Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Thriller

Recenze (2 238)

plakát

Jasné nebezpečí (1994) 

Viděl jsem to X-krát, vždycky se mně to líbilo a hodnocení nikde, to je bordel. No jo no, takových se asi najde víc, ale svět se asi nezboří. Už jenom jedna z úvodních scén, kdy se při tréninku sniper připlíží ke svým velitelům, aniž by to tušili, je sice odlehčená, ale pro mě takřka legendární. Nehledě na téma Kolumbie, Escobara a kartelů z Cali... Tady není moc co řešit, k tomu v devadesátkách byl tenhle žánr na výsluní!

plakát

Bledé modré oko (2022) 

Vcelku hvězdně obsazená podívaná tzv. o pár hercích, dalo by se říct. Z toho výčtu je totiž celej příběh vystavěnej právě na těch pár postavách, naopak ale na mnoha rozhovorech, s čímž jsem neměl úplně problém. O filmu jsem nic moc dopředu nevěděl, vlítl jsem do toho a vcelku se bavil, vyloženě hluchý místa bych tam nehledal, i když je třeba v zápětí dodat, že se jedná výhradně o konverzační krimi-thriller. Žádná velká akce, mystery jen částečně a škatulku horor vůbec neberte v potaz, každopádně slušnej snímek, kterej v závěru protne pár zvratů, aby divák dostal i nějaký to překvapení. Jojo, byly tady už lepší, ale ostuda to rozhodně není.

plakát

To nic, drahá (2022) 

O. Wilde tady vyniká především po režisérské stránce a docela tak překvapuje, protože se jedná víceméně o její prvotinu. S tím herectvím už je to trochu horší, i když tady je spíš ve vedlejší roli, takže to divák pravděpodobně nějak přežije - teď si ale říkám, že problém možná nebylo ani tak její hraní, jako její umělohmotnej vzhled. Já nevím, jestli to byl záměr, anebo tak fakt momentálně vypadá, no člověk skoro nestačí zírat... Jinak je snímek nádherná stylovka z období "staré, pěkné, barevné Ameriky", výprava je fakt povedená a celkově mě na tom zaujala asi nejvíc (třešničkou na dortu je pak D. Von Teese a její legendární vystoupení!). No, pak se dostáváme k tomu tajemnu, který tam od začátku prosakuje, protože přece nic nemůže být tak ideální jak na růžovým obláčku. Čím víc se pak dostáváme k závěru, trochu to začíná ujíždět, ale troufám si říct, že O. Wilde ty opratě nakonec s odřeným uchem udržela, ustála to a dovedla snímek do zdárnýho konce. Tentokrát bych ty stížnosti a námitky zase tak moc nehledal.

plakát

Let There Be Drums! (2022) 

Já mám tyhle dokumenty neskutečně rád! Nejenom, že se divák mnohdy dozví nějaký ty vtipně peprný historky, který předtím nespatřily světlo světa. Ale naprosto nejlepší na tom je ta živelnost a životní postoj všech zúčastněných. Jsou neustále "mladí a střelení", i když už jsou to dneska prošedivělí dědci (popř. babky), ale ten hudební živel s nima neustále lomcuje. Nejvíc je to pak vidět na tom, když si někdo z nich sedne za ten svůj nástroj a rozjede naprosto neskutečnou one-man show, přestože to ještě chvilku předtím vypadalo, že k těm bicím skoro ani nedojde (teď to trochu přeháním, ale kdo to viděl, bude chápat, o čem tady mluvím... ehm, píšu). Je to povedený, fakt že jo...

plakát

Jan Žižka (2022) 

Trošku sám v sobě bojuju s tím hodnocením, ale asi se nedá jinak. P. Jákl řekl nedávno v jednom rozhovoru, že to byl takovej jeho sen, a proto se rozhodl natočit v českým prostředí velkofilm s celosvětovou distribucí o jednom z nej vojevůdců všech dob, kterej nikdy nebyl poražen. To všechno je super a já jsem rád, že se někdo odvážně pustí do takovýho projektu a chce posunout naši kinematografii někam dál. Ale ať už teda padne něco k tomu filmu... Prostředí, výprava, šedomodře ponurý filtry, to všechno fakt dobře vykresluje hnus středověku, k tomu se P. Jákl nebál i nějakých těch nepříjemně krvavých scén, až jsem čuměl, protože to u nás není zvykem. Na druhou stranu některý záběry, střihy a rychlý pohyby kamery dělají z akčních scén nepřehlednej guláš. Ale teď se dostávám k tomu největšímu problému celýho snímku. Scénář a vyprávění příběhu je natolik plochý, nezajímavý (nešťastně zvolená etapa Žižkova života)  a do určité míry nepřehledný, že ta veliká osobnost Jana Žižky a jeho strategická genialita, o který má vlastně jít asi nejvíc, zůstaly někde za vozovou hradbou. Tohle se prostě nedostaví a považuju to naprosto zásadní chybu, která pro mě sráží celej film dolů mnohem víc, než nějaký filmařský nedokonalosti. Je to škoda, za zmínku film určitě stojí z mnoha ohledů, ale nakonec ty "průměrný" tři hvězdy fakt nedám.

plakát

Monstrum (2022) (seriál) 

