Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (2 238)

plakát

Zombieland: Rána jistoty (2019) 

Po deseti letech přichází pokračování ulítlé zombie apokalypsy, která si neláme hlavu s nějakýma složitostma. Přímočaře si jde za svým cílem, tady není potřeba nic moc vymýšlet. Hlavním rozdílem ale je styl humoru. Tenkrát se rýpalo do zombie filmů, resp. seriálů, sem tam do něčeho jinýho. Za deset let se ale situace změnila, takže se ryje do politiky, do mladické naivity až hlouposti, ale hlavně do genderové metoo filmařiny, která se v poslední době řeší čím dál víc. W. Harrelson je tady přesně tím prototypem bílýho burana, kterej má rád pořádný auta, zbraně, ženský, násilí mu není cizí a pro nějakou tu sprostou hlášku taky nejde daleko. A zároveň je (navzdory Hollywoodu) kladným hrdinou. Sám to pak dokonale shrnul na konci filmu: "Thank God for rednecks!". Takový postavy se dneska už moc neobjevujou. A tím je, myslím, řečeno vše. P.S.: Master of Puppets od Metallicy na začátku filmu potěší!

plakát

Král (2019) 

Tomu říkám pořádný historický drama. Je pravdou, že neznám přesný souvislosti, kdo, jak a co opravdu udělal nebo neudělal, nicméně to zpracování je ukázkový. Ponurost a špína tehdejší Anglie, intriky a vyjednávání, stejně jako velice uvěřitelný a realisticky natočený souboje ve zbroji, to všechno je obrovský plus. Netflix se do filmů začíná pořádně obouvat a je nutno říct, že s touhle platformou bude potřeba počítat čím dál tím víc. P.S.: R. Pattinson je tady neskutečně otravnej, ale evidentně to po něm pan režisér chtěl, tak si na tom dal záležet.

plakát

Kurýr: Zásilka smrti (2019) 

Pamatuju časy, kdy byl kurýr nabušenej Jason s nadupaným autem, měl svoje zásady a styl. No jenže doba se změnila a kurýrkou je hubená Olga jezdící na motorce (jasně, protože tak se dobře převáží zásilky všeho druhu, že!?). A tahle Olga vydrží víc než vycvičenej MMA bojovník a má takovou sílu, že se ubrání hned několika velkým kolohnátům. Ti ale mají IQ vypnuté žehličky, takže si neumí s ničím poradit, a u toho jejich "velitel" celou dobu furt jenom vyvaluje oči u monitorů. G. Oldman už si pár padouchů zahrál, s tím on nemá problém, ale nechápu, proč do tohoto šel. No a pan svědek je tak otravnej, že ho měli zastřelit hned v první scéně! Achjo, to je zase výplod teda.

plakát

Bacurau (2019) 

Viděl jsem dobrý filmy, viděl jsem špatný filmy, extrémní filmy i takový ty běžný. Ale tohle, to jsem opravdu ještě neviděl. Ani nevím, jak to mám uchopit nebo popsat - ono už když si přečtete všechny ty žánrový škatuky, musí každýho trknout, že to nebude jen tak. Neokoukaní herci, zajímavý prostředí, naprosto absurdní příběh a řešení celé situace. Vůbec jsem nechápal, co to sleduju, ale nemůžu říct, že by se mně to vyloženě nelíbilo. No... bylo to rozhodně zajímavý.

plakát

Pád anděla (2019) 

Paradoxně asi nejlepší část celé série, přestože je to všechno pořád dokola. Hlavní hrdina je najednou psanec, přestože slouží prezidentovi celou věčnost. Je to klasická akce, kde jeden přemůže davy, aby dokázal, že je všechno úplně jinak - nikdo se ho nezastane, i když všichni ví, jakej je to správnej chlap. No jo no, to už se tak některým ve filmech stává pár desítek let. Ničím to nepřekvapí, ale ani to neurazí, a navíc M. Freeman je ve svým věku pořád frajer. :)

plakát

6 underground: Tajné operace (2019) 

