme teďka mimo hru fakt, že v dalších jeho filmech hraje Samuraie Tom Cruise a Afričana Leonardo DiCaprio, zcela nepochopitelným omylem je obsazení někoho jako je Matthew Broderick do hlavní role válečného filmu a úplně na zabití je to u válečného filmu o ČERNÉ JEDNOTCE. Dobrých 80 minut stopáže je záběr na plukovníka Shawa, který vypadá jako něco co prošlo zažívacím traktem pana Buráčka, a osciluje mezi hereckou polohou: "Mám už dva týdny zácpu" a "Maminko, došlo nám kakao, a já se asi rozbrečím". Po chvíli vám začne ten jeho bílej privilegovanej ksicht lézt tak neskutečně na nervy, až si přejete aby si ti černoši vzali příklad ze Spartaka a udělali rychlý případ z té zavšivené unionistické party. Washington, Freeman i ten zbytek 54. pluku (což znamená další dva, protože proč ztrácet čas vyprávěním příběhu velké party vojáků, když se můžeme zaměřit na čtyři šablonovité postavičky, že?) totiž působí velmi přesvědčivě, aspoň v rozmezí jim daných mantinelů, a když už jim nezačnete fandit, alespoň je respektujete. To se nedá říct, jak už jsem předeslal, o Broderickovi, ani o Elwesovi (ten je mi mimochodem protivnej snad v každé roli, takže tady to možná výjimečně není chyba režiséra) a už vůbec ne o unionistické generalitě. (Na to jak Američani milují svoje válečný hrdiny, je až zatraceně moc filmových důstojníků hajzlů a idiotů, skoro jako kdyby vojákům po povýšení implantovali do hlavy pár mozkových závitů Miloše Zemana). Co se týče příběhu, tak vím, že Zwick byl omezen korespondencí Shawa a limity historie a nemohl si vymyslet nějakou velkou bitvu, nebo důležité vítězství, ale na dvouhodinový film, který by navíc měl být inspirativní a dodávat kuráž, odvahu a bojovného ducha, se toho stane zatraceně málo zaznamenáníhodného. SPOILER: Naverbuje se jednotka, naučí se pochodovat, dostanou boty, dostanou uniformu, postřílí pár jižanů v lese a pak (skoro) všichni umřou při šíleném sebevražedném útoku, který byl navíc neúspěšný. KONEC SPOILERU. To je v jedné větě popsán celý dvouhodinový spektákl. Jak je vidět z jednotlivých patetických scén (Špalír před hlavním útokem, Denzel s vlajkou), Zwick se snaží vyždímat z materiálu co nejvíc emocí to jde, jenže ve většině případů to padne na Kartágskou půdu. Jsou možné pouze dvě varianty. Buď je Zwick neschopný režisér a nedokáže vykřesat drama z úžasného scénáře , nebo je scénář prostější než Otík z Vesničky a Zwick ho jakž takž táhne do průměrných vod. Ať je to tak či onak, momenty které by s vámi zacloumali spočítáte na prstech jedné ruky po nehodě na cirkulárce. Dvě hvězdy čistě jen za herecké výkony černých vojáků, zbytek filmu nestojí ani za Yankee Doodle.

    • 26.4.2014  23:06

    Závěrečná scéna s přípravou toastů nemá chybu, tahle Čechovova puška mi v srdci udělala díru velikosti dobře rostlého kaštanu. Hoffman hraje dokonale, Streep pak taky dobře, jen nedokážu posoudit jestli ve mne vyvolané emoce vznikly vlivem jejího herectví nebo pouze toho co její postava dělá. Ať tak či tak, opustit sedmileté dítě abych šla najít sama sebe bude hodně vysoko na žebříčku nezodpovědnosti, výš už je snad jen: "Houstone, dám si šlofíka." a "Dám svůj hlas tomu Grebeníčkovi, připadá mi jako sympaťák!"

