Recenze (850)
Jaká je cena života (2020)
Toto není odpočinkový film, je potřeba se na něj soustředit a trochu přemýšlet, aby člověk dokázal přesně vnímat jak se kolo byrokracie točí. Byl to zase trochu jiný pohled na důsledky 11. září a otevření trochu tabuizovaného tématu.
Invictus: Neporažený (2009)
Ještě jsem snad neviděla film, ve kterém by Morgan Freeman neexceloval. Nezklamal ani tady, role Nelsona Mandely mu padla jako ulitá. Film byl skvělý. Vyprávěl o tom, jakou moc má dobrá vůle a lidství, jak jedinec dokáže inspirovat dalšího jedince a pak už se to šíří řetězovou reakcí. Kéž by si každý, kdo chce páchat zlo ve jménu vyšších cílů někdy uvědomil, že dobré úmysly a snaha něco posunout k lepšímu má větší sílu a energii.
Hoši z Abu Ghraib (2014)
Dobrá psychologická sonda do duše vojáka. Asi jsem čekala něco víc dynamičtějšího, ale to pomalu plynulé tempo se zaměřilo opravdu spíš na psychologickou stránku celého příběhu.
Yellowjackets - Season 2 (2023) (série)
I když dám jen čtyři hvězdy, tak jako první sérii, tak dvojka pro mě byla víc dramatičtější, temnější, napínavější. Moc mi tu totiž nehrála do nálady dějová linka s halucinacemi či co to bylo, to mě vyvádělo ze soustředění a bylo to hůř uchopitelné, i když ve finále všechno do sebe zapadlo.
Prvok, Šampón, Tečka a Karel (2021)
Z tohoto filmu jsem tak trochu rozpolcená. Nebylo to jo úplně trapný jako jiná tuzemská tvorba, ale zas že by to byla echt hitparáda to taky ne. Humor pro mě občas tak na hraně sklouznutí do bahna, ale povětšinou mě nechával v klidu, neuvědomuji si, že bych se zasmála. Příběh celkem nápaditý a herecké výkony dost dobré.
Bota jménem Melichar (1983)
Jsem ostuda, ale tento film jsem viděla poprvé a vůbec nebyl špatný. Taková nostalgie z dob, kdy ještě pan Troška točil hezké filmy.
Díky a promiň (2023)
To bylo vážně skvělé. Komedie ne, drama rozhodně ano. U tohoto filmu musí mít člověk nějakou empatii a číst mezi řádky, pak je to skvělá podívaná, která má rozhodně co říct.
Vánoce na ledě (2020) (TV film)
Ach, tak to bylo celkem o ničem. Celou dobu se děj filmu motá kolem záchrany jednoho kluziště, odboček minimum. Za mě jedna velká nuda, dokonce jsem i uvažovala, že to někde v polovině vypnu.
Noc 12. (2022)
Po dlouhé době francouzský film, který mi vyloženě sedl. Poměrně zajímavá detektivka i přes to, že vyšetřování nikam nespěje, divák to ví, ale i tak zůstává v napětí.
Yellowjackets - Season 1 (2021) (série)
Skoro tři díly trvalo, než jsem se do toho "zakoukala", ale pak už mě to začalo bavit. Nevím, proč je to řazené jako horor, protože hororového jsem na tom neshledala nic. Ale napětí a drama, tož už bylo dávkované hezky. Dějová linie ze současnosti mě bavila míň, než ta minulá, leč obě měly něco do sebe. Rozhodně se těším na další sérii.