N.Strauber

N.Strauber

Filip Šára

Česko

49 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 5.2.2009  11:06

    Tento "velmi dobře poskládaný, objektivně natočený a naprosto pravdivý film" (ironie) jsem už viděl mnohem dřívě, ale během procházení filmografie Emily Watson jsem si všiml, že jsem ho ještě nehodnotil. Pamatuju si, že i když mě tento pokus o životopisné drama nenudil a plno zdařilých momentů se tam našlo, nemůžu hodnotit lépe než 50%, tedy velmi slabými 3*. Tvůrci se rozhodli, že dílo bude mnohem "zajímavější", když velkého herce Petera Sellerse (se kterým se Geoffrey Rush při vší úctě příliš měřit nemůže, i když se tady dost snažil) ukážou jen v tom nejhorším světle a to já považuju za velkou chybu. V Rushově podání je Sellers ten nejnepříjemnější a nejnesympatičtější člověk na světě, který není nikdy schopný se chovat normálně nebo se třeba jen normálně zasmát. Stačí se podívat na nějaká videa se Sellersem nebo jen na nepovedenou scénku na konci filmu Byl jsem při tom a Sellers bude působit úplně jinak. Jde také o to, že Rush narozdíl od něj vypadal strašně nepříjemně už jen od pohledu. Tím nechci pana Sellerse omlouvat a snažit se všechny přesvědčit, že to byl nějaký dobrák - to v žádném případě, hysterický člověk, se kterým bylo obtížné vyjít a šílenec to byl bezpochyby (ale ne nonstop), ale nemůžeme se na něj dívat tak, jak byl vyobrazen v tomto snímku. Nic se nemá přehánět. Herbert Lom o něm prohlásil, že sice byl "ťuklej", ale že to byl jeho fajn kamarád - z tohoto filmu se mi nezdálo, že by mohl být něčí kamarád... Tvůrci si asi vždy vyslechli jen jednu stranu a "nezaslechli", že např. Sellers chtěl na konci života ještě sám bez režiséra Edwardse natočit Růžového pantera a dokonce k tomu psal scénář...

    • 30.1.2009  21:44

    Nemám potřebu se komukoli omlouvat za to, že jsem to v polovině vypnul a dal 2*. Zas tak strašně blbý, aby se na to nedalo vydržet dokoukat, to zase teda nebylo a 1* si to skutečně nezaslouží, ale prostě jednoduše mě to zkrátka vůbec nebavilo. Slušně řečeno to byla šílená nuda a je mi naprosto jasné, že druhá polovina se ponese v naprosto totožném duchu. Newell mi potvrdil, že je na světě spousta mnohem lepších režisérů a scénárista by se také měl podrbat na hlavě... Někdo může nnamítnout, že tento snímek akorát není můj styl a správně jsem se na něj nenaladil. To je možné, už jsem se dodíval do konce i na horší filmy. Ale nedá se nic dělat. Všichni mě tam otravovali (nebo spíš otravovaly) - dokonce i Kirsten Dunst. Už dlouho jsem s ní nic neviděl a tímto mě opravdu nepotěšila. To už je druhý film s ní, na který jsem se nedokoukal. Radši nepřiznám, co bylo tím prvním nebo mě bude chtít plno zdejších rozhořčených horlivců zabít. :-) Poslední informace, jen tak na okraj: no a český dabing tomu také příliš nepomáhal...

    • 29.1.2009  22:11
    Proposition (2005)
    *****

    Snímek na mě opravdu zapůsobil a velmi se mi líbil, takže nižší hodnocení dát nemůžu. Zajímavé a věrohodné převedení australské reality 19. století na plátno. Musím pochválit také kameru a především scénář a hudbu Nicka Cavea. Nejdůležitější je pochopitelně příběh samotný a jeho podání. Nejde o to, že se mi Guy Pearce příliš nezdál v Mementu a ani teď jsem mu nepřišel na chuť - ale objektivně jsem toho názoru, že hlavní postavou je zde kapitán Stanley Raye Winstona, který se své role zhostil vskutku výborně. V tamním prostředí, které chce, jak se vyjádřil, zcivilizovat, to však má mnohem těžší než by to měl v rodné Anglii. Chce určitým způsobem pomoci spravedlnosti. Otázkou je, zda se rozhodl správně... Na závěr je potřeba se zmínit o Emily Watson - a rozhodně nejen proto, že právě kvůli ní jsem si tento film půjčil. Předvedla na nevelkém prostoru další mimořádný výkon - ne každá herečka dovede promítnout do svého hraní a výrazu obličeje tolik pocitů a emocí, aniž by se musela nějak pitvořit nebo něco takového. Zároveň vždy dovede vzbuzovat u diváků obrovské sympatie. Ještě jsem s ní neviděl moc filmů, tak nevím, ale rozhodně si jí vůbec nedovedu představit v záporné roli, protože se mi na to typově nějak nehodí - to ale neznamená, že by to bez problémů neuhrála. Mám pocit, že jí v mém žebříčku nejoblíbenějších hereček bude průběžně čekat šplhání vzhůru. :-)

