Recenze (1 956)
Král komedie (1982)
... a takto to v súčasnosti naozaj chodí :)
Gladiátor (2000)
Pôsobivé, vizuálne príťažlivé a dynamické so skvelým výkonom J. Phoenixa, ktorý sa u mňa zaradil medzi najodpornejších záporákov v histórii kinematografie. Okrem tohto (a mierneho pozmenenia historických faktov pre hollywoodske účely) však nič viac. Každopádne - dobrá strhujúca oddychovka pre nenáročných divákov (a keby som takým bol, dám hádam aj viac - takto len "tesne" tri hviezdičky).
Honem! Honem! (2000)
Moje prvé zblíženie so Švédskou kinematografiou hodnotím ako kladnú skpsenosť a dôvod k tomu, aby tých zblížení (a nielen so Švédskou ale so severskou tvorbou všeobecne) bolo viac. K piatej hviezdičke chýba len veľmi málo - a to hlavne po technickej stránke filmu a málo "prehliadnuteľných" scenáristických nedostatkov, inak však Jalla! Jalla! nie je ničím iným, ako vydarenou a nevšednou komédiou. Nesmierna jednoduchosť, hravosť a prirodzený humor, veľmi dobré herecké výkony (a veľmi pekné obidve predstaviteľky) šmrncnuté pohodovou hudbou skvele vyvažujúcou celkovú atmosféru filmi, to všetko tento film divákovi ponúka. Jednoduché gagy a epizody zo životov hrdinov spojené dovedna nosnou témou "pravej lásky a lásky výhodnej" a to všetko zakomponované do pestrej libanonskej menšiny žijúcej v krajine troch koruniek . . . povzbudivá a príjemne strávená hodinka a pol :)
Devátá brána (1999)
Johnyho Deppa mám rád ako herca a v tomto filme nehral zle. Ani námet a atmosféra nechýbali, záver bol z môjho pohľadu rozpačitý ale celok nehodnotím ako zlý film - aj keď mohol byť aj lepší
Kruh (2002)
Na tento film som bol v kine s (vtedy) nastávajúcou frajerkou a vzalo ma to. Potom som si ho pozrel ešte raz, v súkromí a pokoji a opäť ma to vzalo. Ono to nie je horor, ale podarený a desivý thriller. Na americké pomery nadpriemer. Veľmi dobrá hudba a skvostná kamera
Kód Omega (1999)
Hmmm . . . Niečo podobné som naozaj ešte nevide
Vražedné ambice (2002)
Ako opísať tento film čo najvýstižnejšie a zároveň tak, aby som tvocov a hercov neurazil? Ono by to nebol až taký zlý film, keby ho tvorcovia tak zle neurobili.
Trhák pana Bowfingera (1999)
Tak pozor, Dámy a Páni, tento film bol vskutku čistá a obyčajná zábava. Nič viac ale ani nič menej. Nemôžem mať na neho ťažké srdce, pretože ma pobavil, pretože som sa smial, pretože som od neho nič neočakával a i tak som dostal. A je dobré, že sa občas nájde komédia s originálnejším nápadom, neošúchanými gagmi a "hanblivým Eddiem Murhym" :) Veľmi zaslúžené a plné 3 vďačné hviezdy
Trhák (1980)
Jeden z mojich najobľúbenejších českých filmov. Nesmrteľné songy, veľkí herci a - to najdôležitejši - nekonečá zábava, ktorá mi smiechom vženie slzy do očí, hoci aj po miliónty krát. Nedať tomuto filmu plné hodnotenie by bolo z mojej strany kacírstvo.
Ztraceno v překladu (2003)
Dobrý film by mal v ľuďoch zanechať pocit. Ak ten pocit vydrží počas celého filmu, je to veľmi dobrý film. Ak však tento pocit vydrží aj (dlho) po skončení filmu, jedná sa o naozaj vynikajúco film. A samozrejme záleží aj od toho, aký pocit film vyvolá. Lost in Translation ma doslova ohúril. Dokonalý (áno - nebojím sa použiť toto slovo) scénar, vynikajúco režisérsky spracovaný a perfektne herecky podaný. Počas celého filmu sa tiahne príjemný, nenásilný a originálny humor. Tak nápaditý, jemný a pritom netradičný film mi naozaj chýbal. A čo je vrchol - romantický. No nie klasický romantický. Ženatý starý muž a vydaté mladé dievča, tak svojrázny pár a tak svojrázny vzťah. To jednoducho treba zažiť - a ak nie zažiť, tak aspoň vidieť a prežiť to s hercami. Pani režisérka - Ďakujem