Recenze (34)
Případ Modrý (2023) (TV film)
Tragický příběh o cílené devastaci jednoho mimořádně nadaného člověka. Nad tou nespravedlností a zvůlí je člověku až do breku. Rozhodně to není žádná jednohubka, ale pečlivě a citlivě zpracovaný dokument, který ve vás zanechá tíživý pocit na dlouhou dobu.
Vampire Hunter D (2000)
Japonské animáky mám moc ráda, ale tohle bylo prostě strašný. Výtvarná stránka na mě působila neskutečně lacině, ne mysteriózně a scénář... škoda mluvit.
Květina zaslíbená rannímu loučení (2018)
Zajímavý námět, který bohužel utonul v přílišném sentimentu a mnoha nedořešených dějových liniích. Poprvé mě u nějakého anime napadla kacířská myšlenka, že by to mohl být (při zásahu zručného scénáristy) skvělý hraný film a ještě lépe seriál.
Kovboj Bebop: Lovec odměn (1998) (seriál)
Opravdu úžasná animace a lahůdkový soundtrack. Lidsky to nebylo tak silné jako Samurai Champloo, kde se divák zamiluje do všech tří hlavních postav tak, že je těžké se s nimi rozloučit, ale tou propracovaností a skvělým scénářem si CB zaslouží plnou palbu.
Mirai, dívka z budoucnosti (2018)
Myslím, že pro pochopení a docenění snímku je důležité umět se vrátit do dětských let a vcítit se do pozice malého kluka, který příchodem mladšího sourozence přichází o všechny své dosavadní výsady. Ačkoliv jsem ze dvou sester ta mladší, pamatuji si i pocity nejistoty, opuštěnosti a žárlivosti, když mě v útlém věku někdo připravil o pozornost rodičů... Ty emoce se daly jen velmi těžko ukočírovat. Konec filmu mě opravdu dojal. Režisér Mamoru Hosoda má svůj unikátní rukopis a schopnost jít v rodinných tématech do překvapivých hloubek.
Kono sekai no katasumi ni (2016)
Velmi osobité zpracování válečného dramatu očima dětsky zasněné hrdinky. První polovina plyne téměř idylicky v pomalém tempu vyprávění, v té druhé ale začne přituhovat a směřovat k nevyhnutelným tragickým událostem.
Vlčí děti (2012)
Od romantické love story, k rodičovským povinnostem a dospívání... Nečekaně hluboký a procítěný příběh o mateřské lásce a hledání vlastní identity.
Doručovací služba čarodějky Kiki (1989)
Něco tak neskutečně roztomilého a láskyplného jsem dlouho neviděla. Zaručený lék proti trudomyslnosti a blbé náladě.
Vzpomínky jako kapky deště (1991)
Příběhy z dětství a malá Taeko mi přišly kouzelné a velmi citlivě vyprávěné, ale návraty k její dospělé verzi už na mě tak nefungovaly. Ty přednášky o zemědělství, křečovité úsměvy a chichotání byly opravdu nadbytečné, až jsem měla chvílemi pocit, že je to nějaká budovatelská agitka na objednávku... Velmi cením režisérovu snahu nořit se do občas rozháraných hlubin ženské duše a dojemný konec, ale občas mě to bohužel dost iritovalo a nudilo, tak s hodnocením nemůžu jít výš.
Tenki no ko (2019)
Začátek skvělý, ale jak to sklouzlo k těžkotonážní romantice, ztratilo to poetiku. Toho patosu korunovaném popíkem Radwimps je na mě přespříliš...