    • 26.1.2009  00:38

    Nejlepší film Larse von Triera, nejlepší výkon Stellana Skarsgårda a hlavně - to, co předvedla Emily Watson, byl jeden z nejlepších hereckých výkonů, jaké jsem kdy viděl. Na to, že to byl její první film, se jedná vyloženě o zázrak. Měla dostat Oscara...Výborně natočené drama a Trier si řekl o místo mezi mými oblíbenými režiséry. Emily Watson si o místo mezi mými oblíbenými herečkami neřekla, ta to vyloženě zařvala! :-) Takové sžití s postavou se vidí málokdy, jednalo se o velmi procítěný výkon plný emocí - ale pozor, vůbec to nebylo přehnané, bylo to naopak už neuvěřitelně věrohodné. Trier zkrátka umí dostat z herců to nejlepší - tím ale nechci říct, že to je jen jeho zásluha. Jeho zásluha je především to, že tuto mimořádně talentovanou herečku objevil a dal jí šanci. Fakt velmi silný zážitek a toto drama doporučuju každému, kdo to ještě neviděl.

    • 18.1.2009  22:31

    5* za Sellerse, za nápad, za Sellerse, za režii a za Sellerse.

    • 17.1.2009  22:54

    Na tento snímek Dennise Hoppera jsem se netěšil, ale byl jsem "jen" zvědavý. A i když jsem měl předem obavy, jestli mi ten styl sedne, tak teď je z mého hodnocení vidět, že asi moc námitek nemám. Je to nepochybně originální a na svou dobu i odvážný a hodně kritický film. Ze začátku má člověk pocit, že sleduje dokument (výborná kamera). Poté začne film mírně stagnovat, ale naštěstí se k Hopperovi a Peteru Fondovi připojí Jack Nicholson a jízda nabere mnohem větší obrátky. Ve druhé polovině se ale začne ukazovat, že i když tam ze začátku přinese Nicholson větší veselí, že to vlastně jen nějaká bezstarostná jízda opravdu není. Film dostává hlubší rozměr, má i velkou myšlenku - nejen Nicholsonovo mluvení o svobodě (výborný scénář, během jehož psaní měli jeho autoři určitě hlavu naprosto jasnou), ale především konec, který tomu nasadil korunu a leccos ukázal....

    • 14.1.2009  18:50

    Neuvěřitelně nádherné dílo, které na mě zapůsobilo minimálně tolik jako Cena za něžnost - a nemyslím, že jsem si na tento film vzpomněl jen díky přítomnosti opět vynikající a přesvědčivé Debry Winger. Z kolika procent se to zakládá na skutečnosti mi může být úplně jedno, protože to opravdu není klasický případ životopisného filmu. Stojí to na scénáři, Attenboroughově režii a především, především na neskutečném výkonu Anthonyho Hopkinse, který v roli spisovatele C.S. Lewise opravdu zazářil. Pro mě je to možná jeho nejlepší výkon vůbec a je nepochopitelné, že za to nedostal Oscara. (To, že nebyl ani nominován, je už vyloženě zločin.) Mám pocit, že tento film si zaslouží být umístěn mezi mé oblíbené.

    • 10.1.2009  22:53
    Duna (1984)
    **

    Lynchi, cos to provedl?? Jak jsi mohl TOHLE natočit po Sloním muži?? Když pominu toporné herecké výkony (s výjimkou Maxe von Sydowa, který ale stejně hned zmizel), nudu a podivnou práci s kamerou, tak pořád zbyde ještě plno věcí, které si zaslouží kritiku. Dřevěné místnosti..., uniformy jak z 1. světové války..., pobíhání sem a tam..., létající tlouštík..., osedlaný červ... atd... A hlavně: chvílemi zmatený a nelogický děj. Sice jsem se u toho docela nasmál, ale nepředpokládám, že by bylo Lynchovým záměrem natočit parodii na sci-fi. Přesto jsem byl po většinu filmu ochoten dát celé 3*, ale zmatený imperátor točící se s periskopem, plešatá královna, která si plete, na čí je vlastně straně, šílený Sting, který nechápavým divákům musí šestkrát oznámit, že "ho zabije", nepochopitelný déšť na konci a má závěrečná snaha o přemýšlení nad Dunou, mě ujistilo, že 2* bohatě stačí. Nebyla to katastrofa, vydržet se to dalo, byl tam nápad..., ale to je tak všechno.

