Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (5 329)

plakát

Europolis (2010) 

V tomhle filmu se odráží balkánský srdce, alespoň tak jak ho vnímám já. Upřimný, bláznivý, živelný, ale obrovský. Film ze začátku působí krapet chaoticky, ale nech to bejt, netlač na pilu a dej mu šanci, ať si tě může obejmout, protože přesně to jsem měl chuť na konci udělat. S příjezdem do Francie vzniká poměrně hodně absurdních situacích, teda ona už letištní scéna s parfémem byla skvěle cvrnklá, ale všechno tak přirozeně podaný, že to přijmeš úplně v pohodě jako realitu, postupně však příběh smutní a smutní, sice si pořád udržuje úsměv, ale už jsem cítil i jiný emoce a na konci mě trošku bodlo u srdce. Opravdu krásná kombinace poetiky, absurdnosti, smutku a především velkého spontálního balkánskýho srdce.

plakát

Eva Nová (2015) 

Emília Vášáryová v každém záberu dokazuje, že je to paní herečka, která tady podává absolutně bezchybný herecký výkon. Z její postavy jde veliký smutek, celý to na mě působilo až depresivně, ale filmařsky je to skutečně mistrovská práce.

plakát

Eva tropí hlouposti (1939) 

Nejen vtipný scénář je viníkem velmi povedené taškařice. Kvalitně napsané postavy, dostaly do pusinky zábavné dialogy a mohlo se humorovat o 106. Nataša Gollová má neuvěřitelný komediální talent, nevybavuji si lepší komediální výkon české herečky a že už od roku 1939 uběhlo pár let. U Jiřinky Sedláčkový docela zamrzí, že jsme se minuli v době, protože je to fakt super kočka. Bavil jsem se od začátku až do konce.

plakát

Everest (2015) 

Na téma horolezectví se kdysi velmi přesně vyjádřil Ivan Mládek "horolezci, horolezkyně, horolezčata, nelezte na skálu co je hodně špičatá" ale Rob a jeho parta upřimně míněných rad Ivana Mládka nedbal a zadělal tak divákům na pěkný nervák. První část filmu má v režii přehlídka výtečné filmařiny, krásné záběry, prostor pro herecké výkony, časově přijatelná seznamovačka s postavama a několik dramatických scén (krásně nasnímaný přechod žebříku ). Druhá polovina se mění v hon na divákovi emoce a dobře pracuje s očekáváním věcí příštích. Pokud jde o herectví větší prostor mají z těch všech jmen jen Jason Clarke a Josh Brolin, ale ani u nich není moc co hodnotit, protože hlavní role se tady ujmula slečna přiroda a nejen ona, ono i 3D (Imax) ač jsem spíše jeho odpůrce, tak musím uznat, že tady není na efekt, ale že v Everestu 3D skutečně hraje, některé scény v Everstu (uvazovaní lan, přechod přes žebřík, vznešenost a nádhera Himalaijí ) vynikají právě díky trojitému déčku. Plný počet jsem nedal snad jen díky některým scénám u konce, které tlumily emoce, ale i tak palečky jsem si během filmu promačkal pěkně.

plakát

Evropské filmové ceny 2012 (2012) (pořad) 

