Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Krimi
  • Komedie
  • Akční
  • Fantasy
  • Drama

Recenze (15)

plakát

Hra o trůny - Bitva bastardů (2016) (epizoda) 

Tak tahle bitva se opravdu nepovedla. Ano, jsme ve fantasy seriálu, ale být Sněhovým vazalem, tak zdrhám, aby mě hlavně do žádné bitvy už nevedl. Přirovnat navíc tuhle bitvu k bitvě u Kann, je už z hlediska historické vojenské taktiky naprostý výsměch. Vše se podařit nemůže, a samozřejmě chápu, že určitá věrohodnost použité taktiky a vojenských doktrín a postupů není nejdůležitější, ale tohle bylo moc.

plakát

Spider-Man: Homecoming (2017) 

Spiderman mi vždy přišel z filmových adaptací komixů nejhorší, a ani nejnovější díl mě moc neoslovuje. No, největší část je pojata jako oblíbený problém středoškolského outsidera, zamilovaného do dívky snů, chudého a nesmělého a navíc skrývajícího svoji hrdinskou totožnost... Potom, přidáme trochu morality tentokrát nikoli v podání strejdy, ale dodanou Iron-Manem, a zjistíme, že na samotný boj se záporáky vlastně moc prostoru nezbylo. Superhrdinu dělá skvělým většinou záporák, kterého musí porazit. A v tom je asi největší slabina filmu - Vultur, je prostě přestárlý tatík od rodiny, jehož zločinné podnikání raději logicky nehodnoťte. Žádné velké souboje se nekonají, žádné zásadní zlo také ne. Takže je-li vám 15, budete se chechtat, je-li vám nad 35, tak se budete akorát tak olizovat nad tetou May...

plakát

Veterán (2012) 

Film svého žánru, který neurazí... Něco jako RED, vlastně důchodce, který rozbije hubu každému záporákovi a xindlovi. Ale pro Dannyho Treja docela fajn role, navíc jeho střet s moderním světem facebooku atd., byl vlastně i roztomile zábavný. Nebýt závěrečné akčňárny s výbuchy a autobusy, tak bych mu dal i více. on pohled na vrásčitého staříka, který zmlátí kupu namakaných basketbalistů mě opravdu bavil... A aby mu to vyšlo s vnadnou sousedkou jsem mu opravu přál.

plakát

Město 44 (2014) 

Slabý film. Velkorozpočtový a zaměřený na mladé publikum v moderním holywoodském stylu. V první části filmu to vypadá, že ve Varšavě 1944 byl v zásadě pohodový život, řeší se naznačené milostné vztahy a život mládeže v gouvernementu. Potom se rozjíždí akční část, která ale zřejmě ztratila scénář. Hlavní hrdina tak nějak pobíhá, místo bojuje, místy miluje. Ale hlubší náhled co se vlastně děje schází, průběh povstání je sdělován pouze výkřiky "okoloběžících". Autoři se zřejmě s ohledem na cílovou skupinu vyhnuly brutálním "vybíjecím" scénám (až na jednu) a vynechali i hodnocení souvislostí. Film se tak bude lépe prodávat jak na východ, tak na západ od Varšavy. K tomu některé reálie byly evidetně přestřelené - déšť masa po výbuchu, židé držení v jednom bytě a tank dělem střílící na hlavní hrdinku osaměle stojící na prostranství, boj, absenci jakýchkoli starších bojujících Poláků starších 20-ti let atd. . Takže místy taková Divergence z 2. světové války.

plakát

Pustina (2016) (seriál) 

Já z toho skákat nadšením nebudu. Být to třídílný seriál, tak bych řekl skvělé, ale osm dílů to zbytečně roztáhlo. V zásadě bych řekl, že stačilo vidět první, druhý, šestý a osmý. u mnoha dílů, když skončili, tak jsem přemýšlel kam se děj posunul a došlo mi, že v zásadě nikam. ten konec byl tak nějak předvídatelný, že to bude něco úplně jiného, co dosud nebylo ukázáno (takže jsem i trefil vraha-jediný spojler v šestém dílu, tak kdo jiný, že). Potom mi přišlo, že forma, prostředí naprosto zastínilo obsah. Nic proti scénáři, ale takhle se vražda mladé dívky, opravdu nevyšetřuje, např. až tlak těžařů, dotlačí policii k plošnému vyšetření DNA u asi 30-ti podezřelých (když má policie DNA vraha od počátku a komunita je poměrně semknutá) ? Trochu úlet, a takových bylo více, vlastně jako detektivka absolutně o ničem..... Tak mi to jásání nad tím, jaký je to zázrak připadá trochu nucené.

plakát

Četníci z Luhačovic - Pytláci (2017) (epizoda) 

Pokus o retro-detektivní sriál. Ale moc se nechytá. Zedníček je jaksi neřízená střela, kdy z moudrého četníka si lítá až k šaškovité poloze. Vyšetřování vraždy četníky je pojato asi jako parodie ? Nebyl jsem si jist, jestli to tak bylo zamýšleno, nebo jejich neumětelství a amatérismus nebyl záměrem. Takže super je honění Vicy Kerekés, ktrá nádherně živočišně běhá...

plakát

Temná strana dveří (2016) 

Já se u hororů rád bojím a lekám. U tohoto jsem se nebál a ani nelekl. Další z řady hororů o čtyřech hercích, kteří se honí v kruhu. Tradiční příběh o tom, že něco nemáš udělat, ale uděláš a je problém. Tradiční námět, že ono je tady něco co by nemělo, minimum strachu a konec se dal poměrně čekat. Zbytečný horor.

plakát

Duchové Marsu (2001) 

Mě se to docela líbilo. Ateliórový béčkový horor, s nevhodným obsazením herců (jediný Statham a Duvall něco hrají). Děj není zrovna nápaditý a efekty spolu se souboji , také neuchvátí. Ale přes to všechno je to vlastně roztomilý počinek svého druhu, který jsem dokoukal. Na nic si to nehraje, ale ani neurazí.

plakát

Velká čínská zeď (2016) 

Film jako dělaný pro příznivce akčně-fantasy-velkofilmů. Nehledat více - morální poselství, spletitý příběh, nenadálé zvraty- a budete nad míru spokojeni. Výhodou je, že vlastně se pořád bojuje s netvory, když ne, tak se na boj připravuje. Moc se nekecá, morální dilema je předvídatelné. Scény útoků ještěrek a boje z barevně odlišenými vojáky jsou kaledoiskopem fantazijních nápadů východního technických nápadů, jen likvidace závěrečného bosse se mohla pojmout trochu nápaditěji.

plakát

Lída Baarová (2016) 

Špatný film. Záměr tvůrců je jednoduchý "srdci neporučíš, i když jde o lotra". Jenže, aby se tohoto záměru dosáhlo, musí se pokroutit vše co jde. Goebels vlastně asi nebyl tak špatný, když v předmětném období, jednou řečnil, jednou se navážel do židů a jinak se jen tak promenoval. Zřejmě vrcholná scéna Křišťálové noci je nevěrohodná i pro laika., Hitler je takový kašpárek atd... Současně se vynechají některé historické aspekty, které se filmu nehodí, např. že Baarová, uprchla před koncem války do Německa, odkud byla vydána Američany. Místo milosti bylo její řízení zastaveno atd. Takže z toho vznikne melodrama ze současnosti v historicky nevěrohodných kulisách, které stačí vidět jednou.