    • 6.1.2009  17:55
    Žert (1968)
    ***

    Oproti knížce, která mě v dobrém slova smyslu překvapila a přes drobné výtky se mi opravdu moc líbila, tak mi filmové zpracování přineslo zklamání. Josef Somr se mohl snažit sebevíc, ale mně tam prostě typově příliš neseděl (zvlášť ze záběrů z vojny, kde přece mělo být Ludvíkovi jen něco přes 20...) - ale to je ještě nejmenší problém. I přes plno světlých momentů, hlavní myšlenku a charaktery postav (což je však zásluha pouze a jenom Milana Kundery) mě film nudil a bohužel ve mě navodil pocit, že to bylo místy takové rozplizlé a strnulé. Něčeho tam bylo příliš, něčeho zase málo a hlavně - kdybych film viděl jako první, nemohl by ve mě vzbudit zájem o postavy a o děj - a knize se to podařilo. Se zavřenýma očima bych ale toto všechno mohl odpustit, kromě jedné věci, což ale opravdu považuju za chybu: vynechání nesmírně zajímavé a důležité postavy (jak pro příběh tak pro samotnou hlavní postavu a její život) - Lucie. Toto opravdu považuju za selhání a divím se, že si to Kundera neprosadil, když navíc napsal i scénář. Film rozhodně nemusí knihu kopírovat, proto nekritizuju poněkud odlišnou retrospektivu, ale tohle fakt není možné. Takže ode mě slabé 3*, a to ještě by mohl být režisér Jireš rád!

    • 4.1.2009  22:37

    Kolik hvězdiček? 4 nebo 5? V porovnání s Mlčením 4, v porovnání s Hannibalem 5. A protože jsem čekal, že to bude o dost slabší, ale nakonec se z toho vyklubal velmi zdařilý thriller, dávám "s třesoucíma rukuma" 5* (když váhám, tak je pro mě důležitý konec a tomu nic vytknout nelze) - ale pozor, můžu si to hodnocení ještě rozmyslet! :-) Film nemá tak propracovanou atmosféru jako Jehňátka, ale oproti Hannibalovi tu je povedený příběh a navíc se tu nemusím rozčilovat nad tím, že agentku Starlingovou hraje někdo jiný než Jodie, protože tato postava se tu nevyskytovala. Podle mého názoru to Brett Ratner tedy opravdu nezkazil. Edward Norton se v průběhu filmu "zlepšil", Ralph Fiennes se na svou roli skvěle hodil a výborně svou roli zahrála také Emily Watson. Ale nemůžu si pomoct - nejlepší byl prostě Anthony Hopkins, který se své role Hannibala zhostil skoro tak dobře jako o 11 let dříve. Absolutně nesouhlasím s rozšířeným názorem, že tady Hopkins hraje tak špatně, že tu vlastně ani nemusel být. Jeho postava neměla největší prostor, ale já plně chápu a rozumím důvodům, proč je na plakátu a první v titulkách on. "Copak je tohle vlastně za delikatesu?" "Kdybych vám to řekl..., zdráhala byste se ochutnat..."

    • 3.1.2009  22:55
    Amistad (1997)
    *****

    Opravdu jsem nečekal, že mi tento Spielbergův velkofilm přinese až tak silný zážitek srovnatelný s Věznicí Shawshank. Lépe to dopadnout nemohlo - film je podle skutečných události, ale ačkoli je to někde uváděno jako případné alibi a někdy zůstane opravdu jen u snahy převést na plátno skutečnost, ale toto není ten případ. Vše, o čem vyprávěl daný snímek (nešlo jen o zápas nešťastných Afričanů s americkým soudním systémem, ale o vykreslení problému otrokářství - nejen v USA - a hrozící občanské války obecně) bylo ukázáno naprosto věrohodně, přesvědčivě a působivě. Herci byli vesměs velmi dobří, ale nejvíc mezi nimi vyčníval (nikoli prostorem, ale hereckým uměním) Anthony Hopkins, který svůj výkon završil svělým závěrečným a rozhodujícím výstupem v soudní síní.

