Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Horor
  • Krimi

Recenze (3 005)

plakát

Luca il contrabbandiere (1980) 

Mistr Fulci v miniroličce starýho mafiána na odpočinku byl bohovskej! Celkově to v ději občas hapruje, od druhé půlky se tempo vyprávění zběsile mění a začíná solidní fulčáckej gorefest. Šmelina s cigárama je cajk, drogy ale nebrat!! Mafiánské kruhy se rozdělily na dvě poloviny a začnou si mezi sebou vyřizovat účty takovým způsobem, že na to nehodlá přihlížet stará garda camorských kmotrů a celkovou situaci vyřeší po svém. Contraband je drsná kriminálka, v jejímž středu se ukrývá zajímavé a pravdivé poselství.

plakát

Nelítostný souboj (1975) 

Francouzská kriminálka staré školy, kde jde policajt po krku jednomu padouchovi, ale pod nohy mu hážou klacky jeden politik a také jeho nadřízený. Lino Ventura v roli komisaře Verjeata má charismatu na rozdávání a jeho vyšetřovací metody jsou dokonale přímočaré. Filmu prospívají i humorné vsuvky, třeba když Verjeat před policejní budovou doslova vyhází mlčky protestující bandu nějakých harekrišňáků, to je fakt nářez :D. Nebo scény v nemocnici, kde je na lůžku pacient (Dominique Zardi) se zlomenou klíční kostí a dějí se mu tam další absurdní úrazy. Ve snímku je spousta známých francouzských tváří a výsostný je také český kinodabing z roku 1979, stačí zmínit jména jako Petr Kostka, Petr Oliva, Stanislav Fišer, Čestmír Řanda, Ferdinand Krůta, Vladimír Krška, Libuše Švormová, Ladislav Mrkvička nebo v titulní roli František Vicena, který Venturovi sedí perfektně! Ocenit musím také novou zrestaurovanou verzi, kterou právě vysílala ČT2. Luxus!

plakát

Neobyčejné životy - Josef Abrhám (2009) (epizoda) 

Necelý rok to Josef Abrhám vydržel bez své milované Libušky a už se vydal na cestu k ní...Co k tomu více říci, jeho herectví a kultivovaná osobnost mluvila za vše. V hlavě mi z dokumentu mimo desítky dalších životních poznatků utkvěly nejvíce tyto dvě jeho věty : "Umění nesmí škodit životu" a "Já tvrdím, že odpověď je v neodpovědi". Čest jeho památce.....

plakát

Královna filmu (2012) (TV film) 

Jediná chyba těchto CS filmových dokumentů je jejich kraťoučká stopáž, přibližuje tak divákům tvorbu umělců jen z malé části. 20 minut je fakt prd, Chytilka by zasloužila minimálně hodinovej pořad. Takhle se znalý fanoušek nedozví absolutně nic nového, navíc když má přečtenou úctyhodnou knihu "Věra Chytilová zblízka", mapující celý její život a kariéru a kterou mohu doporučit všemi deseti.

plakát

Mrtví a pohřbení (1981) 

Dead & Buried jsem viděl naposledy na dvd od Řitky někdy před více než patnácti lety. A už tenkrát se mně to hodně líbilo. Nyní, v remasterovaném obrazu a hlavně zvuku jsem byl naprosto ohromen! Špičková, tíživá pohřební atmosféra, která příběhem proplouvá se jen tak nevidí. Nevím proč, ale celkově mně tento film připomínal Carpiho o rok starší Mlhu. To zlověstné, všudypřítomné hororové ovzduší funguje na jedničku v obou případech. Nechci zbytečně více vyzrazovat, stačí říct, že pár scén, včetně závěru z hlavy jen tak nevymažu. Režisér Gary Sherman mě již předchozím dílem Death Line přesvědčil, že atmosféra a cit pro detail je jeho hlavní doménou. No a aby toho nebylo málo, k parádnímu výsledku rozhodně přispěly i tyhle velká jména - scénárista Dan O´Bannon, kultovní tvůrce speciálních efektů Stan Winston a v malé roličce Freddy Krueger Robert Englund. Rád bych ještě zmínil úvodní sekvenci na pláži, kde mladý fotograf fotí různé záběry a připlete se mu tam krásná žena, kterou se zájmem začne fotit. To vše za doprovodu úžasně krásné klavírní hudby spojené s anglickými rohy a smyčci. Dokonalá fantazie. Pak přichází první šok a hudba společně s příběhem najede na okultní, morbidně zlověstnou funerální notu. Mazec, mazec, tenhle flák si v tomto obrazu a zvuku budu pouštět častěji, nejlépe na podzim, za větrných a temných dušičkových večerů....

