Režie:
Jana SemschováScénář:
Miloš SmetanaKamera:
Petr PolákHudba:
Jiří SvobodaHrají:
Radovan Lukavský, Květa Fialová, Jan Čenský, Petr Štěpánek, Dana Batulková, Jan Kanyza, Pavel Soukup, Hana Maciuchová, Jaroslav Satoranský, Otakar Brousek st., Jan Skopeček, Jana Jiskrová (více)Obsahy(1)
Otec a syn Queenové řeší složitý případ vraždy proslulé newyorské módní návrhářky Sheily Greyové (H. Maciuchová), která byla zastřelena ve svém bytě, když z úzkostného strachu z neznámého nebezpečí právě telefonovala o pomoc policii. Nad její smrtí se postupně rozkrývá trojúhelník nejzávažněji podezřelých pachatelů soustřeďující se na členy renomované milionářské rodiny... (Česká televize)
(více)Recenze (24)
Nejvíc fascinující na tom všem bylo, že od zločinu až po jeho definitivní vyřešní proběhly dva soudy a detektiv měl pořád nohu v gypsu. Kdyby to byla inscenace o Rathovi, stačil by se vyléčit, zplodit syna s tou přátelskou sestričkou, odvést ho na první školní den a ještě by se stihl vrátit včas, aby si poslechl rozsudek. Čtvrtá strana trojúhelníku je jen průměrnou kriminálkou, která vybočuje slušným obsazením, vachrlatým zasazením do USA a jakousi starosvětskou kultivovaností. Bohužel má prakticky nulovou atmosféru a scény od soudu jsou strašlivě naivní a hloupé. Scénář není ani chytrý, ani nápaditý. Ovšem musím mu přiznat, že jsem řešení dopředu neodhadl. ()
Film, který je skvěle obsazen. Počáteční sledování vládne, že by se člověk bál pohybovat se v garážích nebo by si k tomu musel dát minimálně 3x Coca Colu. Později v domě je to větší lítání než u nás doma. Vražedná chvíle je nakonec neskutečně vládnoucí a provází celý film a vyšetřování, které se stále víc zamotává. Moc dobře natočená detektivka jako z amerického prostředí. Indicie šaty. ()
Tak tahle televizní adaptace se povedla. Slušná atmosféra hned od začátku, po vraždě sice trochu nuda, ale od prvního setkání se soukromým detektivem Štěpánkem se to rozjede a až do konce to slušně graduje. Není to samozřejmě žádné veledílo, ale na televizní detektivku velmi slušné se super obsazením. ()
Ježiš, to bylo tak utahaný. Né nutně nudný, ale oni tam každou myšlenku, každej dialog, každý slovo ze sebe tak neuvěřitelně páčili! A to je samozřejmě parket pro Květu Fialovou, která byla opět a zase... já teď nevím... snad... ano, ano - jak ve zpomaleném tom... filmu... však víte... otravná!!! Poprvé v životě mi bylo líto Kanyzy, já bych jí praštil. A i obecně to bylo dobře zahraný, což je jedno z mála plus. Naprosto to ovšem nemělo švih a, jako i jiné československé filmy z osmdesátých, je tohle jeden z těch, který sálá takovým tím pocitem "sterilní ameriky". Těžko se mi to vyjadřuje. Způsob jakým je podávána společnost a postavy je takový nevěrohodný, umělý. Což by měla vyvážit celkem obstojná zápletka. Měla a mohla. Moc bych chtěl. Jenže vleklost interakcí na scéně a zabředávání v klišé to nenechají vyznít. A o dramatu taky nemůže moc být řeč, ač podkres se přehnaně snaží. Pokud bych ocenil něco na zvuku, tak asi jak nápaditě někdy hudba využívá prostých motivů. Ale celkově mi soundtrack neseděl, to bylo jak z rozhlasový hry. Naopak mě bavily ruchy některých studiových scén, snižovalo to pocit papírovosti :) Jinými slovy, mělo to docela potenciál, ale celkové zpracování to zabilo. ()
Buřinka v Newyorku ? Ani jsem nedýchal...😎 Otec Queen (Radovan Lukavský) v průběhu inscenace několikrát změní barvu vlasů, je buď úplně šedivý, nebo špatně obarven, případně obarven lépe. On se v rámci role maskuje falešnou parukou, ale vypadá to že původní záměr byl že si barví vlasy, ale posloupnost střihu vše zhatila až nakonec zvolili paruku. Nejvíce je to zřejmé, když jej zatknou u večeře a je úplně šedivý ale po příchodu na policii už je zase částečně obarven. No skriptka svou úlohu úplně nezvládla. ()
Galerie (5)
Photo © Česká televize / Vlasta Gronská
Zajímavosti (2)
- Když rodina Queenů obdrží vyděračský dopis, obsahuje i část o tom, že mladý Queen (Jan Čenský) zavražděnou napadl a má násilnické sklony. Policie je požádána o pomoc, ta se však chová jakoby dopis neznala, i když je jisté, že si o něj před zásahem řekla, aby o pachateli vydírání zjistila co nejvíce. A když policie obdrží zmíněný doklad o násilném Queenovi, okamžitě jej zatýká, což by jistě udělala už při prvním seznámením se z dopisem. (sator)
- Otec Queen (Radovan Lukavský) v průběhu inscenace několikrát změní barvu vlasů, je buď úplně šedivý, nebo špatně obarven, případně obarven lépe. On se v rámci role maskuje falešnou parukou, ale vypadá to, že původní záměr byl, že si barví vlasy, ale posloupnost střihu vše zhatila až nakonec zvolili paruku. Nejvíce je to zřejmé, když jej zatknou u večeře a je úplně šedivý, ale po příchodu na policii už je zase částečně obarven. (sator)
Reklama