krokodlak

krokodlak

Česko

1 bod

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3
    • 13.6.2019  22:47

    Točit konvenční film o rebelovi je dost zvláštní přístup, místy to navíc skoro vypadá, že film slouží k upevňování měšťáckých předsudků o Bondym, který je zde zploštělý do podivné karikatury.

    • 25.5.2019  23:40

    Téměř zapomenutý klenot české kinematografie je skvělou poctou pražským pověstem s úžasným fifilmařským zpracováním, hereckými výkony i hudbou. Málokterý český film je takto naplněn vášní a ženskou krásou, ovšem s velmi nebezpečnými důsledky. Nejsilnější je povídka Poslední golem, především díky neodolatelně démonickému Janu Klusákovi v roli rabína Neftaliho.

    • 20.5.2019  22:30
    Cirkus Humberto (TV seriál) (1988)
    ***

    Seriál je bohužel dost uhlazeným retro počinem pro západoněmecké publikum, není moc vidět, že je podle románu slavného humoristy. Záběry z cirkusu jsou sice pěkné, ale seriálu škodí některé dost přepjaté herecké výkony, především Haničince, Hanzlíka, Postráneckého nebo Víznera a vlastně i patetický komentář Lukavského. Růžek nebo Kemr jsou sice milí, ale přece jen už dost zestárlí.

    • 20.5.2019  22:08

    Skvělá ukázka Zemanovy fantazie a filmařského mistrovství nenabízí jen napínavé dobrodružství, ale hlavně spoustu vtipných gagů a situací, takže film potěší i ty, co zrovna nepatří k milovníkům fantasy. Herecké výkony dětí i dospělých jsou výborné, za zmínku stojí Řanda, Effa, Deyl, Trégl nebo Kohout.

    • 20.5.2019  16:10

    Strhující psychoanalytický horor plný freudovských odkazů, ať už jde o hrdinčin vztah k otci (Elektřin komplex), sugestivní sny o krásném pánovi zámku a především závěrečnou scénu, která je přímo nabitá erotickou symbolikou. Výtvarné provedení netvora i dekorací je perfektní a netvor je skvěle nadabován Zahajským. Studenková dobře naplňuje archetyp panny, ale jejímu výkonu by slušelo víc živosti. Výborný je naopak Voska v roli starostlivého otce a Hein s Lauferem jako floutkovští nápadníci. Hapkova hudba působí příliš pohádkově, Luboš Fišer by filmu prospěl mnohem více.

    • 13.5.2019  22:52

    Skvělá adaptace Čapkových povídek je výstižnou ukázkou Krejčíkovy mistrovské režie, vedení herců je velmi autentické a vše má velký spád. Dobová atmosféra je silná, nesklouzává do idealizace a dobře jí napomáhá i Liškova hudba. Herci jsou všichni výborní, ovšem nejmilejším překvapením je Šmeralova jemná tragikomická poloha, jež mu opravdu sedla. Myslím, že by Čapek měl z filmu radost, navíc je tu výborná Scheinpflugová, kterou jinak film dlouho opomíjel.

    • 13.5.2019  16:05

    Užitečné rady jak přežít výbuch atomové bomby jsou dodnes nedocenitelné. Obzvlášť pěkné jsou noviny na hlavě.

    • 7.5.2019  23:41

    Svěží odbojářská komedie s perfektními hláškami a gagy, která ovšem vystihuje krutou absurditu doby. Herci jsou všichni výborní, mají pěknou výslovnost. Nicméně z dnešního pohledu je film místy přece jen poněkud naivní.

    • 7.5.2019  12:09
    Krycí jméno Holec (2016)
    odpad!

    Eroticko-špionážní paskvil s příšerným scénářem i režií je zločinem na Němcově stylizované autobiografii. Hádek s Novotným jsou celkem snesitelní, příšerný je naopak Brzobohatého zpěvák. Myslím, že kdyby Němec film viděl, byl by konsternován stejně jako já.

    • 6.5.2019  21:57

    Tento šílený pokus o odlehčenou krimináku je dost typickým produktem televizní tvorby 80. let, a tak se zde setkáme s papírovými dialogy, otravnou hudbou a nezajímavou zápletkou. Většina herců je těžce nevěrohodná, nejlepší je Marie Rosůlková ve svých úctyhodných 88 letech. Ovšem tak přehrávající pár jako Dlouhého s Pleštilovou aby pohledal.