    • 28.12.2008  21:52
    Austrálie (2008)
    *****

    Tak po tomto úžasném filmu si už opravdu tak jistý nejsem, že Temný rytíř je pro mě film roku. Naprosto nádherný film - Bazi Luhrmannovi dlouhá pauza určitě neuškodila (o to víc se těším na Moulin Rouge, což jsem ještě neviděl). Herci byli vynikající a především Nicole Kidman do své role perfektně padla a svoji lady Ashley ztvárnila dokonale. Ona se vůbec hodí do filmů tohoto stylu a z minulosti. I Hugh Jackman jako honák (Drover) byl výborný. Ale nejpříjemnější překvapení musel všem přinést Brandon Walters jako malý Nullah - na svůj herecký debut může být právem pyšný. Ale nikdo z těch, kteří se na filmu podíleli, se opravdu nemusí stydět. Ve filmu najdeme úchvatné záběry na australskou krajinu (skvělá práce s kamerou) a hezkou hudbu. Ovšem hlavním pozitivem je příběh samotný. Kdyby se jednalo o klasickou love story, tak by se sice stále jednalo o snímek kvalitní, ale ničím výjimečný. Zakomponovat do toho problémy dětí původních obyvatel (konkrétně míšenců) kvůli odtrhávání od matky a násilné asimilaci do bělošských rodin na "převýchovu" - toto a způsob podání tento veolkofilm povyšuje. A aby toho nebylo málo, tak se děj odehrává na počátku druhé světové války, která má později na příběh také velký vliv. Zkrátka a dobře: mně se film strašně moc líbil a všem doporučuju. S délkou není problém a skoro každý by se měl do příběhu hned od začátku bez problémů a výhrad ponořit.

    • 26.12.2008  23:36

    Tak to jsem nečekal... Bravo, pane Nolane! Konečně mě nějaký snímek Christophera Nolana opravdu bavil a maximálně jsem si ho užil. Filmu nemám co vytknout, díky slušnému tempu uběhl rychle a sledovat jsem ho bez dechu. A hlavně nemám nic proti samotnému ději, protože i samotný scénář byl vysoce kvalitní a žádné nelogičnosti a podobné věci jsem nemohl najít. Proč jsem na tento film nešel do kina? Protože film Batman začíná jsem po hodině znudeně vypnul, protože jsem už neměl trpělivost s tím, že film stále vlastně jen začíná... A řekl jsem si: Nolan už ne. "Svatokrádež" v podobě vzkříšení "Nicholsonova" Jokera a obsazení mladého Heatha Ledgera, se kterým jsem až do dneška žádný film neviděl, mi moc chuti ke shlédnutí také nepřidalo. Ale postupem času můj zájem rostl, zvlášť když na mě všude útočí nadšené reakce a vysoké hodnocení. Takže jsem nakonec (především kvůli zvědavosti na výkon nešťastně zemřelého Heatha Ledgera) souhlasil s tím, že by nebylo úplně od věci dostat ten film k Vánocům. :-) Je určitě pozoruhodné po zklamání z prvního dílu nakonec (byť s jistými obavami a pochybnostmi) dospět nakonec po dlouhé době až k těšení na druhý díl. A za svůj despekt si můžu nadávat jen sám sobě - ale díky tomu se mi to možná líbilo o to víc. Asi bych se ale přesto měl Nolanovi omluvit. Ale nejen jemu. Především Ledgerovi, kterého jsem kritizoval a o kterém jsem pochyboval, aniž bych si uvědomil, že tvůrci chtějí zcela logicky a správně jít jinou cestou než Tim Burton. Ledgerův mlaskající Joker není lepší ani horší než ten Nicholsonův - je zkrátka jiný. Ne úplně odlišný, ale jiný. A Ledger se se svou rolí popral opravdu znamenitě, líp to snad ani nešlo. Myslel jsem, že bude mít víc prostoru, ale takhle to bylo správné, toto načasování podtrhlo větší působivost. Ostatní herci (Bale - už jsem si na něj snadno zvykl, Caine, Oldman, Gyllenhaal, Freeman) odvedli také velmi dobré, ale přece jen standardní herecké výkony - vyčníval snad ještě jen Aaaron Eckhart jako Harvey Dent. Co se týká názorů, že by Heath Ledger měl získat posmrtně Oscara za svůj výkon (pochopitelně za vedlejší roli), tak jsem si dřív (aniž bych tento film znal) nesouhlasně mohl hlavu ukroutit, že je nesmysl dávat někomu Oscara jen proto, že zemřel - jen jako poctu. Tyto myšlenky beru zpět - on by si za to, co tady předvedl, toho plešouna fakt zasloužil (Jack, který ho za svého Jokera nedostal, by to snad skousl - už má tři). Je trochu ironie, že obrovské kvality a potenciál tohoto herce jsem objevil až po jeho smrti... Dnes ještě nic nepodniknu, ale nelze vyloučit, že se tento film někdy třeba objeví v mé TOPce. Bez debat je to nejlepší dílo o této (tady už opravdu ne komiksové) postavě.

