Recenze (163)
Čtyři svatby a jeden pohřeb (1994)
Takový milý snímek na páteční odpoledne. Tři hvězdičky jsou málo, čtyři zas moc. Andie Dowell vypočítávající své milence je prostě úžasná!
Human Traffic (1999)
Milé překvapení! Po pravdě jsem nevěři tomu, že mě film, který doporučují v Tripmagu/XMAGu, může takhle bavit. Mám za to, že tahle sonda do života skotské klubové mládeže se mimořádně povedla.
Na Hromnice o den více (1993)
Kouzelná neotřelá komedie, kterou si snad ani nelze nezamilovat.
Povídky z kuchyně (2003)
Jeden z nejlepších filmů, které jsem v poslední době viděl (opakovaně). Pomalé rozvíjení děje mi spíše vyhovuje, asi bych se nad sebou měl zamyslet.
Taková normální rodinka (1971) (seriál)
Jako dítě jsem 'Rodinku' považoval za vrchol domácí komediální tvorby. S postupem času mi ale banální zápletky jednotlivých epizod a všelijak se pitvoříci herci začali lézt čím dál tím víc na nervy. Kdysi jsem četl knížku a ta mi přišla mnohem lepší!
Copy Shop (2001)
Geniální kraťas, který má všechno, co člověk potřebuje k zabavení na dvanáct minut.
Císařův pekař - Pekařův císař (1951)
Všimli jste si někdy, že v poslední scéně je v záběru na Prahu vidět Národní divadlo? :o)
Fargo (1996)
Jeden z mála fimů, které i přes důvěrnou znalost zápletky můžu vidět znovu a znovu, za což může především dechberoucí uvěřitelnost příbehu. když dojde k první vraždě, není to jen další smrt na plátně; je to opravdová smrt opravdového člověka se všemi důsledky a už kvůli tomuhle pocitu je pro mě Fargo jedním z nejlepších filmů, jaké jsem kdy viděl.
Goldfish Memory (2003)
Skvělá komedie s vtipnými dialogy a neokoukanými herci. Pokud jste si film někde stáhli a chybí vám k němu české titulky, nezoufejte! Irská angličtina není v tomto filmu kupodivu tak nesrozumitelná, jako třeba "skotština" v Trainspottingu.
Kluci v zákulisí (1988) (seriál)
Mezi Tele Tele a Monty Python's Flying Circus je šedá zóna plná tu lepších a tu horších komediálních seriálů založených na skupinové tvorbě. Tenhle řadím k lepšímu průměru, byť třeba sérii skečů s na maximum stereotypizovaným homosexuálem považuju za vyloženě urážející. Jiné, jako například "sarkastický chlápek" (http://www.kithfan.org/work/transcripts/one/sarcasm.html), patří k tomu nejlepšímu, co jsem v tomhle žánru viděl.