    • 4.5.2019  22:45

    Úžasný gejzír gagů a hlášek se skvělými herci i secesním výtvarným provedením.

    • 4.5.2019  18:23

    Spíše než samotná zápletka se syfilidou, byť je podána mistrovsky, mne ohromilo autentické zobrazení secesní doby se silnou kritičností vůči maloměšťákům. Skvěle byly využity zhudebněné Gellnerovy básně, přičemž scéna se zpívající matkou hlavní hrdinky (výborná Marie Rosůlková) mi připadala z celého filmu nejsilnější. Herecké výkony jsou všechny perfektní, za zmínku stojí operní pěvec Vladimír Jedenáctík v syrové roli důstojníkova otce a Štěpina strýce.

    • 4.5.2019  17:34

    Příjemná historická hříčka se vyznačuje skvělou kamerou Jiřího Tarantíka a svěžými hereckými výkony. Nicméně filmu by prospěla umělečtější hudba (přímo se nabízí jméno Jiřího Srnky), Gott se mi do středověku moc nehodil. Mezi komediemi přelomu 60. a 70. let má snímek silnou konkurenci, v jejímž kontextu je přece jen místy zdlouhavý.

    • 30.4.2019  11:08
    Na stojáka (TV pořad) (2004)
    **

    Zenové vtipy Radomila Uhlíře z počátku existence pořadu jsou geniální, jinak jde o dost trapný humor.

    • 30.4.2019  09:14
    Možná přijde i kouzelník (TV pořad) (1982)
    ****

    Výběr hostů je někdy dost poplatný době vzniku, nicméně v rámci tehdejší estrádní tvorby šlo o dosti subverzivní počin.

    • 30.4.2019  09:11
    Ruská ruleta (TV pořad) (1994)
    ****

    Úroveň improvizovaných scének je sice kolísavá, ale ve světle pozdějších televizních obludností typu Partičky jde o skvělou zábavu.

    • 30.4.2019  09:08
    Partička (TV pořad) (2011)
    odpad!

    Kandrtův Humor na cestách z Prodavače humoru pro 21. století

    • 29.4.2019  09:10
    Batalion (1937)
    ****

    Film sice dnes působí spíše svou komediální dimenzí, ale Smolík je v hlavní roli výborný. Největším pozitivem je ovšem empatické vykreslení figur z okraje společnosti, obzvláště Kreuzmann, Pešek, Trégl nebo Vítová jsou vysoce autentičtí. Perfektní je i Schránilův voják, evokující nadporučíka Lukáše.

    • 28.4.2019  14:17

    Vysoký potenciál Langerovi předlohy zůstal díky Binovcově mizerné režii a nacionálnímu patosu nevyužit. Jediný Zdeněk Špěánek zde předvádí výborný výkon se zúročením vlastních zkušeností z ruských legií.

    • 26.4.2019  23:31

    Strhující svědectví o fanatismu a mocenské zvůli lze díky Krumbachové interpretovat i jako feministickou obžalobu patriarchální společnosti jako takové. Samotný Vávra by takové umělecké pronikavosti zřejmě nedosáhl a zůstal by u pouhého antiklerikalismu. Úžasní jsou všichni herci, za zmínku stojí Cupák v nezvykle záporné úloze. Jiří Srnka je dnes bohužel dost ve stínu Zdeňka Lišky, přitom zde odvedl opravdu skvělou práci.

    • 26.4.2019  23:25

    Nepříliš známý snímek je působivou alegorií střetu lidové pověrčivosti s náboženským fanatismem, kdy mocným nejde o racionalitu, nýbrž o prosazení vlastních dogmat. Vláčil zde plně projevuje své obrazové i hudební cítění, všechny filmařské prostředky využívá naplno. Herci jsou všichni skvělí, avšak nejvíce utkví v paměti fanatický kněz Miroslava Macháčka. Vít Olmer tu stejně jako ve Fantomu Morrisvillu dokazuje, že byl v 60. letech opravdu vynikající herec