    • 19.12.2008  23:35
    Úkryt (2002)
    *****

    Já to nechápu, jakto, že se to tady nehemží samými pěti hvězdami?? Vždyť to byl tak působivý thriller, kde se napětí a emoce daly krájet a nelze tomu absolutně nic vytknout. Navíc tu máme super herecké výkony - dominuje samozřejmě Jodie, ale i Forest Whitaker pojal svou postavu výborně a dal do toho všechno. Oběma hercům vždycky zkrátka věříte každý pohyb. Pro mě je to rozhodně nejlepší film Davida Finchera (z těch, co jsem viděl). A nejen film jako celek, ale i konkrétně režijní práce a vše, co to obnáší. (+ chválím i kameramana a toho, kdo vymslel námět, aby se neurazili.)

    • 7.12.2008  21:39
    Funebrák (1932)
    *

    0,6* K tomu nemám co dodat. Snad jen, že to má naprostou absenci scénáře a kdyby to byl první Burianův film, co jsem viděl, tak by byl i poslední. Dalo strašnou práci to vydržet do konce - málem jsem odešel už po 20 minutách, když Burian převážně jen žral nebo chodil. K ostatním hercům se snad radši ani vyjadřovat nebudu - potěšil jen Šlégl, ale než jsem si vůbec uvědomil, že je to on, tak zmizel. :) Tragédie...

    • 30.11.2008  18:33

    Jistá osoba zde na ČSFD se může radovat, protože se konečně dočkala toho, že jsem se dokopal k Pedrovi. Zato já se příliš radovat nemůžu a pochybuju, že si ještě někdy pustím něco od Almodóvara. Co to vůbec mělo znamenat? Bavilo mě to tak na 2*, ale druhá polovina byla lepší a moje kritika je především z toho důvodu, že mi to zkrátka nesedlo a nebyl to můj šálek a už vůbec ne můj čaj. A nemám právo tvrdit, že to byla blbost, protože to není pravda. Našel jsem tam mimochodem kvalitní práci s kamerou a dobře zvolenou hudbu, zároveň pokus o zajímavé téma a tak trochu "jiný" film. Proto celkový padesátiprocentní dojem zaokrouhluju na 3*. Teď zpět k mým výhradám: měl jsem pocit, že herecké výkony vesměs nebyly příliš dobré a hlavně mi žádná postava nebyla sympatická, s žádnou jsem se nemohl ztotožnit nebo se vcítit do myšlenek, takže mi bylo srdečně jedno, jak to dopadne. Ani žádné dialogy mě nedojaly, takže se nedá nic dělat, asi jsem dřevo...:) (Někdo mi tam navíc připadal nadbytečný.) Kromě několika drobných chyb mě u tohoto pomalého filmu zaráželo i občasné nelogické chování postav - proč např. ten cvok běžel za tím taxíkem? Ale pokud si někdo po přečtení tohoto komentáře pomyslí, že pan Strauber nepochopil základní děj nebo poselství filmu, tak se plete! Nelituju toho, že jsem podnikl svůj první (a asi i poslední) výlet do tvorby z nějakého důvodu významného španělského režiséra Almodóvara.

    • 27.11.2008  13:08

    Dívali jsme se na to při dvouhodinovce angličtiny a já, i když jsem se ze začátku šklebil, že budeme zírat na animovaný film, musím nakonec dát 4* - ale tedy především za ten Orwellův nápad (alegorie na komunismus pomocí lidsky se chovajících zvířat). Ale pojmout jeho Animal Farm tímto způsobem rozhodně nebyla špatná myšlenka a v divákovi to zanechá přesvědčivý dojem. Pustili jsme si to v originále a bez titulků, ale fakt, že jsem nerozuměl úplně všemu (především kvůli horší zvukové kvalitě) nijak nesnižuje hodnotu díla a nevadilo mi to. Mimochodem, jedna z hlavních zvířecích postav - nebudu psát která - mi trochu připomněla populárního předsedu jisté naší oranžové politické strany...:-)

