Recenze (311)
Nelítostný souboj (1995)
komentář obsahuje zásadní spoiler ..při pohledu na závěrečné titulky mě víc než kdy jindy naštval "standartní happy end"... Proto nemám rád televizní seriály a telenovely,- u všech totiž předem vím, že ať je to s dějem jakkoli, vždy "zvítězí" dobro a padouši budou v horším případě za mříže, v lepším umřou... Lenhle nechutnej stereotyp se v plné míře projevil i tu - je zde sehrána role excelentního lupiče s neskutečnou elegancí; i přesto prostě podle nepsaných standartů MUSÍ zvítězit houževnatý detektif.. Bééééé! ten konec...
Perníková věž (2002)
Přes více než hlasitou kritiku na tenhle film si neodpustím za ***** už jen kvůli... ...jediné větě: "mě se to líbilo..."
Doba ledová (2002)
..šavlozubá veverka rullez.. chci s ní celovečerní film! =)
Znamení (2002)
Trenýrky po shlédnutí málem potřebovali přeprat; nicméně kromě atmosféry husté jak mlha u rybníčku Brčálník (to je jinej thriller o Rákosníčkovi) a pár koleček v obilí snímek nic úchvatného nepředvedl, nemluvě o pánbíčkářství Mela Gibsona - jeho ztracení a znovunalezení víry mě iritovalo..
Vzpoura ve věznici Carandiru (2003)
Zajímavý pohled do Brazilských cel, to familiérní prostředí kriminálu by měli zavést i u nás. =) Útok policie je vylíčen jako naprosto nezdůvodný a skutečně u závěrečných titulků máte pocit, že je poněkud černobílý.. Příběhy jednotlivých věznů jsou předlouhou předehrou pro akčnější závěr, i tak ale hodnotím spíš celkový dojem filmu pěti hvězdičkama, při případné konfrontaci s podobnými snímky bych musel dát hvězdiček míň...
Truman Show (1998)
Film s excelujícím Jimem Carreym stavějící na hlavu už v roce 1998 pro nás (ČR) v té době neznámou v podobě ´reálných´ reality shows... Originální námět a procítěnost závěru se báječně v dnešní době kontrují s Vyvolenými, které neznají Velkého Bratra na komerčních televizích =)
Freddyho úlet (2001)
Tento grandiózní filmový výtvor byl stvořen pro malou skupinu jedinců povznesených nad běžné kritéria pro srovnávání filmů, kteří si nic nedělají z bezúčelných a samolibých srovnání s Shawshank Redemption - jedinečnost a originalita Freddyho je v ocenění neskutečného potenciálu famózního Toma Greena a dvou bobrů.. ( You´re stupid beaver ! ) =)
Kluci nepláčou (1999)
Procítěný atak na předpojatost k homosexualitě - cením Hillary Swank už jen kvůli nasazení a vkusu při výběru filmů; které mě (v tomto případě) donutili zapřemýšlet nad postojem vštípeným všeobecnou, v podstatě neodůvodněnou nevraživostí k těmto lidem, kteří byli donedávna definováni jako nemocní, které je třeba léčit...
Veronica Guerin (2003)
I když považuju Cate Blanchett za výbornou herečku; její role v tomto filmu aspiruje na nejhloupější novinářku, co se kdy na stříbrném plátně objevila. Ne vždy se dá jen za snahu poděkovat a tak i v tomto případě pro mě tento náhled do posledních chvilek V. Guerin zůstavá jen nedotaženým pokusem složit hold zmiňované dámě...
My děti ze stanice Zoo (1981)
Velice poutavě, realisticky natočený film o 14tiletých dětech závislých na heroinu - odehrává se v 80. létech, éře diskoték, Davida Bowieho a boomu tvrdých drog. Naturalisticky zahraná hlavní role a záběry na vnitrožilní aplikace "Ejdže" snad nikoho nemůže nechat chladným; stejně tak jako samozřejmost prodávajících se dětí na ulici, aby měli na svou další dávku..