Recenze (263)
Scény z manželského života (1973)
Jsem ženatý téměř devět let. Máme dvě děti. Dobře, že jsem tento film viděl až nyní! Ne, že bych se snad po jeho shlédnutí před svatbou neoženil, ale nedocenil bych ho. Film mi svým tempem, námětem a vůbec způsobem pojetí plně vyhovoval. Myslím, že Woody Allen se inspiroval i zde...
X-Men: První třída (2011)
Tito X-meni mě zaujali rozhodně více než loni Avengers.
Polární expres (2004)
Už chyběla jen Coca-Cola a čokoládová hvězda Orion! Ano, vím, hodnotím osm let od premiéry a 2D verzi. Nic proti severoatlantické vánoční tradici, znám pár pěkných "santovských" filmů, např. "Legenda o Vánocích" a nakonec i "Zázrak v New Yorku", ale tohle byla vyloženě trapárna... Co měl mj. znamenat ten pěvecký duet na zadní plošině? Uff. Umělé (Santa vyloženě plastově-voskový) a hlavně přeakčnělé až stresující! A přesto stále plné rozesmátých dětských ksichtíků! A ta povinná jízdenková poselství na závěr... 40% s bídou.
Peklo s princeznou (2009)
Je to tak maximálně za pade. Na "hádanku" nebo "bambitku", tedy ve srovnání s podobně starým kusem stejného žánru, to podle mne nemá. NEsympatická ústřední dvojice! Drží to Postránecký s Nárožným, sexuální narážky, domina Stanková a pár exteriérů. Pokus o "S čerty nejsou žerty 2" nevyšel.
Dvanáct měsíčků (2012) (TV film)
Maruška je zde opravdu Maruška! Bylo by to tak za 2,5 hvězdy (vskutku fantasy načichlý ochotnický mix Popelky a Mrazíka). Za mě tak blízké Valašsko a hezké podhorské scenérie nakonec subjektivní 3***
Jana Eyrová (2011)
Souhlas s J.Connorem. Dobrá hudba, herci, kamera ale celé jakési strojové, oddeklamované...
Mise na Mars (2000)
To se asi tvůrci nechali inspirovat tou slavnou fotografií sondy Viking ze 70. let, na které jeden objekt na povrchu Marsu připomíná... No, film to byl dobrý, lehce nadprůměrný a stejně tak koukatelný. Občas sice mise působila jako odpolední výlet za město řízený jedním dědou od kafe z ISS a taky účel marsovského objektu by asi byl v "reálu" poněkud širší... Záměnu nukleotidu za chromozóm tvůrcům odpouštím!
Půlnoc v Paříži (2011)
Formálně nic nového pod allenovským sluncem, ústřední linie slabá, je to celé nějaké rozsekané, epizodické (jak a kdy se vůbec náš hrdina - mimochodem občas mi jeho "neurotický" projev už začínal lézt na nervy - vrací zpět? možná představit míň umělců a víc rozvést jejich osud). Po stránce hudební a encyklopedické o něco zajímavější. V literatuře a umění vůbec mám mezery jak vrata...
Životy těch druhých (2006)
Přes poněkud sníženou uvěřitelnost proměně HGW XX/7 výborný film!
Kozoroh 1 (1977)
Něco mezi 70-80%. Myšlenka výborná. Dějově ale občas ne-uvěřitelné, přitažené za vlasy a nevyrovnané (komediální prvky). Konec typicky hollywoodský. Christian Bale v Temném úsvitu (2006) jako by vypadl prchajícímu Jamesi Brolinovi z oka!