Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Horor

Recenze (1 436)

plakát

Citlivý člověk (2023) 

Čekáte v tom plastu Braníka a sejme vás fernet. Možná je to hnusný, ale má to koule. Český lev za kameru 2023 už je rozdán? A zajímalo by mě zda pan Klein nebo Husár znají film Monte Hellmana Dvouproudá asfaltka z roku 1971 nebo je ten záver čistá náhoda.

plakát

Klícka (2020) 

Trvalo to skoro 10 let, ale Sean Durkin je konečně zpět s druhým filmem. V průběhu let po úsěchu svého debutu připravoval několik projektů, ale ani jeden se nedotáhl do fáze realizace (jako producent ale nelenil, vypíchnu třeba filmy James White a Christine od Antonia Campose). The Nest je film stejně pomalý a herecky i vizuálně vytříbený - Erdély nemůže zklamat - stejně jako Durkinův sektářský debut. Jude Law a Carrie Coon jsou manželé roku. Snídaně základ zdravé rodiny.

plakát

Chata (2019) 

Člověk myslí na Osvícení, Čarodějnici a některým možná hlavou proběhne i Martha Marcy May Marlene. Nadstandardní psychothriller s opět výbornou Riley Keough. Rakouské režijní duo ať klidně ještě v USA něco natočí, od debutu Goodnight Mommy posun nahoru.

plakát

Monos (2019) 

Partyzánský blábol zabalený do silného audiovizuálu. Film, který pořád působivě naznačuje, ale nikdy se nerozjede. Režiséra samozřejmě sledovat.

plakát

Pravdivý příběh Neda Kellyho a jeho bandy (2019) 

"He´s a cunsty little cunst of a constable cunst..." -- Maximálně osobitá a nepříjemná podívaná v tom nejlepším smyslu, která by se neztratila ani na Mezipatrech a v některých možná odhalí trochu homofobie. Kurzel boří tabu a vypráví se stejným zanícením s jakým tu hraje George MacKay. Posledních cca 20 minut pohlcující filmařina. Ale jen pro vyvolené, kteří neodpadnou mnohem dříve.

plakát

Staříci (2019) 

Český film roku?

plakát

Waves (2019) 

Trey Edward Shults si během tří filmů vybudoval svůj lehko rozpoznatelný intenzivní audiovizuální rukopis, který určitě bude některé diváky otravovat a někteří ho třeba i považovat za vykrádání spolupráce Cuarón - Lubezki (případně Malick - Lubezki). Na mě ale působí a v jednotlivých sekvencích dokáže Shults vytvářet nesmírně sugestivní a nepříjemný psychický tlak (což se mu dařilo již v předchozích dvou filmech), který dokáže zakrýt i tentokrát poněkud řídký scénář bez pořádného vyvrcholení. Jsem hodně zvědavý jakým směrem se vydá příště a zda udělá úkrok stranou a zvolní - jak formálně, tak tematicky. Rodinné vztahy, vinu a odpuštění už ve svých třech filmech prozkoumal důkladně. Možná zkusit natočit cizí scénář? P.S. Kdo bude tvrdit, že si úvodní sedmiminutovou sekvenci nepustil po skončení filmu znovu, tak je lhář. Je to jízda :)

plakát

Na špatné straně (2018) 

Je jen dobře, že Zahler se ve svém čtvrtém filmu (připravuje adaptaci své "dětské" knihy Hug Chickenpenny) posune jinam, protože ve svém triptychu tvrdých mužů v nesnázích (western, vězeňský film a kriminálka) již dokázal vše. Svým osobitým filmařským viděním se již teď v mých očích zařadil po bok jiných velkých režisérských značek jako je Jarmusch, Tarantino ad. Mel Gibson tady má roli za kterou by se měly dávat ceny.