Recenze (85)
Aeon Flux (2005)
Aeon Flux jsem viděl ve stejný den jako Ultraviolet. Sice dost slabý scénář a hlavně jeho zpracování... herci ve vedlejších rolích nestojí za pozornost, ale alespoň je tu určitá futuristická atmosféra a pár sci-fi vychytávek. Přestože je akce natočená dost chaoticky, tak alespoň nepůsobí až tak směšně jako v příšerném Ultraviolet. Podobností s filmem Kurta Wimmera by se našlo mnoho (např. latex-girl v hlavní roli, mizerná režie...). No prostě, v kontrastu s Ultraviolet na mě Aeon Flux působí jako průměrný akční sci-fák.
Aféra (2014) (seriál)
Pro mě nejlepší seriálová znělka ever. Skvělá atmosféra, ale zatím nevím jestli mě ta přílišná inklinace k rěkněme ryze soapoperovskému námětu nezačíná štvát až příliš. Uvidím.
Avengers: Age of Ultron (2015)
Sorry, ale nechalo mě to totálně chladným. Vyprázdněná a bezduchá slepenice scén, které jsou protkány křečovitým humorem, nedrží vůbec pohromadě a číší z nich ohromná manýra a vykalkulovanost. Ve výsledku tak sledujete hodinové zrození záporáka doprovázené budováním tisíckrát viděné pohádky o Artifical Inteligence, která chce vyplenit svět. Celé je to natolik ploché a úsměvné, že to prostě nemůže končit jinak než dlouhým znuděným čekáním na finální mega bitvu, která sic pochopitelně přijde, ale vlastně nemá žádnou sílu. Druzí Avengers naprosto selhávají v jakémkoliv přenesení emocí na diváka. Jediné co stojí za zmínku je pár opravdu špičkových trikových sekvencí, ale to dnes nestačí - alespoň mě tedy vůbec ne.
Bowling for Columbine (2002)
Perfektní, účelová, vykonstruovaná a především silně konfrontační kritika americké společnosti.
Cosmopolis (2012)
Cosmopolis se mi svou dekadentní atmosférou doslova vryl pod kůži. Kdo čeká přímočarý snímek o pádu krále Wall Street, jak slibuje popisek filmu, bude zřejmě zklamán. Cosmopolis je spíše odrazem neprůhledné až absurdní kapitalistické společnosti dnešního světa. Cronenberg rozehrává kolotoč beznaděje, rozvratu společenských hodnot a konfrontaci bohatých s prostými. Nihilisticky vyznívajícíc atmosféru podtrhává geniální kamera, herecký výkon Pattinsona a v neposlední řadě skvělý soundtrack tažený kanadskými Metric.
Crash (2004)
Po všech stránkách velmi vyvedený film, který si zaslouží pochválit zejména z toho důvodu, že se snaží nesoudit, ale jen vyprávět. Zpočátku zdánlivě nesouvisející příběhy se ve druhé polovině filmu spojí v ucelený a velmi emotivní vyústění. Některé scény si budu pamatovat ještě hodně dlouho... Stejně jako skvělou režii a povedenou hudbu. Přesto mě ale úvodní část docela nudila... Jsem ale rád, že akademie poslala Oscara právě k rukám Paula Haggise, čímž vztyčila ukazováček směrem k vykalkulovaným snímkům typu Zkrocené hory. Třeba tento impuls změní postoj některých tvůrců k produkci MNOHDY podlézavých, politicky korektních a za každou cenu šokujících (tématem - nikoliv zpracováním) filmů.
Český sen (2004)
Zajímavá recese, ale nevím jak jste na tom vy, ale já nepotřebuji film k tomu, abych zjistil, že reklama má na lidi velký vliv. To přece víme všichni (snad jen Špidla, dle záběru z diskusního pořadu ČT, to nepochopil). Pak tak trochu nechápu poselství Českého snu. Ale i přesto nabízí český sen zajímavé momenty a jedno velké nahlédnutí do procesu vzniku této reklamní kampaně na neexistující hypermarket.
Disturbia (2007)
Příjemný thriller, který stojí a padá s výkonem Shii LaBeoufa. Snímku podle prospěla žánrová pestrost, chvíli nevíte jestli sledujete romantickou komedii nebo horrorové drama. V případě Disturbia mi to vůbec nevadilo.
Divizionz (2008)
Kdyby se tvůrčí kolektiv jmenoval "Yes! That's Our fucking movie, that makes no sence", pak bych popřemýšlel o lepším hodnocení. Když pominu kvalitu obrazu, která (alespon na projekci ve Varech) byla o nepatrný kousek lepší než záznam pořízený mobilem, tak i samotný film byl příšerný. Ve scénáři (pokud nejaky byl), zřejmě stálo velkým písmem něco ala: "Kecejte o kravinách a při každé příležitosti se překřikujte". Mluvit o dramatizaci a gradaci dějě, charakterizaci postav nemá cenu ani mluvit.
Dokonalý podraz (2008) (seriál)
Celkem povedenej seriál s nadhledem.. a ten jejich boss je pořádněj sympaťák. Trochu bych řekl, že s jeho postavou ten seriál stojí a padá.. Docela se mi líbí, jak si Leverage na nic nehraje, nic moc neřeší.. jen svižně plyne, vypráví a občas si komicky utahuje sám ze sebe. Taková příjemná seriálová jednohubka.