Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (2 940)

plakát

Black Panther: Wakanda nechť žije (2022) 

Proč je prvních skoro 30 minut jen tlachání o smrti Bosemana? Vůbec nijak to neposouvá děj a dalo se to odbýt během 5 minut. Když už konečně začne něco dít, je taková tma, že mám problém cokoliv rozpoznat. To bych zkousl u studentského filmu, ale tohle je hollywoodský blockbuster. Disney navíc až moc okatě tlačí svou vizi diverzity, takže teď všichni hrdinové budou ženy. Což mi z principu nevadí, kdyby byly sympatické. Boseman BYL Black Panther, zatímco Shuri má nulové charisma (zato Lupita Nyong'o by se do role kick-ass Black Pantera hodila na 100 %; Shuri je taková nudle a skvěle by plnila spíš roli sidekicka nebo comic-relief postavy). Stejně jako Mary Sue, teda pardon, nový Iron Man. V 19. letech už je génius, který předčí Starka? A k tomu ze sebe chrlí hlášky na všechny strany? Bohužel všechny pokusy o vtipy se zde naprosto míjí účinkem. Jak Marvel pomaličku budoval své superhrdiny napříč mnoha filmy, tak po Endgame se na tuhle strategii vybodl a každý nový superhrdina je dodáván jako „complete package“. Co mě taky naprosto vytrhovalo ze sledování, byl Namor. Black Panther totiž představil jeden z těch uvěřitelnějších světů, kde vládne technologie, a teď si do toho doslova přiletí borec, co má na kotnících malé křidélka. Nebo Angela Bassett jako královna Wakandy. Celou dobu působí autoritářsky a sebevědomě, dokud si nesundá pokrývku hlavy a neodhalí kudrnaté bílé afro, se kterým vypadá jako babička, co utekla z blázince. A vůbec celé MCU začíná vypadat hodně bledě. Prakticky všechny původní postavy se brzy rozloučí a co potom? Když se nad tím zamyslím, není tam prakticky žádná sympatická postava/herec.

plakát

Fleishman v průšvihu (2022) (seriál) 

Tolik otázek. Tolik odpovědí. Tolik pochybností. Tolik témat a společných proměnných. Fleishman is in Trouble... jako ostatně mi všichni. Svým vlastním způsobem.

plakát

Fleishman v průšvihu - Me-Time (2022) (epizoda) 

Jestliže se předchozí díly soustředily především na události z pohledu Jesseho Eisenberga, tohle je one-woman show Claire Danes. Abych toho neprozradil zbytečně moc, tak jen řeknu, že tohle byla jedna z top seriálových epizod. Tečka.

plakát

Fleishman v průšvihu - Free Pass (2022) (epizoda) 

Aneb se v základech začaly objevovat trhliny. V téhle epizodě se podíváme, jak celý ten vztah začal a proče skončil. Tvůrci bravurně a s noblesou ukazují, jak jednoduše se může vztah zřítit do propasti. Rachel neustále touží po kariérním postupu, ale v tom ji brání děti. Ne na dlouho. Stačí si pořídit chůvu a začít vydělávat penízky, protože ano, za peníze si koupíte štěstí. Pomalu, ale jistě se začíná propracovávat mezi elitu a s ní přichází snobští přátelé.

plakát

Fleishman v průšvihu - Welcome to Paniquil (2022) (epizoda) 

Klobouk dolů před tou malou holkou. Polohu rozmazlené a drzé privilegované potvory hraje dokonale :). Tenhle díl má hodně skvělých momentů a po technické stránce je na seriál prostě radost koukat. Kamera a střih jsou v dokonalém souladu, čehož důkazem je jízda v autě, kdy se kamera točí dokola a odhaluje radostné i smutné chvíle rodinného života. Nebo naprosto plynulé přechody ze současnost do minulosti, kdy se dozvídáme o událostech vedoucích k rozvodu. Eisenbergovi navíc sedí tahle poloha čerstvě rozvedeného otce, na kterého se řítí celý svět.

plakát

Fleishman v průšvihu - Summon Your Witnesses (2022) (epizoda) 