    • 26.11.2008  18:03

    Předem jsem si říkal, že to bude nekoukatelná blbost, že Abigail Breslin bude nesnesitelná nebo aspoň přinejmenším otravná a že ani sebelepší výkon Jodie Foster (ve který jsem stejně nedoufal) tomu nemůže zařídit kladné hodnocení. Naštěstí se mé obavy nenaplnily, i když do jisté míry to blbost je a protože mi už dávno není 11, tak také vím, že k dokonalosti tomu hodně chybělo. Důležité je ale brát ten film takový, jaký je. A jedná se o příjemnou, zábavnou rodinnou komedii s hezkými barevnými záběry, která kvůli kratší stopáži bez problémů uběhne. Abigail Breslin hrála výborně a byla sympatická a i Jodie hrála velmi dobře, i když přece jen jí známe a představujeme si ji všichni v poněkud odlišných rolích. Ale potvrdila, že vlastní i kus komediálního talentu. I když ze začátku jsem si říkal, do jaké hovadiny to Jodie vlezla - u úvodní amatérské animované sekvence jsem totiž trpěl jak pelikán...:) Chápu samozřejmě, že Jodie chtěla zkusit i něco jiného a navíc toto je první film, který budou moci shlédnout její děti. Zato Gerard Butler mohl hrát trochu lépe - avšak jeho postavy (nedobře napsané) mu k tomu vlastně nemohly dát dostatečnou příležitost ani prostor. Ani příběh nenabízí žádné hlubokomyslné poselství, ale jelikož jsem to ani nečekal, nestěžuju si. :-) Je to dobrý film na odreagování, který rozhodně neurazí a velmi potěší.

    • 23.11.2008  22:03

    Ohodnotit toto pozoruhodné dílo není snadné a napsat smysluplný komentář už vůbec ne. Pro někoho bude zřejmě i obtížné takovýto styl přijmout - zřejmě proto ho českomoravský prostor po všech stránkách ignoroval. Přitom je to tak kvalitní a inteligentní film. Ale do značné míry se jedná o jistou formu experimentu, která rozhodně nebyla vytvořena pro masy. Co to vlastně je: Drama? Ano. Komedie? Trochu. Romantický film? Určitě. Celé je to postaveno na dialogu muže a ženy (tedy nejen dialogu, oni se samozřejmě i pohybují a ne jen sami v jednom vymezeném prostoru), kteří se náhodou po velmi dlouhé době potkali na jisté svatbě. Jak se k sobě chovají, co cítí? A co vztah k jejich "skutečným" partnerům? ... Víc prozrazovat nebudu, abych nevyzradil celý děj, jen podotknu, že scénárista zaslouží velkou pochvalu. Ale v čem spočívá ten hlavní experiment, když odmyslím, že (vlastně i psychologický) příběh se odehrává v malém prostoru a čase mezi dvěma lidmi? Jde o odvážný tah režiséra Hanse Canosy natočit vše pomocí dvou kamer - v polovině je obraz rozdělen. Toto může někoho odradit s tím, že režisér se zbláznil a že to bude nuda, která se nedá sledovat. Omyl! Podle mého názoru mu záměr vyšel, protože to filmu body vůbec neubírá, ale naopak mu to přidává na zajímavosti, atraktivitě, originalitě a také zábavnosti. Práce s kamerami je zkrátka dokonalá. A na závěr obrovský potlesk pro ty hlavní dva jedince, na kterých to celé stojí a bez kterých by to nešlo: Aaron Eckhart a především Helena Bonham Carter.

    • 20.11.2008  00:28
    Neptunův trojzubec (TV film) (2008)
    ****

    Neptunův trojzubec jsem zhlédl jen z toho důvodu, že jsem četl předlohu, která se mi i přes drobné výhrady (zvlášť k závěru) dost líbila. Příběh tu hodnotit nebudu, jen dodám, že toto zpracování se knihy nedrží pouze věrně, ale doslova jako klíště - mám pocit, že by stačilo to smrštit na pouhý jeden film o délce něco přes dvě hodiny. Tím ale mé výhrady prakticky končí, chválím paní režisérku za šikovné převedení, protože snímek dovede divákovi nabídnout přesně to, co ta detektivka a dovede vtáhnout do děje (přestože/ačkoli jsem věděl, jak to dopadne). Herecké výkony byly téměř všechny solidní, matné jsem tam téměř nenašel a daní herci (zvlášť Jean-Hugues Anglade jako hlavní postava komisař Adamsberg a Corinne Masiero jako Retancourtová) se pro své role výborně hodili a dobře se s tou svou rolí poprali. Mírné zklamání mi přineslo jen ztvárnění soudce Fulgence, ať už z hlediska výběru herce, prostoru a dabingu. Ale celkově tu máme kriminální příběh na velmi vysoké úrovni. Prvnímu dílu jsem dal 4* a po druhém u nich můžu s klidným svědomím zůstat.