    • 26.4.2014  22:43
    Rivalové (2013)
    *****

    Musím se předem přiznat, že sledování Formule 1 ve mně evokuje podobné pocity jako kdybych se díval 2 hodiny na toto: https://www.youtube.com/watch?v=A3lYAzF-jJc . Tohle ale není ten případ. Je to parádní jízda, film jako ze staré školy, se skoro až antickou epičností. Dva hlavní hrdinové stojící jako Hector a Achilles proti sobě v Aréně bohyně Niké. Brühlův Lauda jako archetyp puntičkářského Němce, proti němu Hemsworth jako James "Party-Boy" Hunt. Třetím hrdinou, který dostává film do úplně jiné dimenze je pak kamera a režie, která vás hodí přímo do sedadla monopostu (v podobném stylu jako například Gravitace) takže se jenom nedíváte do zblbnutí na okolo jezdící autíčka ale přímo se vrtíte ve vlastním sedadle, jako kdybyste očekávali náraz způsobený vaší neschopností zkrotit toho bujného oře. No a korunu tomu pak dává příběh, který je sám o sobě lepší než polovina Hollywoodských scénářů. Scény v nemocnici jsou asi nejsilnější částí filmu. Ještě navrch přihoďte Olivii Wilde a není o čem. Jeden z nejlepších filmů roku 2013.

    • 26.4.2014  22:28

    Klasický případ ČSFD hypeu. Navzdory tomu nejsou Untouchables špatný film, hlavní hrdinové jsou sympaťáci a jízdu si užijete ať už sedíte na dvou kolech, nebo je tlačíte. Omar Sy by si zasloužil šanci v Hollywoodu, dokážu si ho bez problémů představit v minimálně dvou desítkách akčních filmů a zkusmo i v pár komediích. Co se týče děje, tak si teď po zhruba roce ode dne co jsem to viděl nepamatuji nic. Projížděli se autem, na konci myslím bylo nějaké rande, to je tak všechno. Co si pamatuji je, že jsem měl po zhlédnutí takový lehce nablblý pocit spokojenosti, takže aspoň k něčemu to bylo. Vzato kolem a kolem, neurazí ani nenadchne, takový FC Jablonec filmové první ligy.

    • 26.4.2014  22:17

    Redford je prostě Chlap. Nevymlouvá se na neštěstí osudu, nestěžuje si, dívá se životu přímo do tváře a pokud se mu nelíbí co vidí, odpálí na to home run. Muž je jen tak dobrej, jaký jsou jeho zásady, nehledě na jeho slugging percentage, a to je ponaučení, který stoprocentně podporuju. Navíc už vím, odkud vzal Homer nápad na svoji superpálku.

    • 26.4.2014  21:54
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    ****

    Ono to vlastně skoro o ničem není, takových sériových vrahů je dvanáct do tuctu, alespoň v krimi seriálech, pomalé vyprávění a budování případu neudrží krok s The Wire, Flashbacky a Flashforwardy jsou profláklé od dob Lostu, asociálního hlavního hrdinu má v dnešní době každej seriál, kterej to myslí se sledovaností vážně a ten "Temný Případ" je ze zpětného hlediska až směšný. Řemeslně je to ale vysoká kvalita, a McConaughey a Harrelson jsou ve svých rolích zralí na ověnčení hereckými vavříny. Obzvlášť McConaughey by si minimálně nominaci na Emmy zasloužil. Jeho Rust si mě dostal prakticky okamžitě, tím jak balancuje na hraně mezi psychoušem a emocionalitou, zatímco do toho háže volný asociace a to všechno s pivem v ruce ve mně prostě zabrnkalo na kladnou strunu. Prvních zhruba 6 dílů je plných děje a napětí, stačí říct ghetto a všichni ví o čem mluvím, pak se to ale začne lámat, 7. díl dost ubírá z plynu a poslední epizoda mi přijde jako šitá horkou jehlou. Jinak řečeno má zhruba stejnou intenzitu jako náhodný díl NCIS. A ten záporák? Takhle zklamanej jsem už dlouho nebyl. Zprvu mi 8 dílů přišlo jako skvělý nápad, ale Dark Case si zasloužil minimálně další epizodu nebo dvě, aby dal seriálu důstojný konec a důstojnějšího protihráče. Je to škoda, protože rozběhlé to měl True Detective skvěle, tak jak to ale je, to na víc než 4 hvězdy stačit nebude.

