Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Animovaný

Recenze (21)

plakát

Birds of Prey (Podivuhodná proměna Harley Quinn) (2020) 

Očekávaný film, po Jokerovi. Margot Robbie jako jeho komiksová partnerka skvěle ztvárnila věrnou kopii komiksové Harley Quinn, dokonce se jí povedlo odebrat z této herecké role i svůj osobní šarm, sexapeal, což je trošku i škoda. Na druhou stranu, kaskadérské akce cool kousky v záběrech, kde byla úplná pecka. A ten její nezapomenutelný smích, který už beru za vzor pro obsazování Harley Quinn... Kamera perfektní, období sice opět moderní, ale uvěřitelná atmosféra, tady už víc nebylo co vymýšlet jakmile nastoupila na scénu. Hodně jsem se zklamal kvůli makeupu, ach ouvej co tam s ní v tom filmu provedli(doufal jsem, že ta kapalina do které spadla, z ní udělala ohebnou silikonovou panenku, což ale nebylo specifikováno, takže to byla jen moje domněnka). Horší je to bohužel s ostatními herci. Ostatní herci to nebrali vůbec vážně, to nemá smysl ani jmenovat, nechtěl bych být ve studiu, doslova to přenášely na kamery. Věčné feministické stěžování si a přenos na to dítě, které zavází a je přítěží samotné emoce dítěte ve filmu vůbec nikdo neřeší a musí jen poslouchat, neboť ony prožili muka tak ať se popere s tvrdým životem taky že... Pochopím, že se celý film jedná o tom, že chlapi ubližují ženským, každá má svůj vzor v mužské roli jako padoucha a tedy i pomstu. Takže ta protivnost vůči chlapům ok. Chlap jako divák to musí nějak překousnout. Ale mohlo se to vzít jako do role starosti o dítě. Řekněme, že krom Harley, která se přeorientovala po rozpadu na starostlivou padoušskou macechu(opět musím zopakovat, že za ty scény s Margott Robbie, stojí za to na ten film zkouknout i víckrát), tam ostatní vůči dětem byli tak nějak trochu i imunní. Názory dítěte v pubertě s možností reakcí na situaci, třeba i vtipných mizivé... No a finále to byla forma dívčí války, kde to dítě doslova zavází… Takže film pro děti to taky nebude, pochopení minimální a moc dlouhé průběhy bez ponaučení a vtipů či krátkých gegů, nejvíce si užijí asi ty feministky. Obsadit herce padoucha Ewana MCgregora hmm tak to je jako slušný úlet a zbytečně to muselo stát rozpočet. Po tom co jsem shlédl sérii s Lawrence byla ta herečka co střílí šípy hrozně špatný vtip, ani mi nestojí za to jí jmenovat. Herečky byly celkově nesympaticky ztvárněné a už teď si nedokážu vzpomenout na jejich tváře. Holt herci z béčkových filmů top herec dobrák dosazen jako padouch a nefotogenické dítě z ulice jako z castingu, no nedá se nic dělat, dneska asi už nejsou ani lidi, aby chodili před kamery s fotogenickým obličejem, protože asi povinnost dosadit multikulti a neřešit charisma v obličeji před kamerou… Celkově za mě kvůli Margotce. 82%

plakát

Králíček Jojo (2019) 

Měl jsem za to, že film bude satira na 2. sv.válku. Dobře zapracovaná atmosféra, která vtáhla. Průměrně zahrané role až na skvělého kapitána K.(Sam Rockwel), který zářil. Scarlet Johanson šla do počtu pro sledovanost, ale koukat na ní je vskutku příjemné. Dětští herci hráli hodně podprůměrně, nějaký trapný casting bez zkušeností a zachraňovaly je humorné situace, vůbec mi neseděla herečka Rebel Wilson, která nedokázala udělat tu sympaťandu vůči králíčkovi jojo, který měl mít svou roli ve skupině a u takových bývá typický oblíbený mazlíček dozorců. Waititi zaválel, dostat se do hlavy 10.letého chlapce tak uvěřitelně až to bylo opravdické. Stačilo mu pár minut a viděl jsem se v očích dítěte s dobrým srdíčkem plného elánu. Králíček jojo, svět kde dětská fantazie plodí dospělým salvu smíchu a to dítě bere smrtelně vážně, ale proč né, vždyť přece plní účel i pro dospěláky, fanatizace plodí ovoce a dítě má stejné nepřátelé jako oni. Ať se autor snažil jak se snažil děj ve mně postupem času budil stále víc děsu než zábavy, kam jsou lidi schopní dostat dětskou naivitu. Film i přes veškerou zábavu dělá na mě dojem velice trpkého dojemného průběhu, protože se odehrává ve velice smutné době, finále bylo takové laxní zkrácené takové jakoby nedodělané…Přesto Kamera 80%, herecké obsazení 45%, námět a scénář 70%. Bonus za natáčení v ČR. Celkově 70%

plakát

Le Mans '66 (2019) 

Herecké obsazení 90%, kamera 90%, námět a scénář 65%. Odreagovačka, auta, historie, slavná jména, nostalgie. Film měl náboj, průběh příjemný a rychlý. Filmu nahrávají plusové body za to, že se děj odehrává v nej éře snů, jaké se motoristovi může jen zdát. POZOR SPOJLER: Dospělá motopohádka o hloupém králi(majitel Fordu-Tracy Lets), zlých rádcích(právníci) chytrém vyslanci (skvělý Jon Bernhald-Lee Lacoca) snažícím se spojit království s králem a navrhuje zasnoubení princezen(Enzo Ferrari, Shelby) a udatném chudém Honzovi(Christian Bale-Ken Miles), který jediný má ty schopnosti a který udělá černou práci za krále, aby získal vysněnou princeznu. Během již dalších námluv se princezně král samozřejmě nelíbí a zamiluje se do Honzy a láska vše překonává, veškeré strasti, útrapy a co život přináší. Ken Miles v otázce divokého řidiče, byl až příliš sympatický a vizáží a sebekontrolou dělal dojem toho pohádkového kladného hrdiny vedle manželky(Caitriona Balfe) a syna Petera( Noah Jupe), kteří odvedli opravdu skvělou práci. Matt Damon, co by Shelby oblíbený herec ovšem s menším charisma, než bych u Shelbyho očekával, přesto hrál skvěle a není mu co vytknout. Očekával jsem od filmu více zápletek, třeba seznámení konkurentů ve stáji, jejich mezilidský vztah s Milesem, fanoušci atd. Mínus za Mclarena i když o něm film nebyl. Celkově za mě 90%. I přes to všechno 5hvězdiček za film, na který se ještě rád podívám.

plakát

Hunger Games: Síla vzdoru 2. část (2015) 

Poslední díl, námět 60% scénář 15%, choreografie kamera 30% herci a obsazení 30%. Tak trilogie vnucuje diváka dostat do světa autora. Na to jaký to je nic moc film, to rozhodně není žádná odreagovačka od reality, spíše naopak člověk se musí přizpůsobit pochopit systém atd. Lawrence opět dělá co může, aby zachraňovala to, co se pomalu ubírá do průseru. Tento film vůbec nesedl ani jednomu z vedlejších herců, ani Woody Harlesson, který umí zazářit spíše u výstředních outsiderů držených systémem, bo jsou ještě stále cool, ale tady když ho jiný systém doplnil do sestavy, už mu role vůbec nesedla. Hoffman a Julian Morre tam jsou jen od toho, aby se zvýšila sledovanost filmu. A ke všemu naneštěstí tu máme akční děj a to formou otevřených hladových her reality v samotné kapitole a to ještě s horší logikou než u dvojky. Spojler: Ach jak já nesnáším ty nelogické toky myšlenek amerických scénaristů. Město nastražené pastí, že není schopná projít ani elitní jednotka se scanem a člověkem co má předtuchy(které mu scénarista najednou doplní, protože si myslel, že to asi pomůže), takže město je nepřístupné po zemi. Tihle naši elitní specialisté musí vlézt do podzemí, dostanou se až do oblasti s civilisty a když dochází k napětí a zajímavé scéně, najednou z ničehonic se objeví rebelové, pozemní jednotka, včetně sestry Kathleen. To jako vážně? Proč jsem se sakra koukal na ty tři předchozí díly? Když si scénárista umístí postavu kam se mu zlíbí. Proč ten celý film, kde je ta pointa? Aby uprostřed bitvy uviděla naše Kathleen svou sestru umírat? To nemohli vymyslet jinou situaci? Kdyby takhle vyřešili každou bojovou situaci, tak jim na to stačí 140minut filmu místo trilogie, umístí panďuláky, ostřelí je, pobrečíme si a nashle a s tou otřesnou choreografii v kapitolu by to úplně stačilo! Když si Ti rebelové můžou přijít odnikud a přemoci Kapitolu, co to jako mělo být??? Dobrá fajn, pokračujme, scéna s popravou, to jako vážně a proč to natahují, když je to tak zřejmé? Přestal jsem věřit všemu, a nakonec má oblíbenkyně hází po kočičce a ten ubohý výraz kočičky, která díky scéně nesmí uhnout ani o krok a je ostřelovaná… na druhou stranu si říkám. Vždyť Lawrence u mě vyvolala emoce i s kočkou. Lawrence by si vystačila, kdyby jí tam padali herci, se kterými má vztah jako hrušky ona hrála třeba mezi indiány politikaření a vliv anglánů, kdesi ještě před amerikou jakou známe, jako třeba Pocahontas a ušetřili by pár milionů za rozpočet, za herce atd. Dávám jen za jednu herečku 40%, ostatní odpad.

plakát

Hunger Games: Síla vzdoru 1. část (2014) 

Herecké obsazení 60% námět, scénář 60%, kamera 60%. Lawrence opět válí a rozdává emoce divákovi na plné obrátky. Třetí díl rozdělen na dvě části. Film ztrácel na tempu, děj se odehrával o taktizování, politikaření, mocenské manipulaci s lidmi. Je až podivuhodné, že se do takových filmů nepouštěly s vervou státy, které měly zkušenosti s okupací a nechrlily jeden film za druhým! Ovšem je to americký film pro svět, ještě stále jsou země, které by takové filmy přijaly jako propagandistický materiál. Dávám ale i tak 60%.