    • 26.4.2019  23:16

    Bohužel spíše opomíjený parodický klenot je především skvělou příležitostí pro Oldřicha Nového a jeho noblesní komiku. Výborný je rámec s koncertem orchestru a čtoucím si hudebníkem. Vít Olmer zde potvrdil, že v 60. letech byl výborný herec, který dokázal držet krok s největšími legendami. Atmosféra je velmi pečlivě budována, hlavně tajemné sklepení

    • 26.4.2019  23:10

    Silné zobrazení morálního dilematu hrdinství a zbabělosti nabízí prostor pro perfektní výkony Högera, Dubského a Irmanova. Pěkně hraje i Zdenka Procházková ve své první filmové roli. Pokulhává naopak Lída Matoušková, neb hraje příliš zastaralým způsobem. Podobně jako v Panelstory dobře dotváří tíživou atmosféru Šustová hudba.

    • 26.4.2019  23:02
    Stud (1967)
    ****

    Film je stejně jako Škola otců hluboce psychologický, ale na rozdíl od ní je příliš zaměřen na dobu svého vzniku. Neustálé soudruhování je sice autentické, ale z dnešního pohledu spíše ruší. Nicméně jako obraz doby film funguje výborně a Pántik je v hlavní roli skvělý. Dále stojí za zmínku neotřele půvabná Ida Rapaičová v roli rebelující dcery hlavního hrdiny.

    • 26.4.2019  22:54
    Škola otců (1957)
    *****

    Velmi silný psychologický film je nadčasovou kritikou poměrů ve školství a pokrytectví rodičů. Herecké výkony jsou skvělé, Höger hlavní postavu obohatil svým bytostným humanismem. V nezvykle drsné a negativní úloze hospodského exceluje Hrušínský.

    • 26.4.2019  21:04

    Neuvěřitelně bizarní film je přesvědčivým důkazem toho, že průšvihem normalizace nebyla ani tak komunistická ideologie, jako spíše bezduchý technokratismus. Posedlost prací je tu podprahově podávána jako něco pozitivního, zatímco umění se hlavní hrdina vysmívá. Herci jsou až na pár čestných výjimek (Bořivoj Navrátil, Rudolf Hrušínský ml. nebo Ida Rapaičová) extrémně nesnesitelní, obzvláště Krampol předvádí něco těžce popsatelného. Místo industriální syrovosti hledá režisér v průmyslovém prostředí jakýsi sentiment, o čemž svědčí volba pompézního hudebního doprovodu. Hvězdičku si film zaslouží za slušnou práci kameramana a působivou závěrečnou scénu.

    • 25.4.2019  17:24

    Strhující apokalyptická vize poničených mezilidských vztahů z depresivního prostředí rozestavěného sídliště je vrcholem verismu v tvorbě Chytilové. Její soused Antonín Vaňha je v ústřední roli geniální, stejně jako neodolatelně protivná Eva Kačírková. Velmi autenticky hrají i profesionálové, přičemž z výkonu Kláry Jernekové přechází mráz po zádech. Šofrova kamera spolu s Šustrovou nervní hudbou perfektně dokreslují atmosféru.

    • 25.4.2019  17:20

    Geniální umělecká komedie o blazeovaném stárnoucím svůdci poskytuje Suchařípovi prostor pro životní výkon. Skvělým protihráčem je mu Hálek a dialogy o Cipískovi jsou pro mne jedním z nejoblíbenějších komediálních momentů vůbec. Režie sugestivně buduje atmosféru podzimu života a typicky chytilovské záběry Prahy jsou perfektní. Navíc je tu Stivínova krásná hudba, takže celek je dokonalý.

    • 25.4.2019  17:09

    Svěží perestrojková satira je dobrým dobovým dokumentem a Lasica je v hlavní roli skvělý. Nicméně, film nedosáhl pronikavosti Prodavače humoru s jeho souputníkem Satinským.

    • 25.4.2019  17:02

    Zřejmě nejlepší Kleinův počin není jen hereckým koncertem (skvělí Macháček, Řehoř a dokonce i Zedníček) z alkoholické léčebny, ale i půvabně poetickou reflexí 50. let s úžasným Čepkem v nezvykle kladné poloze. Kňažko si s komplikovanou hlavní rolí poradil výborně, nevadí zde ani jeho přízvuk, což se o některých jeho pozdějších výkonech říci nedá. Menšíkovo rozloučení s filmem je důstojné, ale určitý úbytek sil už tu znát je.

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace