Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Pohádka
  • Akční

Recenze (851)

plakát

Vrah zo záhrobia (1966) 

Hlavní role Chudík. Příchod Chudíka: 29. minuta. 42:16 – Chudík – merkel sign. „Ukažte mi pevný bod a ja pohnem zemeguľou. Kdo to povedal?“, vypustí žoviálně Chudík a jako třešničku přidá pokus o maximálně inteligentní výraz. Vesmírná propaganda zcela bez souvislostí.

plakát

Panna zázračnica (1966) 

Váhal jsem mezi dvěma a jedním pentagramem. Spíš jsem chtěl dát dva, protože s rychloposuvem zhruba od 30. minuty se to dalo přežít. Rozhodujícím elementem pro nižší hodnocení se nakonec stal nahý zadek Mrkvičky. Význam a smysl dlouhých záběrů na obnažený zadek mi unikl. Možná lačné pohledy některých kolegů filmařů mohl přihřátě vyzdobený Mrkvička s květovanou vestičkou, kloboučkem a náušnicí potěšit. Já jsem koukal jinam. Takže jestli soudruzi umístili do erotických záběrů bílého zadku globusy nebo jinou symboliku, mohl jsem je přehlédnout. Za příjemnou Umeckou + 1/2 pent. Zachycená symbolika: 6:53 – skrytá ruka; 1:17:06 – hliněná venuše. Další: 9. minuta: strašení sirénou a nálety: „do krytuuu!!!“. No té pěkné nádražní budovy bude škoda, až to tam rozflákaj na cimprcampr; 10. minuta – pěkný multikapacitní železobetonový kryt; 11. minuta – chlapy v plynových maskách pro zvýšení strašení. Hlášky: „Ten kopec před vámi je pravěké sídliště.“ // „Destiluje děs a hrůzu.“ // „Kostra matky Země.“

plakát

Slečny přijdou později (1966) 

Zpočátku i díky hudbě kvalitní atmosféra. S odchodem elegantního Alexeje (Irmanov) však solidní podívaná končí. Jakmile začne úřadovat trojice nekňubů: ředitel hotelu (Dubský), hotelový kadeřník (Beneš) a číšník (Fišer) je všem nadějím konec. Opravdu bídné výkony této trojky. Těm se nedá věřit ani pozdrav. Ostatní se svezli s nimi. Třeba Němeček v roli opilého esenbáka je snad ještě horší. U křečovitých manekýnek se asi není čemu divit. Silně nepovedený dabing Schoberové Kreuzmannovou, která byla o 14 let starší. Konec lehce napínavý, ale předchozí blamáž s nekňubama to již těžko může vykompenzovat. Výplň (cca 80 % času) se prostě nepovedla. Hlášky: „Otýlie Šindelářová bydlela v pátém patře.“ – proč vyšetřují v osmém? // „Rád bych vás, soudruhu poručíku, upozornil na to, že každá teorie má být potvrzena praxí.“ – škoda, že stejný metr neplatí i na nechvalně proslulé teorie: evoluce, třesk, relativita a spol. Symbolika: 8:54 – náznak merkel sign Schoberová; 1:21:48 – náznak merkel sign Dubský (kamera švenkla moc rychle. Kameraman to musel pěkně schytat.)

plakát

Ženu ani květinou neuhodíš (1966) 

Film o neuvěřitelném záletníkovi. Vlastní žena si s ním chce na manželském loži vážně promluvit a on si rači odejde do hospody. Následuje hrozná scéna s rozmlácenými sklenicemi v hospodě. Perfektní scéna:  po té, co Bohunka uteče z bytu Ludvova kolegy a Ludva jejím pronásledováním způsobí dopravní kolaps. Tímto začíná fantastická část filmu, která končí Bohunčinou svatbou. Závěrečné naháněním Ludvy zástupem milenek + manželka je přehnané a je opět návratem do průměru. Hlášky: „Napadlo mě, jestli bysme neměli zajet za babičkou na Velikonoce.“ „Zdržíme se tam přes celý svátky.“ – komunisté náruživě slaví Velikonoce. // „K sousedce ho nedávej. Učí ho před spaním Otčenáš.“, praví starostlivá maminka. „Já ho také umím a nezanechalo to na mě následky.“, překvapivě odpoví tatínek. // „Vožralej atomovej fyzik je urážlivej a byla by to hotová Hirošima.“- atomovou propagandu je dobré dát i do komedie. Symbolika: 1:06:34 – one eye symbolism (Brejchová); 1:24:08 – One eye symbolism (další Donchuán Kopecký).

plakát

Návrat ztraceného syna (1966) 

