Recenze (423)
Beowulf (2007)
At by film mohl byt jakykoliv, to priserne digitalni provedeni ho naprosto degraduje ...
Statečné srdce (1995)
Ja prostě Gibsona nemůžu ... ten mix machismu/šovinismu a patosu, vyžívání se v brutalitě scén a přitom je to všechno vypočítaný na laciný efekt ... Horší už je snad jen John Wayne .. Kdyby to bylo s míň profláknutým hercem a v civilnějším podání, mohl to být docela dobrý historický film. Jenže to samozřejmě nebyl účel - tím byl kasový trhák a to se zjevně povedlo.
Hrátky s čertem (1956)
Divadelní předloha není nijak maskována, dokonce naopak, a přesto všechno výborně funguje i jako film. Z velké části je to rozhodně vynikajícími hereckými výkony snad všech herců. I J.Bek sem pasuje a neumim si představit na jeho místě někoho jiného - a to platí vlastně o všech postavách. Těžko najít někoho, kdo by byl slabý a nebo byl nevhodně obsazený. A je cítit, že to všechny bavilo a to se vždycky přenese i na diváka (a funguje to i po více než 50 letech). Kulisy tomu dávají zajímavou atmosféru a poetiku. A jestli tu někdo píše o budovatelském filmu, tak to považuju opravdu za hodně přehnané. Jasně, dá se tam nějaký náznak najít - ale jen proto, že ho v tom někdo hledá a spojuje to s dobou vzniku filmu. Ale rozhodně to není žádná agitka z 50 let ! Pokud to někdo vnímá bez předsudků je to prostě pohádka o tom, že člověk má být dobrým člověkem. A je to podáno s takovým nadhledem a humorem, že to fakt nemůže nikoho urazit. Klasika za jasných 5*
Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna (2011)
Nuda ... nic nového, slabý děj, stejná atmosféra, jen nějak odfláknutější ... hudba pořád stejná a už skutečně protivná ...
Maratónec (1976)
Vynikající herecké výkony, dobrá atmosféra a děj, který dokáže zaujmout. Na druhou stranu občas trošku kostrbaté a asi ne uplně logické, ale ne tak okatě jako u většiny dnešních filmů. Takže celkově rozhodně filmová klasika, kterou stojí za to vidět.
Modrý samet (1986)
Skutečně je to taková pohádka :-)
Carmen (2010) (divadelní záznam)
Operu mám velmi rád a Carmen je geniální dílo. Toto provedení je určitě z těch lepších, ale dokonalé ne. Třeba s obsazením titulní role mám docela problém. Ale to je achilova pata i jiných provedení této opery. Na druhou stranu se mi velmi líbila role Micaely, jak herecky tak pěvecky výborně zvládnutá. Doporučuji povedené filmové ztvárnění s P.Domingem.
Čínská čtvrť (1974)
Skvělej biják, poctivě udělanej film s výbornými herci, zajímavou zápletkou a dobře napsanými dialogy.
Mrtvý muž (1995)
Přestože mám rád filmy v pomalejším tempu, tady mně to v půlce už začalo vadit, asi proto, že to není dostatečně vyplněno ničím co by ho ospravedlnilo ... Stejně tak mám rád muziku Neil Younga, ale stále opakovaný hudební/nehudební motiv už je ke konci fakt dost protivnej. Depp je výbornej, indián Nikdo taky, nápad filmu docela originální, ale přesto jsem se dost nudil a přišlo mi to nakonec nějaký nedotažený a hlavně sterilní ... Taková frustrační kompozice ... Navíc se hrdina do toho polosnového světa nepropadá, on už tam od začátku je, takže jakoby se v průběhu filmu nic nevyvíjelo. Jen polodokumentárně sledujeme pomalou jízdu a občasnou vraždu ...
Žabákova dobrodružství (1996)
Normální, na nic si nehrající film pro děti, na který se mohou bez problémů podívat i dospělí. Žabák, Krysa, Lišáci jsou skvěle zahraní. Výtvarná stránka vycházející z poetiky staré Anglie a technických vynálezů přelomu století a z ilustrací starých dětských knih je velmi povedená. Na celém filmu je vidět, jak to tvůrce bavilo. A to je na výsledku pak vždycky poznat. Skoro uvažuju, proč jsem nedal plný počet bodů :-)