Recenze (98)
5 centimetrů za sekundu (2007)
Efektní západy slunce pro mě bohužel nejsou dostatečnou náhradou za postavy, jejichž pocity a osudy by mě zajímaly. Sterilní nuda.
Černá díra (1979)
Nepříliš originální mix Zakázané planety, Star Wars a Vesmírné odysey s neuvěřitelně otravnými roboty (očividná úlitba dětským divákům). Na druhou stranu musím říct, že se mi hodně líbil hlavní hudební motiv.
Ong-Bak 2 (2005)
Tři fenomenální akční sekvence vs. hodina a půl nudného balastu
Mumie: Hrob Dračího císaře (2008)
Třetí Mumie má opačný problém jako dvojka - zatímco ta byla šíleně přeplácaná, tady se v podstatě nic zajímavého neděje. Zase se nějaký nudný a nechutně digitální záporák (má to Jet Li vůbec zapotřebí?) snaží ovládnout svět a naši hrdinové se mu v tom snaží zabránit, Jsou tam neustále nějaké honičky, přestřelky, rodinné roztržky, yettiové (ehm)... a já u toho zívám, stejně jako to očividně odzíval i režisér. Z toho filmu prostě tvůrčí nemohoucnost přímo sálá. A měl by se na to podívat každy, kdo odstřelil nového Indiana Jonese, protože TAKTO vypadá špatný dobrodružný film.
Pečeť vraha (2003)
Škoda té prapodivné první půlhodiny, protože s přibývající stopáží je to čím dál lepší a má to jeden z nejlepších konců, co jsem za hodně dlouhou dobu viděl.
JFK (1991)
Fascinuje mě ta doba a téma ještě víc. Není se proto co divit, že mě filmuž od prvních minut strhnul a po celou tříhodinovou stopáž nepustil. I když nemůžu říct, že bych stoneově verzi bezvýdradně věřil, rád se někdy zamyslím "a co kdyby přece..."
Ruróni Kenšin: Meidži kenkaku rómantan – Cuioku hen (1999)
Už od prvních minut strhující, dynamické, brutální a bez zbytečného okecávání či odboček. V druhé polovině zvolní tempo a na řadu přijde neméně působivá a přitom velice subtilní romance s nevyhnutelným koncem. Jedno z nejlepších anime, s kterými jsem měl doposud tu čest.
Hancock (2008)
Odstrašující případ filmu, který neví kam směřuje nebo o čem má vlastně být.
Kongo (1995)
Druhá hvězdička je za Tima Curryho a scénu na letišti. Jinak to je nebetyčná hovadina.
2010: Druhá vesmírná odysea (1984)
S Kubrickem prosím nesrovnávat, tohle je úplně o něčem jiném. Navíc si toho filmu musím vážit jako jediné adaptace knihy A. C. Clarka a jako jednoho z mála zástupců filmové hard sci-fi.