    • 8.4.2014  00:56
    Piano (1993)
    ***

    No, nevím jestli to, že Harvey vystrčí svýho Keitela se dá klasifikovat jako "jemný nátlak", to mi přijde podobné, jako říct že vražda Milady Horákové bylo drobné justiční zaskobrtnuti. Nejspíš jsem na poměry distributora moc puritánský. Hlavní postavy se pohybují v konstelacich nudný patron/nadrzenej uchyl, psychoticka hysterka, otravna holčička a slizkej playboy s pupkem, takže sympatie si jen velmi těžko hledají cestu ke komukoliv, světlou výjimkou budiž Maoři. Hudba z filmu je pár stupňů nad klasickou filmovou produkci, škoda že na podobně úrovni není zbytek technického provedení, třeba taková kamera. Hollý Lovec si svoji sošku zaslouží, a to říkám navzdory mým antipatiim k podobnému typu herectví. Ocenění pro Annu Paquin na druhou stranu, je pro mě zhruba stejnou záhadou, jako pritomnost Tomia Okamury ve sněmovně. Závěr mě vyloženě zklamal. Celkové hodnocení: Nebylo to špatný, ale příště si zajedte raději na Kokořín. P.S. Jestli si tohle fakt Cobain pustil jako poslední film před sebevraždou, tak ho v jistým smyslu chapu

    • 27.3.2014  09:47

    Minulý pátek jsem se ve značně podroušeném stavu rozhodl, že navštívím promítací sál. Byla to samozřejmě troufalost nejvyššího rázu, neboť 6 Richardů v mých útrobách mezitím započlo konat svůj smrtelný tanec, a to prosím hned, jak jsem překročil naleštěný práh. Představení se dalo do pohybu reklamami. S úžasem jsem sledoval Detektiva Downa a dojetím jsem jihl nad největším příběhem jenž kdy Dickens nenapsal. Avšak to mělo býti pouze entreé, které zanedlouho zcela zastíní lahodná hotelová krmě. Bohužel, úvod mne nezastihl ve správném rozpoložení, stačil jsem pouze říci Hey Jude, k čemu toto rámování k již tak košatému obrazu? Nicméně zanedlouho jsem se již brouzdal temnými lesy jedné malebné východoevropské země, jméno již, mi bohužel uniká. Uvnitř těchto lesů, na strmém výčnělku stal Grandhotel Budapešť, v čele s mistrem etikety, elegance, vkusu, a mým vzorem, co se poezie týče, Monsieur Gustavem! Ten mne přivítal, jak se na úroveň jeho podniku sluší a patří, a sice barevnou pastelovou smrští, která si nezadá s krásou hraběnky z Lutzu. Říkávalo se, že některé její portréty od Arcimbolda způsobovaly, že mužům samo od sebe vyskočilo srdce z těla nad tou neskutečnou krásou. Ostatně i další kousky z hraběnčiny soukromé sbírky, jako Dáma s hranostajem, Chlapec s jablkem, nebo Muž se zvětšenou prostatou, stojí za zmínku. Po krátkém, avšak výživném extempore zahrnujícím hraběnčino křehké avšak rozkládající se tělo, jejího syna, Monsieur Gustava a partu rozverných fašistů, jsme se ocitli ve zcela jiném typu ubytovacího zařízení. A hle, tu se zvedá opona, a na scénu vstupuje Agátha. Ach, Agátha, s tváří strnulou jako je herectví hlavního hrdiny a s emocemi ploššími než hrudník Martiny Sáblíkové. Fascinující je, jakou barvu dokázala do našeho dobrodružství vnést (což by člověk čekal především od samozvané nuly, jenž Zero zove se) a to nejenom pomocí kalorických bomb od cukrářského mistra. Postupně tento čardáš graduje do hořkosladkého konce, chuť vám zkazí pouze sorelovým glutamátem ochucený guláš 80. let. Není divu, že z tohoto galimatyáše barev, zvuku, chaosu, rozměrů a L’Air de Panache se mi roztočila hlava do rychlostí schopných odstředit ribozomy z cytosolu. Jízda to byla delikátní, k pětihvězdičkovému zážitku jsem ovšem dojít nemohl, obzvláště kvůli hereckému výkonu hlavního představitele, postrádajícímu styl, šmak a esenci, snad díky čemuž pan Fiennes ukradl celý film ve stylu Dannyho Oceana a jeho bandy. P.S. Abych doložil v jakém stavu jsem ten film viděl, dokládám moje filmové "zápisky" z prvních asi 30 minut (včetně reklam), pokud nechcete nahlédnout do útrob choré mysli, nečtěte dál: 7 větráků 1. řada, 6 větráků 2. řada, 4 větráky 3. řada, 4 větráky 4. řada, po stranách 4 světla (zednáři?) "Podívejte se na zem" "Jó, ten, zmetek" ?Ví, že tady jsem?" Už se nakazil, pro lidstvo. Tlustej borec, chce mě sežrat? Ne, je to cizinec, ale má drsnou bradku, trochu Fu Manchu a trochu Don Quijote. Jsou to španělé. Jak mohl takovej frajer sehnat takovou pěknou babu? New Age Advertising. KIA! (Je to Kia Sportage) Twombly - A.I. - HER To je Elizabeth Banks??? Hrst Popcornu, mňam. HER!!!!! Bioscopamagicboxslovakia Máš Downův syndrom Roberte! Parta Hovad!!! Awesome! Nezapomeň si vzít kondom larsi-Eriku!!! Raslph Fiennes jako Dickens? Awesome, stuffy, invisible, sand. Nejsem tady sám ožralej, nějakej borec předemnou to taky říká že je na šrot. Knižnice? Nasrat, já chci ten film!!! Charta 77, Coca-Cola, Pepsi je lepší, no konečně konečně CINEMA CITY CLUBCARD!!! Prý je to napínavý Zubrowka!!! HA HA HA OLD LUTZ! 3 vrány přívěsky zima žlutá 1985 - Mistake, zásoba, událostí, dávení - Dívat a naslouchat!!! Kuličkovka :) já su takovej vůl, proč jsem semka šel, v 10 hodin po 6 pivech. Hromadí se horníci, srpen v nebelsbad, hustá a krásná budova, GB - Great Britain? Shawness?? Arab Samotář, kulaté stoly, ticho, monsieur Jean, Borat, západoevropan, Mole O /|\ / \ Odér smutku → opuštěný Mr. Mustafa - nejbohatší černoch, Tesla?? Bohatství, elektřina, malý pokoj, služebník => Flitle Bogen Sto nožka, Modrá, klíče, Čepice, Pohodička, Establishment, Je to hnus, odkud ho znám, proč se to jmenuje Budapešť?

