Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Sci-Fi
  • Krimi

Recenze (976)

plakát

Madam Web (2024) 

Dakota Johnson prohlásila, že původní scénář byl úplně jiný a tím dala najevo, že se film moc nepovedl. On tak špatný není, ale přichází v době, kdy diváci jsou neustále stejně hloupými komiksy už otráveni. Nadlidi se schopnostmi se prostě přejedly. Ale tady to až tak o tom nebylo, protože ochrana tří pubertálních holek (byť herečky jsou jiného věku) měla jiný podtext, než prezentovat se jako superžena. I to, že jednou vrah, vždy vrah. I to, že výmluvy na chudobu a pronásledování jsou u migrantů už klišé, a ač tam film nesměřoval, přeci jenom cosi říkal, včetně důvodů opuštěnosti tří dívek. Kamera slušná, triky dobré, postupný vývoj filmu byl logický, překvápko o omylu bylo vtipné a tak 50% dávám i proto, že od doby naprosto stupidních Avengers jsem se CD i Marvellu vyhýbal jak čert kříži, a tak jsem se mohl dívat neznechucen a nepředávkován stupiditou podobné produkce. Dám 50% protože základní premise byly splněny: Ochrana slabých je žádoucí a zlo musí mýt potrestáno. A navíc nebylo to postaveno tak, že chromozóny mužů jsou nějaký odpad, takže tato nechutná propaganda poslední doby se tu neobjevila.(Ti, co se prohlašují za nebinární by měli vysvětlit, co mají jedničky a nuly společného s Y a X, a XX protože to fakt netuším)

plakát

Láska přes zeď (2024) 

Španělé už dlouho ukazují, že v oblasti filmu nejsou dávno žádní amatéři a tahle komedie s nádechem romantiky to potvrzuje. Nic špičkového nečekejme, stačilo obsadit Aitanu do hlavní role a úspěch filmu u španělsky hovořících národů se dal logicky očekávat. Zbytek národů to na IMDB vidí na 5,9 a tady je to 5.8. Takže ty tři hvězdy jsou očekávaný průměr, když námět je půvabný, herci milí, hlavní záporák by mohl dělat reklamu na zubní pasty a nějaká ta kritika globalismu v levicově laděné době se také objevila. Naštěstí to bylo o vztahu "na slepo" a krása duší vytvořila romantické pouto. Ale hm a hm hned dvakrát, protože pozor: Jeden vánoční podobného typu tu už byl i s obrázkem a místo obrázku panu nevěstinku čekal mrňavý Číňan.(Love hard - Milostná past 2021). Tady když padla zeď nepoznání to dopadlo o něco lépe, ale na 6,0 a to je u komedií slušný výsledek, zvláště, když to od začátku čekáte, že to tak dopadne. The wall od Pink Floyd tam nebyla, za to ta kuchyň místo držátek měla otvory a lednice v zelené barvě připomínala dobu, kdy se tyto přístroje vyráběly zaoblené, aby se o ty hrany nikdo nezranil. K tomu Waldemar Matuška oživlý v podobě Paco Touse a za 98 minut máte večerní zážitek, který si za týden vymažete z paměti. Ale i takové filmy potřebujeme... navíc Aitaně ta zrzavá fakt sluší..

plakát

Zloděj mého srdce (2024) 

Za tu Prahu a to, že Česko v tomto filmu nevypadalo jako buranov hvězda navíc. Jinak to bylo na hraně dětské pohádky o nudícím se miliardáři a Slečně Zamilované, která se rozhodla sloužit -- sakra komu vlastně? K tomu přidali další krásku Nil Keser a příběh o geniálním Arsénu Lupinovi a padouchu, který byl spravedlivě dopaden byl vyroben. Poněkud přehudebněný film, střih asi také nebyl silnou stránkou autorů, Esra Bilgic zkusila vyměnit funkci modelky za herečku, ale byla to ochotnická partie a to prázdné Vinohradské divadlo na generálce bylo kýčem, který oko už bolel. Takže za 50 vlasteneckých %.

plakát

Fighter (2024) 

Kvalitně provedený náborový film na vstup do armády Indie se všemi "osvědčenými americkými" atributy. Herci hezcí, letecké triky koukatelné, taneční vložky s perfektní choreografií a konec samá láska. Co si od Bollywodu přát víc. Za to vlastenectví hvězda navíc, takže 60%.

plakát

Portál (2023) 

Vtipnější, než by se na první pohled zdálo. Trochu to zavonělo "potrovinou", ale poměrně dobrý spád a dobře nalíčená  Sophie Wilde to zlepšovaly. Škoda, že Patrik Gibson, který měl hrát nemehlo a troubu zůstal v této roli celý film, ačkoliv jeho proměna měla být největší. Tady zklamání a rej příšerek hodil film do průměru. 55% za poměrně vtipný závěr, neboť zlo musí být potrestáno a soukromí zachováno. V mnoha filmech toto poselství chybí, jako by se nově nepravost stavěla na piedestal. Takže díky za návrat hodnot (lásku v to počítajíce).

plakát

Tři mušketýři - Série 3 (2016) (série) 

