Tvůrci:
Mike FlanaganKamera:
Michael FimognariHudba:
The Newton BrothersHrají:
Bruce Greenwood, Carla Gugino, Mary McDonnell, Mark Hamill, Willa Fitzgerald, Carl Lumbly, Kate Siegel, Zach Gilford, Annabeth Gish, Samantha Sloyan (více)VOD (1)
Epizody(8)
-
Půlnoční děs (E01)
-
Maska červené smrti (E02)
-
Vražda v ulici Morgue (E03)
-
Černý kocour (E04)
-
Zrádné srdce (E05)
-
Zlatý brouk (E06)
-
Jáma a kyvadlo (E07)
-
Havran (E08)
Obsahy(1)
Dva bezcitní sourozenci vybudují rodinnou dynastii, aby se zajistili do budoucna. Jejich plán se ale začne bortit ve chvíli, kdy jejich dědici začnou záhadně umírat. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (194)
Kupodivu zajímavě pojatá adaptace děl E. A. Poea. Co epizoda, to originální smrt. A co epizoda, to jeden člen rodiny Usherů. Přímočaré, jednoduché, ale na druhou stranu příliš a příliš natahované. Mike Flanagan je můj oblíbenec. A vše, co na něm mám rád tu naleznu. Ale je to tu dramaturgicky příliš rozvláčné, občas až nezáživné. Řada postav, které vám nepřirostou k srdci a nechcete s nimi trávit čas u TV. To se na mém hodnocení nejvíce podepsalo. Přesto ale nezastírám kvality, které některé díly mají. Za zhlédnutí pro fandy hororu to jednoznačně stojí. Ale můj režisérský oblíbenec si tu vybral slabší chvilku. 75% ()
Nejlepší Flanagan není sice na 5 hvězd, ale minimálně u mě si dost vylepšuje reputaci po nezáživném Midnight Club, protože tahle místy až doslovně poetická variace na slavné povídky E. A. Poea v mnoha epizodách fakt funguje. Co je ovšem nešvarem, co už prostě nehodlám odpustit, je jakýsi vystupující trend, kdy je na divákovi domýšlet si celý seriál, co že se to sakra děje a dozvědět se všecko najednou až v úplném závěru. Je to velká škoda pro kvalitu samotných dílů v průběhu, kdy jim pak člověk musí nezaslouženě dávat nižší hodnocení. [viděno na Netflixu] ()
Seriál Pád domu Usherů mi znovu dokazuje to, co vím už pár let. A to že Mike je Flanagan neskutečně talentovaný. Režisér a scénárista Mike Flanagan patří mezi nejlepší hororové tvůrce současnosti a mě jako diváka baví všechny jeho projekty. Flanagan jako tvůrce hodně moc přemýšlí a snaží se vytvářet něco více, než jen "další obyčejný strašidelný příběh". Žádné obyčejné lekačky, zbytečná a šokující brutalita, prostě nic, co funguje jen na první dobrou. Flanagan má nakoukáno a taky načteno, zná pravidla žánru a taky s nimi umí pracovat ve svůj prospěch. Chápe, že nemusí spěchat, pokud divákovi předloží zajímavý a napínavý příběh, jenž udrží jeho pozornost. A to se mu v tomhle seriálu povedlo velmi dobře. Osobně jsem si užil tu hru, kterou s námi Flanagan hraje. To jakým způsobem jsou dávkované informace, jak se mění tempo a stylizace epizod, případně jak vše podstatné vychází z Poea a skládá se mu tím obrovská pocta. Je to krásná hra s divákem. Jen na ní divák musí přistoupit, protože když to neudělá, tak by mohl dost narazit a nudit se. Flanagan rád do hry zapojuje černý humor, absurditu a text samotného Poea. Některé dialogy jsou díky tomu úžasné a já si dané scény vracel zpět, abych se na ně mohl znovu podívat. Flanagam je prostě výborný vypravěč a umí své seriály prodat. Hodně moc se mi líbí, že Flanagan se ve svých projektech obklopuje lidmi, se kterými už točil a je s nimi na stejné vlně. Díky tomu herci podávají skvělé výkony a parádně funguje chemie mezi nimi. Bruce Greenwood je zde parádní a podává skvělý výkon a některé jeho scény jsou perfektní. Carla Gugino je neskutečná femme fatale a krade si každou scénu pro sebe. Gugino výborně mění herecké polohy a podává jeden z nejlepších výkonů své kariéry. Mark Hamill dostal velmi vděčnou roli a jeho herecký projev mi sedl. Willa Fitzgerald a Zach Gilford jsou velmi dobře sehraný a jejich scény jsou dost silné. Trochu jsem měl problém, že některé postavy nedostaly moc prostoru a občas působily jako karikatury. Problém je, že i "děti" z rodu Usherů neměly moc prostoru a proto mě emocionálně moc nemrzelo, co se jim děje. Vím, že to byl účel, ale kdyby se každému věnovalo o trochu více prostoru, tak by to fungovalo lépe. Pád domu Usherů je povedený seriál, který mi sedl a já si ho užil. ()
