Oblíbené filmy (10)
Hellboy (2004)
Hellboy 2: Zlatá armáda (2008)
2001: Vesmírná odysea (1968)
O tomto filmu vyprávím, jako o nejlepším kinematografickým počinu všech dob. Miluji filozofii a tento film je ponořením do hlubokého oceánu filozofických slov, které jsou ve filmu prezentovány malým detaily i velkolepými scénami. Kubrickovi se film vyvedl natolik, že by měl být součástí učebnic. Jen těžko se nalézají chyby v takové velkoleposti. Ač stále jsme pouhými lidmi, co si teprve nedávno možná uvědomili, že bůh je mrtev.
Spalovač mrtvol (1968)
Blade Runner (1982)
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Genialita filmu spočívá v minimalistickém pojetí filmu jakožto médiu, které vypráví příběh kamerou, narativem a prostředím. Neznám moc děl, které se odehrávají na jednom místě a přitom dokonale popisují události kilometry vzdálené od kamery. Divák přijímá realitu jen skrze emoce, fakta, smyšlenky a předměty. Poprvé, když jsem tento film viděl, v tentýž den jsem si ho pustil ještě dvakrát. Musím uznat, že v žebříčku nejlepších je skutečně právem!
Vetřelec (1979)
Constantine (2005)
REC (2007)
První dva díly jsou opravdovými špičkami, ať už ve stylu Found Footage, či žánru Zombie filmů. Často je tento styl zmatečný a nepůsobí vizuálně nejlíp, tady se to však nestalo a nutno podotknout, že je to dost možná i tím, že hlavní herečka je skutečná reportérka. Zombie filmy jsou obvykle to samé, ale tento je velmi odlišný. Co do hloubky a pojetí významu Zombie je [REC] originální a pro mé srdce neodolatelný. Vždy se na něj rád znovu a znovu podívám. Chyby by se našly, například zvuk mi nepřišel zrovna famózní (řev byl opravdu nešťastný). Je to sice škoda, ale to se dá filmu s dobrým nápadem odpustit. Co bylo možná ještě podobně nepříjemné byly masky... do chvíle, než přišla poslední scéna v posledním patře... na tom si dali maskéři opravdu záležet.