    • 21.3.2014  22:14

    Pane jo, to byla jízda! Cítil jsem se jako kdybych zkonzumoval osobní drogový kabinet Huntera S. Thompsona. Tohle má spíše než k filmu asi nejbliz k Cimrmanovým živým obrazům. Na tripu. Který travite v armenske pouští. Překvapivě to nenudi, obrazy se střídají dostatečně rychle aby neoslabovaly pozornost, a co se týče obsahové stránky, budete si připadat jak v galerii muzea moderního umeni. Tolik šílených, ale přitom fascinujicich výjevů. Navíc to celé zajímavé doplňuje místní hudba a ještě pusobiveji její absence. Líbí se mi, že si film na nic nehraje, už disclaimer před začátkem filmu tvrdí že je to spíš nějaký druh introspekce, než koherentni filmová struktura, narozdíl od např. takového Marienbadu, který vám neustále dává najevo že nedavate moc pozor a že je to vlastně strašně jednoduche. Jediné co jsem nepobral je význam filmu, na to jsem se přestal soustředit asi po 15 vteřinách, jinak bych se asi zbláznil. Jednodušší by bylo vytvořit si dejovou a vyznamovou linii z obsahu depozitáře v Louvru. Shrnuto a podtrženo - Fascinující album zhruba petivterinovych obrazu, s lehce surrealistickym nádechem.

    • 18.3.2014  11:15

    Dost smutný film, na úroveň romantických komedií až nezvykle moc. Toni Colette jako hlavní pilíř filmu je úchvatná, její kamarádka Rhonda dobře tvrdí muziku ve středu pole, zbytek postav tvoří jakési panoptikum jako vyhrabane odkudsi ze smetiště filmových zmetku. Ona i Muriel je valnou většinu filmu krajně nesympaticka a psychicky narušena postava. Čestnou výjimku tvoří patrně nejtragictejsi postava, matka Muriel, ta je zase pro změnu k politování. Body získává film především za originalitu, například během filmu neuvidíte ani jeden makeover, hlavní kamarádka hrdinky si nezačne nic s hlavním kamaradem hrdiny, není tady žádný maturitní ples atd. Pokud to shrnu, bylo mi více smutno než veselo, ale nedokážu posoudit jestli je to dobře nebo špatně.

