Oblíbené filmy (10)
Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (1977)
Dechberoucí. Ano, tohle slovo možná užívám moc často. A ano, budu jej užívat, dokud se v kinematografii budou objevovat podobné snímky. Nebo snad dokonce zdánlivě podobné. Doufejme. Nicméně… Tento snímek je zkrátka kultovní klasikou, která se mi otiskla do paměti a ovlivnila mne, stejně jako většinu generací, nadobro. Brána, která se tímto filmem otevřela, je opravdu nezaměnitelná a neocenitelná. Je to opravdu velkolepá cesta a já bych si přál, aby nikdy neskončila. Úžasná práce.
Vykoupení z věznice Shawshank (1994)
Vykoupení z věznice Shawshank je snímek, který je skutečně výjimečný. Nejen tím, že má své osobité aroma, dokonalou výpravu, ale i omamné herecké výkony, scénář a hudbu. Je to strhující a skvěle sladěné.
Forrest Gump (1994)
Forrest Gump je opravdu krásný snímek, který jen tak nic nesmázne. Je perfektně naivní a ohromně hřejivý. Tom Hanks je zkrátka pan herec. Je fantastický a myslím, že zkrátka nepřekonatelný. Sám sobě nastavil laťku natolik vysoko, že ji už s největší pravděpodobností nepřeskočí. Skvostný snímek, který chytne za srdíčko a jemně jej obejme a už nikdy nepustí.
Hej-rup! (1934)
Hej-rup! je osvěžující podívaná, která mne, ani po tolika zhlédnutích, kolik jsem jich jen absolvoval, nikdy nepřestane bavit. Je to pohodlná a velice moudrá komedie, která je skvěle podtržená výtečným scénářem, hereckými výkony a pochopitelně i příjemnou hudbou. Nezapomenutelná zlatá filmová klasika s mými oblíbenci, která zkrátka přiměje se pobavit.
U pokladny stál... (1939)
U pokladny stál… je zkrátka bravurní komedie. Ačkoli bylo opravdu komplikované si mezi snímky z Burianovy knihovny vybrat, tento to vyhrál na plné čáře. Je to zábavné, je to strhující a na poli komedií prostě neoblomné.
Predátor (1987)
Predátora jsem viděl jako dítě a nutno podotknout, že ačkoli jsem byl vlastně malá velká špuntovka, musel jsem ho vidět znovu a znovu. Mezi nepřebernými množství sci-fi, hororů a akčních snímků, je právě tenhle jakýmsi dominantním jedincem, který ostatním právě svým způsobem radí, jak by to mělo správně vypadat. Je to akční jízda a je to pecka, která baví.
Con Air (1997)
Con Air má vše potřebné k akční klasice. Možná není tím nejlepším snímkem na světě a už dávno se nehřeje na pomyslném stupínku ve světle reflektorů a ani kolem něj neproudí dav asijských turistů s fotoaparáty, ale přece jen bych se nebál říci, že je to jeden z předních akčních filmů, ve kterém Nicolas Cage naprosto exceloval. A s naprostou odvahou v srdci mohu prohlásit, že je to jeden z mála úžasných a zábavných akčních snímků, kde se herci opravdu nejen dobře baví, jak je znát, ale i velice skvěle hrají.
Big Lebowski (1998)
Tak tenhle film zklamat nemůže. Už nikdy ne. Opětovně jsem se k němu vrátil, když jsem viděl, že jsem mu nedal žádné hodnocení. No jo, to je pravda, jaké hodnocení mu mám dát? Jaké si zaslouží? Z mého hlediska, plný počet knedlíků. Osobně hrozně rád doháním staré záležitosti, vracím se zpět a pak zpátky, a zkouším a upřednostňuji to, co bylo, než to, co se chystá. A jedním z restů byl i tenhle film, neboť když jsem ho viděl poprvé, nemyslím si, nemám ten dojem, že bych si ho vychutnal, jak bych měl. Dnes je všechno jinak. Co se mi nelíbilo, zbožňuji a nacházím hodně krásy tam, kde ji nebylo vidět. Big Lebowski je právě ta dokonalá směs krás, které člověk musí milovat, pokud dokáže ocenit život takový, jaký je. A že je přesně jako tenhle film. Je o lidech, o jejich osudech, událostech, co jsou hodny převypravování a pohodě, humoru, tragédii. Tenhle snímek nelze nenávidět, pokud dokáže až nostalgicky zvednout náladu za každých okolností a zároveň luxusně pobavit a to kdykoli na něj dostaneme chuť.
Láska nebeská (2003)
Láska nebeská mne zbavila veškerých obav až po jejím úplném zhlédnutí. Název mne skutečně opravdu velice děsil a ještě mnohem více představa, že pokud se mi snímek zalíbí, znamená to můj přechod z drsného, zatuchlého a mužského kokonu do nesmyslného, frigidního, zženštilého a miniaturního prostoru, kde daiquiri teče proudem z fontány přímo z andělských prdélek. Nicméně, není to pravda a moje naivita a obavy mi pouze bránily podívat se na jeden z nejroztomilejších snímků, který se, hned po několika dalších filmech, které si opravdu rád pouštím na Vánoce, stal mým nejmilejším. Je to chytré, dobře napsané, vlídné, dojemné, romantické a zábavné a já jsem za tento snímek opravdu velice vděčný.
Dobytí severního pólu (2006)
Dobytí severního pólu je zkrátka nejlepší dílem v Cimrmanově komediální říši. Tento skvost vyhrál na plné čáře. Rozhodování bylo velmi složité a vedlo v sebehádku, která, kdybych se včas nezarazil, mohla vést až k sebervačce, ale nakonec bylo rozhodnuto... Je to opravdu zlatá klasika a pro jednou jsem na něco opravdu ze srdce pyšný. Je to nápadité, inteligentní a nesmírně humorné.