Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Životopisný
  • Drama
  • Krimi
  • Válečný

Recenze (7)

plakát

Bodyguard (2018) (seriál) 

Minisérie s velmi vypracovaným scénářem, režií, kamerou, hudbou, hereckými výkony. Neomšelé postavy, britské prostředí politiky, tajných služeb, terorismu a organizovaného zločinu promíchané v jednom velkém koktejlu informací a dezinformací. Do posledního momentu díly udrží diváka v nejistotě, kdo tahá za jaké nitky a proč a závěr nečekaný. Táhlý a pomalý děj je záměr, vtahuje diváka do příběhu a taky postav. Žádné akční střílečky a honičky, je to poctivá práce blízká reálnému chodu různých odvětví. Gratuluji tvůrcům. Po delší době opravdu povedené dílo se vším, jak má být.

plakát

Reacher - Letec (2024) (epizoda) 

Pokud máte rádi Batmana, Spidermana, Kung-Fu pandu a podobné sci-fi žánry, tak myslím, že budou hodnocení vysoká. Závěrečný díl seriálu je opravdu těmto postavám věrný. Scénárista pokračuje v módu "klišé" v kombinací se sci-fi. Nepřátelé opět stupidní a neschopní, je jedno jak moc členy týmu bodnou, střelí, praští...ti s humorem pokračují dál v jejich likvidaci. Na deset zabijáků se zbraněmi obklopí svázaného Reachera ale on je složí jednoho po druhém. A scéna ve vrtulníku...to bych musel dát další hvězdu dolů. Bonus: Padající tělo z výšky min 100m (neřeknu čí) spadne na kámen a je celé :) V deseti bych to asi ocenil. A možná to tak je, že pro tuhle věkovou kategorii ji zpracovali, jako akční komedii. Kamera, hudba jinak skvělá, je škoda že to tak zabil scénář.

plakát

Teorie velkého třesku (2007) (seriál) 

Náš oblíbený seriál, ke kterému se vracíme už 15 let. Vědecky zajímavé linky/postřehy nakombinované k povahám jednotlivých aktérů vytváří děj neskutečně pestrý po všech deset sérií. I když se někdy nelze ubránit pocitu, že autoři částečně vykrádají náměty z podobně oblíbeného seriálu "Přátelé", není to v takovém rozsahu, že by kazilo celkový dojem. Snaha získat si zájem hezké kočky zahřeje každého chlapa vzpomínkami na mládí, kdy naše vlastní snahy nevycházeli podobně jako Leonardovy pokusy. Dabing je povedený a zejména Sheldonovy hlášky typu: "Jsem velmi chytrý. Nemyslíš, že kdybych se mýlil, věděl bych o tom?" se zakrátko stávají součástí reálného života a zvedají náladu.

plakát

Poslední souboj (2021) 

Velmi zajímavé dílo od Ridelyho Scotta. Neotřelé, city bouřící historické drama, poukazující na postavení žen té doby. Diváka ponechává až do konce v naprosté nejistotě, co se tehdy vlastně stalo! A popravdě i na konci si nejsem jistý, jestli to vím. Děj je postupně vyprávěn pohledem první osoby, se kterou se člověk rychle ztotožní a má pocit, že tohle se stalo. Pak nastupuje celé vyprávění znovu s detaily, které ale vypráví druhá osoba jinak. A to stejné nakonec sledujeme i z pohledu třetí zúčastněné osoby. Každý má pravdu anebo nikdo nemá pravdu? Takže slovy biblického piláta nezbývá než sledovat napjatě děj a ptát se pořád dokola: „Co je pravda?“ Fakt dobré, doporučuji už pro tu hru s divákem, kterou si scénárista/režisér vychutnali.

plakát

Toscana (2022) 

Průměrný snímek chabě napodobující film "Dobrý ročník". Pro milovníky střední Itálie, Toskánska, jak název napovídá, půjde o přehlídku malebné krajiny, vonících olivových hájů a kopečků. Co se týče prostředí, určitě stojí za shlédnutí. Nehledě na některé momenty kulinářského umění hlavní postavy, díky které jsem nejednou dostal hlad. Třeba sledovat láskyplný postup s jakým si zpracovává večerní topinku. Co se ale týče dějové linky, ta je poměrně slabší, zvraty předem očekávané, a k filmu se už nevrátím.

plakát

Král (2019) 

Historický film o začátcích vlády Jindřicha V., jakožto anglického krále. Dějově završené bitvou u Azincourtu, kde se za výrazné pomoci anglických lučištníků postaví pronásledující francouzské armádě, která je mnohem početnější. Povedené filmové dílo s celkově dobrou prací kameramana Arkapawa podtrhuje nevtíravá hudba a realitu prostředí začínajícího 15stol. bez cest, v prachu a blátě rychle pocítí každý. Snahu o realističnost kazí zpracování souboje, kde do sebe mydlí dva rytíři naprosto nesmyslně. Kdo trochu rozumí šermu bude zklamán. Žádný rozumně myslící rytíř, by si do osobního souboje nezaklapl hledí jezdecké přilbice, díky čemuž si neuvidí na nohy. Obdobně snahy zasáhnout protivníka mečem opakovanými ranami naplocho do nejsilněji pancéřovaných míst. Snad filmařská snaha o surovost bitvy, aby divák slyšel a viděl náraz kovu na kov? Tady musím dát mínus kvůli rozčarování nad odfláknutým pochopením soubojového systému.

plakát

Reacher - Policajt z New Yorku (2024) (epizoda) 

Nejslabší díl druhé série. Total fatal joke pokračuje a režisér i scénárista se rozhodli zřejmě natočit rychlovku za každou cenu a z diváků dělat pouze konzumenty. Ale tohle je i tak moc a přitom začátek byl slibný.  Spojler: I když každý člen jednotky likviduje bez zábran několik nepřátel, najednou si netroufnou tři na čtyři a potřebují celý tým jinde? Poldu tak nechávají na ochranu holky osamělého a divák přesně tuší co se stane. A má pravdu. Na poldu už zabijáci čekají. Ale aby to pochopil, hned na něj rozsvítí dálková světla. Honička, kdy mu do cesty vjede náklaďák, aby potřeboval sjet do slepé uličky je trapas. Ale polda dutá hlava neváhá, stoupne si vždy za své boční okénko (jeho okénkem přeci kulka neprojde) a vystřílí na nepřátele dva zásobníky, aniž by viděl na koho střílí, protože ti jsou schovaní za svým autem. Proto se rozhodne jít proti nim středem a jako ukázkový terč. Ti jsou však taky féroví a chtějí umřít první. Místo aby se dál kryli a hňupa sundali, sami si rychle stoupají ať se může taky trefit, ne? A tak polda z NY páchá trapné harikiri, přestože stačilo pár vteřin počkat než dojede pomoc. Ale scénárista si nechává projímadlo až na konec. Poslední zabiják se totiž z ničeho nic ocitá o 50m vzadu (rozuměj teleport funguje) a protože převzal stupiditu od poldy, zcela ignoruje zvuk vytočeného motoru těžkého dieselu i pneumatik, co se k němu řítí a nechá se přejet. A to přesně na metr i vteřinu ve chvíli, kdy místo aby střílel, pronáší výhružnou větu? Tohle je teda propad dolů...škoda.