Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nová psychologická detektivka z produkce ČT je inspirovaná románovým bestsellerem Michaely Klevisové. V navenek idylické středočeské vesnici se našla mrtvola mladé ženy. Pátrání po perverzním sériovém vrahovi otevírá cestu do temné minulosti. V Praze řádí sériový vrah mladých žen přezdívaný Kadeřník. Jeho úchylný rukopis však nese i nová vražda, která se odehrála poblíž středočeské vesničky Smrčiny. Zkušený pražský kriminalista – inspektor Josef Bergman – se v doprovodu své nové, mladé kolegyně Sylvie Sedlákové vydává do navenek idylického místa. Dvojice pátračů z Prahy postupně odhaluje události, které v osamělém mlýně před lety těsně provázaly životy původních obyvatel Smrčiny s novými usedlíky. Ve Smrčině se totiž život točí kolem místních jezdeckých stájí a dostihových sázek – ale také kolem vydírání, nevěry, ztracené drahocenné brože a dávného zmizení syna místního hostinského Indyho. Dojde k další vraždě a v ohrožení se ocitá i nová majitelka titulního domu na samotě – mladá malířka Nela Keplerová… Inspektora Bergmana ztvárnil osvědčený Luboš Veselý. Novou kolegyni zkušeného kriminalisty, poručíka Sylvii Sedlákovou, si zahrála Veronika Arichteva. Postavu přísného majitele jezdeckých stájí Soukupa hraje Jiří Schmitzer a partu hostinského Indyho Lecha se ujal Radek Holub. Majitelku titulního domu na samotě – zchátralého smrčinského mlýna – hraje Vlastina Svátková. V roli Soukupova vnuka Dominika se objevuje talentovaný Tomáš Dalecký. Protagonista populární románové série české spisovatelky Michaely Klevisové, pražský kriminalista Josef Bergman, se poprvé objevil v roce 2008 v románu "Kroky vraha". Za svou prvotinu autorka získala Cenu Jiřího Marka pro nejlepší detektivní knihu roku. Stejnou cenu podruhé obdržela roku 2012 právě za románovou předlohu nového televizního filmu – za román "Dům na samotě". Cyklus knih s inspektorem Bergmanem má nyní sedm dílů. Sylvie Sedláková i v televizní verzi funguje jako energická protiváha klidného, samotářského kriminalisty Bergmana, který už pošilhává po penzi a na novou kolegyni si jen obtížně zvyká. Společně ovšem vytvoří Bergman a Sedláková dvojici, která se při pátrání dobře doplňuje. Dům na samotě zůstává věrný literární předloze v tom, že klade důraz na atmosféru místa, společenské pozadí příběhu a postupné odhalování vztahů mezi postavami. Kořeny problémů jsou skryty v minulosti a ani jejich rozkrytí a dopadení vraha nedokáže napravit staré křivdy a nastolit ztracenou rovnováhu. V příběhu, který se opírá o atmosféru navenek idylické středočeské vesničky, se kamery ujal osvědčený David Ployhar. Autorem scénáře a režisérem filmu, který vznikl v České televizi v tvůrčí producentské skupině Aleny Müllerové, je zkušený Viktor Polesný. (Česká televize)

(více)

Recenze (101)

Inozuka 

všechny recenze uživatele

Hrozná sračka ... dlouho jsem přemýšlel, co mě udrželo, abych to nevypnul a jediné, co mě napadlo, byl excelentní výběr MILFek při castingu ... Svátková, Jachnická a Winterová jsou super. Dobrá, nebudu úplně sexistický a přihodím ještě Schmitzera, který ty kožený, žlučovitý dědky fakt umí a Holuba, který zde opustil rovinu koktavého idiota a přesvědčivě hraje sebevědomého drsňáka. Jinak naprostý zmar. ()

bobstock 

všechny recenze uživatele

Slabé drama spolu s hereckými výkony, které nepodpořil scénář. Luboš Veselý by potřeboval spíše mladého energického koně a Arichteva zřejmě zaujala s výstřihem po porodu na castingu, jinak si zbytečnou pózu před kamerou neumím představit. Příběh se motá kolem propletence několika postav, aby byl vcukuletu dopaden původní vrah, na kterého se skoro zapomnělo? Jachnická-Holub-Schmitzer něco zahráli. 30% ()