Začíná to... zajímavě? V jistých ohledech mě první díl uhranul, protože nevybíravým způsobem vrhá diváka přímo do víru událostí, na druhou stranu jsem často cítil úzkost pramenící z odpovědnosti hlavního protagonisty za své děti, zatímco se snaží znovu dostat do hry (rozuměj, vyspat se nezávazně s co nejvíce ženami, což je mi těžce proti srsti). Zatím nevím, jestli se mi líbí, že je to tak chaotické a strašně ukecané. Koho už teď každopádně nemusím, je kamarádka hlavního hrdiny se svou snobskou rodinou, žijící v přepychovém bytě. Brrrr. Abych ale neskončil ve zlém, zbožňuju tu vypravěčku, která nám popisuje interní pocity Fleishmana a přibližuje děj. Naposledy jsem vypravěče slyšel snad v George of the Jungle, a to je HODNĚ dávno. Škoda, že se tenhle aspekt dnes moc nenosí. Film není přeci jen vizuální médium.

plakát

Tohle je náš svět (2016) 

Láska na první pohled. Captain Fantastic probírá témata, která jsou mi hodně blízká a záměrně posílá do boje dva zcela odlišné světy. Na jedné straně jsou šťastné a přirozené děti, opovrhování moderním světem a nazývání věcí pravými slovy. Na straně druhé jsou rozmazlená a znuděná dítka, moderní svět, kde se rodiče chovají k dětem jako k bytostem, které ničemu nerozumí a musí zachovávat dekorum, protože tak je nastavená moderní společnost, kde se jakákoliv odchylka trestá. Svět, kde se lidé snaží přizpůsobit ostatní obrazu svému. Co je však na filmu krásné je, že se nesnaží postavit na jednu stranu – naopak ukazuje výhody a nevýhody obou světů. Při sledování jsem měl neustále úsměv na rtech a nikdy mi nepřišlo, že sleduji herce (až na Erin Moriarty, ta byla úplně vedle). Prostě film, který zahřeje u srdce. A závěrečné poučení? Všeho s mírou.

plakát

Projekt Adam (2022) 

Tváří se to jako sci-fi s tematikou cestování v čase, ale v jádru je to jen výmluva pro tuctovou rodinnou výplachovku. Ryan Reynolds hraje Ryana Reynoldse a jeho jediná herecká poloha věčně vtipkujícího hrdiny mě začíná hodně štvát. Stejné se dá říct o tom malém klukovi. Nikdy jsem nepodlehl kouzlu filmů s Deadpoolem, ale celkem sem se těšil na třetí díl, kde má být zase Hugh Jackman jako Wolverine. Při pohledu na kolonku se jménem režiséra mě ale jakékoliv naděje na to, že ze trojky Deadpoola bude dobrý film úplně opustila. Shawn Levy je totiž zatraceně průměrný rutinér. P.S. Reynolds ve filmu tvrdí, že letadlo se aktivuje pouze pokud rozpozná jeho DNA, ale z nějakého důvodu ho nerozpozná, když se Reynolds zraní??? Jaký smysl to dává? Jak se tedy dostal do letadla na začátku, kdy ho někdo postřelil? Nebo když padouchové najdou naše hrdiny někde na konci světa u řeky. Jak? Není nad to, když věci dávají smysl. Netflix mi připomíná americkou filmovou produkční společnost Cannon, která taky produkovala tuny filmů a doufala, že se co nejvíc z nich uchytí a vydělá na další produkci. Jen s tím rozdílem, že Netflix sype do produkce stamiliony. Cannonu to vydrželo 28 let.

plakát

Super-Blb (2022) odpad!

Ne, ne a ne. Zkusil jsem to, ale francouzský humor jde totálně mimo mě (nebyli by to Francouzi, kdyby se 90 % vtipů netočilo kolem sexu). Nezasmál jsem se ani jednou, i když pokusů o vtip bylo jako kapek v moři. To už se radši podívám znovu na Babovřesky. Film má všehovšudy hodinu a patnáct minut, ale připadalo mi, jako bych u něj seděl celý den. Utrpení.