Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nová psychologická detektivka z produkce ČT je inspirovaná románovým bestsellerem Michaely Klevisové. V navenek idylické středočeské vesnici se našla mrtvola mladé ženy. Pátrání po perverzním sériovém vrahovi otevírá cestu do temné minulosti. V Praze řádí sériový vrah mladých žen přezdívaný Kadeřník. Jeho úchylný rukopis však nese i nová vražda, která se odehrála poblíž středočeské vesničky Smrčiny. Zkušený pražský kriminalista – inspektor Josef Bergman – se v doprovodu své nové, mladé kolegyně Sylvie Sedlákové vydává do navenek idylického místa. Dvojice pátračů z Prahy postupně odhaluje události, které v osamělém mlýně před lety těsně provázaly životy původních obyvatel Smrčiny s novými usedlíky. Ve Smrčině se totiž život točí kolem místních jezdeckých stájí a dostihových sázek – ale také kolem vydírání, nevěry, ztracené drahocenné brože a dávného zmizení syna místního hostinského Indyho. Dojde k další vraždě a v ohrožení se ocitá i nová majitelka titulního domu na samotě – mladá malířka Nela Keplerová… Inspektora Bergmana ztvárnil osvědčený Luboš Veselý. Novou kolegyni zkušeného kriminalisty, poručíka Sylvii Sedlákovou, si zahrála Veronika Arichteva. Postavu přísného majitele jezdeckých stájí Soukupa hraje Jiří Schmitzer a partu hostinského Indyho Lecha se ujal Radek Holub. Majitelku titulního domu na samotě – zchátralého smrčinského mlýna – hraje Vlastina Svátková. V roli Soukupova vnuka Dominika se objevuje talentovaný Tomáš Dalecký. Protagonista populární románové série české spisovatelky Michaely Klevisové, pražský kriminalista Josef Bergman, se poprvé objevil v roce 2008 v románu "Kroky vraha". Za svou prvotinu autorka získala Cenu Jiřího Marka pro nejlepší detektivní knihu roku. Stejnou cenu podruhé obdržela roku 2012 právě za románovou předlohu nového televizního filmu – za román "Dům na samotě". Cyklus knih s inspektorem Bergmanem má nyní sedm dílů. Sylvie Sedláková i v televizní verzi funguje jako energická protiváha klidného, samotářského kriminalisty Bergmana, který už pošilhává po penzi a na novou kolegyni si jen obtížně zvyká. Společně ovšem vytvoří Bergman a Sedláková dvojici, která se při pátrání dobře doplňuje. Dům na samotě zůstává věrný literární předloze v tom, že klade důraz na atmosféru místa, společenské pozadí příběhu a postupné odhalování vztahů mezi postavami. Kořeny problémů jsou skryty v minulosti a ani jejich rozkrytí a dopadení vraha nedokáže napravit staré křivdy a nastolit ztracenou rovnováhu. V příběhu, který se opírá o atmosféru navenek idylické středočeské vesničky, se kamery ujal osvědčený David Ployhar. Autorem scénáře a režisérem filmu, který vznikl v České televizi v tvůrčí producentské skupině Aleny Müllerové, je zkušený Viktor Polesný. (Česká televize)

(více)

Recenze (101)

Rathalos 

všechny recenze uživatele

Zase mam pocit,ze som videl uplne iny film ako vacsina hodnotiacich tu na CSFD,mne sa tato kriminalka celkom pacila,drzala ma v napati az do konca,kym som sa konecne dozvedel,kto je vrahom,natocene je to slusne,aj po hereckej stranke to bolo ok,neviem preco,ale mne sa ceska tvorba vo vacsine pripadov lubi...:-) ()

Kozlowski8 

všechny recenze uživatele

Pátrání po sériovém vrahovi mladých žen v místě poslední vraždy - malé, zdánlivě idylické středočeské vísce, kde vztahy místních obyvatel rozhodně idylické nejsou... Mnoho postav, mnoho minipříběhů, mnoho motivů - až se v tom ztrácel i sám pan režisér a scénárista v jedné osobě Viktor Polesný. A aby to vše slepil dohromady, musel se uchýlit k využití podivuhodných rychlospojek, berliček a na logičnost chatrných pasáží. Když není scénář, ani velmi dobrá herecká sestava nic nezmůže. 45 %. ()

Reklama

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Kadeřník má chorobný smysl pro pořádek. A tady je bordel." Že by dva vrahové? To je neuvěřitelně fikaný. Ale teď vážně. Děkuju tvůrcům podobnejch hovadin za to, že po seznámení s dnem žánru dokážu ocenit dobrou detektivku. Tady je špatně úplně všechno. Od neuvěřitelně diletantskýho dua kriminalistů, přes neskutečný množství nesympatickejch postav až po naprosto debilní konec. Tak proč tomu dávám hvězdu? Protože jsem to dokoukal. Sice pouze proto, že jsem naivně věřil v to, že to nakonec bude mít nějakej smysl. Mýliti se je lidské. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Pevně doufám, že takhle blbě Klevisová nepíše, protože si od ní chci taky něco přečíst. Nechápu, proč Polesnýmu nenapsal scénář někdo kdo to opravdu umí (třeba sama autorka) a vyprávění by se mu pak nerozpadlo pod rukama u okamžiků, kdy se řeší milion věcí naráz a sériový vrah je dopaden během minuty. Otřes. 30%. ()

Kreptry 

všechny recenze uživatele

Souhlasím s tím, co napsal Malarkey – nálepka bestseller na obalu nestačí a rozhodně to nezaručuje kvalitu filmové verze. Dialogy byly o ničem, plno zbytečných záběrů do korun stromů, divná barva obrazu, vyšetřovatelka neustále s tabletem a proč se to hergot jmenovalo Dům na samotě, když se to odehrávalo většinu času ve stájích a v krabici uprostřed louky? A ten konec…, no škoda mluvit. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (3)

  • Premiérové uvedení sledovalo 1,44 milionu diváků starších 15 let (podíl 35,3 %), jednalo se tak o nejsledovanější pořad večera a také celého dne. (rublik05)
  • „V roce 2017 se mi ozval režisér Viktor Polesný, že si koupil audioknihu ‚Kroky vraha‘, poslouchal ji v autě, příběh ho zaujal a chtěl by podle mých knížek něco natočit,“ prozradila spisovatelka, pro kterou je to filmová premiéra, přestože už v minulosti nabídky na zfilmování svých knih dostala. „Chtěla jsem práva poskytnout jedině člověku, který s nimi bude zacházet s respektem a v souznění s příběhem. A opravdu, Viktor Polesný napsal k Domu na samotě naprosto dokonalý scénář,“ pochvalovala si Klevisová. (rakovnik)
  • Natáčelo se také na dostihovém závodišti v Lysé nad Labem. (M.B)

Reklama

Reklama