    • 18.3.2014  08:04

    Lego film je boží!! Od úvodní minuty se přes vás prelije prilivova vlna detinskeho nadšení, poháněna az naspeedovanym tempem filmu. Gagů je tady víc než kazdorocnich hospitalizaci po šlápnutí na kostku lega, a většina z nich je laugh out loud funny, namátkou vyberu třebas Millenium Falcon, Batmanuv song, Raketu!, atd. Dokonce i ten dvoupatrovy gauč po několikáté iteraci ve mne vyvolával cukání v koutcich. Dabing se vyvedl, což je vzácnost, važme si jí.

    • 17.3.2014  11:08

    Nelze než neporovnat s testosteronem a svaly nabitou jedničkou, nejenom proto že se to odehrává ve stejnou dobu. Jsou tu dva hlavní rozdíly, které mění charakter filmu, jeden k dobrému a jeden ke špatnému. Nejdřív to horší. Tam, kde Leonidas vypadá jako kdyby vykradl šatnu východoněmeckých koulařek, působí Themistokles jako sice namakaný, ale přece jenom normální chlápek. A moc tomu ani nepomáhají jeho demokratické projevy jako vystrizene z Mr. Smith goes to Washington. Což sice trochu pomáhá zcivilnit vyprávění, ale jako celek to nefunguje, hlavní hrdina je takovej měkkota. U 300 chci vidět akci, akci a zase akci, ne frajery v modrých plinkach co po sobě hazou pergamenem (a to mam jinak politický dramata moc rád, House of Cards FTW). Na druhou stranu se dostáváme na druhý břeh, a to jak doslovně, tak přeneseně. Ženská!! V 300! A co je na tom nejlepší, dává všem chlapům na prdel jako můj taťka, když jsem si jako malej spletl videorekordér a toustovač. Dvě slova: Eva Green. Vlastnoručně pro mě definovala pojem sexy bitch. Její Artemisia je prostě bohyně. Žena, která krvácí častěji než jednou za měsíc, s uhrančivým pohledem, dvěma velkýma šťavnatýma přednostma (myslím tím samozřejmě její duši a osobnost) a plamenným temperamentem, který by zahanbil i Hefaista. Prostě válečný vůdce s mečem i pochvou. Hlavně kvůli ní dávám čtyři hvězdy, Themistokles a jeho Blue man group by bez ní byli jako kachna bez piva.

    • 10.10.2013  23:38
    Gravitace (2013)
    *****

    Gravitace změnila můj celkový náhled na film vůbec. Po strašně dlouhé době se někomu povedlo posunout hranice filmového zážitku zase o kus dál, zprostředkovat divákovi nový rozměr, pocit ztotožnění s hrdin(k)ou v rozsahu, který jsem ještě nikdy nezažil. To vše díky naprosto dokonalé technické práci režiséra a jeho týmu. Dobrých 90 procent filmu závisí na souhře zvuku, kamery a střihu (nebo jeho absence). Dějová linka je sice jednoduchá a ohraná (Ryanina dcera), ale v tomto filmu na tom absolutně nezáleží, tady je dějem obraz, zápletkou úhel kamery a dramatickou stavbou ticho. Na Gravitaci se člověk nejde do kina podívat, jde si ji užít, vychutnat. Zatím jasně nejlepší film roku (podle mě jeden z nejlepších filmů za posledních několik desítek let), favorit na Oskara a prostě celkově fantastická podívaná. P.S. 2D projekce na normálním plátně, počítám že 3D, a/nebo IMAX je ještě o několik stupňů výš

    • 30.9.2013  21:58

    Co to zase bylo za socialistickou sračku? (V poslední době na ně mám nějak štěstí) Je to čistá politická agitka rafinovaně zabalená do rádoby uměleckého filmu, bez jakéhokoli přesahu, zato s tunou zbytečného poskakování, které mi nejvíc připomínalo tuto scénu od Pythonů http://www.youtube.com/watch?v=PPN3KTtrnZM Moje hodnocení ovšem nijak neodráží moje politické přesvědčení, koneckonců například labouristické How Green Was My Valley se mi líbil. Co mi nejvíc vadilo je ta "artovost", která byla z tohoto filmu cítit na sto honů, takové to typické "umění pro umění", viditelné nejvíc v táhlých záběrech na nesympatické skotačící vidláky. Navíc je film prošpikován naprosto debilními frázemi a popěvky, které snad ani za nejtvrdšího totáče nemohl nikdo myslet vážně (a jestli ano, tak je mi ho hluboce líto), patří sem například: "Pod korouhví rudé vlajky pracujících", "Tak, aby síla organizovaných mas stála proti autokracii stávajícího systému", "Socialista je otevřený ke každé myšlence", a moje oblíbené "Pojď, bodej a řež, postav se do čela útoku rolnictva!". Aby toho nebylo málo, dobrých 90% děje je pouhá symbolika, která je někdy tak okatá až mi bylo trapně (například dívka s prostřelenou dlaní, která se změní v revoluční kokardu), a někdy je jenom WTF (viz. Jánoš Feket Nagy a jeho pohanský obřad). Sečteno, podtrženo: Socialisticko-symbolický paskvil s pokřivenou ideologií i (a to hlavně) provedením.