Nutno říct hned na úvod, že R. Murphy se toho nebál a natočil podle skutečnosti tak hnusnej a nepříjemnej seriál o vrahovi, že z toho chvílema fakt běhá mráz po zádech. Na jednu stranu tleskám, na druhou stranu jsem v jakési křeči, protože tyhle témata se obvykle horko těžko vstřebávají. Navíc E. Peters v hlavní roli se podle mě do své postavy vžil natolik, až předvedl svůj životní výkon, takže jeho výstřel na herecký výsluní očekávám v následujících měsících s určitou jistotou. Celý je to podaný tak reálně, pochmurně, nehezky, ale přitom řemeslně vypiplaně, že si to opravdu vysoký hodnocení zaslouží. To, že se na to ozvaly některý rodiny obětí a vznikl tak určitej spor, je vlastně do určité míry dobře. "Tohle je velké finále o životě špatně stráveném a konečný výsledek je prostě v drtivé většině depresivní... nemocný, patetický, mizerný životní příběh, to je vše." P.S. Pro ty otrlejší doporučuju mrknout na pár reálných dobových rozhovorů se samotým vrahem - z toho fakt mrazí!

plakát

Vesper Chronicles (2022) 

Těšil jsem se na nový neotřelý postapo, ale dostal jsem emancipační (je vidět, že už se tahle filmová mánie dostává přes oceán i k nám) blábol, kterej je ve výsledku naprosto o ničem. Ano, teď zcela záměrně pomíjím myšlenku o kolapsu ekosystému, protože to tam sice je, ale takových už tady bylo X a právě tenhle snímek v tom nepřináší vůbec nic, rozhodně to nevytrhne ani ten poslední záběr, kterej to pro mě ve výsledku spíš zabil, než povznesl. O tom, že je Vesper ona a ne on, což jsem zjistil snad až po čtvrt hodině, když to vyplynulo z nějaké konverzace, jinak bych to ani neodhadoval, se víc rozepisovat nebudu. No nic, víc si to asi nezaslouží, ani slov, ani hvězd... stačilo.

plakát

Bullet Train (2022) 

Akční, úleťácká komedie ve stylu G. Ritchieho se soundtrackem jak od Q. Tarantina bez zbytečných a na sílu vecpaných gender/equal/race/bflmpsvz plus plus plus kokotin v hlavní roli s B. Pittem a natočená režisérem, co má na svědomí Johna Wicka??? Zní to jako totální utopie, a když k tomu ještě dodám, že se to v podstatě celý odehrává (jen a pouze) ve vlaku, tak to už by fakt stačilo - dost bylo výmyslů! Jenže... D. Leitch je kouzelník, protože se mu tohle všechno podařilo nacpat do dvouhodinové akce, která je zábavná, neotřelá, střeleně vtipná, někdy až debilní, ale naštěstí v tom dobrým slova smyslu. Rozhodně nečekejte vážnou a ponurou temnotu ála J. Wick, naopak. Každopádně D. Leitch o sobě dal znovu důrazně vědět a po těch (zatím) pár filmech, co má na kontě jakožto režisér, s ním budeme s velkou pravděpodobností muset do budoucna počítat jako se žhavým želízkem v ohni.

plakát

Sandman (2022) (seriál) 

Na úvod říkám, že neznám předlohu, takže nemám srovnání a tím pádem mě i určitá část místní kritiky vlastně míjí. Ano, USA obecně tlačí víc a víc na všechny ty "(ne)rovnosti" ve stylu, "ať to hlavně splní požadavky a všechny ty tabulky" (berte s nádsázkou, ale všichni vím, o čem je v dnešní době řeč). Vykreslení fantasy světa (resp. světů) v tomto podání se mně fakt líbilo i samotná postava Sandmana je ve výsledku z mýho pohledu dobře udělaná. Pravdou je, že v prvních dílech je to spíš takový seznamování, o hlavní postavu tam zase tak moc nejde, ale po čase se to dá pochopit, jakmile zapadnou dílky skládačky do sebe. Najdou se slabší chvíle, ale naopak i vrcholy sezóny (za mě jednoznačně epizody A Hope in Hell a The Sound of Her Wings), který jsou skvěle zpracovaný svým nápadem, jak to z papíru přenést na obrazovku. Tohle si troufám tvrdit i bez znalosti komiksu. Našlápnuto to má velice slušně, tak uvidíme, kterým směrem tvůrci otočí kormidlo. Hlavně, aby se ale nenechali až moc unášet svým sněním!

plakát

K.O.MICI (2022) (pořad) odpad!

Nerozumím tomuhle nízkorozpočtovýmu paskvilu, se kterým Prima vyrukovala jako se super zábavnou novinkou, kterou hodí divákům pěkně v "prajm tajmu"?! Už jenom to studio s pár divákama dává jasně najevo, že tady se o žádnou hitparádu nejedná, vypadá to lacině, nezajímavě a bez nápadu. Navíc nakombinovat velice úspěšnou Partičku a stand-up Comedy Club dohromady, tzn. dva povedený pořady, který si vůbec takový ponížení nezaslouží, to musel být nápad naprostýho šílence... no zjednoduším to, tady se musel někdo totálně posrat!!!