Brejlil

Brejlil

David Hrbek

okres Praha


10 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
    • 17.1.2020  19:13

    Kupodivu to funguje. Je sice vidět, že oba arabští "bratři" jsou spíše kopírky Michaela Baye než samostatně invenční režiséři. Takže je také vidět, že to není Michael Bay, protože ten neztrácel drive ani v tupě konverzačních scénách. Tady takové scény mírně drhnou. Smith je v pohodě, na Lawrence je spíše smutný pohled. Ale naštěstí to někomu došlo a sám Lawrence jede v mírně sebeparodickém módu. Akce je spíše staromódní a není tak bombastická. Zápletka je přitažená za vlasy, ale co už.

    • 27.8.2020  18:40
    Tenet (2020)
    *****

    Nolan. Chladný, precizní, s neuvěřitelně podaným dějem, který je nutné vidět vícekrát ani ne tak kvůli tomu, proč se to děje, ale jak se to děje. Leccos sice během filmu dojde vysvětlení, ale většina ne. Několik záběrů je naprostý mindfuck po čistě technické stránce. Co Nolanovi pořád moc nejde, jsou lidsky uvěřitelné emoce. I když se trochu zlepšil. Absolutní pecka a každý další film bude nutně zklamání.

    • 29.2.2020  18:14
    1917 (2019)
    ****

    Většina působivosti filmu připadá na technickou stránku věci. Ne, že by příběh nebyl tak úplně nenosný, ale přeci jen to nic originálního také není. Počátek ovšem, s nekonečnou poutí blátem zákopů, bahnem a krátery země nikoho a opuštěnými německými bunkry, ten za to stojí. Pak se příběh trochu zpomalí. To není nutně na škodu, ale přeci jen. Od okamžiku, kdy zbyde jen jeden, se to ovšem opět solidně rozjíždí. Absolutně úžasně vypadá scéna přechodu přes kanál, zničené městečko v mihotavém světle světlic a závěrečný běh podél bílých zákopů má také něco do sebe. A finále je "nepřekvapivě" skrz naskrz britské. Není to průlomový válečný film, ale své silné okamžiky má. A technická stránka je obdivuhodná.

    • 7.6.2020  20:04

    Kde scénář není, ani Michael nebere. Úvodní akce ve Florencii dost fajn, i když velmi přepálená. Ještě celkem solidní je penthouse v Hongkongu. Závěr na jachtě je jedno velké WTF, s naprosto nesouvisejícím střihem a postavami, které mizí a zase se objevují na různých místech lodi naprosto nečekaně. No a mezitím se snažíme vybudovat si "pouto" s postavami. Což se vůbec nedaří.

    • 21.9.2019  19:32
    Ad Astra (2019)
    ***

    Vizuálně působivé, Prattem solidně zahrané, ale tak divné. Co to kurva mělo být? Něco jako svatý Grál každého scifisty, tedy 2001? Film celkem nečekaně a dost trapně selže v okamžiku cesty po Měsíci. Honička lunárních roverů je sice pozoruhodně solidně natočená, ale proč tam je? A od okamžiku, kdy se Patt na Marsu "cpe" do rakety, dostává fyzika definitivně kopačky a film se vydává spíše cestou Sunshine než inteligentní sci-fi.

    • 26.8.2019  18:04
    Anna (2019)
    ***

    Na zabití letní nudy dost dobré. Sice mi nápad odříkávat příběh na přeskáčku přišel jako samoúčelný (a navíc dost zabitý potřebou režiséra po každém flash backu dovysvětlit, co se vlastně stalo, takže se několik scén párkrát zopakuje), ale co už. Akce moc není, ale když je, stojí za to. Občas dojde i na humor a nečekaně negativní nakouknutí do zákulisí modelingu. Po Rudé volavce a Atomové blondýně tu tedy máme další vhled do sovětské a ruské líhně pohledných sexy agentek, které ovšem zabijí bez mrknutí oka. Ještě že mají ten správný morální kompas a vědí, na kterou stranu přeběhnout. Bohužel Besson to celé režíruje dost divně. Natolik divně, že jsem měl čas sledovat prapodivné reálie, kdy je sice ještě všude Sovětský Svaz, ale ruských vlajek a carských erbů nepočítaně.