Reklama

Kozlowski8 

všechny recenze uživatele

Pátrání po sériovém vrahovi mladých žen v místě poslední vraždy - malé, zdánlivě idylické středočeské vísce, kde vztahy místních obyvatel rozhodně idylické nejsou... Mnoho postav, mnoho minipříběhů, mnoho motivů - až se v tom ztrácel i sám pan režisér a scénárista v jedné osobě Viktor Polesný. A aby to vše slepil dohromady, musel se uchýlit k využití podivuhodných rychlospojek, berliček a na logičnost chatrných pasáží. Když není scénář, ani velmi dobrá herecká sestava nic nezmůže. 45 %. ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

No co k tomu říci, pan Polesný. Jeden z rutinérů co natočí cokoli. Když má dobrý materiál a scénář Václava Šaška, natočí velmi pěknou Vraždu v Polné, když má scénář blbý, natočí blbý film. Na kvalitě předlohy přitom nezáleží, takže z vynikajícího Párala - Milenci a vrazi - natočí špatný film (taky si psal scénář ještě s někým), ze stejně skvělé předlohy Poa udělá film slušný, jinak ale slabé věci převažují. Tohle je prostě špatné, ne tak jako ta sračka co vznikla podle špatné předlohy Pavla Kohouta a JM, ale taky hodně. Zápletka je opravdu na úrovni prvního semestru scenáristiky na nějaké soukromé nic moc literární škole. Detektivek přitom VP natočil několik, ale napětí a tvorbu zápletky neumí a neumí. Srovnejme třeba s Žena, která nenávidí muže, kde se mi styl vyprávění a práce s herci pana Sedláčka nelíbí, ale film drží pohromadě a atmosféra se dá místy krájet. Ústřední dvojice je tady studená jak psí čumák a mezi nimi je ... nic. ()

Anet21 

všechny recenze uživatele

⚪Asi najhoršie zrežírovaná kriminálka za poslednú dobu + tak podivné a do seba nezapadajúce strihy by neurobilo ani 12-ročné dieťa na Youtube. Ak je strihač profesionál, mal by radšej vrátiť diplom.⚪Otrasne zrežírovaní herci s priemerným castingom - Arichteva je teda absolútny prepal a trefa vedľa, Veselý by aj bol fajn a mal nejakú charizmu, ale nemá čo hrať. Amatérske dialógy bez štipky logiky typu: ,,Je 18 let nezvěstný." ,,Počkejte, to ho jako 18 let nikto neviděl? Žádná správa?"⚪Nech je to pre režiséra akokoľvek prekvapivá informácia, niektorí ľudia sú nezvestní aj 30 rokov a naozaj o sebe nedali vedieť ani jednu správu, možno preto sa to nazýva ,,nezvestnosť." Podobné perly sa tu objavujú ob-repliku, až presne mať zmysel počítať ich a ten hnusný modro-šedý filter kamery (aby bolo poznať, že fakt sledujeme kriminálku) je už len čerešnička na tejto mačičko-psíčko torte.⚪Celý príbeh skoro nedáva zmysel, niečo sa deje, ale nikto nevie prečo, odhalenia sa dejú len tak, bez toho, aby si mal divák šancu uvedomiť, že sa niečo odhalilo, všetko na sebe len tak leží ,,bez ladu a skladu," odhalenie vraha je potom úplný skvost, trvajúci asi 40 záverečných sekúnd filmu. Ak Klevisová píše tak zle, ako je toto nakrútené, tak ,,potěš koště." Ak nie, tak akurát môže ľutovať, že si scenár a dialógy nenapísala sama, lebo podľa tohto je Polesný naozaj tragéd.⚪ ()

Galerie (34)

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se také na dostihovém závodišti v Lysé nad Labem. (M.B)
  • Premiérové uvedení sledovalo 1,44 milionu diváků starších 15 let (podíl 35,3 %), jednalo se tak o nejsledovanější pořad večera a také celého dne. (rublik05)
  • „V roce 2017 se mi ozval režisér Viktor Polesný, že si koupil audioknihu ‚Kroky vraha‘, poslouchal ji v autě, příběh ho zaujal a chtěl by podle mých knížek něco natočit,“ prozradila spisovatelka, pro kterou je to filmová premiéra, přestože už v minulosti nabídky na zfilmování svých knih dostala. „Chtěla jsem práva poskytnout jedině člověku, který s nimi bude zacházet s respektem a v souznění s příběhem. A opravdu, Viktor Polesný napsal k Domu na samotě naprosto dokonalý scénář,“ pochvalovala si Klevisová. (rakovnik)

Reklama

Reklama