Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Krimi

Recenze (985)

plakát

Rivalové (2024) 

Nedám odpad jenom proto, že ušel soundrack. Jinak je to duševně ubohé a uflashbackované. Zendaya mi nepřipadá ani hezká ani dobrá herečka (V Duně z ní toho vymáčkli trochu víc, ale také to bylo hlavně upózované). Mike Faist vypadal jak ten všudesecpoucí pseudopolitik Janeček a jeho křivý úsměv mě opravdu neoslovil. Josh O'Connor byl tak nesympatický, až to bolelo. Zendaya sehrála roli přeambiciózní poloprostitutky ve slušném průměru, ale tak nesympatickou trojici jsem už dlouho neviděl. Z jejích "sexyzáběrů" jsem získával až nepříjemný dávivý pocit. Tyhle rádoby "dramata" z tenisu jsou nezřídka přihlouplé, to Wimbledon byl alespoň vtipný, tady to hraničilo s idiocií. Hráč první desítky nikdy neporazí stráče z místa 217?  Tomu se museli všichni, co tenis hrají jen smát. Jednou se to stát může, ale deset let? Krávovina na mocninu. Nad hodnocením mnohých mi zůstává rozum stát. No hlavně, že se bavili..10%

plakát

The Ministry of Ungentlemanly Warfare (2024) 

Zdá se mi, že některým recenzentům uniklo, že se jednalo o skutečné osoby, které se nakonec nedožily konce války. Film měl být nepochybně poctou k jejich odvážné akci, která zdánlivě malá měla ale v té době velký význam. Výběr herců i typů tak snadno připomněl film Děla z Navarrone, ale taková ta komanda nepochybně byla. Co cením na stylu GR je střih, ten je ve všech filmech brilantní. Tady však i já postrádám takové to válečné napětí i strach, a půl hvězdičky bych hodil dolů. Stejně tak za Elizu Gonzáles, neboť viděl jsem více předvádění se, než hraní. Ale konečně se mi Cavill představil v jiné roli (v Holmesovské verzi slabé, agent Agrylle slabé) a zde to bylo  lepší. "Reacher" nezklamal a švih film měl. Til Schweiger předvedl, proč je tak ceněný. Výběr Churchilla byl nepovedený, ale až tak se to obsahově nepralo s Nejtemnější hodinou (Goldman ale BYL Churchillem). Mírně přesto to mírně napálím na  hodnocení 70% a to i za cenu, že soundtrack mě poněkud minul...

plakát

Kaskadér (2024) 

S mírně detektivní zápletkou se rozehrává drama lásky, které (jak asi všichni tuší) se změní, neboť kdo by je oba nemiloval? Na tom je postavena podstata příběhu zarámovaného docela dobrým poznáním práce kaskadérů a doplněna výbornou satirou "některých" praktik Šálivůůdu, což k nejhloupější akci Me too dělá rozhodně zajímavou protiváhu. Ten kdo naplánoval soundtrack by si zasloužil Oskara, protože ten výběr skvěle zapadal  jako dobře namazané kolečka do vlastního probíhajícího filmu . KISS z roku 1979? Oni zpívají "nemůžu se tě nabažit"  a podobně je na tom divák u tohohle filmu. K tomu Sydney a jeho Opera (kdo byl, ví jak to úžasná je i v reálu), a fakt to má 2 hodiny? Skvělým střihem to utíká stejně jako ten pes herec, co tomu filmu dodává mírně groteskní, ale o to zábavnější nádech. 75% a stačili na to dva herci s doplňkem téměř komparsu a k tomu jednoduchá myšlenka, že láska je téma, které můžeme vidět dokola a dokola a dokola a prostě nás to neomrzí.

plakát

Sok (2023) 