Poslední dobou je v oblibě dělat filmový série. A zrovna tady se nám rýsuje pravděpodobně začátek dalšího takovýho projektu, tentokrát od Netflixu. Ten se snaží prosadit na poli filmu po všech těch úspěšných seriálech a pumpuje do toho, co to jenom jde. Nicméně bez dobrýho scénáře se dobrej film neobejde. Tady je to jedna akce za druhou (hned ta úvodní má skoro 20 minut!), chvílema je to nepřehledný, pak najednou R. Reynolds začne ve vážných situacích hláškovat, přičemž divák si vztah s postavama za celej film nevytvoří a celkově příběh je na bodu nula. Navíc oni jsou "ti hodní", co tam nahání nějakýho diktátora atd., ale svou akcí vždycky zničí půlku města - no to nedává moc logiku, že?! Všechno sice hezky bliká, hra s barvama a neonama je ukázková, ale není všechno zlato, co se třpytí. Pokud bude další díl, chce to uhladit a napsat pořádnej scénář! S odřenýma ušima 3*.

plakát

Irčan (2019) 

To se takhle sejde stará (filmová) mafiánská parta v čele s M. Scorsesem a natočí oldschoolovej epos o nejvyšších kápech americké mafie. Málokdo by si mohl dovolit oslovit všechny tyhle herce a hodit do světa film, kterej má 3,5 hodiny. Připravte se na hodně dialogů, dlouhý dialogy a pomalý tempo. Tady nejde o přestřelky a honičky v autech, je to o důkladným rozboru dané doby a těch konkrétních společenských kruzích. Pravdou je, že ta stopáž je extrémní, na druhou stranu je potřeba říct, že M. Scorsese toho chtěl říct hodně a precizně to vede od začátku do konce. P.S. Co se týče digitálního omlazení, tak tady to dopadlo mnohem líp než u Gemini Man - tam to tahalo za oči.

plakát

Ve službě (2019) 

Bože můj, to zase někdo natočil sračku! Od začátku je tam všechno špatně, uvažování všech, jejich chování, policie nejde po vrahovi, ale po svým kolegovi, blogerky jsou pak hlavním zdrojem informací (ano, čtete správně!), kamera, kterou sebou neustále táhne, je nerozbitná, a zároveň ona ji neustále drží v ruce a streamuje online, i když se všude kolem střílí, něco hoří nebo vybuchuje. Mně se to ani nechce vypisovat, logiku to nevidělo ani z vlaku. Proč do toho A. Eckhart šel, to vůbec nechápu.

plakát

Zatímco jsi spal (1995) 

Naprosto typická romance o trojúhelníku, kde všichni mlčí, nic si mezi sebou pořádně neřeknou a nevysvětlí, aby mohlo přijít to "velkolepý" finále. Nepřináší to nic novýho, takových filmů jsou hromady a všechny jsou jak přes kopírák. Občas se divák trochu i zasměje, jinde se zase tlačí s humorem až moc na pilu. Jako rozhodně se najdou lepší snímky tohoto ražení.

plakát

Vidím tě (2019) 

Tak zaprvé H. Hunt tady vypadá fakt otřesně, dokonce se přiznám, že jsem ji ze začátku ani nepoznal. Věk sice nezastavíš, ale to umělý vyhlazování (nebo co to bylo), no žádná sláva. A pak tady máme příběh, kterej je sice zajímavej, ale nevyváženej (první půlka je nuda, ve druhé je toho zase až moc). No a navíc se to snaží brnkat na hororovou strunu, ale je to zbytečný, lepší by bylo zatlačit na krimi linku. Občas hapruje chování některých postav, takže divák zakroutí hlavou... S jiným režisérem a trochu umravněným scénářem to mohl být slušnej thriller.