Reklama

Reklama

Hledaný psanec si rád hraje na kočku a myš a jeho pronásledování dovede texaského lovce odměn daleko za mexickou hranici. Skutečná krysa se ovšem ukrývá mezi americkou smetánkou. Věhlasný lovec odměn Jonathan Corbett (Lee Van Cleef) by své řemeslo rád pověsil na hřebík a místo toho bránil právo a spravedlnost v senátu. Bohatý podnikatel Brockston mu nabídne finance na kampaň, ovšem pod dvěma podmínkami: v senátu Corbett podpoří jeho plány na mezistátní železnici a než odloží kolty, dopadne Cuchillo Sancheze (Tomás Milián) obviněného ze znásilnění a vraždy dvanáctileté dívky. Hledaný mexický psanec ale odmítá dát svou kůži lacino a při každém jejich setkání Corbett zbytečně plýtvá kulkami nebo přichází o koně. Klikaté pronásledování napříč texaskou prérií nakonec končí v mexickém vězení a tam Corbettovi dochází, proč se mu na celém případu něco nezdálo. A proč se musí vrátit na začátek... Velká přestřelka (1966) italského režiséra Sergia Sollima musela při svém uvedení do kin soupeřit s dalšími dvěma legendami spaghetti westernů, Leoneho filmem Hodný, zlý a ošklivý a Corbucciho Djangem, a tak v divácké paměti mírně zapadla. Dnes se ovšem Sollimova westernová trilogie, s Velkou přestřelkou jako uvozujícím dílem, řadí k základním kamenům italského žánru – se všemi náležitostmi, včetně nezapomenutelné hudby Ennia Morriconeho. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (94)

MrCreosote 

všechny recenze uživatele

Tradiční galerie záporáků a podivných živlů byla tentokrát obohacena zcela unikátním exponátem: rakouským ostrostřelcem baronem von Schulenbergem se sestřihem á la Vilém II., který si při přestřelce nasazuje monokl a ve volném čase si rád zahraje na piano. Opravdu půvabné. Samotný příběh je tradiční a nijak extra originální - Lee van Cleef hraje dalšího z oněch zástupů lovců odměn, který má kromě peněz přislíbené i senátorské křeslo. Jenže se mu moc nelíbí, že jeho zadavatel ho má kvůli tomu až příliš v hrsti. La resa dei conti je pravou esencí klasického spaghetti westernu, kde se dočkáme spousty zvratů, dějových odboček a samozřejmě i závěrečného souboje (v tomto případě hned trojnásobného) s tradičně výbornou Morriconeho hudbou - uslyšíme dokonce variaci na Beethovenovu Fur Elise! Nedivím se Tarantinovi, že v Hanebných panchartech použil hned dvě skladby z tohoto výborného žánrového kousku. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Prvý z trilógie "sollimovských " westernov ( Posledný súboj, Faccia a faccia, Corri, uomo, corri ), rozprávajúce príbehy vydedenca, ktoré vždy stvárnil Tomas Milian. Už v tomto filme predviedol zaujímavý výkon, určite vymykajúci sa ľahšiemu žánru akou je spaghetti western. Čerešničkou na torte sú aj záverečné hudobné motívy Ennia Morriconeho. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Herecký koncert môjho najobľúbenejšieho westernového herca Lee Van Cleefa. Rola lovca ľudí mu padne ako uliata. Charizmatický, nekompromisný ale zároveň aj spravodlivý. Bez neho by tento western nebol tým čo je. Dejová linka tu pekne odsýpa a nenudí, aj keď ako to celé dopadne je vlastne jasné už veľmi skoro. Na druhú stranu, Morriconeho hudba ma tu nejak zvlášť neoslnila, zatiaľ najslabšia čo som od neho mal možnosť počuť. To je však len môj subjektívny pocit, niekoho iného určite osloví. Aj napriek tomu tento western vrelo odporúčam. 75/100 ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

K uctění památky mého vzoru, mé inspirace a hudebního mistra, který nemá ve světě moc obdoby Ennia Morriconeho jsem si vybral naprostou klasiku - spaghetti western z doby, kdy mistrovi nebylo ani 40 let. Znovu mě nezklamal, hudba je opět naprosto boží a má smysl snímek vidět, i kdyby to bylo jen kvůli dokonalé ústřední melodii. Příběh a vše s tím spojené už je taková ta westernová klasika, která nenadchne, ale ani neurazí - výlet do doby, kdy ještě muži bývali muži, do světa, kde měla své místo čest a spravedlnost, kde se nosily zbraně nízko u pasu a kde se klobouky stále ještě smekalo. Vždy se čas od času nesmírně rád do této doby vypravím alespoň prostřednictvím filmu v doprovodu kvalitního vína. Je to neskutečný relax a člověk alespoň na chvíli zapomene na ten retardovaný svět okolo, kde se v rámci všemožných ústupků, aby se někdo náhodou nedotkl citů všemožně zdegenerované menšiny, strhává pozornost řešením píčovin, aby se na pozadí mohla dít nechutná zvěrstva a mohli jsme si ničit půdu pod nohama, ovzduší a kvalitu vlastních životů. Už se těším, až brzy navážu dalším dílem, protože hodlám uctít památku mistra ve velkém stylu, přeci jenom neumřel nějaký obyčejný Karel Gott. [77 %] ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Pokud mě teď nezastřelíš, bude to poslední chyba, kterous udělal." Rychlý bídák Cuchillo a záda si nekryjící lovec Corbett jsou celkem sympatickou dvojkou, která svým popichováním zábavu rozhodně nepokazila, ale na barona von Schulenberga (23 soubojů, 23 vdov) a jeho cvikr rozhodně neměla. Mě to tedy poměrně bavilo, ale naivita lovce mne poněkud rozčilovala a přestože pan Morricone nechal orchestr rozfidlat v monumentálních tématech, tak mne to dramatičnosti děje příliš nevtáhlo. Prostě jsem byl jen přihlížející divák, pohodlně usazený na hřebenu sousední hory, kam vlaky nejezdí, vítr nefouká a kulky nelétají. Já jsem tomu všemu prostě chtěl být o kousek blíž. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (11)

  • Zbrane v Broxtonovom (Walter Barnes) kufríku sú Colt SAA Model Artillery 5,5", Colt Navy 1851, Smith & Wesson Model 3, Remington 1866 Derringer a Belgian Pocket Revolver No. 46. (mortimerm)
  • Johantan Corbett (Lee van Cleef) používa revolver Colt Single Action Army Model Cavalry 7,5". Neskôr, až do okradnutia na púšti používa ešte Colt Single Action Army Model Artillery 5,5". (mortimerm)
  • Baron von Schulenberg (Gérard Herbert) hrá na klavíri v jednej scéne skladbu Ludwiga van Beethovena, „Pre Elišku“. (mortimerm)

Reklama

Reklama