    • 1.5.2019  09:51

    Tak jsem to taky viděl. A víceméně je to pořád stejný problém. Tady trochu větší než v jiných Avengers, ale stejně. Co nejvíc postav a tak jen několik málo má trochu více prostoru. Thor je vtipně "shozen", Iron Man dojme, Pepper se na chvíli vrátila, a závěrečné defilé všech známých i neznámých určitě nadchlo každého fanouška. Dokonce ani hlavní ultrazáporák není naprostá svině. Ale co je to platné, když digitální bordel všemu vládne. Stejný vzorec, jen roztažený do tří hodin. Oceňuji, že to Marvel dokáže kočírovat, konzistenci celého MCU i bratry Russoovy, že se jim film nerozpadl pod rukama. Jen doufám, že nebude za chvíli nový restart...

    • 8.11.2019  20:37

    Velkolepě zastaralý film. Rolandův opus se samozřejmě může pochlubit mnoha pěknými záběry, v dobách Tora! Tora! Tora! a Midwaye nezrealizovatelnými, ale jinak jede podle stejných šablonek. Takže akci střídá nějaké to "žvanění", a pak zase akce. Bohužel té akce je zbytečně moc. Proč Pearl Harbor? Proč nájezd na Marshallovy ostrovy? Proč Doolittleův nálet? Také zkratkovitost vadí. Kdo netuší, co se vlastně potopilo v Korálovém moři a jak heroické úsilí musely čety dělníků podstoupit, aby Yorktown opět vyplul, ten to z filmu nepochopí. Herci nemají moc prostoru, výprava je sice pěkná, ale bylo tam vůbec aspoň jedno skutečné letadlo? Jsem zvědav, s čím přijde Roland příště. Mohla by to být nějaká pěkná destrukce Země ve stylu D. W. Griffitha.

    • 27.12.2019  19:29
    Curiosa (2019)
    ****

    Příjemné, s pěknou kamerou, velmi pěknými kostýmy a zajímavou hudbou. Na Noémie Merlantovou je pěkný pohled, ať je oblečena nebo svlečena. Jedinou výtku bych měl: celý film jsem čekal na nějaký vyhrocený konflikt, ale až na jednu sebevraždu se celkem nic nestalo.

    • 15.2.2020  21:20
    Gentlemani (2019)
    *****

    Musím říci, že schopnosti Ritchieho jako autora gangsterek už jsem dávno zapomněl. A Ritchieho hyperaktivní styl, který docela obdivuji, se nedostaví. Snad jen v jediném okamžiku dojde na Ritchieho "manýrismus", ale jinak jsou záběry dlouhé, kamera klidná a vše se soustřeďuje na dokonalé herce a jejich repliky. Fletcher je skvělý návrat Hugha Granta, Matthew je těžce v pohodě, Marsan hraje svini až na půdu (a vlastně ještě dále), naprostým vrcholem je ovšem Farrellův "tělocvikář". A samozřejmě Michelle jako femme fatal. Některé scény jsou naprosto geniální, např. extrakce feťačky z drogového doupěte. Na začátku se sice chvíli zdá vše překombinované, ale na konci si to dokonale sedlo. Prostě, pohoda.

    • 18.5.2019  18:50
    John Wick 3 (2019)
    *****

    U dvojky jsem psal cosi u uměleckém díle. Tady je vizuální stránka dotažena snad až k manýrismu. Ale hutně přispívá k atmosféře bezvýchodnosti. Potěší nekompromisní brutalita a alespoň zpočátku i humor a nápaditá akce. Muzeum a stáj vtipem přímo oplývají. Casablanca zase ukáže, že ani Halle ještě nepatří do starého železa. A konec? Akce je hodně, je brutální a prosklené místnosti jsou nápaditě využity. Byť samozřejmě pocit "obšlehu" z nejmenované bondovky nezmizel. A co bude dál? Bude-li něco dál? John Wick proti celému světu?

    • 4.10.2019  21:14
    Joker (2019)
    ****

    Jestli tohle je budoucnost komiksových filmů, tak potěš. Extrémně nepříjemná studie psychického hroucení by se sice mohla odehrávat kdekoli a kdykoli, ale v Gothamu a ve světě DC? Kdopak by to čekal? Arthur Fleck je těžko popsatelná postava, ke které si sice divák dokáže vybudovat nějaký vztah, ale soustavně je upozorňován, že nic není takové, jak se zdá. Ne každý mrak je tady velrybou, Horatio. Což na konci může vést i k pocitu prázdnoty, možná až podvedení. Film nevrcholí brutálními, ale těžce zábavnými scénámi násilí a Jokerových vyfikundací. Prostě jen skončí. Atmosféra snímku je vynikající. Odporný, rozkládající se New York 70. let je vykreslen tak, jak ho máme rádi. New York? Sorry jako, Gotham City. Hudba podmalovává depresivní obrazy a k tomu je tu třešnička na dortu. Co třešnička, obrovská třešeň. Joaquin Phoenix. Celý film je jeho one-man show a to, co předvádí je neuvěřitelné.

