Recenze (37)
Fargo (2014) (seriál)
(obshauje spoiler) Tak viděno až do konce ale nutno říct, že můj čtyřhvězdičkový dojem z prvního dílu dlouho nevydržel a nakonec jen za 2. Billy Bob Thornton předvedl opravdu dobrý výkon a bylo celkem frustrující vědět, že ho nakonec nesympatická boubelatá policistka a její ještě méně sympatický přítel dopadnou aby byl konec klišovitý jak zákon káže. Také mi bohužel přišlo že postavy v seriálu se začaly postupem času chovat čím dál méně uvěřitelně a mnoho scén, hlavně těch vražedných bylo tak nějak komediálně zlehčených což mi úplně nesedlo, jakož i to, že hlavní záporák prochází celým seriálem jako nůž máslem přes nejrůznější zapeklité situace aby ho nakonec dostal ten největší ňouma jakoby nic...
Touha po moci (2014)
Tak bohužel, tohle se nezdařilo... a to má přitom Susanne Bier na kontě pár vyjímečných snímků. Zpočátku nuda a ke konci už zase předvídatelnost a neuvěřitelnost až nelogičnost v chování několika postav, takovéto kdy máte pocit, že něco co začínalo jakž takž rozumně spěje v poněkud kýčovitý konec který se může opravdu stát jen ve filmu.
Prodloužený víkend (2013)
Nestydatě přihlouplý a předvídatelný snímek s jednoduchým příběhem kde se jen vrství televizní klišé. Už jsem viděl větší odpady ale i tak označuju jako nekoukatelný pokud si zrovna nechcete zkazit odpoledne.
Persuasion (1995)
Dost úsměvné - celý film všechny postavy nedělají prakticky nic jiného než se navštěvujou, představujou (to zejména) a klaní se jeden druhému. Obvzláště první polovina díky tomu byla dost nesnesitelná, až jsem se v té přehršli jmen skoro ztrácel. Herci nevýrazní a nijak sympatičtí. Průměrná až podprůměrná romantika.
Ponurý dům (2005) (seriál)
Čekal jsem něco trochu jiného. Strašně teatrální. Hezká práce se světlem, kontrastem, postavičky jak ze škatulky, jenže jako z celku z toho má člověk jednoznačný dojem, že je to jen taková přehlídka postav, dialogů a scén, které mohou existovat jen na papíře a s realitou, byť minulou, to nemá nic společného, a já pro takové věci které pro mně postrádají uvěřitelnost nemám pochopení.
Jana Eyrová (2011)
Plytký a zcela zbytečný kýč. Možná bych byl nepatrně mírnější, jenže před tímto filmem jsem měl to potěšení shlédnout seriálovou verzi z r. 2006 pod názvem Osudová láska Jany Eyrové, a tu jsem si okamžitě zamiloval. Hned na to jsem shlédnul ještě 1983 verzi s Timothy Daltonem, a ta, i když o chlup slabší, byla také výborná. No a po shlédnutí těchto skvostů se zkoušet dívat na tento film, to bylo opravdu utrpení... Oproti zmíněným výborným seriálovým verzím je toto jen politovánihodná (řekl bych až zmrzačená) verze. Avoid!
Expendables: Postradatelní 2 (2012)
Na film jsem se díval bez jakékoliv předpojatosti a neočekával jsem zázraky, ale takovou absenci nějakých nápadů, a naopak takové vrstvení klišé (odpočet výbuchu bomby, zničehonic objevující se Van Damme po získání "krabičky", "srdceryvné čtení dopisu nad mrtvým parťákem atd. atd.) a hromadu trapnosti jsem už dlouho neviděl. U žánrového zařazení chybí komedie. Zkrátka z toho sršela taková dávka antiherectví a dialogové a dějové (až na tu bezduchou destrukci) lacinosti, že jsem si říkal, jak to může tvůrcům někdo vůbec "sežrat" a ještě chválit. Žalostný byl pohled zejména na Dolpha Lundgrena, který byl v partě postradatelných jakoby "dopočtu" a převážně jen postával či posedával a i těch pár scén kdy se na něj pozornost kamery zaměřila více a musel dokonce i něco říct bylo prosyceno mizerností. Narážky na hereckou minulost zůčastněných, které slibovaly alespoň nějaký ten úsměvný okamžik (scéna s Chuckem Norrisem) se ukázaly jako marné, nenaplněné a určitě byl potenciál vymyslet mnohem více a především v alespoň trochu promyšlenější a inteligentnější formě. Opět, již snad po stoosmdesátéosmé se mi ukázalo, že s hodnocením na csfd mám pramalou kompatibilitu, narozdíl od rateyourmusic, kde má film jen slabých, a podle mně samozřejmě mnohem více odpovídajících 2.9/5
Proroctví z temnot (2002)
Pokud si dáte tu práci a budete trochu hledat, zjistíte, že s reálnými událostmi to má společného směšně málo, totiž už ta kniha, kterou je film inspirován je z 99% slátanina. Žádný film s Gerem, který jsem kdy viděl nebyl zrovna dobrý a toto není vyjímka ale mohlo to být i horší. Dal bych to na desátou večerní na Tv Hovna, tam by se to ještě vyjímalo :)
Fear X (2003)
Tohle bych od Refna vůbec nečekal... namlsán vynikajícím Pusherem (všechny díly) a Bleederem jsem se zde hodně zklamal. Prvních pár minut přitom nevypadalo úplně špatně. Ten film byla jedná velká snaha o atmosferično ale musím říct, že za chvíli už mi to neustálé zdlouhavé civění do tváře hlavního hrdiny šlo na nervy jakož i čím dál víc podivínské až přihlouplé dialogy ke konci. Toto opravdu ne.
Spartakus (1960)
Velké zklamání. Čekal jsem velkolepou podívanou ve stylu vynikajících snímků jako Ben Hur popř. Lawrence z Arábie, ovšem tento snímek je o několik tříd horší, s hloupými dialogy, špatnými herci, spoustou "vaty" a iritujícími melodramatickými momenty a hudbou.