Přiopilý scénárista s pozicí kavárenského borce si sedne a začne psát existencionální scénář, nad kterým, kdyby jej blekotal, by v kavárně tupé obdivovatelky hýkaly nadšení, přestože by polovině žvástů umělého filosofování ani nerozuměly. A s touto rozvláčností a nepříjemností tří osob na plátně (screenu) se moc nadělat nedá. Do toho jakási sci-fi vláda a politicky vyřvávaná pravda přetavovaná do filmů, že sucho nás všechny a všude zničí, což lokálně lze, celkově je to blbost. A proto tihle klimaalarmisté měnící se v klimateroristy jsou čím dál nebezpečnější a žádnou maskou sci-fi se to nezakryje. Pomalu a jistě jsem od té nudy odvracel zrak, a ani australské scenérie mě dál nelákaly. Autoři se mnou manipulovali stylem, který mi nevyhovuje a nemám jej rád. Za mě hrana odpadu a 10%.

plakát

Sběratel andělů (2023) 

Když policie neumí rozeznat velmi snadno spolupachatele, pak máme takový konec, jako v tomto filmu. Nevím, zda to měla být kritika nebo jenom snaha o divácký extrém. Ale dobrým policistům by se tohle nestalo. Tady film utrpěl. Stejně tak vysvětlení o superpočítačovém machru: O těchto lidech se obvykle dost dobře ví, byť jsou to hackeři a ten "fórek", jak expert má za 5000 nají IP adresu jsme buď zasklil, nebo ve filmu vůbec neodezněl, protože to jeho computer sídlo se nenašlo, že? (Pozornější divák ať mě klidně opraví, byť to v tomto filmu podstatu nehrálo). Nebylo to špatné, ale ani jedna z postav si mě nezískala, a rozuzlení bylo nakonec až příliš snadné. 55%

plakát

Seminář (2023) 

Moc komedie jsem neshledal, ale bylo jasné, že čeští úředníci podvodem vyvlastnili ( a bez náhrady) farmáře a tím okradli jeho rodinu, zavlekli obec do projektu, který znamenal pro ni krach a samozřejmě byli za to všechno nepostižitelní. Oprava: Nikoliv čeští, ale švédští. Ono to ale v EU vyjde nastejno. V tom si film zaslouží ocenění, tím nechci vzývat k napodobení, ale ke změně nepostižitelnosti darebáka úředníka. V zásadě vraždy byly dobře provedené u skupiny lidí z nichž ti hlavní skutečně vzbuzovali nechuť a odpor a jejich "sejmutí" rambovským či jiným vynalézavým způsobem k uronění slzy samozřejmě nevedlo. Horror se držel obvyklých mantinelů a hlavní hrdinku jsme siu správně tipli v první minutě. I to, že uvidíme, že polokomunistické teambuldingy jsou totální krávina a nesmysl. (Pozn. Nedávno v jedné USA firmě se zaměstnanci vzbouřili a nedojeli. Všichni. Nikdo propuštěn nebyl. Vyhodili personalistku, která to naplánovala. Sláva). Umělecké kvality ve filmu nehledejme, ale měl spád a zjevně ventilovaná nenávist vraha dodávala filmu říz. Stačilo pár chatek a trochu vřískotu, a tak zatímco platilo "Ve vesmíru nikdo neuslyší tvůj vřískot", tak zde platilo, že vřískotu si divák za min. 50% užil.

plakát

Sugar (2024) (seriál) 

Americká drsná škola (Hammet, Chandler, v UK Cheyney) v moderním hávu lehce střižená do sci-fi. Výborně udělané prostřihy na staré filmy byly naprosto originální a hádali jsme, o které filmy to jde. Farell s minimem gest a s výmluvnou mimikou byl výborný, s tím třesem rukou, s tou nejistotou sám ze sebe, ale s buldočí vůlí soukromého očka byl ve všech dílech zárukou, že to neztratí úroveň, šarm i napětí. Výborně napsané další postavy a úžasný výběr herců (jako bych ty kreatury show-businessu viděl v reálu) a do toho to mystické tajemno, které detektiv tají a zároveň při tom rozplétá odporný zločin. Má to logiku, spád, překvapení i řadu dobrých nápadů (SPOILER: Odprásknutí hlavního padoucha byla poprava, ale věřím, že 99% diváků zvedlo palec nahoru, za takové řešení). Tuším trávu růst, když očekávám druhou sérii? Protože je na co se těšit...80%

plakát

French Girl (2024) odpad!

