Recenze (509)
Třetí muž (1949)
Nejlepší britský film všech dob.
Muž ze Západu (1958)
Omyl přátelé. Tohle je jeden z nejlepších Mannových westernů a v Americe po právu klasika. Na svoji dobu poměrně brutální a velmi nevšední je také výběr lokací. Cooper je dobrý, ale Lee J. Cobb je démon.
Firecreek (1968)
Western s nic moc scénářem, který naštěstí zachraňuje perfektní obsazení, výborná Clothierova kamera a závěrečná přestřelka. Henry Fonda zde vypadá stejně jako v o něco pozdějším Tenkrát na západě.
Král komedie (1982)
Neprávem opomíjený Scorseseho snímek s výborným De Nirem.
McLintock! (1963)
Opravdu vtipná westernová taškařice s Dukem v nejlepších letech. V tomto westernu se střílí pouze z lidí.
Vampire Hunter D (2000)
Pěkné anime, které narozdíl od Hrobu světlušek využívá možnosti své podstaty.
Hrob světlušek (1988)
Anime nemusí být skvělé jen proto, že je to anime. Tenhle film je tak prvoplánově dojemný, že sem mu to prostě nesežral. Zajímalo by mě jak by to dopadlo, pokud by to bylo hrané. Asi stejně. Forma anime je zde opravdu poněkud zbytečná.
Accattone (1961)
Krásný Pasoliniho debut. Jinak viz. Radko
Zapadákov (1973)
Fantastický Malickův debut. Úžasná kamera a hudba.
Pokání (1984)
Vynikající vykreslení úpadku zdravého rozumu za stalinismu. Některé scény mají neskutečnou sílu, třeba hledání jmen na kládách.