    • 15.2.2020  20:37

    Podivná žánrová roztěkanost má možná hlubší smysl, ale neobjevil jsem ho. Co z počátku vypadá jako parodie, se na konci změní v dost brutální drama. Vtipy jsou ovšem vtipné, některé absurdní situace nebývalé a nakonec to "dobře" dopadne. I když by nemuselo. Celý film drží nad vodou především herci, nejen hlavní hrdina a Scarlett, ale vlastně všichni. Včetně Sama Rockwella v roli snad nejhodnějšího a rozhodně nejzajímavějšího nácka. I když spíš jen vojáka než nácka.

    • 19.11.2019  19:35
    Le Mans '66 (2019)
    ****

    Zlatá šedesátá. Quentin nám ukázal, jak to vypadalo v Hollywoodu.a Mangold, jak se vyhrávalo v Le Mans. Když je na plátně Shelby a Miles, je to nádhera. Závody jsou nádhera, zvláště celá pasáž v dešti je skvělá. Ale ty zákulisní fordovské tahanice, to mi lezlo na nervy tak moc, že jsem si přál, aby Ford nevyhrál pokud možno nikdy nic. Ale to by asi byl úplně jiný film.

    • 18.1.2020  20:03
    Maják (2019)
    ****

    Jak se na majáku zbláznit, to ukazuje Eggers velmi přesvědčivě. Ani nevadí, že od určitého okamžiku ani nevíme, co je ještě "pravda" a co už delirnaté představy dvou vychlastaných mozků. Mučivé kvílení mlžné sirény se zakousává hluboko do mozku, černobílá kamera snímá pochmurné interiéry, rozpadající se stejně jako psýché dvou strážců. Čas ztrácí smysl. Smysl ztrácí smysl. Stejně nakonec zvítězí racci.

    • 18.1.2020  20:44
    Na nože (2019)
    ****

    Pocta Agathě a vlastně veškeré té "staré škole". A asi nebudu pitvat, proč. Všechno (skoro všechno) funguje, herci jsou fajn, výprava je fajn a všemu vévodí milá Ana de Armas a roztomile nečitelný Daniel Craig.

    • 13.9.2019  19:47

    Tak a teď co s tím. Mám Marhoula chválit za to, že si film vydupal, zafinancoval a dotáhl do konce? Nebo se mám rozčilovat, že předlohu nepochopil a výsledkem je divácky nepříliš snesitelný film? Pokud někdo v Benátkách utíkal ze sálu, tak asi nudou. Děs předlohy se Marhoulovi nepodařilo přenést na plátno ani omylem. Ani "proměna" hlavního hrdiny se mu moc nepovedla. Kotlár si sice určitě užil svoje, ale herec to moc není. Víceméně se filmem posouvá s neproměnným výrazem. Jako divák jsem s ním ani necítil, ani neprožíval jeho emoce. Ostatní herci na tom nejsou o moc lépe, snad jedinou výjimkou je Lech Dyblik. Barry Pepper by se spíše hodil do nějaké role jižanského kavaleristy než sovětského snipera. Vesničané působí jako karikatury. Což je sice asi záměr, výsledkem je nakonec spíše pocit zadostiučinění, když je jedna taková vesnice zmasakrována kozáky. Což záměr určitě nebyl. Ale abych jen nehaněl, na současné české poměry je film velice kvalitně udělaný. Má nebývale krásnou kameru, která by se neztratila ani v 60. letech, a má velice krásnou výpravu. Určitě stojí za zhlédnutí, ale obávám se, že jen jedno. Při nějakých dalších by chyby ve vyprávění a Marhoulova nepříliš zvládnutá režie byly do očí ještě více. PS. Určitě jde o nejlepší Marhoulův film.

