Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Dobrodružný

Recenze (355)

plakát

The Gray Man (2022) 

Dávám tři, ale nejsem na to hrdej. Ty tři jsou to proto, že jsem se u toho bavil vlastně tak nějak podobně jako u jiných přímočarých akčních filmů, na který má člověk občas náladu. Zároveň Gosling a Evans mě vlastně celkem bavili a Praha jako kulisy byla prostě fajn. Jinak je to samozřejmě nekoherentní scénáristickej maglajz, kterej neumí pracovat ani s postavama a ani univerzem, do kterýho je hodí. Nehledě na některý úplně wtf aspekty (konec nebo třeba ten indskej protivník, co náhle prohlédne a vrátí jim tu věc, jakoby co  to kua bylo? Kdo to kua byl? Proč to kua udělal?). 52,25%

plakát

Top Gun: Maverick (2022) 

Je to extrémní kýč někdy v tom pozitivním někdy v tom negativním slova smyslu. Brnká to na strunu všem těm, pro který dneska chlapi už nejsou chlapi a kteří teskní po starých dobrých časech. A já, navzdory tomu že to je poctivě natočené a že scény ve stíhačkách opravdu vyráží dech, to úplně nebaštím. Jednak netoužím po starých dobrých časech (a původní Top gun je imho špatnej film), jednak si nemyslím, že dát někomu po hubě je někdy správný řešení problému a jednak úplně nesdílím tu podivnou podprahovou filosofii, že porušovat pravidla je cool.  Film samotnej je kus pořádnýho řemesla a práce - herci skutečně lítají ve stíhačkách a vy ty skutečný záběry z kabiny poznáte a má to opravdu sílu, která vás přiková k sedačce. Na stranu druhou emoce vyvolávají spíš krčení ramen, napětí tam moc není, protože po půl hodině je jasný, že tohle je žánrem pohádka pro dospělý, chemie mezi Cruisem a Connelly je taková nijaká a scénář nepřekvapí ničím a nijak - vlastně mě překvapuje, jak moc ke scénářům obvykle kritická komunita tentokrát mhouří obě oči, protože tohle je milionkrát vyvařená přímočará selanka bez nápadu, zvratu či překvapení.  66,666%

plakát

Trol (2022) 

Emmerich přijel do Norska. Těšil jsem se, že to bude mít osobitou atmosféru a severskou originalitu (EDIT: Tyvole, to nemusí nutně hned znamenat inťoušské drama a útok na oscary. Stačí třeba...já nevim...trochu smysluplnej scénář s aspoň malinkou kapkou originality. To nechci zas tak moc, ne?), místo toho jsem dostal rutinní velkofilm o norské godzille se šablonovitým scénářem a spoustou pitomostí a klišé (hrdinka jako jediná chytrá v místnosti, stupidní armáda i politici, bláznivý příbuzný, co měl pravdu atd. atd.). Herecky je to celkem fajn, má to dobrý vizuál a slušný triky. Ale na to, že to má jenom hodinu a půl, se to i tak vleče jak trollí chrchel. Meh... 35%

plakát

Umbrella Academy - Série 3 (2022) (série) 

Celkem nadějný seriál se rozpadl do podivného blivajzu, ve kterém prakticky všechny postavy jenom přešlapují na místě, neustále dokola řeší daddy issues a nebo své vzájemné animozity, aniž by to celé bylo sevřené nějakým poutavým vyprávěním. Zachraňování světa je statické, téměř nedůležité a člověku je vlastně skoro jedno, jak dopadne (protože i postavám je to většinou jedno). Kvůli tomu se to všechno stává postupně více a více otravným a jedinými snesitelnými postavami zůstávají Pětka a Klaus, i když ani oni už nejsou co bývali. Další řadu už nepotřebuju.

plakát

Black Widow (2021) 