Přestože Zach Braff podává maximální výkon na to, aby zahrál toho největšího podělaného blba, tak ani za ten tu hvězdičku nedám, protože tohle dokoukat bylo utrpení. A to Vanessa Hudgens rovněž (patřící mezi mé oblíbené zvláště pak ve vánočních filmech) odehrála svůj part skvěle. Přesto jsem se nejen nesmál, ale film protrpěl. Vzdor slavným francouzským šansonům. Já už nějak nemohu rozdýchat, že hlavního hrdinu napsal scénárista jako dementa, byť je to asi odraz současné zdegenerované západní společnosti (EU pak zvláště). Možná, že tam se nad tímto filmem baví. A sorry poslední: sice Braff na 49 nevypadá, ale obstarožní nápadník to je, jeho milá na 40 vypadá dobře, ale tyhle "poupátka lásky", co konečně našli tu pravou-pravého mě tak trochu jako diváka už urážejí. Podbízivé, trapné, laciné a směšné. Trvám na odpadu.

plakát

Kosmonaut z Čech (2024) 

Jo ta 613, ve které jede kosmonautova žena byla přes čáru, ale jinak to bylo celkem dobré. Problém pro mě byla ta určitá míra zdlouhavosti a pomalosti děje, až to uspávalo, za dobré pokládám (třeba to vidí někdo jinak), ukázku, jak se vyspělá civilizace snadno rozpadne působením nenažraných parazitů - viz Konec Hanuše. Takové to hrďácké češtsví až tak nepociťuji, ani Remek na obrázku na mě dojem nedělá, stejně tak Husákova abdikace..Vše jsme prožili a nepochybně budu mít jiný názor a pocit, než má průměrný Američan, který mj. řadu věcí vůbec nechápe, protože socialismus nezažil (byť tam se Biden blíží). Překvapovala mě zastaralost kosmické lodi (tak kam to časově patřilo?) i údajné zapalování domů informátorů KSČ (nic takového se nedělo a pokud tak výjimečně a zcela bez publicity). Tady mi autor připadal jako podivný vykladač historie, ale chápu, že film to neřešil. Sandler nezklamal, film také ne, ale ta soudružka z OSN či odkudsi, co soutěžila s Jižní Koreou mě fakt nebrala, ani "řídící" středisko, které bylo i při letu Gagarina lepší.. Držím si 50% a problém "být či nebýt" kosmonautem nebo vzorným otcem ponechávám na každém ať si ho rozetne. Protože jen ten dotčený pár zná odpověď a u řady manželství bude i řada jiných výsledků. Patent na správnost nemá nikdo.

plakát

Madam Web (2024) 

Dakota Johnson prohlásila, že původní scénář byl úplně jiný a tím dala najevo, že se film moc nepovedl. On tak špatný není, ale přichází v době, kdy diváci jsou neustále stejně hloupými komiksy už otráveni. Nadlidi se schopnostmi se prostě přejedly. Ale tady to až tak o tom nebylo, protože ochrana tří pubertálních holek (byť herečky jsou jiného věku) měla jiný podtext, než prezentovat se jako superžena. I to, že jednou vrah, vždy vrah. I to, že výmluvy na chudobu a pronásledování jsou u migrantů už klišé, a ač tam film nesměřoval, přeci jenom cosi říkal, včetně důvodů opuštěnosti tří dívek. Kamera slušná, triky dobré, postupný vývoj filmu byl logický, překvápko o omylu bylo vtipné a tak 50% dávám i proto, že od doby naprosto stupidních Avengers jsem se CD i Marvellu vyhýbal jak čert kříži, a tak jsem se mohl dívat neznechucen a nepředávkován stupiditou podobné produkce. Dám 50% protože základní premise byly splněny: Ochrana slabých je žádoucí a zlo musí mýt potrestáno. A navíc nebylo to postaveno tak, že chromozóny mužů jsou nějaký odpad, takže tato nechutná propaganda poslední doby se tu neobjevila.(Ti, co se prohlašují za nebinární by měli vysvětlit, co mají jedničky a nuly společného s Y a X, a XX protože to fakt netuším)

Časové pásmo bylo změněno