plakát

Hunger Games: Vražedná pomsta (2013) 

Herecké obsazení 65%, scénář a námět 85%, kamera 90%. Pokračování nabušené atmosféry konce prvního dílu, choreografie se naštěstí vyhýbá stylům prvního dílu a zaměřuje se na prostředí ostatních sektorů. Hemsfoold s tváří chladného mloka opět nezklamal, průvodce Safari chladnější než bezpečnostní software. Udělá ten svůj kukuč se zašilháním do ztracena směřujícím asi k asistence za kamerou a jindy chladná Lawrence okamžitě reaguje, přistoupí a vlepí mu svým osobitým chladným charismatem francouzáka. Ach ta romantika. Dále herecké obsazení nepřesvědčivého herce Hoffmana začlo pomalu a plíživě škodit dalšímu ději. A teď to hlavní, samotná hra jako v jedničce už nebyla taková pecka, došlo k přesnému opaku, kiks za kiksem, emoce se vypařily, styl amerického filmu hrdinů jako že parta břídilů s obrovským štěstím byla až skoro nechutná, film sází na sympatii k hlavním hrdinům, logika přestává úplně fungovat, hlavní je štěstí a nejspíše kontrola nad scénářem, že musí za každou cenu vyhrát naši hrdinové. Prostředí zajímavé, koukatelné takové predátorské, ale profíci chovající se jako úplní amatéři. I přesto film jako celek za mě…78%

plakát

Hunger Games (2012) 

Role 70%, scénář a námět 65%, kamera 70%. Atmosféra v samotných hrách 100%. Hlavní herečka toho fakt hodně zachraňovala už od začátku, na pomoc měla zkušeného herce prodírajícího se takovými braky sympatického Woody Harrellsona. Stanley Tucci chtěl asi vizuálně napodobit kocoura z červeného trpaslíka, no strašná to role, se kterou se pral. :D Prostředí děs a hrůza, choreografie vytažená snad ze sci-fi 90.let. Kde se tvůrci mohli asi inspirovat? Módní faux pas, měli by se co učit základy výstřednosti a stáhnout to na nějaký alter klasicismus posunutý k 30.letům 19.století. Polovina filmu byla těžko stravitelná. Měl jsem pocit, že se dívám na špatný film. Ale pak, když došlo na lámání chleba, hlavní hrdinka dokázala důvod proč jí nasadili. Surové, realisticky kruté, silně emotivní. Ač to vůbec není můj šálek kávy a podobných filmů bylo nasazeno do konkurence taky a je s čím srovnávat, musím uznat že je to vrcholné dílo. Škoda první půlky filmu a otřesného prostředí. 75%

plakát

Marie, královna skotská (2018) 

Výpravný historický film o skotské panovnici Marii Stuartovně. Chválím propracované kostýmy, rádoby dobovou dvorní etiketu, zajímavý příběh i zápletky, které nabíraly na ději, atmosféra o tom jak důležité je vybírat správné slova v dané době. Skvěle zahrány hlavní role. Negativum je obsazení vedlejší role herce oblíbeného hudebníka Marie… tragická, role druhého manžela Marie odfláklá, bitva s bratrem trapně zakončená. Kamera nepropracovaná a špatně odměřená v místnostech hradů atmosféra bez pohybu, střihy a různé záběry stojaté, divákovi nepodsunuté a někde zase přehnaně zaměřené. Z důvodu dvou nedůvěryhodných milostných zápletek, neefektivních záběrů, pohyby těla, které film přehodily do spíš divadelního rázu za mě 65%.

plakát

Tenkrát v Hollywoodu (2019) 

Příjemné retro prostředí, kulisy, kamera 100%. Herecké obsazení 100%. A to je tak vše pozitivního. Námět 20%, scénář odpad, využití skutečných postav, odpad. Nudný film bez výrazných hlášek, bez sexismu, bez humoru ani zajímavých zápletek. Připadal jsem si, jakoby jsem se díval na nějakou virtuální hru z reálného prostředí a měl tak možnost ovládnout výsledek. Jenže to byl film a předem definovaný a hrozně nudný průběh. Jako komedie? Odpad, cca 5minut se člověk hořce zasměje u dramatické scény. Skutečné dramatická scéna, která nebyla k smíchu jen jedna. Ztráta času 120minut ze 160min. Z hlediska filmového hodnocení ostatních mám největší chuť dát 1 hvězdičku a 20% na zprůměrování. Ale to si ten film nezaslouží, snad se přidá časem víc negativních kritiků, za sebe dávám 60%.

plakát

Vesničko má středisková (1985) 

Průměrný film podprůměrný námět. Ale to obsazení herců, na které by se dalo koukat i kdyby se sešli u piva a brali by za to vstupné. To sršící charisma z každé vyslovené slabiky, které si za svou existenci vybudovali. Lidový humor, nenásilný, nevulgární, odpočinkový film s nostalgii a k tomu nesmrtelné hlášky…