    • 15.11.2008  18:38
    Hodiny (2002)
    *****

    Není možné nedat plné hodnocení, protože to bylo natočené výborně a sugestivně. Děj pro mě nebyl problém a střídání jeho tří linií jen zlepšovalo dojem. Co ale bylo nejlepší? Asi určitě herecké výkony - o Meryl psát nemusím, ta odvedla jen svůj běžný standard (tedy skvělý výkon), mírně "upravená" Nicole se své role nemohla chopit vhodnějším způsobem a myslím, že Oscara získala právem. Fakt super výkon. I když příběh a herectví Julianne Moore mi přišlo o trošičku méně kvalitní, přesto nic nevyčítám a také ji chválím - líbila se mi tu rozhodně víc než v Hannibalovi, kde se o špičkovém výkonu rozhodně mluvit nedalo. :) A Stephen Daldry zřejmě asi nebude úplně mizerný režisér. :) Jednoduše řečeno: film mě potěšil, ještě předčil mé očekávání a i když rád kritizuju, tady nemůžu.

    • 13.11.2008  22:42
    Spojenec (2006)
    ****

    Sledování Spojence mě bavilo, tento thriller si celou dobu držel slušné tempo (na to, že se neodehrával na moc místech) - zkrátka můžu s klidem napsat, ře nebyl špatný nápad to natočit. Ale přece jen by neuškodilo, kdyby se Spojenec opíral o nějakou převratnější myšlenku. Ale to mně nevadilo. Horší to bylo s (podle mě) mírně nezvládnutým závěrem a s postavou Jodie Foster. Ano, vidíte dobře, kritizuju paní Jodii. Poprvé nepředvedla žádný strhující, ale jen velice průměrný výkon a hlavně měla velice malý prostor. Vypadala sice lépe než ve většině jinýách filmů, ale jako by jí tento účes omezoval v herectví. Hlavní chyba je ale v tom, jak jednoduše byla napsaná ta její postava a jak strašně málo prostoru tam měla. Když ve filmu hraje Jodie (byť je v titulkách až na třetím místě), tak člověk od ní zcela oprávněně čeká víc. Myslím, že tuto roli brát neměla. Má hrát jen v těch filmech, které na jejím výkonu stojí - asi jedině pak má ode mě může ten film dostat ***** (i když její kratičké mihnutí v v Příliš dlouhých zásnubách zase nikoho zklamat nemohlo). Samozřejmě, její přítomnost filmu sice neškodí, ale bohužel ani nepřispívá. Sice je to tak maximálně na 3,5*, ale zaokrouhluju nakonec nahoru - aby si Jodie u mě příliš nepokazila statistiku. Ale hlavně díky skvělé hlášce Denzela Washingtona v restauraci, která to zachránila: "Můžu vám vzít klobouk?" "Nemůžeš, kup si svůj!" :-))

    • 10.11.2008  22:10
    Ti druzí (2001)
    *****

    Fantastický film, který naplno boduje něčím jiným než většina ostatních hororů. Sází na napínavý příběh odehrávající se v přítmí uzavřeného prostoru, perfektně vykreslenou atmosféru, působivou hudbu... a především na úžasnou Nicole Kidman, které bych se nebál za toto dát i Oscara. Ale i ostatní spíše neznámí herci se nenechali zahanbit. Zkrátka se jedná o mimořádný zážitek od začátku až do konce.

    • 9.11.2008  21:53

    Vynikající film s dokonalými hereckými výkony a silným příběhem. "Souboj" bývalých manželů je tu podán úplně jinak než tomu ve filmech bývá. Celý inteligentní film jsem sledoval s naprostým zaujetím a nemám důvod nedat 5*. A částečně jsem i odpustil Dustinu Hoffmanovi, že výkonem v tomto filmu připravil Petera Sellerse o vysněného Oscara - ale jen částečně...:-)

    • 2.11.2008  22:59

    Moc pěkný film! Opravdu se mi líbilo, jak tento zajímavý životní příběh motocyklového závodníka Burta Munroa zpracovali. A tento skvělý film ještě vylepšuje neuvěřitelný Anthony Hopkins v hlavní roli. Navíc hraje opravdového sympaťáka, který jde za svým cílem nejen vytrvale, ale i s občasným humorem. Málokdo by to podal tak přesvědčivě, takže po fandění vám i tleskám, Tondo!