    • 2.8.2019  21:09

    Akce střídá akci, v Leitchově typickém barevném podání interiérů někdy až umělecky. Proč musel být Brixton "upgradován", když Shaw s Hobbsem zvládali to samé i bez "udělátek", nechám scénáristům. Akce tak drsná, až se musí přepsat učebnice fyziky, vyvrcholí na Samoi tak absurdně, že už se tomu nelze ani divit. Ukrajina byla mnohem lepší. Statham s Johnsonem ovšem jeli tak na půl plynu, ještě že to zachraňoval Elba s Kirbyovou. Hvězdička navíc za osvěžení letní nudy.

    • 25.12.2019  18:33

    Tak končí naše komédie, zlo vítězí a dobro žije... Nebo tak nějak to náš nejslavnější vídeňský Čech napsal. Vizionář. Protože tento produkt korporace jménem Disney není snad ani na jedno použití. Viditelné chyby ve vyprávění, co nejsnadnější, ale naprosto nefunkční řešení, postavy, které nikoho nedojmou, protože je režisér nedokáže ani pořádně "prodat". Přitom ten nápad s původem Rey není nejhorší, jistě by z něj šlo "vymáčknout" víc. Takhle je to ploché, bez emocí, bez dopadu, bez pocitu finality. Ani bojové ani nějaké jiné scény za moc nestojí. Všechno je digitální bordel, byť na dokonalé technické úrovni. A tak snad jen hudba Johna Williamse trochu za něco stojí, byť i ta je recyklát. Ale takhle už hudbu nikdo neskládá a ty monumentální orchestrace jsou pořád ještě působivé. Ono se to nestane, ale skoro přeju studiu Disney osud takového Carolca.

    • 17.8.2019  18:10

    Určitým způsobem je to asi nejslabší Quentinův film vůbec. Jenže "génius z videopůjčovny" má stejně v rukávu tolik es, že vás nakonec dostane. Scéna s Brucem Lee, Leonardem skvěle zahraný "western ve filmu", Bradova návštěva na ranči a samozřejmě závěr. K tomu evokace doby, no a kdo má v malíku dějiny americké televize, italských spaghetti westernů a celou tu "sladkou" dobu konce šedesátek, může směle přidat tolik hvězdiček, kolik chce.

    • 1.11.2019  19:43

    Průměr. Scénář dost slabý a natočený tak, že jsem měl čas dumat nad pitomostmi. Akční scény by snad i byly fajn, kdyby byly lépe prodané. Vzhled filmu je děsivý, vypadá to spíše jako nějaká dražší televizní produkce než film s rozpočtem 185 mega. Hamiltonová vypadá tak o deset let starší a i když antré měla působivé, zbytek byl slabší. Navíc ji těžko lze věřit, že si klidně odletí pět metrů daleko a nic moc se nestane. Hlavní hrdinka pro jistotu z Mexika, protože je to cool a politicky korektní, ale sympaťačka to byla, to zase ne. A druhá hlavní hrdinka je celkem solidní. Co potěšilo a celkem překvapilo, byly bezútěšné záběry z retenčního střediska pro nelegální migranty. Není nutné čekat na Legion, my si úspěšně vytváříme vlastní peklo na zemi.

    • 4.5.2019  20:50

    I přesto, že Moondog prakticky pořádu hulí, chlastá, sjíždí lajnu a tu a tam i vojíždí skoro každou, je to vlastně podivně melancholický film. Jestli chcete vidět flákače, který to má opravdu na háku, tak pořád nikdo nemá na Big Lebowskiho. Moondog je totiž z jiného těsta. Život má být zábava, jinak se poezie prostě nedostaví, ale co dělat, když si Múzy dávají na čas a ani ty nejpodivnější eskapády moc nezabírají? Přesto za výlet za delfíny, slepého pilota s brčkem zvícím salašárské zvonice a tu melancholii jednu hvězdičku navíc. A druhá za herecké výkony. Protože i Martin Lawrence snad poprvé v životě zahrál postavu, která nebyla trapná.

    • 26.5.2020  20:10

    Podivně depresivní a svým způsobem nepříliš povedený film. Ovšem se skvělou kamerou a pozoruhodnými výkony obou hereček v hlavních rolích. Leningrad těsně po válce, město emočně vyprahlých zombíků.