Mně by zajímalo jestli se díval pan Vachler, jak se dělá filmová show ? Anke Engelke byla vtipná, neříkám že se jí povedlo uplně všechno, ale třeba její uvádění jednotlivých nominovaých filmů v kategorii nej bylo hodně originální, zejména vypípívání mně dost pobavilo. Ve vrcholné formě byl i Mads Mikkelsen, jehož odpověd byla vtipná a především nepostrádala nadhled. Anke působila tak správně nadrzle. Velmi mě mrzí, že zrovna předávání ceny pro Aloise Nobela bylo sestřiženo, ale co mně mrzí mnohem víc je fakt, že dostat takovou cenu v konkurenci celé Evropy a mít ve svý domovině odezvu v podobě jedné věty v mediích je typicky český humus, za to kdyby Alois nevyhrál to by bylo kritiků a všechytráčků jak je film špatný a jak neměl šanci a bla bla. Za sebe říkám je to úspěch jak hrom a tvůrcům to přeju a moc gratuluju jsem hrozně rád, že u nás jsou takhle talentovaný umělci. Další věc co mě mrzí, že většinu nominovaných snímků zřejmě nikdy neuvidím a určitě ne v kinech což je neskutečná škoda. Na druhou stranu když vidím na týhle datábázi "zájem" o současnou evropskou kinematografii, tak se ani nedivím. Předávání oscarů sledujou stovky uživatelů, předávání evropské filmové ceny dva. Zdejší filmové festivaly různých zemí jsou vyprodávany, ale z csfd na ně zašlo v průměru pět uživatelů (tady má výtka jde hlavně na nás pražáky, pochopím že ject na film co začíná v Praze ve 20:30 třeba z Ostravy je na hovno ) . Každej druhej tady má profilu napsáno jak miluje film, ale jeho láska k filmu začíná a končí stahovaním filmu z netu. Do kina se jde jen na film kterej má masivní reklamní kampaň nebo když je csfd projekce. Voláme po filmové kvalitě, ale že by jsme jí svým málem nějak pomáhali na světlo boží, to se teda rozhodně říct nedá.

plakát

Evropské filmové ceny 2014 (2014) (pořad) 

Já sem samozřejmě moc rád, že HBO nám zprostředkovová předávání Evropských filmových cen, ale tady se bohužel něco porouchalo na trase moderátor - publikum. Na vydařené forky publikum prakticky nereagovalo a tak začaly přibývat forky trapnější. Moc hezká děkovačku měl někdo, jehož jméno jsem stačil zapomenout, přestože herce znám, hrál i v Potterovi, který řekl, že je srovnávat filmy je stejný jako ochutnávat ovocnou mísu, každý ovoce chutná jinak a nedá se srovnávat. To je svatá pravda. Pak se mě ještě líbila děkovačka od Marion, která byla bohužel přes sms. Evropani pochopili že v produkci nemůžou konkurovat američnům, takže se vše omezuje na okruh vyhlášení nominací - vyhlášení vítěze - děkovačka - slovní pokud možno vtipný předěl- vyhlášení nominací....... . Má gratulace letí do Polska nejen za Idu, ale i paní Agnieszce Odorowicz, protože ona jako ředitelka Polského filmového institu dokázala udělat z Polské kinemtografie za několik let filmařskou velmoc. Moc bych si přál, aby u nás skončil jednou provždy kamárdšoft a obchodní politizace filmového řemesla (že pane Sedláčku a pane Renči ) našli jsme svou Agnieszcu a udělali z český kinematografie zářivej šperk.

plakát

Evropské filmové ceny 2016 (2016) (pořad) 

Vono jde ve finále vo hovno a kdyby to vyhrál Bolek a Lolek hovno se stane, ale na všech těhle filmových cenách (mimo Oscar ) je dobrý se nechat inspirovat herci, umělci, objevit pro sebe zase něco novýho, zajímavýho v tom jsou dobrý. Na hodnocení je to však složit protože "cenu získává" ... "blblblablabla" co na tom chceš hodnoti.

plakát

Evžen mezi námi (1981) 

Kdyby byl mezi náma jenom Evžen, to by ještě šlo, ale když je mezi náma ještě blbej film tak to je už příliš.

plakát

Excalibur (1981) 

Příliš zmatečné. Neorienotoval jsem ani v postavách ani v rytířských soubojích. Nasadit všechny do zářivých brnění a nechat je mydlit , jednou do konce v mlze je sice úchvatný, ale určit kdo je kdo mám asi jak ? Že bych zkusil padesát na padesát nebo jsem měl snad volat přítele na telefenu ? Na druhou stranu jsem se od filmu nedokázal odtrhnout a za tu užásnou atmosféru a až pohádkovou sílu moudrosti nemohu Excalibur úplně sestřelit.

plakát

Ex Machina (2014) 

Film má určitě k dnešnímu světu co říct a jeho technické zpracování je po všech stránkách profesionální, bohužel pro mě nenašel jsem si cestu k žádné z postav a tak mě zbyl vizuál, myšlenka a zajímavá architekura uprostřed nádherné přírody, ale emočně mě film nechal v mrazáku.