Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Muzikálový snímek režiséra Irwina Winklera s hvězdným hereckým a pěveckým obsazením je portrétem legendárního amerického skladatele Cola Portera, přinášejícím řadu jeho nezapomenutelných písní. Život Colea byl divoký, nekonvenční a nespoutaný, právě tak jako jeho láska k manželce Lindě. Benátky, Paříž, Broadway či Hollywood, to byly nádherné kulisy jejich vášnivého vztahu, který čas od času narušovaly Coleovo výstřelky. Linda nikdy nepřestala být jeho múzou, jež ho inspirovala k napsání nejslavnějších písní 20. století. Ve filmu ji ztvárňuje půvabná Ashley Juddová. Písňové hity uslyšíme např. v podání Alanis Morissette, Robieho Williamse, Natalie Coleové a dalších hvězd. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (42)

Beagle 

všechny recenze uživatele

Já mám De-Lovely moc ráda a hodlám se za něj chrabře bít. Skvělá hudba (!) v podání vynikajících současných interpretů (třeba Natalie Cole a její podání Ev´ry Time We Say Goodbye je lahůdkové), solidní obsazení (Kevin Kline ale i Ashley Judd) a taky docela originální pojetí celého příběhu u mě dohromady rozhodně dělají dobrý film. A jestli je to pro dědu (jak říká Cival), tak jsem děda! A soundtrack znám nazpaměť (protože jsem děda prozatím nesklerotický). ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Přehlídka nádherných melodií Mistra Portera a méně nádherných, ale i tak pěkných kluků v roli jeho milenců. 1) Starosvětský způsob vyprávění působí poněkud nudně. Když k tomu přidám jako vždy silně asexuálně působícího 57letého Kevina Klinea (Cole Porter) a zjevný nepoměr mezi věkem a vzhledem herce a věkem postavy, kterou ztělesňoval, celkový dojem pak není nic moc. 2) Porterův vztah k ženě demonstruje moji postpubertální představu o uspořádání domácnosti. Nenaplnila se, a já toho nelituji. ()

Reklama

k212 

všechny recenze uživatele

Netuším, jak je možné, že u nás o tomto muzikálu nikde pomalu napadla ani zmínka a taky se bez mučení přiznávám, že jsem po něm v půjčovně hrábla jen kvůli jménům zpěváků, kteří se ve filmu mihnou. Jméno Cole Portera mi nic moc také neříkalo, ale samozřejmě po zaslechnutí pár jeho songů se mi paměť značně rozjasnila. Toto dílko není pozoruhodné jen díky vysoké koncentraci hvězd pop-music (tedy nechci křivdit taky rocku a jazzu), ale hlavně svým zpracováním a hereckými výkony. Upřímně nečekala jsem nic extra, jen takovou oddechovku a místo toho se mi dostalo porce skvělé hudby, nápaditého děje spojujícího muzikál s životopisným snímkem, výborného hereckého i muzikantského výkonu Kevina Klina a nápadité režije i samotného scénáře. Nedokážu posoudit nakolik je film autentický, ale myslím, že je to úplně jedno, protože ve filmu jde hlavně o hudebníka a jeho svět, svět ve kterém vznikají jeho písně. A ten je nápaditý imaginativní a přitom nebolí (jako třeba bolehlav Moulin Rouge, tím však neschazuji jeho kvality). Také je pro mě osobně daleko přístupnější, protože písně Cole Portera nejsou zmodernizovány, pouze přezpívány. De-Lovely není moc zábavný a nehraje jen na hudební čísla, ale také na city diváka, je smutný i veselý zároveň. Prostě pohodový, žádné vélké přemýšlení. A ten, kdo má rád sem tam trochu jazzu anebo swingu příjde si na své. A i přestože se může zdát, že stojí od základu na hvězdách pěveckých, není tomu tak, protože jejich vystoupení nejsou nápadné či přeexponované (tedy až na křenícího se Robbieho Williamse ), samozřejmě, že člověk zaznamená Alanis Morissette nebo Sheryl Crow, ale málokomu neunikne třeba Elvis Costello nebo Diana Krall. Pozn. u nás je ve videopůjčovnách verze bez titulků u písní, což je dost naškodu, protože souvisí z dějem (mám však za to, že se nejedná o české nýbrž polské DVD). ()

otík 

všechny recenze uživatele

Životní osudy Cole Portera v dlouhém, ale hezkém hollywoodském podání. Kevin Kline a Ashley Judd podávají výtečné výkony, bohužel muzikál je až příliš dlouhý a v polovině filmu nemá čím zaujmout. Až s chýlícím se koncem života Porterovy manželky muzikál opět nabírá na obrátkách a vrcholí podařenou předposlední skladbou. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Lovely? Bohužel až příliš a po emoční a obsahové stránce beznadějně lonely. Načančané tuze pěkně, Kline ztělesňuje skladatelského boha, přešlapujícího mezi luznou nymfou a mužným satirem přesvědčivě, a pro Portera a swingovou éru mám slabost, ale právě proto odmítám přehlížet, že tenhle pacient bohužel chytil prudce nakažlivou muzikálovou chorobu a pod přezdobenou fasádou skrývá tak akorát velký kulový. A pokud je nám - zcela právem - připomínáno, že píšeme-li obsah filmu, měli bychom být věcní a zdržet se oslavných ód i zatracování, působí trochu pokrytecky, když na poklonkovací distributorské hemzy jako zde je místa dost... ()

Galerie (49)

Zajímavosti (2)

Reklama

Reklama