    • 1.11.2008  16:04
    Jackie Brown (1997)
    *****

    Nejlepší Tarantinův film, co jsem kdy viděl - ale možná proto, že jiný jeho film jsem ještě neviděl... :-) Ale v každém případě mě tento vysoce kvalitní, svižný a zábavný film přesvědčil, že Tarantino nemůže být špatný režisér a že opravdu stojí za to vidět jeho filmy. Samotný příběh nijak neskutečně zajímavý nebyl, ale zpracování bylo naprosto dokonalé a vzbudilo můj zájem. Vůbec mi nepřišlo, že film trvá skoro dvě a půl hodiny. A to, že scéna "výměny zavazadel" v obchodě byla natočeno ze tří různých pohledů, je ukázka geniality a je to jen dobře. Ale to nejlepší a nejdůležitější na celém snímku jsou herci - nemohli být vybraní lépe, protože každý naprosto přesně padnul do své role a taky ji perfektně ztvárnil. Nemám co vytknout.

    • 30.10.2008  15:31

    Jméno režiséra mě děsilo, přečtení obsahu mě neuklidnilo, ale shlédnutí filmu už ano. Obával jsem se nejhoršího, ale Angarano mi tam nakonec nevadil. Naštěstí měli Chan a Li dost prostoru a jejich postavy (zvlášť tedy Jackieho "drunken master") byly zábavné a opravdu dobře zahrané. Jedná se o nadprůměrný, zábavný a vizuálně působivý film. Akorát ten děj - šlo z toho vykopat a především vymyslet víc. Ale Chan a Li se nemají za co stydět, potěšili mě. Dávám jen 4*, protože režisér Minkoff si plné hodnocení nezaslouží a navíc s těmito herci se měl udělat úplně jiný styl filmu. Ale celkově jsem dost spokojený, protože jsem čekal něco horšího. (Ještě musím pochválit herečku Yifei Liu a známého choreografa akčních scén Yuena Woo-Pinga.)

    • 28.10.2008  17:07

    Hm, tak tohle dostalo Oscara za nejlepší film roku. No..., přijde mi to asi tak zasloužené, jako u Skryté identity. Ale pozor - film to vůbec nebyl špatný a byl i v jistém smyslu originální. Navíc tvůrci ušetřili na hudbě...:-) Nic, přejdu k věci: ze začátku mi to moc nesedělo a přišlo mi to poněkud divné a nevěděl jsem, co si o tom mám myslet, ale pak se film konečně rozjel a vtáhl mě do děje. Nakonec jsem se dostal až téměř k 5*, jak mě to bavilo a zajímalo, ale naprosto nepovedený natahovaný závěr to dost pokazil. A smysl výkladu snů pana T. L. Jonese mi zůstal skryt... To bratři režiséři trochu nezvládli, ale jinak je chválím za odvedenou práci - stejně jako všechny herce. Ale Oscara bych nedal asi nikomu.

    • 25.10.2008  17:37
    Sloní muž (1980)
    *****

    Nemám slov.... Neskutečně vynikající film. Možná nejlepší a nejpůsobivější film, co jsem kdy viděl; černobílá mu jen prospěla, protože navodila tu správnou stísněnou atmosféru. Jedná se o první film Davida Lynche, který jsem shlédnul - a rozhodně není poslední. Akademie to opět nezvládla - minimálně skoro všech 8 oscarových nominací mělo být v tu plešatou sošku přetaveno. To, co dokázal předvést John Hurt pod dokonalou masku, bylo naprosto neuvěřitelné! Anthony Hopkins svou zajímavou postavu také pojal nejlépe jak mohl a minimálně nominace na Oscara by mu slušela. Film je obrovským zážitkem a zanechal ve mě velký dojem. Všichni si za něj zaslouží maximální uznání, jelikož tento silný příběh nemohl být na plátno převedem lépe. Navíc jsem nadšený, že film ještě překonal mé téměř astronomické čekávání. 200%!!!

    • 13.10.2008  18:20

    Tak na toto jsme dnes koukali ve škole při dvouhodinovce němčiny. Po skončení jsem němčinářku pochválil, že vybrala opravdu výborný film. Jedná se o inteligentní, sugestivní (omlouvám se distributorovi, že jsem si vypůjčil jeho slovo) a ne zrovna optimistický film. Filmů, které se dotýkají druhé světové války není málo, ale tento je opravdu povedený a stojí za to ho vidět a také se nad ním zamyslet. Tento německý film Němce kritizuje, ale zároveň oceňuje ty, kteří byli tak stateční, že se dokázali Hitlerovu režimu postavit. A Julia Jentsch byla skvělá, ale i ostatní předvedli (nejen při hulákání) více než standardní výkony. Jen v jednom momentě se mi zdálo, že je to stále stejné a ztrácí to tempo, ale okamžitě jsem si to rozmyslel. :-)