    • 28.10.2019  10:58

    Před deseti lety jsem Zombieland minul, ale asi jsem o nic nepřišel. Dvojka je zřejmě to samé. Trocha zombies, spousta keců, nějaká ta absurditka, ale všeho pomálu. Kromě těch keců, těch je hodně. Klasifikace zombíků na začátku naláká na extrémně absurdní humor, pak ale scénáristé s režisérem sundali nohu z plynu a zas tak moc to nehrotili. Škoda. No, ale abych jen nehaněl, Harrelson těžce v pohodě, Madison je tak rozkošně blbá, že bych jí ten mozek z hlavy taky nevystřelil (kdo by taky chtěl rizkovat implozi) a zbytek taky funguje.

    • 21.4.2019  11:16
    22. míle (2018)
    ***

    Uwaisovy akce by vyžadovaly lepší střih. A ten náznak pokračování snad ani nemusel být. Ale jinak spokojenost. Krev cáká, Uwais vraždí vším, co je po ruce, co může, vybuchne, všichni piklí proti všem. Berg to celkem drží pevně v rukou. A i když to není jeho nejlepší film, stojí za zkouknutí.

    • 20.1.2019  12:06

    No dobře, na konci nám pár lidí (i nelidí) dokonce umře, ale proč, když víme, že neumřou, protože tu bude ještě "Endgame"? Je tu i pár pokusů o něco hlubšího, ale celkem selhávají. Výprava je sice v některých okamžicích naprosto fantastická a fantazie tvůrců nezná mezí, ale stejně nakonec zvítězí digibordel na plné čáře. A navíc (což je sice můj problém, ale stejně) jsem některé postavy vůbec neznal. A nezajímaly mne. Takže celkem jen průměr.

    • 20.8.2018  20:43

    Je to takové. No, v lehkém balení celkem obtížné téma. Ona například se přímo nabízí otázka, jestli Lee vlastně nekritizuje i vlastní komunitu, protože jaký je vlastně rozdíl mezi výkřiky "White Power" a "Black Power"? Ale to zřejmě nebylo záměrem, nebo to v USA už ani takhle neberou. Scény vtipné jsou střídány scénami mrazivými, absurdita občas tryská z plátna ve velkém. Nácek, popírající holocaust, kterému Žid vysvětluje, proč je to pitomost, když přeci vyhlazení Židů je pro Árijce to nejlepší. Iniciace v KKK, na které je černoch jako bodyguard Nejvyššího čaroděje. No a tragédie jedné mírně pitomé árijské nadženy. Celkem je škoda, že právě bílí neonáckové jsou předváděni jako karikatury. Ale ony i ty černošské postavy jsou takové stereotypní. Nějak jsem se zamotal. Ale co. J. D. Washington skvěle utáhne celý film, Driver mu zdatně přihrává a na obrovské Lauřino afro se pěkně kouká. Lee si to celé celkem ukočíroval. A asi je dobré film vidět. Kde jinde uvidíte bandu rednecků, jak prožívá němý velkofilm?

    • 26.2.2018  17:00

    Čistě černošský marvelovský filmík, ve kterém je jedna kladná bílá postava snad jen z povinnosti. Přestože příběh není úplně originální, je docela ambiciozní a příjemně ambivalentní. Kladem je opulentní výprava, dobré herecké výkony a celkem klidné vedení režiséra. Jenže na konci musí být velkolepá bitka, která se opět zvrhla v nesmyslně digitální orgie. I když i tam je několik vtipných nápadů.

    • 2.11.2018  19:38

    Ano, konvenční, neobjevný, pro všechny... No, ale, kurva, komu to vadí? Od začátku je to jízda, občas vtipná, občas dojemná, naštěstí nikdy ne sentimentální. Už úvodní "konkurs" na zpěváka rozlije úsměv na tváři, a pak už je to čirá zábava. Hudba Queen působí skvěle i po letech, no a konec? Precizní rekonstrukce jednoho s nejslavnějších okamžiků rockové hudby. Divák je tam, ve Wembley, v roce 1985. I kdyby nechtěl. Malek si sice Oscara zaslouží, ale nejlepší byl stejně Gwilym Lee, dokonalý klon Briana Maye.

    • 18.5.2018  19:40
    Deadpool 2 (2018)
    ****

    Je to vtipné? Bezesporu. Byť někdy jen občas. Paroduje to kde co? Naprosto zběsilým tempem, takže ani nestíháte. Má to nějaké vady? No, spoustu. Ale to je jedno, protože je to vtipné.

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37