Recenze (20)
Pink Floyd - Live in Venice (1989) (koncert)
Skvělý koncert. (lze snad od PF očekávat něco jiného?) Obrovská škoda ovšem je, že se nedočkáme více záběrů na Ricka a Nicka. :(
Transport z ráje (1962)
Vzhledem k faktu, že v minimálně 80% filmu se mluví německy, je škoda, že na CSFilmu (kde jsem snímek shlédl) nebyly titulky, čímž mi unikla podstata věci, kterou jsem si tím pádem musel docela těžko domýšlet. Spolu s celkovou rozdrobeností děje to vychází na 3*.
Cikáni (1921)
Můj první viděný československý němý film. Byl jsem docela překvapen z toho, že už tehdy u nás vznikl film takový, ve kterém 1. děj je zčásti retrospektivní, 2. jednotlivé postavy jsou poměrně dobře vypracovány. délka filmu: necelých 120 minut - což je pro mně taky trochu zápor, protože sledování se vleče a zkrátit by to určitě šlo
Sladké hry minulého léta (1969) (TV film)
Ačkoli je děj skutečně chabý, nijak jsem ho nepostrádal, poněvadž jsem si naprosto vystačil s atmosférou, která z filmu vyzařuje. Pohoda léta, slunce, no a (nepletu-li se) zrzka... :)
Ľalie poľné (1972)
Přestože jsem zcela nepochytil hlavní dějovou linku, jednotlivé situace se mi vcelku zamlouvaly. Pro mne celkově poněkud lépe uchopitelné než Havettova dřívější Slávnosť v botanickej záhrade. Líbila se mi zajímavě řešená kamera (čb., barevná, čb.+filtr). Celkově se na to dívalo dobře, snad proto, že některé části na mně působily jako jakási veselohra. | Napodruhé jsem se už ani v ději neztratil. 3*=>4*
Heroin (1970)
Dobrý, kamenný Gabin (obzvlášť mě dostala scéna, kdy mlčky hledí na hořící stodolu), vraždící proces s krávami, skvělá hudba, nenásilná stopáž a taky úsměvná vnukova výmluva. To mi ke spokojenosti stačí. :)
Dámy v letech (2004)
Souhasím se špatným slovenským dabingem, který je místy tak přeslazený, až kazí dojem z tohoto jinak povedeného snímku. Boj o pozornost "trosečníka" mezi dvěma postaršími sestrami, z nichž každá také očekává od tohoto setkání něco jiného, je totiž vskutku zajímavý. Bez dabingu by se mé hodnocení možná vyšplhalo ke 4*. Škoda.
Babí léto (2001)
"Stáří je smutný, Fando. Člověk by měl umřít mladej." Výborný Brodský, který mě svou rolí téměř "nutí" chtít být (snad) jednou taky takový. Věčný snílek, který skoro rezignuje, až když jím vysmívané stáří zasáhne toho, s kým vyvádí své (kruté) žerty. Ač jsem mlád, jeho postoj jsem chápal. A jeho pozitivní naladění mu záviděl.
Nůž ve vodě (1962)
Asi jsem byl při prvním shlédnutí slepý a hluchý, jestliže mě film nudil. Napodruhé jsem si už plně vychutnával vybroušené dialogy, hlavně mezi Andrzejem a 'chłopakem' (ostatně Krystyna toho moc nenamluví...) a ačkoli se rozhodně nejedná o komedii, musel jsem se kolikrát smát*. I když s postupným houstnutím atmosféry na jachtě se mi celek zdál trochu natahovaný, žádná scéna mi sama o sobě nepřišla zbytečná. Finále, ve kterém se dozvíme, jak se věci mají, se mi rozhodně líbilo a stojí za to. Cením si Polańskiho za jeho odvahu do svého prvního dlouhometrážního filmu obsadit jen tři herce, a to do prostředí (skoro) ničeho. --- *zejména: "Możem kukać?" ;-)
Krásná hašteřilka - Divertimento (1992)
Když jsem tento film viděl poprvé, bylo to taky moje první setkání s Rivettem. Hodnotil jsem 3*. Film se mi snad i líbil, určitě se mi ale zdál divný. Po druhém shlédnutí jednoznačně za plný počet. To totiž za perfektní atmosféru a věrohodné zobrazení prostředí. Sám jsem překvapen, že u dvouhodinového snímku, ve kterém se toho na první pohled zase tak moc neděje, jsem nepociťoval znudění či snad touhu po konci (nejlépe nějakém hodně rychlém). Protože ono se děje. Divák ale musí přistoupit na způsob, jakým je mu vše podáno. A já jsem rád přistoupil (což u mne u takto "nudných" filmů rozhodně není vždy pravidlem). Dokonce bych se rád podíval na čtyřhodinovou Krásnou hašteřilku Nedivertimentovou. :-)