poster

Harakiri

  • japonský

    Seppuku

  • japonský

    切腹

  • anglický

    Harakiri

Drama

Japonsko, 1962, 135 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinej
    ****

    Zbožňuju japonské samurajské filmy. Ty nejlepší jsou ze 60. let. A Kobayashi je uměl točit obzvlášt dobře. V minimalistickém Harakiri se začíná příběh filmu rozvíjet nenápadně a s přibývajícími minutami film pomalu, ale jistě graduje až k temnému finále. Režisér dokázal docílit s minimem prostředků maximálního efektu. Scéna samotného harakiri v úvodu je natolik sugestivní, až jsem se chytal za břicho a hlavně divákovi dojde hrůza tohoto obřadu v plném rozsahu. Kobayashi točil úsporně a hlavně nechával vyniknout skvělé herce. Tatsuya Nakadai je coby cynický ronin, který již nemá co ztratit naprosto úžasný. Na druhou stranu, film Vzpoura, je dosti podobný a zapůsobil na mne o něco více.(4.4.2011)

  • Jirka_Šč
    *****

    Kdybych nedal tomuto samurajskému filmu nejvyšší hodnocení, ptal bych se sám sebe proč a nedokázal si odpovědět. Velmi silný příběh, krutý, temný, ale výborný. ■ Koho v Soumračném samuraji zaujme v pozadí jedné scény vítr, hrající si s větví prosvítající papírovým oknem, tomu možná při sledování tohoto filmu napadne, kde se tvůrci nechali inspirovat. ■ Pro zajímavost chci porovnat své pocity z westernu Opravdová kuráž, který jsem komentoval včera: Na Opravdovou kuráž se rád podívám znova, na Seppuku nemusím. Na Opravdové kuráži jsem viděl chyby, na Seppuku nevidím. Seppuku je mnohem komplexnější film než Opravdová kuráž. Seppuku se mi "zažralo" mnohem víc do duše, než Opravdová kuráž (a to je v tomto filmu méně mrtvých).(1.7.2011)

  • brit84
    *****

    Udatnost, povrchnost a pokrytectví. 3 slova, která mě na konci napadla. Udatnost náleží roninovi, zbývající slova jsou pro klan lji. Opravdu dobrý film, který vás přikove, i když zrovna nejste fandové japonských filmů. Dvě hodiny utekly jako voda a zbyl jen silný zážitek!(4.10.2010)

  • kitano
    *****

    Kritika samurajského systému znázornená veľmi tvrdým a drsným spôsobom v nezameniteľnej Kobajashiho réžii, kde atmosféra hustne s každou pribibúdajúcou minútou. Démonicky úžasný Tatsuya Nakadai, ktorý sa v priebehu filmu mení z kľudného muža pripraveného na smrť na boha pomsty. Viac tu. (10/10)(22.10.2008)

  • Hejtmy
    ****

    Kobajašiho samurajský film se mi svým civilním neafektovaným pojetím zamlouval mnohem více, než všechny opěvované filmy od Kurosawy. Být film o pár minut kratší (hlavně na minulosti se mohlo ubrat), nechybělo by mnoho k dokonalosti. Závěrečný souboj mě nijak neuchvátil, ale ani nezklamal. Zde si neodpustím rýpnutí do Kurosawy, kdy v jeho filmech souboje připomínají spíše výstupy duševně postižených mimů než reálný boj. Jak obecně japonské filmy příliš nemusím, tak v tomto případě jsem byl příjemně překvapen. 75 %(27.10.2016)

  • - Seppuku a harakari v japonštině znamenají to samé - spáchat rituální sebevraždu rozpáráním břicha. Seppuku je formální termín, harakiri (hara - břicho, kiri - řezat) je méně slušný výraz. (liquido26)

  • - Po přečtení scénáře, který se mu velmi líbil, si Tacuja Nakadai nebyl jistý, jestli je pro roli Tsuguma Hanshira ten pravý a jestli na ni stačí, ve 30. letech měl totiž hrát 50. letého muže. Domníval se, že role by se hodila spíš pro jeho staršího a slavnějšího hereckého kolegu Toširó Mifuneho. Nakadai ale nakonec roli přijal. (alonsanfan)

  • - Původní název filmu měl znít Harakiri: deník klanu Iyi.  Režišér Masaki Kobajaši ho zkrátil jen na Harakiri. (Zdroj: Masterless samurai: Shinobu Hashimoto on Harakiri, 2005, DVD bonus). (alonsanfan)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace