Recenze (136)
Falling Skies (2011) (seriál)
Z lásky sci-fi. Z respektu ke Spielbergovi (i když o jeho podíl na tvorbě mám svoje pochyby). Ze setrvačnosti. První série měla tajemství, vzbuzovala zájem a byl tam konflikt postav (Mason/Weaver/Pope). Druhá ještě měla motiv k rozpracování (Charlstone) jinak nic nenabídla a ta třetí by se klidně mohla jmenovat Falling Masons. Jsem za půlkou a teču z nelogičnosti chování postav a debilních překážek, které jim scenář staví do cesty, aby je rozdělil, dal dohromady, zase rozdělil atd. Všechno se děje proto, aby se něco dělo, ale vypadá to, že k ničemu nedojde. Touto sérií končím. Opravdu. Ze setrvačnosti.
Perníkový táta (2008) (seriál)
Velmi pěkná studie lidského charakteru. Nejdřív jsme Waltera "chápal", od čtvrté série už mi leze na nervy. Breaking bad postupně ztrácí dech, ale člověka zájímá jak to s postavami dopadne. Opět přetažené a přitažané, jenže tak to se seriály je. První a druhá série to má za 100%. Na závěr páté se těším!
Transformers 3 (2011)
So epic, so stupid. Omlouvám se za tu angličtinu, ale tohle je opravdu moc. Přiznávám se, že se na tento typ filmů dívám kvůli trikům, ale tohle je jeden velký klip, jedna velká reklama. Příběh je nastavovaný a nepřehledný, místy Bay použije super zkratku (rapidmontáže, kdy někdo mluví a film nám několika střihy ukáže, jak se někdo někam přesouvá), aby pak sekvenci přetáhl až do úmoru (bortící se dům ke konci filmu). Je to prostě film atrakce, a proto by se neměl snažit brát vážně, ale umožnit divákovi, aby si akci/atrakci užil a orientoval se v dění na plátně. Tohle je načančaný výplach.
Nebezpečná metoda (2011)
Ne tak svůdné jako ostatní Cronenbergovi filmy, ale pořád zajímavé dílo s mnoha vrstvami: střet Jung x Freud = střet "árijectví" x judaismus. Nejde jen o psychoanalýzu, ale světonázor a postoj k životu. Možná je pro někoho tento film akademický či televizní, ale kinematografie je o něčem víc než o akci a napětí. Cronenberg nám skrze Nebezpečnou metodu sděluje svůj názor. A sděluje ho velmi dobře!
Princ z Persie: Písky času (2010)
K čemu je bombastická akce, když chybí atmosféra. Filmy pana Newella nějak postrádají koule.
Láska za časů cholery (2007)
Jak napsal Slasher: "Márquezův magický realismus zbaven veškeré své magie ..." Jediné pozitivum je, že si hodlám přečíst knihu, protože mi Márquezův styl učaroval a rád bych tuhle dementní adaptaci dostal z hlavy. A ty masky! Bože, ty masky to byl DĚS!
Poslední samuraj (2003)
Kvalitní film, ale nepřesvědčil mě. Navíc už mě nebaví příběhy výjimečných amíků, kteří sešli z cesty, aby nakonec nalezly ty pravé hodnoty.
Tenkrát na Západě (1968)
Meditace. Nádhera. Kinematografie v plné síle.
Na vlastní nebezpečí (2007)
Smrt Renčem. Předvídatelné, nudné, místy ubohé. Fuj!
Terminál (2004)
Ono je to hezky odvyprávěno, ale nenadchne to. Trochu kalkul, trochu nuda. Na Spielberga slabý.