Ještě stále to udrželo laťku dost vysoko, byť první dvě série byly svižnější a řekněme i trochu dobrodružnější. Ale i třetí s padouchem, který stále má peníze a škodí a škodí, s bojem o moc, s novou láskou Athose a nakonec i Porthose, s Constance, která neodchází a neumírá, s poznámkou, že i vražední agenti jsou občas nutní, s historickou nepravdou (Gaston nebyl zavražděn) a s přimíchám trochu té revoluční nálady ( Karel I. byl popraven 6 let po úmrtí Ludvíka XIII.) se třetí série dala shlédnout a dalo se našim hrdinům fandit. V plejádě trvale se rodících seriálů byl tenhle jeden z mála, který jsem shlédl celý, jiné po první sérii dál nesleduji, najde se ten, co vůbec nedokoukám pro naprostou pitomost (a pak se divím ódám na to, jak je úžasný) a jen málo sérií jsem vydržel do konce (Rekord 94 dílů!!). Takže zde 65% s poděkováním za pár příjemných večerů a s tím, že Dumas by asi nesouhlasil, ale i díky takové sérii je stále věčný.

plakát

Jeanne du Barry - Králova milenka (2023) 

Maïwenn jako madam du Barry? Tak to byl hodně blbý vtip. Portréty této královské milenky jsou známé, její věk také a tahle herečko-režisérka se jí ani věkem ani jinak nepodobá. Až se to natočí podesáté bude du Barry černoška nebo asiatka? Když točíte historický film, tak v něm nesmíte okatě lhát, umění-neumění. Ale co oceňuji je výkon Deppa, který hrál toho Ludvíka XV. jinak téměř neschopného monarchu dobře a požitkář z toho čišel. Oceňuji kostýmy a i to, že Ludvík XVI. byl tak trochu ňouma s rozmazlenou manželkou, která se inteligencí např. svému bratru Josefu II. neblížila ani náhodou. Není divu, že je revoluce smetla i s paní du Barry, která místo toho, aby si žila v Londýně se jela domáhat majetku do revoluční Francie. To film neukázal, jen se o její popravě zmínil. Co jsme si ale během sledování filmu stále šeptali: Proč super milenkou krále má být žena, která je tak nehezká a tak stará? Za 60% je to předražená koupě průměrného zboží.

plakát

Největší hity (2024) 

Tak komediálního jsme nezaznamenal nic, ale film byl příjemným překvapením. Balancoval na hraně sci-fi a psychologického dramatu, ale i když v jisté chvíli je řešení zjevné, nezanechal žádnou pachut' manipulace s divákem. Skončil tak, jak se dalo očekávat, když dva poslouchají totéž (tady zrovínka Roxy Music) a vzájemně se sobě líbí. Osamocení hlavních hrdinů je záměrně zdůrazněno i celkovým pojetím reálné neexistence okolí a současného světa (efekt známý ze seriálu Přátelé, byť tam byl využit za jiným cílem). Co musel zaujmout je soundtrack a někteří autoři byli pro mě příjemnou novinkou. (Ryan Lott např.) Celkové v zásadě vážné téma trpící dívky, které hledá cestu, jak se vrátit k "normálnímu" životu i za cenu vzdání se něčeho mimořádného stojí u tohoto filmu rozhodně za ocenění. 70%

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Četl jsem knihu, viděl verzi 1984 a konečně viděl druhou část „povinně oslavované“ Duny. Vizuálně úžasné, některé herecké výkony za hranicí očekávaného, a ta kritika zla, konspirací a chamtivosti, která v knize je výborně popsána, je převedena na filmové plátno, že asi to už ani lépe nešlo. A přesto. Celé je to na mě takové studené. Love storry vévody dědice a dívky z pouště mi připadá vyumělkované, rozhodně nikoliv přesvědčivé. Zlí baroni jsou vykresleni jako zrůdy, ale zfanatizovaný dav „věřících“, na jehož víře Paul postaví svou politickou a vojenskou dráhu mi nakonec (ne že by tu byl rozpor s knihou) připadal tak nějak podobný a až příliš odosobněný. Místo na lidi jako bych se díval na stroje. Úspěch a dobytí „Ráje“ byl snadný, příliš masový na to, že na Jihu údajně nikdo nemohl žít a o vojenském vedení a výcviku mas nezahlédneme nic. Prostě to uměli a basta fidli. Hm. Nakonec jízdy na červech a jejich využití ke komplexnímu útoku bylo to, co jsem ocenil, už méně postavu císaře, jehož jednotky měly být neporazitelné a byly smeteny jak krabičky sirek ze stolu, aniž bychom epičnost tohoto souboje zahlédli. Hm podruhé. A to už se mě zmocnila nějaká rozpačitost a přes tu „písečnou úžasnost“ jsem se nenaladil na vítězný chorál. Takže za mě 70% a ačkoliv si hodně a hodně filmů rád vychutnávám podruhé (někdy i vícekrát), tady mám pocit, že oproti Příchozím, které Denis Villeneuve, také režíroval,a které mě nadchlo, si na druhé shlédnutí Duny dám hodně velký odstup.

plakát

Irské přání (2024) 

Přemýšlel jsme , zda má smysl uvést kolik filmu tu bylo vykradeno a jak neoriginální námět i zápletka se tu předvedla. A mezi hlavními aktéry to nejiskřilo, jen to tak strojeně nahrávali. A tak vyjma nádherných exteriérů tu máma škrobenou komedii s vykutáleným egoistou a blbkou, která si nedokázala ani všimnout,m jak se k sobě nehodí a jak na ní její chytrák parazituje. Do toho postava "matinky", která se už více zparodovat ani nedala - nebo někdo se chtěl pomstít všem ředitelkám škol? A to už jsem pomalu ztrácel trpělivost do vůbec odkoukat. Dám hvězdu a přemýšlím, proč vlastně nedám rovnou odpad, když mě to tak nebavilo a naprosto nechytalo. Pokud se dvojici Damian +Lohan nepovedl vánoční trapák, tak i tady opět někdo vyhodil producentské peníze z okna. Tudy cesta na výsluní dnes už nepovede.