Celé je to takové nedomrlé a tuctové a jediné, co v tom filmu opravdu baví, je dvojka Pugh-Harbour.  Všechno ostatní už jsme někde viděli lépe nebo šťavnatěji, a to včetně závěrečné akce utopené v odpudivym digitálním bordelu. Záporáci nebyli zajímaví a neukázali prakticky nic a i ta Scarlett vypadá, že si to odehrála spíš už jen z nějaký povinnosti. Koukat se na to dá, ale narozdíl od posledních Avengers nebudete mít jedinej důvod to někdy vidět znova. Kdyby se tvůrci drželi stylu naznačeného v úvodní půlhodince a přišli s temnějším a civilnějším filmem, kde rány opravdu bolí, bylo by to úplně o něčem jiném. Takhle po tom zůstane hlavně pachuť vyvařené kaše.  57,77%

plakát

Cobra Kai - Série 3 (2021) (série) 

Už poměrně dost natahovaná série plná wtf náhlých přesunů postav od jednoho senseie k druhému. Obecně si logika toho, co většina postav v seriálu dělá, vzala dovolenou a tvůrci už se ani neobtěžují ji tam nějak dodávat. Všechno je podřízeno dramatickému vývoji. Navíc i toho humoru a sympatického pošťuchování mezi dvěma hlavními protagonisty už je méně, takže nakonec dokoukáno už jen ze setrvačnosti.

plakát

Kate (2021) 

Mary Elizabeth Winstead je super a vypadá tu jak nová verze Ripleyové. Jinak je to samozřejmě jenom taková jednohubková blbost. Na večer to zabaví a zítra o tom nevíte.

plakát

K zemi hleď! (2021) 

Čichám tady Oskary za střih a nějaké ty herecké nominace. Film samotný je přístupnou svižnou (navzdory stopáži!) satirou, která ukazuje na celou řadu společenských problémů a nedává moc optimistický pohled na schopnosti lidstva si s nimi poradit. Pokud se aspoň trochu zajímáte, najdete tu všechno: populismus,  mesiášský komplex, influencery, odtržení racionalismu od praktického života i kritiku neschopnosti komunikovat. Jednou tohle dílko poslouží jako umělecký pohled do největších problémů začátku 21. století. Tedy pokud bude někdo, kdo se bude moct koukat. 77,7%

plakát

Major Grom: Morový doktor (2021) 

Každý jeden herec v tomhle filmu dostal zadání "podívejte se na tohoto hollywoodského herce a zahrajte to jako on". Nejvíc vidět je to u toho hlavního boháče, který měl prostě kopírovat Eisenberga. Ono je to tak ostatně v tom filmu se vším. Je to slepenec vykradených scén, postav a zápletek z nejrůznějších komiksáren. Dívat se na to dá, natočené je to zručně, ale na jazyku zůstává pachuť totální rutinérnosti a neoriginality, kterou ještě zvýrazní úmorně dlouhá stopáž. 45,555%

plakát

Papírový dům (Netflix verze) - Spousta životů (2021) (epizoda) 

Ze seriálu, který dokázal překvapit svými twisty a pointami a kde člověk zpravidla chápal motivace a chování postav se stal v páté řadě seriál, kde se hodně hodně střílí (ale nikdy nikdo nikoho kromě lupičů v pravou chvíli netrefí), kde se hodně přitom střílení pseudofilosoficky hovoří a kde kromě zásahovky jsou i ti nejelitnější z elitních vojáků de facto retardi, kteří si nedokážou poradit se desítkou emočně labilních lupičů. Ne opravdu, ta impotence všech ozbrojených složek už přestala být snesitelná. Když si k tomu přidáte, že většina postav v čele s Tokio začíná být fakt otravná a že seriál divákovi začíná až podivným způsobem cpát furt dokola věci jako "fuck systém, nejdůležitější je svoboda" nebo "nelepší věci jsou ty, co si ukradneš a co když u toho někdo zhebne", tak z toho vychází úpadek na hraně koukatelnosti. Asi to dojedu ze setrvačnosti, ale tahle věc měla opravdu skončit s tou první akcí.