Hill house jsem vnímal jako průměr skrze jeho úmorné ukecané tempo, Mši jsem v půlce musel nudou vypnout a Půlnoční klub jsem raději ani nezapínal. Rozhodl jsem se ale dát Usherům šanci a nakonec jsem neudělal chybu. Flanagan totiž konečně přišel na ideální poměr keců a dění, a tak se novou sérií zavděčí všem táborům - jak mainstream divákům, tak i jeho fanatickým fandům, kteří dokáží ocenit X hodinové mluvení o navoněném hovně. Od začátku je divák navíc šikovně zaháčkovaný díky výbornému nápadu vymírání všech dětí bohatého ředitele farma korporátu a za každou cenu prostě chce vědět, o co tady jde. Je fakt, že hororu se seriál dotýká spíše jen okrajově, přináší spíše jen detailní prvky a více se opírá do roviny poetické (fajn zakomponování E.A.Poea do moderního příběhu), do odkrývání příběhu a mysticko-mysteriozních náznaků, ale jako celek to funguje nechci říct výborně a zbytečně přechvalovat, ale určitě lépe než předchozí díla. Je škoda, že chybí větší drive a spád, ale atmosféru si seriál naštěstí drží krásnou a v posledním díle přichází celkem uspokojivé finální odhalení příčiny všeho zlého a děsivých událostí z minulosti. Nic světoborného nebo co by divák vyloženě musel vidět, ale jako kombinace Poea a symbolické filmařiny s ambiciozním tvůrcem zabalena v hororovém kabátu funguje série slušně. ()
Ďalšia miniséria s nadmerným množstvom nepríjemne nekonečných a zbytočných dialógov, ktoré sa tiahnu celou sériou. Na každú epizódu pripadá v priemere 3 minúty horou a nekonečný talk fest. Nesympatické postavy moje sklamanie iba umocnili. Jednoducho nebolo komu fandiť, keď tam každému okato jebalo. Flanagan stavil na obrovské množstvo zbytočných scén, ktoré absolútne neposúvajú príbeh, ale slúžia iba ako nezmyselná, samoúčelná výplň. A to je vlastne jediná desivá vec na The Fall of House of Usher. Melodramatické reči bohatých ľudí, bez morálneho ukotvenia v realite.Seriál z pásovej výroby bez akejkoľvek hĺbky, alebo nápadu, určený pre moderné, nenáročné publikum. A ako to publikum pritiahneme? Čím teda vyplníme hluché miesta a zakryjeme kurevské nedostatky v scenári? No sexom predsa :) Ale kto kurva pozerá horory, kvôli tomu, aby videl v skoro každej epizóde teplé radovánky? Ak na to je chuť, existujú iné stránky. Vážne ma to neskutočne iritovalo a to som sám bukva. Nechápte ma zle, pozrieť sa to dalo bez duševnej ujmy a ako podklad do upratovania je to ideálne, ale sklamanie veru skrývať nebudem. Flanagana mám rád, ale tu sa netrafil do mojej nôty, keďže som pri jeho tvorbe zvyknutý na úplne inú kvalitu. ()
Galerie (138)
Photo © Netflix
Zajímavosti (13)
- Mená všetkých hlavných postáv sú priamym odkazom na život a dielo Edgara Allana Poea, ktorého poviedka je základom seriálu. Niektoré z nich sú: Verna (Carla Gugino) je anagramom pravdepodobne najznámejšej Poeovej básne, z ktorej nemenovaná hlavná hrdinka oplakáva inú postavu menom Lenore. Ďalšie básne majú názvy pre Tamerlana Morellu, Annabel Lee a Williama Wilsona. Prospero je hlavnou postavou poviedky "Maska červenej smrti". Fortunato Pharmaceuticals je odkaz na postavu v poviedke "Sud Amontillado". Frederick je hlavnou postavou poviedky "Metzengerstein", ktorá je satirou na gotické príbehy. Auguste Dupin a Madame L'Espanaye sú hlavnými postavami poviedky "Vraždy v Rue Morgue". Arthur Pym (Mark Hamill) – "The Narrative of Arthur Gordon Pym" je jediný román, ktorý Poe napísal. Vyskytujúce sa postavy John Rufus Griswold, William Longfellow a John Neal sú pomenované podľa troch najzarytejších Poeových kritikov. Príznačne hrajú všetky antagonistické úlohy. (molcan2)
Reklama