Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komtesa Gladiola (I. Janžurová) se má stát nevěstou bohatého továrníka s cikorkou (M. Kopecký), aby tak došlo ke spojení dvou významných rodů. Jenže! Její představy o lásce jsou zcela jiné, a tak rozehraje hru, která způsobí nejednu pohromu... Parodie na operetní převleky, záměny osob, nečekané „klasické" situace, samozřejmě se šťastným koncem... To je rozverná komedie Zdeňka Podskalského s hvězdným hereckým obsazením. (Bohemia MP)

(více)

Recenze (32)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Rozpustilý mix červené knihovny (v černobílém provedení) a vybraných líbivých operetních melodií umocňují skvělí herci a vtipné dialogy. 1) Zatímco operety v klasickém (vážném) provedení nějak nemusím (neviděl jsem ani jednu, přiznávám s uzarděním), karikující nápodoby mi docela sednou, ať už jsou to cimrmani, občasné kabaretní prezentace jednotlivých songů anebo právě tento předchůdce budoucích karáskovin._____ 2) To klíčové slovo je sestřih, který, podobně jako u sestřihů z televizních silvestrů či nejrůznějších scének a vystoupení, zpravidla vybere to nejlepší (podle vkusu režiséra ovšem) a především nejkoukatelnější či nejposlouchatelnější kousky. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"Pane barone, dovolte abych se naposledy představil. Jsem Cyprián Kachle, továrník na cikorku." Mám rád operety, mám rád parodie a mám rád bez výjimky všechny herečky i herce, kteří se v Námluvách komtesy Gladioly objevili. Proto s plným hodnocením neváhám ani na vteřinu a stále žasnu, jaké skvostné kousky se v zaprášeném televizním archivu povalují. ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Chápu sice, že obliba Podskalského humoru je značná, ale Oplustila opravdu jen zřídkakdy lze přežít. V této televizní hovadince je možno se povznést nad vším snad jen díky tehdejšímu výběrovému ensemble. Ačkoli nabordelené je to slušně, Homola a Trégl pamatovali lepší časy, Janžurka a Zázvorková byly zrovna v kursu, Landovský se tu zřejmě ocitl omylem, Štercl nepochopil žánr a Filipovská byla ještě za lolitku. Nu a Kopecký? Ten si podržel úroveň vždy a všude. Neb nemohl jinak. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Muzikál jako filmový žánr nemám příliš v lásce, pokud nemají opravdu poutaný scénář. Nezamlouvala se mi ani tato komedie, která působí jako divadelní fraška, převedená na plátno, už jen díky tomu, že natáčení proběhlo v jedné jediné lokaci. Pohled na tančícího a zpívajícího Miloše Kopeckého a ostatní herce mě nebaví. Prostě a jednoduše, pro mě jedna velká filmová nuda. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Asi by to ode mě chtělo větší nadhled, ale když já ty operetky v lásce nemám a to ani tehdy, když mi je předkládají jako parodii. Konec konců mám pocit, že aspoň některé scénické výstupy seriálu Pletky paní operetky Podskalského muzikál po stránce humorné nadsázky předčily. Když zkrachovalý baron zapěje: "Já si střádám do prasátka, až tam bude padesátka celá...", to mi to v koutkách úst taky zacuká, po hříchu těch momentů je na celkovou stopáž jen málo a řada písniček podle mě jen dokládá nízkou úroveň operetní produkce své doby. Když už mluvit o něčem pozitivním, tak na mě příznivě působilo setkání s málo obsazovanou Pavlínou Filipovskou, Václavem Tréglem nebo Jaroslavem Šterclem. Jinak si ale tenhle kousek můžou v televizním archívu nechat. Po zhlédnutí jsem si uvědomil, že na řečech těch, co o Podskalském mluví jako o ztělesnění plytké zábavy a socialistické estrády, je malý kousek pravdy. Ne že bych se s nimi ztotožňoval, ale už je chápu. Celkový dojem: 45 %. ()

Galerie (17)

Zajímavosti (1)

  • Dle slov komorníka (Václav Trégl), který zakopal na zahradě truhlu v roce 1866 před Prusy a pak na ní po devadesát let zapomněl, se tedy film odehrává v roce 1956. (rakovnik)

Reklama

Reklama