Docela hezký příběh o jednom cvokovi. Filmy o cvocích asi není potřeba úplně do detailů pochopit. Cvoci nejednají vždy přísně logicky. Když je cvokovi lépe, může být doma. Když se mu přitíží, vrací se zpět do cvokhausu. Spíš by se to tedy mělo jmenovat Návraty ztraceného syna, neboť se jedná o notorického cvoka – recidivistu. Výborný Kačer. I primář zní autenticky. Nejvíce se mi líbila závěrečná skvěle natočená akční scéna útěku Honzy před rozhořčeným davem. Hlášky: „Dokud nejsme přežraný, tak není žádná neděle.“ Symbolika: 52:01 – 52:13 skrytá ruka (doktůrek); 1:11:38 – skrytá ruka (levá – okultní směr).

plakát

Zakletá jeskyně (2022) 

Po pitvořící a chichotající se pohádce na Č.T. (Klíč sv. P.) naprostý balzám: vážná atmosféra, normální postavy, dynamický a napínavý děj. Skvělá kamera a krásná příroda. Jediná královna slabší, ale jinak sympaťáci jak ze života.

plakát

Klíč svatého Petra (2023) (TV film) 

Začíná to děsivě. Série pádů, zakopnutí a srážek nevěští nic dobrého. Po letech krásná princezna! Žel kromě princezny se nepovedla jediná postava. Král: spíše pradědeček než otec. Rádcové: pitvořící se karikatury. Nejhorší nápadníci v historii české pohádky: vodník a tři podvodníci. Hlavním cílem podvodníků je najít ztracený klíč. Po velkém trápení (diváka) je klíč nalezen – hurá. Zpěvák ho však nedokáže udržet v ruce, klíč odnáší voříšek, takže celá anabáze začíná nanovo. Vůbec se mi nelíbilo, jakým jazykem spolu postavy mluví. Absolutně nepohádková čeština. Jak z nějakého moderního rychloseriálu. Uměle přilepená scéna s hořící chalupou, jen aby mohl být zpěvák za hrdinu. Neuvěřitelně natahovaný závěr. Skončí to celkem normálně, pak ale následuje ještě naprosto zbytečný přídavek. Další: rybář prosí podvodníky, aby se chovali tiše, že mu plaší ryby. Přesto trojka křupanů nepopojde ani pár kroků a huláká na něj přes půl jezera. // Neplavec skáče ukázkové šipky. // Kromě princezny hnusné kostýmy. // Naštěstí pouze jedna písnička hned na začátku.

plakát

Princ Mamánek (2022) 

Velká premiéra plešatého prince v české pohádce. Originalitě se meze nekladou. Princ může být starý, ošklivý a plešatý. Přístupnost bych volil od 15, možná od 18 let. Pohanské rituály, různá monstra, amulety, hrubé nepohádkové výrazivo, pohřbívání zaživa, klanění se mluvícímu stromu, halucinogenní sny, duchové, přízraky. Prostě horor. Čarodějnice, kterým není rozumět, byly zábavné tak první dvě minuty. Pak už se parodie na Troškova čertíka „já jsem malej ale šikovnej“ posouvá do křeče.

plakát

Fantom Morrisvillu (1966) 

Nezasmál jsem se snad ani jednou. Nejhezčí je začátek s operou Carmen. Pak to padá k laciným vtípkům: dva chlapi civí chlípně na sekretářku, které spadne šanon. Mladší si neváhá kvůli tomu lehnout na stůl, aby měl lepší výhled na poprsí. Podivné vtípky: čokl má pít na svatbě víno. Slabé písničky (kromě jediné). Nejvíce mě asi zaujala půvabná Jana Nováková. Není bez zajímavosti datum jejího údajného úmrtí: 3.12. – to je 33 jak ze Zednářské učebnice. Celkově ale velká nezáživná slabota. Hlášky: „Tato dáma se objevovala vždy o Vánocích.“ – dojemná socialistická propagace Vánoc. „Sklízela veliké úspěchy na obou polokoulích.“ – vesmírná propaganda. „Alan má jen víru v sama sebe.“ – ateismus. „Že v nás žije Darwinova teorie… svět je z kočičin a volovin.“ – propaganda EVILuce / přiznaná pravda. „Ať mě všichni čerti odnesou.“ Symbolika: „Pachatelem je muž vysoký šest stop, tři palce.“ – 3x6; 45:03 – Filipovský, merkel sign; 1:04:25 – globus?; 1:13:56 – 1:14:15 Marvan – učebnicová skrytá ruka (20 vteřin!).

plakát

Strašná žena (1965) 

Začátek pomalejší, pak ale nastupují výborní Sovák, Menšík a další. Pozadu nezůstávají ani němečtí herci. Mladík je skvěle nadabován Třískou. I Lír se postupem času dostává do formy a navazuje na svůj dobrý výkon z Ledových mužů. Neuvěřitelná výprava na ledě. Tři nádherné písně i zdařilá hudba. Velkolepá lední revue, ve které nechybí humor. Symbolika: 15:16 – 2 x triple X; 1:08:32 – černobílá šachovnice; 1:13:00 3x6.