plakát

Návrat pana Ryšánka (1971) (TV film) 

Legendární televizní klasika. Jan Neruda byl kouzelným vypravěčem a Ludvík Ráža geniálním režisérem. Oba dva měli hlubokou duši. Z hereckého hlediska je to naprostej TOP!! Pro mě snad nejlepší hlavní role Martina Růžka. Není co dodat a není co vytknout. Zmínit však musím ještě hudbu Ladislava Simona, dotvářející malostranskou atmosféru, někdy až hororově pochmurnou, nebo postavu štábního v podání Felixe le Breuxe.

plakát

The City of the Dead (1960) 

Krásná okultní atmosféra čiší ze všech stran. Černobílý formát působivou temnotu jen umocňuje. Christopher Lee v každém záběru vyzařuje nefalšovanou démoničností. Mlha, hroby, prastará anglická vesnice, podivní a nepřístupní obyvatelé. Něco záhadného a zlověstného je tam cítit. Studiové kulisy plní přesně tu pravou záhrobní hororovou atmosféru. Hudba mnohdy burácí, mnohdy obřadně dramatizuje. Má to sakra duši!

plakát

Postavení mimo hru (1979) 

Vrcholový hokejový hráč Jindřich Vacula (Juraj Kukura) se po nespravedlivém obvinění z úplatkářství stahuje pryč ze sportovní ligy z Prahy a odchází ke svému otci, nevlastní matce a nevlastnímu bratrovi na Mostecko, kde se neukázal už mnoho let a kde vyrůstal. Přijímá práci u nerudného a cynického alkoholika, inženýra Fridrycha (Ilja Prachař), kterému začne brousit jeho ženu (Jana Šulcová). Scénář Jiřího Křižana není vůbec špatný, na co jsem si ale zvyknout nemohl bylo předabování Juraje Kukury Radoslavem Brzobohatým, tohle mě strašně bilo do uší. Nechápu to, vždyť Kukura umí perfektně česky a kdo je na jeho hluboký hlas zvyklý, tak bude prskat jako já.

plakát

Preludium (1941) 

Zdeněk Štěpánek, Jiřina Štěpničková, Nataša Tanská, Terezie Brzková. Sledovat tyhle herecké osobnosti na plátně, to je podívaná pro bohy! Čistý a dokonalý zážitek, zvýrazněný kamerovými nájezdy na obličeje a oči herců v dramatických situacích. Kamera Karla Degla celkově utváří samostatný děj v příběhu ze života, kde se hlavní hrdina dozvídá o manželčině nevěře, které zprvu nechce věřit, dokud mu to psychicky zničená žena sama nepřizná. Co bude dál a jak se s touto ránou oba vypořádají? Perfektně je udělaný, jak se Karlovi (Štěpánek), jenž pracuje jako rekvizitář v divadle, do jeho života prolíná Othellův příběh. Parádní jsou také pavlačové drbny Anna Steimarová, Hermína Vojtová a Lola Skrbková, mazec! Excelentní psychologické drama v režii Františka Čápa s ponurou hudbou Otakara Jeremiáše.

plakát

Poloviční šance (1998) 

Dvě legendy francouzského filmu se po dlouhé době spolu opět sešli na filmovém plátně, aby nakopali prdel gaunerům rusky mluvícím, kteří unesli jejich dceru. Ta se jim připletla do života docela svérázným způsobem, kdy nikdo neví, kdo z nich je pravým otcem. Je to taková sympatická pocta oběma hercům, odlehčená svižným humorem.