    • 23.9.2013  22:33

    Už dlouho se mi nestalo, že bych byl ještě hodinu po skončení filmu v tranzu. Co vyzdvihnout? Vynikajícího Rushe, který je zde o ještě o level výš než v Králově řeči? Svíravý podkres Enia Morriconeho? Závěr, který je prakticky bez jediného mluveného slova a dopadne na vás jak olověná kovadlina? Práci kamery, hlavně při snímání obrazů? Možná je můj zážitek ovlivněn předchozí návštěvou kina, která byla jednou z nejhorších co jsem kdy zažil (Fuck you, Elysium!), ale s klidem můžu říct, že kdybych mohl za rok 2013 vidět jediný film, byla by to Nejvyšší nabídka.

    • 5.7.2013  00:00
    Kdo přežije: Caramoan (TV pořad) (2013)
    *****

    Jednotlivé řady survivora hodnotím podle dvou kritérií: Zaprvé, kolik je ve hře zajímavých hráčů nebo figurek a za druhé, kolik momentů si z řady pamatuji (například z Thajska si nepamatuji nic). Co se týče castu, na straně navrátilců to vyšlo tak půl na půl (Cochran, Andrea, Corinne, Phillip, v jistém smyslu i Hantz, i když to je kapitola sama o sobě), na straně "fanoušků" byl jediný použitelný Reynold. Tady Caramoan body nenažene. Na druhou stranu, celá sezóna je plná nezapomenutelných momentů (Francesca a její kámen, Phillip a Stealth r Us, ten strašidelný meltdown, Malcolmovy čachry na kmenové radě). Hlavní téma bych ale osobně popsal jako: "The Ultimate Survivor Underdog Story". To jak moc se vám líbí tenhle příběh ovlivní váš pohled na celou sezónu, mě tedy strhnul a proto dávám 5, ale chápu i ta nižší hodnocení. Co nechápu, je přirovnávání této řady k těm nejhorším řadám typu Fiji, Thajsko nebo One World. Možná že už nemám tak vysoké nároky na kvalitu a Survivor stagnuje, ale Caramoan mi přijde jako nejlepší řada od HvV.

    • 1.3.2013  16:40

    Myslím že jsem ještě nikde neviděl tak lahodný výběr jmen pod kolonkou Hrají

    • 24.2.2013  14:00

    Hlavním problémem filmu je podle mě ledová královna Jessica Chastain. Nemohl jsem se s ní ani na vteřinu ztotožnit, vcítit se do ní, nebo jí aspoň fandit, což je u filmu, kde je prakticky jedinou trojrozměrnou postavou docela problém. Hraní s absencí emocí, nebo výrazu může fungovat, viz například Sheldon Cooper, Sylar z Heroes, Spock, Dexter. Ve všech těchto případech musí být ale výraz něčím nahrazen, například zajímavou osobností, nebo dialogem. V případech, že nějaká z těchto postav vybočí ze svého nulového projevu, dostáváme mimořádně silné momenty. V tomto případě dostáváme kamennou pannu, která dokáže tak maximálně unudit k smrti. Její vybočující moment potom působí vyloženě směšně (I´m the motherfucker who found this place, sir). Nominace na Oscara je pro mě záhadou, možná je to kvůli "kontroverzi" kolem snímku. Dalším problémem je délka filmu a nedostatek materiálu který by ho vyplnil, některé scény jsou neúnosně roztahané (například příjezd doktora). Jessica to neutáhne a vedlejší postavy jsou buď ploché s nedostatkem prostoru (Mark Strong), nebo napůl karikatury (Seal Team). Suchopárná vážnost s jakou je film pojat už je pouze třešnička na dortu.

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace